Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:16

Ik heb inmiddels al een tijdje een robot rondrennen. Stof en zand zuigt ie prima op, maar haren is nog steeds geen pretje. De haren zitten in de borstel zit altijd zo enorm vast dat ik die elke keer buiten boven de grijze bak los moet knippen.

Mijn advies; veel haren, dan is een swiffer makkelijker en sneller op laminaat, plavuizen of parket.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:25

Ik heb er 1, staat bijna elke dag aan. Heb 2 honden, en geen probleem met de haren. Wat dat betreft heeft de stofzuiger het moeilijker met mijn lange haren, die moet ik af en toe uit de borstels peuteren.

En hij past onder de salontafel en de bank.
Heb er 1 van Aliexpres en hij was rond de 135 euro. Zit ook een dweilfunctie op, maar die gebruik ik niet.

SuzanneOV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:22

Hier een (goedkope) dirtdevil spider, Eigenlijk gewoon om uit te proberen, ik ben helemaal verkocht <3 ! Het is inderdaad niet een superding (geen programma, zit "snel" vol) maar voor het geld (€80) was het nog te proberen. Met een duitse herder en een corgi redelijk wat haren, en eigenlijk altijd meer als dat je ziet. Ook veel obstakels, maar eigenlijk komt Lucas (zo heet 'ie :o ) overal. Hoef vaak maar 1 keer het bakje te legen (tenzij hij een paar dagen niet gedraaid heeft :+ ). Mocht Lucas overlijden komt er gewoon weer een nieuwe! Ik ben trouwens niet heel ontevreden over de hoeveelheid zand/prutjes die hij wel/niet opzuigt. Het is geen vervanging van de normale stofzuiger, ik doe alleen de hoekjes en de kleedjes. Als Lucas zn rondje heeft gereden is het schoon genoeg om daarna te dweilen ;)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:57

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:01

Niwla schreef:
Wij hebben een iLife via Gearbest gekocht, destijds was Tweakers er nogal weg van dus mijn man heeft deze in volle overtuiging aangeschaft. :+ Hij was ook maar € 135,00 en doet het echt prima.

https://www.gearbest.com/robot-vacuum/p ... id=1433363

Gaat deze zelf terug naar de lader?

Wij hebben een Beston via Wehkamp. Prima ding, doet goed zijn werk maar als hij leeg is blijft hij staan en moet je hem opzoeken. Hij gaat dus door tot hij leeg is en dan is het zoeken, haha.
Ding staat meestal net ergens verstopt.

Niwla

Re: Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:50

Volgens mij wel Marlies, maar ik weet het niet zeker. Wij hebben hem meestal gewoon aan de lader staan en zetten hem uit na een tijdje dus hij is niet zo vaak leeg.

MaritB

Re: Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:04

Ik heb al 3 jaar een i robot en ben er nog steeds super blij mee. zuigt echt goed op, doet mijn matten bijvoorbeeld beter dan ik zelf haha. en ook de bovenverdieping gaat super goed zo onder de bedden door.

Ik wil niet meer zonder.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:51

Niwla schreef:
Wij hebben een iLife via Gearbest gekocht, destijds was Tweakers er nogal weg van dus mijn man heeft deze in volle overtuiging aangeschaft. :+ Hij was ook maar € 135,00 en doet het echt prima.

https://www.gearbest.com/robot-vacuum/p ... id=1433363

Ben ook erg geïnteresseerd in deze. Is die ook erg geschikt voor haren en zand? Wij hebben nu een Irobot maar die krijgt het niet meer klaar :+ Onze vloer ligt ook niet 100% effen en met twee grote honden in huis is hij dicht bij zijn burn out aan.