Praten over exen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Praten over exen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:29

Relatie met zijn ex was ook weer niet zolang dat zij overal in vhalen moet opduiken.
Ik neem aan dat jullie in dat jaar ook genoeg meegemaakt hebben om over te praten.

Maar ik begrijp dat wanneer jij aangeeft het niet prettig te vinden dat hij roept dat je je aanstelt.
Dat vind ik erg respectloos.
In een relatie probeer je rekening te houden met elkaar.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:39

Niet de reacties gelezen, alleen de startpost.

Ik snap dat hij wel eens wat verteld maar ik snapt niet waarom het kennelijk zo vaak moet?
Zelf weet mijn vriend alles over mijn ex (kent hem) en ik alles over zijn, maar zou het inderdaad ook niet zo leuk vinden als hij tevaak over zijn ex wil praten.
Dan zou ik denken 'en waarom wil jij het zo graag over haar hebben?!' ...

Het is erg kinderachtig van hem als hij jou een aansteller noemt als het jou raakt.
Zelf zou ik er even een goed gesprek over hebben en anders hem dit topic laten lezen?
Zo ziet hij dat het echt gemeend is. En zoals hierboven gezegd, je moet rekening houden me elkaar in een relatie.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:42

Mja moeilijk..

Mijn vriend heeft t vaak genoeg over zijn ex..

Ze hebben dan ook een kind samen, maar ze belt hem net een keer te vaak om alleen over haar kind te praten.. En dat vertelt hij me dan weer..

Maar als t over een van mijn exen gaat, dan keldert zijn humeur naar standje omweer..

Het zal ermee te maoen hebben dst mijn vriend erg klassiek is in zijn relatie.. Hij probeert alles eraan om het te laten werken, pas toen het echt 1000% uitzichtloos werd met zijn ex, heeft hij er een punt achter gezet.. Ze zijn 20 jaar samen geweest..
Zij was dus ook zijn enige ex en ik heb er meerdere.. Dat stoort hem ook enorm.. Tja.. Can't help it..

Maar ach.. Als dat t enige is.. Ik heb verder een geweldige vent.. <3

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:50

TS jij mag, los van wat de grenzen van andere mensen zijn, ook zelf jouw grenzen stellen. Je klinkt als een heel redelijk persoon. Als iets voor jou te ver gaat, dan mag dat gewoon, daar is echt niks mis mee. Dat mag je, maar dat is mijn mening, ook gewoon aangeven, dat je dit niet prettig meer vindt en dat je het fijn vindt als hij daarmee ophoudt (met in deze mate over zijn exen praten). Geef dit aan vanuit je eigen gevoel, houd het bij jezelf. Hopelijk staat hij open voor jou gevoel en doet hij hier wat mee. Doet hij jouw gevoelens af als 'onzin' of 'aanstellerij', tsja, dan zou ik er geloof ik wel een keer klaar mee zijn. Het gaat imo niet alleen om het praten over exen, maar ook dieper om het openstaan voor en accepteren van jouw gevoelens, ook al zijn die misschien anders dan van hem.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:10

Ik vind het nooit zo erg als het in mijn voordeel is :P

Maar elke dag zou ik zeeeer irritant vinden en er zeker wat van zeggen! Wij hebben het zelden over onze exen. Ookal weet ik heel wat meer over zijn ex dan hij over mijn ex(en). Prima zo :)

Dus TS, raap je moed bij elkaar, you go girl! Zoals eerder gezegd wordt, grenzen aangeven mag zeker +:)+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:47

Moeilijk... mijn vriend is mijn allereerste, maar hij heeft wel een paar vriendinnen gehad. Heeft me er niet echt veel over verteld, alleen wat algemene dingen in mijn voordeel. Dat vind ik dan wel weer leuk :P

Ben ergens wel een beetje nieuwsgierig, maar wil het eigenlijk ook niet weten. Hij is nu van mij en ik wil niet vergeleken worden of mezelf vergelijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:18

Lijkt mij geen probleem. Tenzij het alleen maar daar over gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:28

Ts, af en toe iets horen of zelf vertellen over een vorige partner is niets mis mee maar sexuele vergelijkingen, moet mijn man niet proberen(doet hij ook niet en ik ook niet) Ik vind dat je best, ook zonder dat je eerst alles op een rijtje hebt, aan je vriend gewoon kunt vragen om niet elke keer over zijn exen te praten want dat vind je gewoon niet prettig. kijk maar wat zijn reactie is, word hij boos, jammer dan. Goed ruzie maken is ook een kunst op zich maar bang zijn dat er ruzie van komt is helemaal verkeerd.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:26

Ik vind ook de seksuele vergelijkingen veel te ver gaan, tenzij je er zelf om vraagt.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:45

Mijn vriend en ik hebben hier voor allebei niet echt serieuze relaties gehad. Wel allebei scharrels waar we beide achteraf spijt van hebben (in de zin van hoezo vond ik hem/haar leuk :') )
Hier lachen we dan af en toe samen om :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:53

Het ligt er ook een beetje aan hoe lang jullie relatie "al" duurt. Je schrijft ergens dat dat "al" een jaar is. Dan zou ik er ook wel klaar mee zijn als hij nog elke dag iets over zijn ex zegt. Jullie hebben inmiddels samen al 12 maanden geschiedenis. Je bent duidelijk geen eendagsvlieg voor hem dus daar mag hij best een beetje rekening mee gaan houden door het niet steeds over zijn ex te hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:44

Ik denk dat het handig is dat je telkens als er een ex ter sprake komt vraagt "waarom breng je dit/haar ter sprake?".
Als hij tekst en uitleg moet geven over de relevantie heb jij er meer aan, plus dat hij op een gegeven moment weet dat die vraag gaat komen (als je het tenminste consequent volhoud) en daarom wel drie keer nadenkt voordat hij weer zomaar een ex ter sprake brengt en het waarschijnlijk wel zal laten.

Los daarvan is het misschien tijd om na te denken wat hij te bieden heeft in de relatie en of dit waardevol genoeg is om de ellende die je ondervind op de koop toe te nemen.
Iemand met veel exen is misschien niet de juiste persoon om op te bouwen als je een gevoelig persoon bent zoals jij.

Als je jong bent heb je nog veel meer iemand nodig die je steun en toeverlaat is dan als je ouder en meer ervaren bent en je weet hoe je een evenwichtige relatie tot stand brengt en behoudt.
En dus niet iemand die jou onzeker maakt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:53

Ik heb t er met de jongen waar ik recent wat mee had wel over gehad, helaas kwam hij erachter dat hij het nog niet zag zitten gebonden te zijn.
Jammer, want het is een kanjer vind ik. :j
Het was voor mij wel belangrijk dat hij snapte waarom iets bepaalde reacties gaf, en ja dan moet je het wel vertellen ondanks dat ik het liever zelf op had gelost.
Echter kwam ik erachter dat ik er nog best veel van moest verwerken, en ja dat viel hem natuurlijk ook op. :+
Die ex had een vrij pittig verleden waardoor hij veel van zijn issues en onzekerheden op mij spiegelde, soms vreemde dingen.
Zo was hij zeer kritisch, zo kritisch dat daar geen mens aan kan voldoen.
Ook onzeker en erg gauw over de zeik door het gebeurde en vertrouwde niemand.
Ik had dus nooit meegemaakt dat je je partner echt kunt vertrouwen omdat hij heel onstabiel was, ik moest altijd de sterke stabiele factor zijn.
Was ik die niet was hij zeker weten ook van slag.
Toen ik die andere jongen leerde kennen was het totaal anders, vooral rust en stabiliteit die ik nooit ervaren had.
Hij vond dat heel normaal, maar voor mij was het best spannend om hem wel volledig te durven vertrouwen qua emotionele stabiliteit.
Dat hier niet ineens stoppen doorsloegen, ik vond dat lastig en werd er onzeker van.
Ik heb dus verteld hoe het zat en verzocht echt open en eerlijk te zijn, zodat ik er op kon vertrouwen dat het antwoord 'goed' ook echt goed betekende.
Dat heeft voor mij wel veel rust gegeven maar wederzijds.
Hij mocht ook gewoon zijn onzekerheden uitspreken, elk mens heeft ze wel en als je het van elkaar weet kun je er wat aan doen.
Ik wil namelijk niet dat mijn vriend niet durft te zeggen uit angst voor mijn reactie. :)

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 07:53

Iedereen heel erg bedankt voor de verhalen, ervaringen, meningen en tips! Ik heb er heel veel aan gehad! :j
Ik heb de stap nog steeds niet genomen (nou moet ik ook zeggen dat ik hem de afgelopen dagen weinig heb gezien), maar ik ga zeker met hem praten en proberen iets te doen met de tips.

Ik weet wel echt zeker dat ik verder met hem wil <3 , dus dan maar even door de zure appel heen bijten en het gesprek beginnen.

Dankjewel Bokt! *\o/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:53

TS verstandig om met hem te gaan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:17

Goed van je. :j
Het komt vast goed!