Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Angela schreef:Probeer beide de relatie zover hij er nu is terug te zetten op een heel klein pitje. Verplicht hem om nu te kiezen voor zijn vrouw, en haar bij te staan in de laatste fase van haar leven.
Bij jou kan hij nog jaren zijn, bij haar niet. De kans is groot dat als ze gaat overlijden, de spijt dat hij er niet voor haar was toch tussen jullie in gaat staan. Daar hebben jullie beide niks aan. Daarbij is het niet eerlijk naar zijn vrouw toe dat jullie nu bij elkaar zijn op zo'n manier.
Prima om elkaar eens in de maand als vrienden te zien, maar dan wel in een openbare gelegenheid, zodat het niet "mis" kan gaan en er niet meer kan gebeuren als alleen een gesprek.

Ayasha schreef:Mooi is dit... Een getrouwde man die zijn zieke vrouw (terminale vrouw) bedonderd met een groen bladje. Die blijkbaar nog met liefde over haar spreekt dus het zal niet zo zijn dat de vrouw door haar ziekte één of ander monster is geworden.
En TS die van alles op de hoogte is maar er alsnog in mee gaat. Triestig, erg triestig, maar niet voor jou of die man.
Voor die arme vrouw die bedrogen wordt terwijl ze terminaal is. Alsof zij daar voor gekozen heeft. En dan durft de nieuwe vlam nog te doen alsof zíj het zwaar heeft.
één ding heb ik altijd onthouden; zoals je er aan komt, zo raak je er ook van af. En tot op heden is dat altijd uit gekomen in mijn omgeving. Dus rest de vraag; wil je een man die op een ander gaat zodra jij ziek bent?
Ayasha schreef:Mooi is dit... Een getrouwde man die zijn zieke vrouw (terminale vrouw) bedonderd met een groen bladje. Die blijkbaar nog met liefde over haar spreekt dus het zal niet zo zijn dat de vrouw door haar ziekte één of ander monster is geworden.
En TS die van alles op de hoogte is maar er alsnog in mee gaat. Triestig, erg triestig, maar niet voor jou of die man.
Voor die arme vrouw die bedrogen wordt terwijl ze terminaal is. Alsof zij daar voor gekozen heeft. En dan durft de nieuwe vlam nog te doen alsof zíj het zwaar heeft.
één ding heb ik altijd onthouden; zoals je er aan komt, zo raak je er ook van af. En tot op heden is dat altijd uit gekomen in mijn omgeving. Dus rest de vraag; wil je een man die op een ander gaat zodra jij ziek bent?
troi schreef:Toch interessant om de verschillende filosofieën tov liefde te zien.
De 1 neemt de liefde voor zichzelf en houdt er strak aan vast en de ander geeft en wil de geliefde juist gelukkig zien, helemaal met de eigen ondergang in het vooruitzicht.
Maar goed, dat laatste is vrij uniek heb ik geleerd van dit topic.
TS: ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen!
Winged schreef:Jolien87 schreef:Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat vrouwlief niet op de hoogte is van dit "geluk" wat meneer bij ts heeft gevonden.
Dit idee heb ik ook. Als zij er wél van af zou weten en het goed zou keuren was de situatie al heel anders.