Wat moet ik doen(ruzie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:49

doezel2 schreef:
Ik heb begeleiding. Ivm mij hele lichte beperking( normaal int echte leven merk je niets aan mij)

Ts; dit is het echte leven....

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:50

Ik schrik echt van je berichten ts. Gewoon asociaal, kinderachtig en een heel slecht voorbeeld voor je kind.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:50

TS, Jouw manier van schrijven en reageren laat aan ons zien dat je of nog erg jong bent of dat er iets anders aan de hand is. Je woont dus blijkbaar begeleid vanwege een lichte beperking waar je in het dagelijkse leven geen last van hebt, maar toch is de situatie waar jij jezelf nu in hebt verzeild niet iets hoe een volwassen gezond persoon op deze manier mee zou omgaan. Ik snap dat confrontaties, al helemaal buiten je weten om als je niet weet wat je fout hebt gedaan, heel moeilijk zijn, maar het wijste is om er van weg te lopen, of als dit zou helpen je excuses aan te bieden.

Ik heb onlangs op werk ook een confrontatie gehad, ging over iets waar ik totaal geen weet van had dat ik zou moeten hebben gedaan en ik werd ook boos toen ik hier van beschuldigd werd. Ik schoot in de aanval maar ik merkte dat dit niks uithaalde en ben toen weg gegaan. Daarna verduidelijking gevraagd over de gehele situatie aan een andere collega die er van wist en toen werd duidelijk dat er dus schijnbaar dingen rondgingen die niet waar waren. Wist ik veel. En toen heb ik álles op een volwassen manier netjes uitgepraat met alle betrokkenen. Zo hoort dit ook te gaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:51

Zo, ik vind sommige uitspraken net zo erg als hoe ts op haar buurvrouw heeft gereageerd.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:52

Met haar valt niet te praten. Ze trapt je eerst de grond in. Dan pas kun je met der praten

Mag dit topic op slot??

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:53

kiki1976 schreef:
Zo, ik vind sommige uitspraken net zo erg als hoe ts op haar buurvrouw heeft gereageerd.

Ik weet ok dat ik niet had moeten schelden. Maar mij zo door haar te laten behandelen. Hoort niet vind ik

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:53

Jeetje, ik schrik ervan dat zulk gedrag voorbeeld voor een kind moet zijn. Sorry hoor dat ik dat zeg, maar ik schrik echt van dit kinderachtige gedrag. Ik snap gewoon echt níét waarom dit zo uit de hand heeft moeten lopen vanwege een communicatiefoutje. Jij reageerde hier meteen heel erg radicaal op door gelijk maar een oppas-afspraak af te zeggen, dus in dat geval ben ik het met haar eens dat jij ook gewoon je excuses had aan kunnen bieden. Maargoed, als er op dát punt gewoon al normaal als volwassenden gereageerd zou zijn, was al het andere niet nodig geweest.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 25-04-16 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:54

doezel2 schreef:
Met haar valt niet te praten. Ze trapt je eerst de grond in. Dan pas kun je met der praten

Mag dit topic op slot??

TS dit is de realiteit, wij proberen je ogen te openen en je te helpen... Hopelijk begrijp je dat....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:54

Ik bedoelde voornamelijk jouw taalgebruik in bijzijn van je kind. En ik vind het vreemd dat je je kind hebt die erg moeilijk in slaap valt en veel huilt 's avonds, achter zou laten bij een buurvrouw waar je volgens mij niet eens een goede vertrouwensband mee hebt.

Ik zou dit voorleggen bij je begeleiding. Hebben je buren ook begeleiding? Ik zou dit zeer zeker uitpraten, maar alleen als er een volwassen en rustig persoon bij zit die optreed als bemiddelaar.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-04-16 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:55

Yv_ schreef:
Jeetje, ik schrik ervan dat zulk gedrag voorbeeld voor een kind moet zijn. Sorry hoor dat ik dat zeg, maar ik schrik echt van dit kinderachtige gedrag. Ik snap gewoon echt níét waarom dit zo uit de hand heeft moeten lopen vanwege een communicatiefoutje. Jij reageerde hier meteen heel erg radicaal op door gelijk maar een oppas-afspraak af te zeggen, dus in dat geval ben ik het met haar eens dat jij ook gewoon je excuses had aan kunnen bieden. Maargoed, als er op dát punt gewoon al normaal als volwassenden gereageerd zou zijn, was al het andere niet nodig geweest.

Je weet niet wat er vooraf allemaal
Is gebeurd. Voordat ik dit besloot

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:56

lifaya schreef:
doezel2 schreef:

Mag dit topic op slot??

TS dit is de realiteit, wij proberen je ogen te openen en je te helpen... Hopelijk begrijp je dat....

Heb meet het idee dat ik
Naar benede word getrapt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:57

Delphi schreef:
Ik bedoelde voornamelijk jouw taalgebruik in bijzijn van je kind. En ik vind het vreemd als je een kind hebt die erg moeilijk ik slaap valt en veel huilt 's avonds, achter zou laten bij een buurvrouw waar je volgens mij niet eens een goede vertrouwensband mee hebt.

Ik zou dit voorleggen bij je begeleiding. Hebben je buren ook begeleiding? Ik zou dit zeer zeker uitpraten, maar alleen als er een volwassen en rustig persoon bij zit die optreed als bemiddelaar.

Normaal ben ik niet zo. Echt niet( wil juist goeie voorbeeld voor mijn kind zijn.

Ik vertrouwde die buurvrouw. Ken haar vanaf de basisschool.
waar dit inens vandaan komt ( van haar) weet ik niet miss is er iets gebeurd waardoor ik de druppel was

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:00

Ts je schrijft ook gewoon erg onduidelijk... Je word niet de grond in getrapt maar als jij maar de helft van het verhaal verteld dan zorg jij er voor dat wij van de helft een beeld creeeren over jou. Je verhaal is zeer warrig opgeschreven, veel dingen zijn weggelaten om ons een beter beeld van de gehele situatie te geven. De enige dingen die zeker gebeurd zijn, zijn:

- Miscommunicatie over de sms
- jij hebt haar als oppasser af gezegd en zij mocht ook een andere zoeken
- Zij hebben meerdere keren geprobeerd het bij te leggen
- Jij wilt geen excuses maken om je punt te halen dat allebei schuld hebben (aan wat? )
- Zij komt langs en wil excuus, jij scheld haar uit.
- Zij valt aan, jij valt aan, in bijzijn van kind

Dit weten wij. Dit is wat jij ons verteld hebt en dit is niet echt een gezonde situatie...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:00

doezel2 schreef:
Pff wat een verhaal. Hihi. Hopen dat jullie het verhaal snappen sorry daarvoor

Wat een verhaal inderdaad, het kostte even wat moeite om het goed te begrijpen maar als ik het goed heb -en als ik zo de reacties lees dan ben ik niet de enige- dan is jouw geweten ook niet schoon. Ik had het gevoel dat ik het verhaal van een dwarse puber heb gelezen. Je kunt je poot stijf houden maar jij zult toch ook wat fatsoenlijker moeten reageren. Haar uitschelden en ook niet je handen thuishouden zie jij misschien als zelfverdediging, maar deze hele situatie had überhaupt voorkomen kunnen worden door direct de boel uit te praten. Het is duidelijk dat je buren meermaals hebben geprobeerd om het bij te leggen, wellicht niet op de manier zoals jij het had gewild, maar ik geloof niet dat je hoeft te verwachten dat ze met een dikke bos bloemen op de stoep gaan zullen verschijnen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:01

Voor een slotje moet je even een mod pb'en ts.

Hoop wel dat je beseft dat ook jij je hebt misdragen en dat het niet ok is in het bijzijn van je kind. Wees je bewust van je voorbeeldfunctie.

Schelden/vloeken/geweld is niet acceptabel met een kind ongeacht wat een ander doet. Jij bent de moeder van je kindje en jij moet het goede voorbeeld geven.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 25-04-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Dat is geen excuus. Dan had je dat hele verhaal erbij moeten zetten. Ik ga uit van de informatie die gegeven wordt en daarin ben jij net zo fout als haar.

Niemand trapt je hier de grond in, dat zul je wel zo aanvoelen omdat je je gelijk niet krijgt en die naar mijn idee wel had willen halen hier.

Vayo

Maar hebben je buren ook begeleiding? Zou je begeleider een rol kunnen spelen als bemiddelaar? Want ik zou dit wel oplossen voor het nog erger escaleert. Jullie gaan elkaar regelmatig zien en omwille van de kinderen zullen jullie er toch voor moeten zorgen dat jullie normaal tegen elkaar kunnen doen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:05

lifaya schreef:
Ts je schrijft ook gewoon erg onduidelijk... Je word niet de grond in getrapt maar als jij maar de helft van het verhaal verteld dan zorg jij er voor dat wij van de helft een beeld creeeren over jou. Je verhaal is zeer warrig opgeschreven, veel dingen zijn weggelaten om ons een beter beeld van de gehele situatie te geven. De enige dingen die zeker gebeurd zijn, zijn:

- Miscommunicatie over de sms
- jij hebt haar als oppasser af gezegd en zij mocht ook een andere zoeken
- Zij hebben meerdere keren geprobeerd het bij te leggen: ze heeft het 1 x gedaan en dan moest het de zelfde avond
- Jij wilt geen excuses maken om je punt te halen dat allebei schuld hebben (aan wat? :de miscomunicatie
- Zij komt langs en wil excuus, jij scheld haar uit. ze kwam al boos en stem op hefent binnen
- Zij valt aan, jij valt aan, in bijzijn van kind

Dit weten wij. Dit is wat jij ons verteld hebt en dit is niet echt een gezonde situatie...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:06

Delphi schreef:
Maar hebben je buren ook begeleiding? Zou je begeleider een rol kunnen spelen als bemiddelaar? Want ik zou dit wel oplossen voor het nog erger escaleert. Jullie gaan elkaar regelmatig zien en omwille van de kinderen zullen jullie er toch voor moeten zorgen dat jullie normaal tegen elkaar kunnen doen.

Nee hebben ze niet. Ze willen on niet meer spreken enzo

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:07

doezel2 schreef:
Weet je mensen. Dankje voor diegene die tips heeft. Ik ga dit topic laten Sluiten. Jullie kennen heel die buurvrouw niet. Krijg nu het idee dat ik diegene ben die fout en onvolwassen ben.

Dat ben je ook ts. Volwassenen voorkomen deze ellende of lossen het netjes op. En je kan het alsnog netjes oplossen hoor. Ga er morgen bijvoorbeeld heen met een bloemetje, en biedt je excuses aan. Grote kans dat zij dat dan ook doet. En anders heb jij je in ieder geval verantwoordelijk en volwassen gedragen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:11

Omdat dit geen rijtechnische vraag is verplaats ik dit topic van RT-D naar LZP.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:15

Oef, TS, je hebt nog veel te leren in het leven. Wat doe jij als je baas je een keer onterecht aanpakt? Die ook uitschelden?
Moest je op mijn werk echt niet doen, dan vloog je. En zij waren al erg tolerant. Mijn baas heeft meermaals chaggy tegen mij geweest, haar stem verhoffen. Vrienden en familie ook, ik ook bij hun. Dat gebeurt nu eenmaal in het echte leven.

Wat voor een beperking heb je? Iets mentaal denk ik?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:17

xLes schreef:
Oef, TS, je hebt nog veel te leren in het leven. Wat doe jij als je baas je een keer onterecht aanpakt? Die ook uitschelden?
Moest je op mijn werk echt niet doen, dan vloog je. En zij waren al erg tolerant. Mijn baas heeft meermaals chaggy tegen mij geweest, haar stem verhoffen. Vrienden en familie ook, ik ook bij hun. Dat gebeurt nu eenmaal in het echte leven.

Wat voor een beperking heb je? Iets mentaal denk ik?

Nee. Normaal scheld ik niet. Ze begon gelijk al bij de deur te schreeuwen(ik bleef rustig. Tot dat ze tever ging( gewoon schijt aan mijn kind hebben enzo. Zei al. Mijn kind zit er bij ) boeide haar niet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:19

Ts, krijg jij nooit van andere mensen te horen dat je volwassener naar situaties moet kijken? Deze vraag klinkt waarschijnlijk heel hard, maar ik weet niet zo goed hoe ik hem anders kan stellen en ik wil proberen je hier bewuster van te laten worden.
Je reflecteert nu alles op het gedrag van je buurvrouw maar probeer je ook eens voor te stellen wat voor reactie jouw gedrag bij haar uitlokt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:23

Jolien87 schreef:
Ts, krijg jij nooit van andere mensen te horen dat je volwassener naar situaties moet kijken? Deze vraag klinkt waarschijnlijk heel hard, maar ik weet niet zo goed hoe ik hem anders kan stellen en ik wil proberen je hier bewuster van te laten worden.
Je reflecteert nu alles op het gedrag van je buurvrouw maar probeer je ook eens voor te stellen wat voor reactie jouw gedrag bij haar uitlokt.

Haar gedrag komf doordat ik niet naar haar luister en moet doen wat haar uitkomt