Moeilijke relatie-situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:19

Veel sterkte.
En voor rest zal ik zeggen gewoon laten rusten.

Voor rest begrijp ik jou vriend wel. Het is net alsof je tegen hem zegt van ik ben klaar met deze relatie maar ik wil dat jij hem uitmaakt.

Gezien reactie van je vriend haal ik er uit dat hij daar beetje mee klaar is. Waarschijnlijk denkt hij heel anders over terwijl die aan andere kant weet dat die jouw toch niet op een andere gedachten kan brengen waardoor die nu geen energie meer in wilt steken om je proberen om te praten.

Ik zal zeggen accepteer dat het uit is en laat die jongen voor rest met rust tenzij die zelf behoefte aan heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-16 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:20

Wil jij nou alleen praten als hij dat wil? Of wil je eigenlijk ook praten met hem voor jezelf?

Als het alleen het eerste is dan is het zo genoeg lijkt mij en moet je gewoon met je eigen leven verder... maar als je zelf voor jezelf hem wel nog wil zien zou ik gewoon een afspraak met hem maken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:24

Nou ja, hij heeft duidelijkheid, dus dan is het nu afgerond. Als hij wil praten moet hij daarvoor actie ondernemen, en als jij nog graag met hem wilt praten moet jij daar je best voor doen. Willen jullie beide niet, dan laat je het zo.

Sterkte de komende tijd ts, het zal vast flink wennen zijn..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:24

Het klinkt een beetje als sjorren aan dood paard.
Als je even opzij legt wat fatsoenlijk is of wat je zou moeten doen. Heb je dan zin in nog zo'n gesprek?
Maar wat denk ik belangrijker is: wat is de meerwaarde van nog een gesprek?
Wat zou je nog willen bespreken wat nog niet besproken is?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:32

Ayasha schreef:
Ik lees die vraag meer alsin; wanneer zou het je uit komen om nog eens te praten.
Wat maak je het hem ook onnodig moeilijk. Dan neemt hij in zekere in initiatief, Kaats je het op die manier af.
Je weet al lang wat je wil, ga hem dan ook niet jennen. Zeg gewoon dat het klaar is, dat het voor jou niet werkt.

Onnodig moeilijk maken?
Ik lees echt meerdere malen dat TS heeft aangegeven erover te willen praten in persoon maar dat haar vriend dit meerdere malen afwijst. Dus ik denk dat haar vriend vooral graag dingen doet als het hem uitkomt ( is niet zo gek als ik in de OP lees dat hij heel veel dingen wel doet, maar wel uit eigen belang of wanneer het hem zel uitkomt )
Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben.
Als ik 3x vraag om een gesprek en meneer wilt het niet, en als hij uiteindelijk vraagt wanneer er dingen geregeld kunnen worden mag hij het ook inderdaad even uitzoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:37

Tja, als het balletje na zes jaar nog niet valt, hij kan het dan wel snappen maar handelt er niet naar. Ik kan je heel goed begrijpen, altijd alles zelf moeten doen/aangeven terwijl je met z'n tweeen bent, het is net alsof je een klein kind leert leven. Ts, ik denk dat je groot gelijk hebt het is alleen voor jezelf erg jammer dat je deze stap niet veel eerder hebt genomen, heel veel succes in de toekomst in een gelijkwaardige relatie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:52

Loretteeee schreef:
In mijn ogen zou het anders moeten gaan met ruimte vragen.. Oké, ik geef aan om ruimte te krijgen. Maar als je een relatie hebt zou er bij de ander toch ook een belletje moeten gaan rinkelen dat er iets niet goed zit? (Ook heb ik dit vlak voor de vraag voor ruimte nog verteld, dus makkelijker en duidelijker kan je het niet krijgen.. Alleen het hele gesprek moest nog komen) Dan zou je er toch ook over willen praten voordat je eventueel die ruimte geeft? Zodat je ook weet waarom je ruimte geeft.. Zo zou ik het gedaan hebben, maar iedereen is anders natuurlijk. Hij is pissig weggelopen en heeft direct de ruimte gegeven.

Jij gaat er constant vanuit dat een ander wel weet wat jij wil, jij hebt verwachtingen van een ander zijn gedrag. Jij vindt dat een ander maar dingen moet aanvoelen.
Niet iedereen kan dat en je kan dat ook echt niet verwachten van anderen, hoe je relatie met die persoon ook is (familie, vrienden, collega's, relatie).

Goed dat het nu duidelijk is in ieder geval.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:13

Goof schreef:
Loretteeee schreef:
In mijn ogen zou het anders moeten gaan met ruimte vragen.. Oké, ik geef aan om ruimte te krijgen. Maar als je een relatie hebt zou er bij de ander toch ook een belletje moeten gaan rinkelen dat er iets niet goed zit? (Ook heb ik dit vlak voor de vraag voor ruimte nog verteld, dus makkelijker en duidelijker kan je het niet krijgen.. Alleen het hele gesprek moest nog komen) Dan zou je er toch ook over willen praten voordat je eventueel die ruimte geeft? Zodat je ook weet waarom je ruimte geeft.. Zo zou ik het gedaan hebben, maar iedereen is anders natuurlijk. Hij is pissig weggelopen en heeft direct de ruimte gegeven.

Jij gaat er constant vanuit dat een ander wel weet wat jij wil, jij hebt verwachtingen van een ander zijn gedrag. Jij vindt dat een ander maar dingen moet aanvoelen.
Niet iedereen kan dat en je kan dat ook echt niet verwachten van anderen, hoe je relatie met die persoon ook is (familie, vrienden, collega's, relatie).

Goed dat het nu duidelijk is in ieder geval.

Dus als jij tien, twintig, misschien wel dertig keer vraagt om bvb de vuilnis buiten te zetten dan zou die ander het nog niet weten?? Ik snap ts wel, natuurlijk weten mensen niet wat je denkt en voelt maar als dit vaak is uitgesproken en je krijgt nul reactie terug behalve wanneer het die persoon uitkomt dan houd het een keer op.

Loretteeee

Re: Moeilijke relatie-situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:24

Het is precies zoals bigone zegt.. :j

Je spreekt af dat hij iedere maandag ochtend het vuilnis buiten moet zetten voor de komende 5 jaar. Vervolgens moet je het alsnog iedere maandag ochtend aankondigen, en dan gaat hij, met veel tegenzin, als een mokkend kind het vuilnis buiten zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:30

Dat is totaal anders dan wat je net zei;
Jij vraagt om ruimte en verwacht dat er bij een ander een belletje gaat rinkelen over jullie relatie-status. Dat is wat je zei. En die verwachting vind ik niet terecht. Dat is waar ik op reageerde.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:35

Ja, het is toch niet goed dat als je een aardig lopende relatie heb dat er 1 opeens ruimte wil? Dan is er toch iets aan de hand? Daar komt ook nog eens bij dat ik vòòr dat ik vroeg om ruimte nog heb verteld dat ik de relatie echt niet goed vond gaan... Dat staat er ook.. Tussen haakjes weliswaar. :)
Laatst bijgewerkt door Loretteeee op 16-05-16 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:35

Maar het lijkt mij niet dat je elke maandag ochtend ook vraagt voor ruimte te hebben :+
Iedereen reageert op die vraag anders. Ik snap best dat je hem misschien hebt overdondert met die vraag

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:41

Nee natuurlijk, ik snap zijn reactie ook best.. Alleen we hebben nog nooit zo'n lange stilte gehad. Oké, ik vraag om mijn ruimte. 2 jaar terug had ik ook tijd en ruimte nodig, nadat hij was vreemd gegaan. toen bleven we wel licht contact houden. Gewoon net hoe het ging ect, en dat was genoeg. En dat kwam imo ook niet alleen maar bij mij vandaan. Toen was hij ook geschrokken.

Het wachten op commando (overal in!! niet alleen dit moment van ruimte nemen/geven) is juist ook mijn punt geweest.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:46

Loretteeee schreef:
Weer bedankt voor de reacties.

Natuurlijk zit ik er nog mee dat hij toen vreemd is gegaan. Dat zal altijd blijven wringen. De stap dat hij op tinder is gaan zitten vind ik al te ver. Je hebt een relatie, dan ga je niet daten of op een date-site zitten. Als je een relatie aan gaat met de ander ben je trouw naar elkaar. Dat is mijn visie. We hebben nu wel 6 jaar een relatie. maar die begon toen wij 16 waren. Nu zijn we 21/22 en in die tussentijd zijn we als het goed is allebei opgegroeid. Het is natuurlijk mogelijk dat we uit elkaar zijn gegroeid in die tussentijd en dat het nu gewoon niet meer lekker bij elkaar past. Omdat ik 2 jaar terug een klap in mijn gezicht heb gekregen door het vreemd gaan, zijn mijn ogen eigenlijk open gegaan en ben ik wel beter op gaan letten. Maar mede door het opgroeien en de klap zie je steeds meer. En als het telkens het zelfde verhaal is, al 2 jaar lang, wat niet goed gaat... knapt uiteindelijk het elastiekje. En ik denk dat dit gebeurd is.

Ik snap wat je bedoeld Lidewijke, ik heb zelf alleen geen idee of hij ook zo zou zijn. Zou goed kunnen natuurlijk, maar hij komt bij mij over alsof hij het wel lekker makkelijk vind om op anderen hun mening mee te varen ect. Ik heb zelf ook een zus die zichzelf helemaal weggecijferd heeft oa tegenover haar vriend destijds. Die heeft hele diepe dalen moeten zien wilde ze de persoon worden die ze nu is. Ze heeft op momenten nog steeds geen eigen mening, die moet je eruit trekken soms. Maar daar bedoel ik mee te zeggen dat ik wel enigszins kan zeggen dat ik niet zomaar over hem heen zou walsen. Dat meningen trekken ben ik een klein beetje gewend. Niet dat ik het nu goed ga zitten praten hoor!

Inderdaad het gevoel van moeder zijn komt bij mij de laatste tijd ook op zetten..

Nu het volgende dilemma weer, al weet ik wel al wat ik ga doen. Maar het kwartje is bij hem dan niet gevallen ofzo? In een groepsapp(mijn oude klasgenootjes) is er afgesproken om vanavond bij iemand thuis wat te drinken en naar het songfestival te gaan kijken. Ik had me al aangemeld, hij zit ook in die groep, alleen hij moet werken tot vanavond. Stuurt hij vervolgens dat als het niet te laat wordt op zijn werk dat hij ook nog even langs komt...

Volgens mij begrijpt hij het niet.. Ik had gevraagd om een beetje ruimte omdat ik het niet lekker vond gaan. Vervolgens is er al een aantal dagen radiostilte, dat kan ik dan wel begrijpen. Veel ruimte... ( Aan de andere kant, hij kan ook nieuwsgierig zijn of zich zorgen maken waarom ik het niet goed vind gaan en erover willen praten... ) En vervolgens wel in een groep ook gewoon langs komen en mooi weer gaan spelen?

Heeft hij het dan echt niet door? Of heeft hij geen respect voor mijn ruimte?

Let wel, ik heb mijn oplossing al gereed dus echt een dilemma is het niet meer. Meer om te melden hoe scheef dit is...

Vertaalslag voor de man...

Hij gaat vreemd... En jij gaat weer een reLATIE aan. Dan moet je ervoor gaan en het vreemdgaan achter je laten. Het is al 2 jaar geleden. Een kus... Oke niet om trots op te zijn... Maar 2 jaar! Maak het dan uit omdat het te lang teveel aan je knaagt! Dat zou eerlijker voor jullie beiden zijn. En hou de situatie niet aan het lijntje. Voor iemand die zijn echte mening niet kan uiten is dit ook erg lastig!

Jij doet anders. Hij vraagt waarom. Jij wil ruimte en hij geeft je ruimte. De manier waarop staat je niet echt aan maar goed je hebt wel gekregen waar je om vroeg.

Na een radiostilte komt een app in jullie gezamenlijke groep. Jij wil komen en hij ook. Daar hoeft toch geen scène geschopt te worden? Jij hebt toch je radiostilte gehad.

Kijk ik denk wel, Zo oordelend op je verhaal, dat deze relatie geen kans van slagen heeft. Jij bent hem ontgroeid.. Niks mis mee maar....
.....
Maak het ook niet te ingewikkeld!!! Een man gaat dit niet snappen en Zal dan wederom de verliezer zijn.

Dit is typisch een voorbeeld wat in dat eerder geplaatste filmpje past.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:01

bigone schreef:
Tja, als het balletje na zes jaar nog niet valt, hij kan het dan wel snappen maar handelt er niet naar. Ik kan je heel goed begrijpen, altijd alles zelf moeten doen/aangeven terwijl je met z'n tweeen bent, het is net alsof je een klein kind leert leven. Ts, ik denk dat je groot gelijk hebt het is alleen voor jezelf erg jammer dat je deze stap niet veel eerder hebt genomen, heel veel succes in de toekomst in een gelijkwaardige relatie.

Nou ehhh mijn man is net zo.

Ik heb dat anders opgelost.
Ipv elke x te vragen of hij iets wilde doen; gewoon melden.... bv wil jij elke maandag de vuilnis buiten zetten; gooi jij de kruiwagen met mest leeg.
Mijn man wist van sommige dingen ook niet wat er van hem verwacht werd en deed het wel altijd netjes als ik het hem vroeg.
Dat heeft bij hem niks met kinderlijk zijn te maken, maar meer omdat hij niet wist/weet wat er van hem verwacht wordt/werd.

Hij is na 25 jaar wel een stuk mondiger geworden hoor, maar dat heeft wel tijd gekost :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:00

Brainless schreef:
bigone schreef:

Nou ehhh mijn man is net zo.

Ik heb dat anders opgelost.
Ipv elke x te vragen of hij iets wilde doen; gewoon melden.... bv wil jij elke maandag de vuilnis buiten zetten; gooi jij de kruiwagen met mest leeg.
Mijn man wist van sommige dingen ook niet wat er van hem verwacht werd en deed het wel altijd netjes als ik het hem vroeg.
Dat heeft bij hem niks met kinderlijk zijn te maken, maar meer omdat hij niet wist/weet wat er van hem verwacht wordt/werd.

Hij is na 25 jaar wel een stuk mondiger geworden hoor, maar dat heeft wel tijd gekost :D

Haha, bijna elke man is zo. Maar het is nogal een verschil of ze van goede wil zijn of lopen te mokken en verontwaardigt te zijn wanneer je als partner iets vraagt. En na zes jaar nog steeds moeten vragen en mokken, tja, dan heeft er (en dat geeft ts ook aan) in de opvoeding iets goed fout gezeten. Maar als je gek op je partner bent probeer je wel je beste beentje voor te zetten en dat lijkt hier totaal te ontbreken. Ik heb onze zoon ook duidelijk gemaakt dat hij zijn zooi op moet ruimen, hoe, door alles wat op zijn slaapkamervloer lag elke week in zijn bed te gooien, incl natte sportkleding enz, zijn vrouw is me nog elke dag dankbaar!!!!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:25

Goed werk Bigone, zo zouden er meer moeders moeten zijn, scheelt een hele hoop opvoedwerk achteraf :D .
Ik heb iig een vriend die niet past in het plaatje "zo zijn mannen nu eenmaal", en die perfect zelf initiatief neemt in huishouden en beslissingen nemen of uitstapjes. Ook van thuisuit gewoon opgevoed met je woont hier, dus je helpt.
Mijn ex was dan weer opgevoed als mama doet alles voor zoonlief en huishouden is voor meisjes, dus die moest alles onder commando hebben of er gebeurde niets behalve "maar jij hebt toch niet gezegd dat..."

Ik wil nooit meer terug naar type 2, geef mij maar heerlijk type 1 die bestaan dus ook echt. Gewoon mekaars partner zijn en niet het gevoel hebben dat ik zijn moeder ben die hem alles moet voorkauwen. Ik kan je daarin volkomen volgen TS :D .

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 11:11

Ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor jullie reacties.

De eerste week zit erop, en ik ben blij dat ik werk heb zodat ik mijn gedachte kan verzetten. Want man man man, wat is dit zwaar. Eten gaat niet tot nauwelijks, slapen komt er ook niet veel van en lachen is allemaal grotendeels nep... (volgens mijn vader moet ik naar de huisarts omdat het zo 'slecht' gaat. :') ) Maar dit zal allemaal erbij horen. Loslaten gaat niet, ik heb nog heel sterk het gevoel dat ik me overal voor moet verantwoorden. Erover blijven praten is de beste optie, al gaat dat de ene keer iets makkelijker dan de andere keer.

Er is gister nog even contact met hem geweest. Weer via de telefoon.. Met een hele omweg erbij gekomen dat hij eigenlijk vanaf nu op normale voet verder wilde gaan. Gewoon als vrienden. Oké, we zijn niet als vijanden uit elkaar gegaan maar vrienden blijven vind ik een hele scheve relatie. Helemaal na een week. Dit heeft heel veel tijd nodig voor mij mocht dit ooit zover komen. Hij zat ermee hoe het geregeld moest worden met de 'gezamenlijke' vriendengroep. (waar hij nu overactief in is, hij zal ook zijn ei kwijt moeten) Hier heb ik geen oplossing voor.. Ik wil hen niet voor het blok zetten dat ze zouden moeten kiezen voor hem of mij. Maar momenteel weet ik niet wat ik hiermee moet. De tijd zal dit wederom moeten leren. Ik kan het alleen voorlopig nog niet aan om gezellig te gaan doen met zijn alle waar hij ook bij zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:37

Is niet verkeerd om even bij huisarts langs te gaan. Die kunnen je vaak goed helpen met dit soort dingen en beter advies geven dan heel bokt bij elkaar.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 14:34

Ik wil toch nog even een update plaatsen. Meer voor mezelf.

Al die tijd is het stil geweest tussen ons. Heb hem wel nog gefeliciteerd met zijn verjaardag. Meer familieleden van mij hebben dit ook gedaan. Terwijl hij tegen mij alleen 'dankje' zegt begint hij tegen de anderen van mijn familie te praten. Hoe het met mij ging, en dat dit het beste is voor ons ect. hij praatte er heel luchtig over, het was allemaal goed zo. Ik ben hier verder niet op in gegaan, maar dit bevestigde wel mijn onderbuik-gevoel.

Gister appte hij dat hij nog wilde praten. Nou, prima natuurlijk. Nog geen paar minuten later zie ik dat hij vriendjes is geworden (op fb) met de meid waar hij 2 jaar terug mee heeft gedate.. Toen knapte er iets bij mij. Hoe kan je een eendagsvlieg van 2 jaar terug je nog herinneren? en dan 2 jaar later weer gewoon aanpappen met haar? Dan heeft zij 2 jaar lang rondgespookt in zijn gedachte..

Hij beweert dat hij geen contact heeft gehad met haar sinds die tijd. Nu zal dat best zo kunnen zijn, maar ik geloof er niks van. Sowieso weet ik dat hierover boos worden geen effect heeft want het is toch al over. Maar het voelt als een laatste nekslag die hij geeft. Alsof hij mij 2 jaar lang aan het lijntje heeft gehouden. Nee, er is hiermee echt iets geknapt bij mij. Ik heb me nog nooit zo boos en verraden gevoeld. Heb eerst een rondje moeten wandelen om te bedaren. Praten ga ik dan ook echt niet doen want ik weet niet van mezelf hoe ik ga reageren.

Ik had nog nagevraagd waar hij over wilde praten. Hij wilde het afsluiten, maar had niks om te vertellen. Aangezien ik ook geen verhaal had om te doen heb ik dit ook afgekapt. (mede door de woede) Voor mijn gevoel ben ik blij dat ik geen gesprek meer met hem aan ga, stel dat ik niet wist van haar, dan kon hij me dat nog even in mijn gezicht vertellen? Misschien was het anders gelopen, geen idee. Maar dit wil ik niet. Niet nu ik dit al weet.

Misschien reageer ik iets te overdreven, maar dit zijn mijn emoties die opeens naar buiten komen en gister was er een knop die om ging, naar woede. Ik wist niet dat ik dat in me had.

Hij praat ook heel luchtig over de relatie die wij hadden. We hebben 6 mooie jaren gehad, ben altijd verliefd op je geweest, maar dit is beter zo, voor ons allebei. Hij heeft er vrede mee. Goed dat we er nu achter zijn gekomen ipv later... Dat soort praat. Ohja, en hij wil dat we gewoon als vrienden door gaan.

Overigens ga ik misschien de huisarts nog even bellen. Ik slaap momenteel 12 uur en sta vermoeid op. Ik eet slecht waardoor ik al 1,5 kg ben afgevallen (en kilo's eraan is knap bij mij. altijd te licht geweest). En ik heb doorbraakbloedingen waar je u tegen zegt terwijl ik gewoon aan de pil zit, en dat inmiddels al 2 dikke weken.. Maar het zal er bij horen. Misschien dat ze toch ergens mee kunnen helpen, al verwacht ik dat niet.

Toch bedankt dat ik bij jullie mijn verhaal kan doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:57

Ik vind je erg jarloers overkomen ts.
Een zoen is vreemdgaan, en nu het officieel uit is verwacht je ook dat hij een date van 2 jaar geleden links laat liggen?
Ik heb een vriend waar ik stapelgek op ben, maar hij heeft een relatie en zijn partner weet dat we gewoon maatjes voor het leven zijn.
Dat is ook wederzijds, maar we doen er niks mee en zijn blij dat we zo goed met elkaar overweg kunnen.
Maar toch, als hij ooit single word kan het zomaar wat worden.
Dat houdt niet in dat ik niet van mijn ex gehouden heb of hou.
Tuurlijk spookt hij zelfs als ik bezet ben even door mijn hoofd, maar dat betekend niet dat ik niet stapelgek ben op de persoon waar ik een relatie mee heb.
Ik kan op dat vlak echt wel van meer personen houden.

Jij wilde hem niet meer, hij is zoals hij is en dat weet hij prima volgens mij.
Je kunt van een persoon als dit geen totaal ander persoon maken.
Dan is het zoals hij zegt mogelijk inderdaad beter zo, hij wilde jou niet kwijt he?
Jij wilde gewoon niet meer verder en dat heeft hij geaccepteerd.
Nu gaat hij verder met zijn leven, en dat mag eigenlijk niet van je.
Het gaat niet om je beste vriendin waar hij mee bevriend is geraakt op facebook, facebook notabene maar een date.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:17

Just my two cents:

Nadat mijn relatie van drie jaar uit ging, werd ik ook vrienden op Facebook met een jongen waar ik voor die relatie mee had gedate. Mij ex wilde door wat redenen (jaloezie voornamelijk) graag dat ik hem niet op Facebook had en tijdens die relatie vond ik dat prima. Toen ging het uit en was hij niet meer mijn prioriteit, ik mag zelf weten wie ik toevoeg op FB en dat ik een ex-date toevoeg hoeft niks te betekenen. Wat ik hiermee wil zeggen is, hecht er niet te veel waarde aan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:22

Ik kan me voorstellen dat het naar is TS, maar probeer het niet op jullie relatie te betrekken, jullie hebben een mooie tijd gehad samen. Plus hij kan en mag nu natuurlijk gewoon alles met iedereen doen wat hij wil...misschien helpt het je om het contact te verbreken..? Ontvolgen op Facebook, nummer verwijderen etc?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:23

IMO reageer je als een verwend jaloers meisje nu TS. Jij wilde er mee stoppen, daarna is hij vrij om te doen en te laten wat hij wil. Nu hij jou niks meer 'verplicht' is kan hij dus ook weer met dat meisje om gaan. Het feit dat hij dat voor jou zo lang gelaten heeft zegt IMO dat hij juist veel om je gaf. Daar kan jij boos om worden maar eigenlijk heb je hem nergens van te beschuldigen. Je lijkt wel boos dat jij niet half depressie wordt om jou. Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen heb ik ook geen traan gelaten, niet omdat ik niet van hem gehouden had maar simpelweg omdat ik in alles voelde dat het voor ons allebei beter was om onze eigen weg te gaan.
Het hele topic lang lijk je A te zeggen maar B te willen en ook in deze update komt het zo weer op me over. Die jongen kan niet goed doen voor jou. Ik denk dat jij dusdanig met jezelf in de knoop zit dat het hoogtijd is dat je daarmee aan de slag gaat ipv er voor weg te lopen door het op anderen te projecteren.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:39

Ik vind het goed dat je de knoop doorgehakt hebt om de relatie te beëindigen. Dit is in mijn ogen een goede keuze geweest omdat ik denk dat het niet zou (blijven) werken tussen jullie.

Echter vind ik nu dat je ook erg jaloers reageert. Jij hebt ervoor gekozen om de relatie te beëindigen en nu jou ex-vriend blijkbaar (ook) inziet dat dit een goede keuze geweest is, zijn er opeens problemen. Het is toch juist fijn dat jullie beide achter jou keuze staan en beide vinden dat dit beter is voor jullie? Wat is dat het hele probleem als hij bij vrienden/familie aangeeft dat het beter is zo? In mijn ogen ben je dan alleen maar problemen aan het zoeken.

Dat hij een meisje toevoegt op Facebook is dan toch ook helemaal geen probleem? Hij is nu vrijgezel en dat betekent dat hij mag doen en laten wat hij wil, daar heb jij niets meer over te zeggen. Als je vrienden bent met iemand op Facebook hoeft dat niet meteen te betekenen dat ze (weer) gaan daten, o.i.d. Ik heb zelf ook een oude date op Facebook en ik ben nu ontzettend goed bevriend met hem, hij is ook nog eens een van de betere vrienden van mijn vriend. Zo raar vind ik dat dus niet.

Je bent in mijn ogen heel erg op zoek naar dingen waarover je ruzie kunt maken of kunt zeuren met je ex-vriend. Laat het gewoon los, wees blij dat hij achter jou keuze staat. Ga door met je leven en maak je niet zo druk om wat hij doet. Hij kan het volgens mij nooit goed doen in jou ogen. Je wilt ruimte, dan krijg je dat en had hij je niet zoveel ruimte moeten geven. Je wilde het uitmaken en je hebt dit uiteindelijk gedaan, dan heeft hij er vrede mee en is het weer niet goed?

Zoek het 'probleem' eens bij jezelf. Ga uitzoeken wat jij precies wilt en probeer door te gaan met je leven zonder steeds anderen de schuld te geven van dingen waar jij zelf de oorzaak van bent.