Verplicht worden om op zaterdag te werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:29

Cowgirl schreef:
andere baan zoeken waarbij je gewoon door de weeks werkt en in het weekend vrij bent??

Precies. Een baas die je al zolang aan het lijntje houd gaat jou er uit doen op het moment dat je "lastig" bent. Maar jij moet je bij iedereen aanpassen. Aan de nieuwe werktijden van je vriend en aan de tijden van je werkgever. Wie past zich een beetje bij jou aan? Want blijkbaar heeft je vriend ook niet gezegd. Leuke baan maar dan zie ik m'n vriendin te weinig.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:24

Aan de ene kant ben ik het met sommige Bokkers eens dat het jouw (privé) probleem is en niet van je werkgever dat je niet meer op zaterdag wilt werken maar aan de andere kant vind ik het vreemd dat verschillende collega's zijn die niet op zaterdag hoeven te werken.
En dat er als argument gebruikt wordt dat jij, als ervaren kracht, nodig bent op zaterdag.
Wat als jij nu ontslag neemt? Welke ervaren kracht doet dan het werk op zaterdag? En in die 3 maanden dat je niet mag werken, wie doet dan jouw werk op zaterdag?

Ik krijg echt de indruk dat jouw werkgever iemand is die vindt dat hij de regels bepaalt omdat je blij moet zijn dat je werk hebt en niet moet zeuren. Wettelijke regels lapt hij aan zijn laars (denk aan de stroom contracten die je hebt gekregen).
Op zich vind ik om de week of 1x in de 3 weken op zaterdag een redelijk tegenbod van je werkgever en zou ik daar (zeker voor het moment) op in gaan.
En in de tussentijd op zoek van naar ander werk. Hopelijk bij een werkgever die wel netjes met zijn personeel omgaat.

KayC

Re: Verplicht worden om op zaterdag te werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:45

We zijn al iets naar elkaar toegekomen.
Ik heb aangegeven het heel fijn te vinden als de zaterdagdiensten teruggedraaid kunnen worden naar 1x in de 3 weken.
Mijn werkgever gaf aan dat het eventueel zelfs mogelijk zou zijn om daar 1x in de 4 weken van te maken.
Maar dat moet allemaal nog even goed uitgezocht worden zodra mijn vriend definitief de baan heeft.

@Silvia, doordat mijn werkgever eigenlijk meteen al bij het in dienst nemen van mij weet wanneer ik er weer uit moet, heeft hij ook ruim de tijd om tegen die tijd iemand te laten opleiden die mij over kan nemen zodra ik er uit moet.
3x raden wie de nieuwelingen mag opleiden..
Na mijn laatste contract kom ik in ieder geval niet weer terug. De overbruggingstijd is dan 6 maand, dat is voor mij te lang wachten en ik wil ook wel eens toekomstplannen gaan maken. Daar helpt financiële zekerheid zeker bij.
Of ze moeten dan toch eindelijk een vast contract gaan geven.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:49

Fijn dat jullie nog spreken met elkaar. En op zich lijkt het me een redelijk aanbod.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:21

Dit lijkt me ook een heel redelijk aanbod, ik denk dat er veel daar niet zouden van kunnen dromen.
En zelfs al moet je 1 op 3 werken, dan ben je nog altijd 5 van de 6 dagen bij elkaar.
Kan hij ook lekker zijn eigen ding doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:30

Heel goed aanbod.
Daar zou ik meteen op in gaan.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 11:27

Klopt hoor, ik heb het idee dat we nu allemaal even een tijdje hebben kunnen nadenken en schappelijker zijn geworden.
Mijn paniek is weg, het gaat wel goedkomen.
Allemaal bedankt voor de reacties! Het heeft me wel geholpen om het vanuit een ander perspectief te zien.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:45

Ehhhh ff outofthebox
Als je zo nu en dan een paar dagen met je vriend meegaat?

Ik ken het probleem niet, terwijl!!! werk zelf bijna ieder weekend, mijn partner die door de week werkt zit in de ploegendienst, hij woont 30 km verderop.
Werken doe ik maximaal 10 uur per dag.
Blijft altijd tijd over om elkaar te zien. En we vinden het beiden ook leuk onze eigen dingen te doen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 15:48

A3a1 schreef:
Ehhhh ff outofthebox
Als je zo nu en dan een paar dagen met je vriend meegaat?

Ik ken het probleem niet, terwijl!!! werk zelf bijna ieder weekend, mijn partner die door de week werkt zit in de ploegendienst, hij woont 30 km verderop.
Werken doe ik maximaal 10 uur per dag.
Blijft altijd tijd over om elkaar te zien. En we vinden het beiden ook leuk onze eigen dingen te doen.

Leuk dat je zo meedenkt hoor, maar ik zou gek worden, een hele week op een vrachtwagen stilzitten, nee niks voor mij :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:06

Ook niet een dag of 2 dagen?
Dan neem je de trein terug naar huis.
Of je pakt een x de auto en rijd naar frans Lutjebroek, en overnacht in de cabine en gaat volgende dag terug.
Tot plm 400 km zou ik dat zo nu en dan wel doen. Knoop er dan gelijk een dagje in een stad in de buurt aan vast. Of iets wat er te doen is waar ik anders niet zou komen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 21:23

A3a1 schreef:
Of je pakt een x de auto en rijd naar frans Lutjebroek, en overnacht in de cabine en gaat volgende dag terug.
Tot plm 400 km zou ik dat zo nu en dan wel doen. Knoop er dan gelijk een dagje in een stad in de buurt aan vast. Of iets wat er te doen is waar ik anders niet zou komen.

Goeie ideeën! Dat zijn leuke opties inderdaad, wie weet kunnen we er wat leuke uitjes van maken.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:31

A3a1 schreef:

Bij veel transportbedrijven (waar mijn man werkt ook) mag er niemand meer mee rijden in verband met de verzekering helaas :o .

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:38

Mijn zwager is internationaal verhuizer, een enkele keer neemt hij zijn zoon mee als hij een klus in Nederland heeft.
Het is wel verstandig om even na te vragen.

Geen idee of je vriend alleen rijdt of met een collega.
Dat zal ook wel uitmaken.