doezel2 schreef:Ik heb begeleiding. Ivm mij hele lichte beperking( normaal int echte leven merk je niets aan mij)
Ts; dit is het echte leven....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yv_ schreef:Jeetje, ik schrik ervan dat zulk gedrag voorbeeld voor een kind moet zijn. Sorry hoor dat ik dat zeg, maar ik schrik echt van dit kinderachtige gedrag. Ik snap gewoon echt níét waarom dit zo uit de hand heeft moeten lopen vanwege een communicatiefoutje. Jij reageerde hier meteen heel erg radicaal op door gelijk maar een oppas-afspraak af te zeggen, dus in dat geval ben ik het met haar eens dat jij ook gewoon je excuses had aan kunnen bieden. Maargoed, als er op dát punt gewoon al normaal als volwassenden gereageerd zou zijn, was al het andere niet nodig geweest.
Delphi schreef:Ik bedoelde voornamelijk jouw taalgebruik in bijzijn van je kind. En ik vind het vreemd als je een kind hebt die erg moeilijk ik slaap valt en veel huilt 's avonds, achter zou laten bij een buurvrouw waar je volgens mij niet eens een goede vertrouwensband mee hebt.
Ik zou dit voorleggen bij je begeleiding. Hebben je buren ook begeleiding? Ik zou dit zeer zeker uitpraten, maar alleen als er een volwassen en rustig persoon bij zit die optreed als bemiddelaar.
doezel2 schreef:Pff wat een verhaal. Hihi. Hopen dat jullie het verhaal snappen sorry daarvoor
lifaya schreef:Ts je schrijft ook gewoon erg onduidelijk... Je word niet de grond in getrapt maar als jij maar de helft van het verhaal verteld dan zorg jij er voor dat wij van de helft een beeld creeeren over jou. Je verhaal is zeer warrig opgeschreven, veel dingen zijn weggelaten om ons een beter beeld van de gehele situatie te geven. De enige dingen die zeker gebeurd zijn, zijn:
- Miscommunicatie over de sms
- jij hebt haar als oppasser af gezegd en zij mocht ook een andere zoeken
- Zij hebben meerdere keren geprobeerd het bij te leggen: ze heeft het 1 x gedaan en dan moest het de zelfde avond
- Jij wilt geen excuses maken om je punt te halen dat allebei schuld hebben (aan wat? :de miscomunicatie
- Zij komt langs en wil excuus, jij scheld haar uit. ze kwam al boos en stem op hefent binnen
- Zij valt aan, jij valt aan, in bijzijn van kind
Dit weten wij. Dit is wat jij ons verteld hebt en dit is niet echt een gezonde situatie...
Delphi schreef:Maar hebben je buren ook begeleiding? Zou je begeleider een rol kunnen spelen als bemiddelaar? Want ik zou dit wel oplossen voor het nog erger escaleert. Jullie gaan elkaar regelmatig zien en omwille van de kinderen zullen jullie er toch voor moeten zorgen dat jullie normaal tegen elkaar kunnen doen.
doezel2 schreef:Weet je mensen. Dankje voor diegene die tips heeft. Ik ga dit topic laten Sluiten. Jullie kennen heel die buurvrouw niet. Krijg nu het idee dat ik diegene ben die fout en onvolwassen ben.
xLes schreef:Oef, TS, je hebt nog veel te leren in het leven. Wat doe jij als je baas je een keer onterecht aanpakt? Die ook uitschelden?
Moest je op mijn werk echt niet doen, dan vloog je. En zij waren al erg tolerant. Mijn baas heeft meermaals chaggy tegen mij geweest, haar stem verhoffen. Vrienden en familie ook, ik ook bij hun. Dat gebeurt nu eenmaal in het echte leven.
Wat voor een beperking heb je? Iets mentaal denk ik?
Jolien87 schreef:Ts, krijg jij nooit van andere mensen te horen dat je volwassener naar situaties moet kijken? Deze vraag klinkt waarschijnlijk heel hard, maar ik weet niet zo goed hoe ik hem anders kan stellen en ik wil proberen je hier bewuster van te laten worden.
Je reflecteert nu alles op het gedrag van je buurvrouw maar probeer je ook eens voor te stellen wat voor reactie jouw gedrag bij haar uitlokt.