Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:50

Ik heb een tijd zitten nadenken wat ik hier nu precies van vind en een positieve insteek in mijn post te kunnen geven.
Ondanks dat je wist dat zijn vrouw zo ziek is, heb je het toch doorgezet. Je had een vriendschappelijke insteek verwacht... seriously?! En waar heb je deze fijne vent dan ontmoet? Wie zegt dat hij een zieke vrouw niet als excuus gebruikt?
Nee, ik kan er niets anders voor vinden dan: schaamtelijk, ronduit respectloos en ik mag hopen dat TS dat zelf ook inziet.

tita

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:10

Best vervelend, je wilt je verhaal kwijt en vervolgens veroordeeld iedereen jou.

Jij doet niks verkeerds, je bent single en verliefd.
Maar ik zou eens uitzoeken of hij de waarheid spreekt, heeft zijn vrouw wel ALS?
Besef dat zo iemand nog 5 jaar kan leven.

Denk maar eens goed na of je verder wilt met hem, betrouwbaar wil ik hem niet noemen.
En mocht ie voor je gaan krijg je gewoon nog oliebol over je heen.
Met een dode kun je niet concurreren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:12

Dit is geen liefde.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:09

Tja, als ik die vrouw was zou ik blij zijn dat mijn man weer liefde vond en je willen leren kennen.
Liefde is meer dan iemand meesleuren in je sterven is mijn overtuiging. Het idee dat na mijn dood hij weer gelukkig zou worden zou mijn dood lichter maken...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:24

Hen t hele topic doorgelezen en schrok echt van de veroordelende reacties.
Ik denk dat ik het met troi eens ben. Mij lijkt het persoonlijk (!!) een fijn gevoel om te weten dat je man/vriend ook weer liefde zal kennen in zijn leven en niet "met hou mee doodgaat". Wel denk ik dat deze man er nog tot het einde voor zijn vrouw zal moeten zijn.
Denk dst t voor alle partijen het "fijnst" is (wamt weet niet of je überhaupt van fijn kan spreken in deze situatie).

Ts, het is echt heel lastig en ik wens je heel veel wijsheid toe! Zware keuzes zal je moeten maken. Wat je ook kiest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:27

Angela schreef:
Probeer beide de relatie zover hij er nu is terug te zetten op een heel klein pitje. Verplicht hem om nu te kiezen voor zijn vrouw, en haar bij te staan in de laatste fase van haar leven.

Bij jou kan hij nog jaren zijn, bij haar niet. De kans is groot dat als ze gaat overlijden, de spijt dat hij er niet voor haar was toch tussen jullie in gaat staan. Daar hebben jullie beide niks aan. Daarbij is het niet eerlijk naar zijn vrouw toe dat jullie nu bij elkaar zijn op zo'n manier.

Prima om elkaar eens in de maand als vrienden te zien, maar dan wel in een openbare gelegenheid, zodat het niet "mis" kan gaan en er niet meer kan gebeuren als alleen een gesprek.

Ik vind dit een fijne reactie.

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Ik schrok van enkele.

Ik vraag me af of hij hier nooit met zijn vrouw over gesproken heeft. Ik ben na een ongeluk beperkt in mijn doen en laten (gelukkig geen verloop verder als bij als), maar dit betreft zowel mijzelf als mijn gezin. Ik zou mijn man, hoe moeilijk ook, graag gelukkig willen zien...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:29

TS; allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met de situatie. Ondanks dat je zijn vrouw niet kent, heeft het wel impact op je leven nu.

Ik besef me heel goed dat het samenzijn met iemand die chronisch ziek is, wellicht hulpbehoevend etc, erg zwaar is voor de partner. Het is niet voor niets dat het vaker voorkomt dan je denkt dat de gezonde metgezel zijn genegenheid elders gaat zoeken als zijn partner dit niet meer kan geven.
Wellicht moet de man open kaart spelen met zijn vrouw, aangeven dat hij dit deel van hun relatie "mist" en proberen er samen uit te komen alvorens in deze wervelwind van emotie te springen.

Kijk, het is makkelijk praten als jij die vrouw was geweest. Natuurlijk wil je niet dat je man vreemdgaat. Maar als je hem iets niet meer kunt "geven" moet je het hem dan geheel verbieden? Of moet je het hem juist gunnen, ook al is dit met een ander?

Ik heb gezien wat het met mensen doet als ze door het overlijden van een partner alleen komen te staan. Maar ook dat ze genegenheid zoeken bij een ander. De laatste personen hebben alles in overleg met hun partner en met respect tot aan de dood gedaan. Raar? Ja zeker!! Maar toch heeft het voor alle partijen wel gewerkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:38

Mooi is dit... Een getrouwde man die zijn zieke vrouw (terminale vrouw) bedonderd met een groen bladje. Die blijkbaar nog met liefde over haar spreekt dus het zal niet zo zijn dat de vrouw door haar ziekte één of ander monster is geworden.
En TS die van alles op de hoogte is maar er alsnog in mee gaat. Triestig, erg triestig, maar niet voor jou of die man.

Voor die arme vrouw die bedrogen wordt terwijl ze terminaal is. Alsof zij daar voor gekozen heeft. En dan durft de nieuwe vlam nog te doen alsof zíj het zwaar heeft. :n

één ding heb ik altijd onthouden; zoals je er aan komt, zo raak je er ook van af. En tot op heden is dat altijd uit gekomen in mijn omgeving. Dus rest de vraag; wil je een man die op een ander gaat zodra jij ziek bent?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:48

Dat TS in een lastige situatie zit is een ding wat zeker is.. of het triest is kan elk voor zichzelf bepalen.

Ga wel met het merendeel mee dat het eigenlijk niet kan tegenover zijn vrouw. Maar ik denk ook dat het voor buitenstaanders makkelijk oordelen is, dat zijn vrouw hem moet 'gunnen' om de liefde opnieuw te vinden.. verder no offense hoor, maar ik ben benieuwd hoe deze mensen erin staan mochten ze daadwerkelijk in deze situatie zitten (vanuit de zieke vrouw gezien) :)
Noem mij egoïstisch, maar ik zou er ontzettend veel moeite mee hebben om mijn vriend los te laten mocht ik ooit terminaal ziek zijn.

Ik denk ook dat TS het beste deze 'relatie' even op een laag pitje kan zetten en de man en zijn vrouw de kans geven om de laatste fase van haar leven goed af te sluiten.

Heel veel sterkte ermee!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:52

Ayasha schreef:
Mooi is dit... Een getrouwde man die zijn zieke vrouw (terminale vrouw) bedonderd met een groen bladje. Die blijkbaar nog met liefde over haar spreekt dus het zal niet zo zijn dat de vrouw door haar ziekte één of ander monster is geworden.
En TS die van alles op de hoogte is maar er alsnog in mee gaat. Triestig, erg triestig, maar niet voor jou of die man.

Voor die arme vrouw die bedrogen wordt terwijl ze terminaal is. Alsof zij daar voor gekozen heeft. En dan durft de nieuwe vlam nog te doen alsof zíj het zwaar heeft. :n

één ding heb ik altijd onthouden; zoals je er aan komt, zo raak je er ook van af. En tot op heden is dat altijd uit gekomen in mijn omgeving. Dus rest de vraag; wil je een man die op een ander gaat zodra jij ziek bent?

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Ik heb echt geen goed woord over voor deze actie van ts. Je zit als een aasgier te wachten tot zijn vrouw overlijdt en het eindelijk jouw beurt is. En dat je zo liefjes en respectvol over zijn vrouw praat maakt jullie actie niet minder erg. Sterker nog: ik vind het hypocriet en egoïstisch van je.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:09

Ik schrik van de ongenuanceerdheid wat betreft het zwaar hebben, zoals bv Ayasha omschrijft. Omdat de ene het zwaarder heeft, mag de ander niet laten blijken dat zij ook lijdt onder iets?

Mijn oma is onlangs overleden, dus een ander mag niet klagen over een vervelende griep?

Er zijn mensen met kanker in de wereld, dus mag een ander niet "doen alsof ze het zwaar heeft" met psychologische problemen?

Dat is zó krom om te denken, daar kun je toch niet omheen?

Iedereen heeft zijn eigen lijden en elk lijden is zwaar om te dragen. Het moment dat een persoon iemands 'recht op lijden' gaat afwegen aan de hand van andermans lijden, is het moment dat diegene uit de realiteit stapt.

@TS, verliefdheid gebeurd. Het is een fijn, geweldig iets waar je ten volle zou van moeten kunnen genieten. Dat kan nu niet, en daarnaast speelt er ook nog een grote morele kwestie mee mbt zijn vrouw. Ik zou afstand nemen voor nu, wetende dat als het echt klikt, het dat over x aantal maanden of jaren ook nog doet.
Zo nu en dan even intunen, prima, maar laat zijn vrouw ook haar waardigheid behouden. Als zij erachter zou komen zou ze met dat lijden bij hem moeten blijven omdat hij haar verzorgende is. En dat lijden is niet aan jou om te geven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:12

Wauw, blijkbaar heeft een aantal nog nooit ontrouw ervaren, wat ben ik blij voor jullie.
Ts had een keus, de zieke echtgenote niet. Sterker nog: de keuze van ts gaat ten koste van de echtgenote. En kom nu niet aan met 'wat niet weet, wat niet deert'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:13

Het gaat hier niet om een griep, het gaat hier om de gevoelens van een vrouw die op sterven ligt. En alsof dat nog niet genoeg is, besluit haar kerel haar ook nog eens in te wisselen. En dan gaat het meisje dat van al het voorgaande op de hoogte was voor ze er aan begon, ook nog klagen omdat ze het zo zwaar heeft met wachten tot die vrouw van haar lover een keer haar kop definitief neer legt. Al weet ze het wel mooier te omschrijven maar daar komt het op neer.

Als je werkelijk respect hebt voor die vrouw neem je afstand en laat je ze in vrede het afronden. Dan doe je niet wat TS nu doet. Ze zit zelfs al te bedenken hoe ze het de familie gaan melden. Ik bedoel, kom op zeg!

Alsof die vrouw niet merkt dat haar man veel meer zit te appen/sturen dan gewoonlijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:17

Ayasha schreef:

Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Overigens ben ik ook zo'n 1 die lastig verliefd wordt en op de één of andere manier altijd de verkeerde eruit weet te vissen waar ze wel verliefd op wordt. Handig: Nee. Doe ik er verder ook maar iets mee? Geen haar op mijn hoofd. Verliefd op iemand worden is geen keuze, wat je ermee doet wél.

1 ding: Neem afstand. Als het echt zo moet zijn, dan komt het wel na het overlijden van zijn vrouw. En nu hoort hij gewoon bij zijn vrouw te zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:20

Toch interessant om de verschillende filosofieën tov liefde te zien.
De 1 neemt de liefde voor zichzelf en houdt er strak aan vast en de ander geeft en wil de geliefde juist gelukkig zien, helemaal met de eigen ondergang in het vooruitzicht.

Maar goed, dat laatste is vrij uniek heb ik geleerd van dit topic.

TS: ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:21

Jolien87 schreef:
Wauw, blijkbaar heeft een aantal nog nooit ontrouw ervaren, wat ben ik blij voor jullie.
Ts had een keus, de zieke echtgenote niet. Sterker nog: de keuze van ts gaat ten koste van de echtgenote. En kom nu niet aan met 'wat niet weet, wat niet deert'.

Goede aanvulling op mijn mening :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:22

troi schreef:
Toch interessant om de verschillende filosofieën tov liefde te zien.
De 1 neemt de liefde voor zichzelf en houdt er strak aan vast en de ander geeft en wil de geliefde juist gelukkig zien, helemaal met de eigen ondergang in het vooruitzicht.

Maar goed, dat laatste is vrij uniek heb ik geleerd van dit topic.

TS: ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen!

Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat vrouwlief niet op de hoogte is van dit "geluk" wat meneer bij ts heeft gevonden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:29

Ene kant snap ik de amnestie.. de passie zal al tijdje weg zijn, net zoals de sex... maar ik kan niet begrijpen dat je aangetrokken voelt tot een man die op zijn terminale vrouw vreemd gaat. Die niet eens geduld heeft om die tijd af te wachten....

Maar met zo'n man moet je ook oppassen. Mensen die zolang eigenlijk mantelzorger zijn, doen de gekste dingen om even stoom af te blazen/ uit dat leven te stappen. Omdat het ontzettend zwaar en belastend is

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:32

Jolien87 schreef:
Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat vrouwlief niet op de hoogte is van dit "geluk" wat meneer bij ts heeft gevonden.

Dit idee heb ik ook. Als zij er wél van af zou weten en het goed zou keuren was de situatie al heel anders.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:36

Winged schreef:
Jolien87 schreef:

Dit idee heb ik ook. Als zij er wél van af zou weten en het goed zou keuren was de situatie al heel anders.

Idd en dan zou het ook best begrijpelijke situatie zijn

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:39

Ik zou dit gedrag een mega afknapper vinden en onvolwassen ook: ik zou hem sturen dat hij zijn energie nu aan zijn vrouw moet besteden en dat hij geen contact meer moet opnemen. En zelf zou ik ook geen contact meer opnemen.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:42

Ik heb je een pb gestuurd met mijn ervaring in eenzelfde situatie, maar dan als dochter van degene met ALS. Hopelijk heb je er iets aan.

Wondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:43

Bedankt voor alle reacties. Aan de ene kant ben ik wat geschrokken van sommige heftige reacties, waarbij conclusies getrokken worden die nav de OP helemaal niet goed getrokken kunnen worden. Maar het is oké, ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ik zoiets zou lezen. Wat ik wel echt vervelend vind zijn de reacties die impliceren dat ik een slachtofferrol aanneem of dat ik mijn best heb gedaan iets mooier te verwoorden voor betere reacties. Dat is beide absoluut niet het geval en ik geloof ook niet dat ik deze twijfels zou hebben als ik niets gaf om hoe zijn vrouw zich moet voelen.

Ik heb hem niet leren kennen via een datingsite. We raakten in gesprek via een forum over een compleet ongerelateerd onderwerp. Zowel hij als ik waren niet op zoek naar verliefdheid of seks. Voor de mensen die denken dat hij me voor de seks heeft, ik ben benieuwd hoe jullie daarbij komen? Zoals geschreven in de OP hebben we geen seks en ook nog nooit pogingen gedaan. Hij probeert het in geen enkele zin van het woord. Als hij me daadwerkelijk voor de seks had gehad, zou hij dat allang gewild hebben.

Hoe ik zeker weet dat hij me de waarheid zegt... Wanneer weet je dat zeker? Ik heb hem op facebook en uit alles daar blijkt dat er een vrouw is die nu sinds een jaar of drie ziek is.

Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt. Van zijn werkgever heeft hij een functie thuis gekregen en hij brengt echt veel tijd met haar door. Ik vraag hem ook niet haar te verlaten en als hij bij mij is, is er altijd iemand anders bij haar. Eerlijk is eerlijk: hij heeft het haar willen vertellen. Vooral omdat ze in betere tijden ook heeft gezegd dat ze wil dat hij gelukkig is. Maar het leek mij een slecht idee om het haar te vertellen, daarom heeft hij het (nog) niet gedaan.

Het SA wat op de eerste pagina genoemd is, ben ik trouwens niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:48

Dapper dat je nog reageert.

Hoe zie je de toekomst met deze man zelf?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:54

Het enige juiste wat je kunt doen is hem (althans wat ik zou doen) hem bij zijn doodzieke vrouw laten.
Afstand nemen. Als zij overleden is en heeft dit verwerkt, en het was écht (wat ik betwijfel) dan komt hij je zoeken.
Maar heb wel respect voor de zieke vrouw. Hoe zout is het als je er op je sterfbed achterkomt dat je vent een ander heeft?
Dan blijkt je halve leven een leugen.