Misschien een risico om hier te reageren als 16-jarige, maar ik ga het toch doen
Nee, ik ken de jeugd van "vroeger" niet, maar aan wat ik heb gehoord denk ik wel dat er idd een verschil zit tussen hoe mensen tegen de jeugd aankijken en hoe ze dat vroeger deden. Ik kan me soms ook wel behoorlijk storen aan de pubers van nu, roken, drinken, dingen slopen, andere mensen met opzet treiteren/in de weg zitten. Maar is iedereen zo? Nee, bij lange na niet, dit is gewoon het soort dat je op straat ziet, welke niet zo zijn, lijken gewoon niet zo op te vallen. Ik kan mijzelf ook totaal niet vergelijken met een algemene beeld van de jeugd, ik mag dat wel 16 zijn, maar ik heb nog nooit gedronken, heb ook nog nooit gerookt, heb nog nooit een vriendje gehad, rijd niet 's nachts al schreeuwend door de straten heen, ga niet naar feestjes, ben niet verschrikkelijk brutaal (behalve naar mensen die net zo tegen mij zijn, maar dat is even niet relevant), houd me gewoon netjes aan de verkeersregels en maak al zeker niet met opzet dingen van anderen stuk.
Ik denk idd dat dit mede door het internet komt, ik doe zelf ook aan social media (echter wel alleen facebook en instagram), maar zie daar soms de raarste dingen voorbij komen. Ook zonder internet waren deze dingen misschien wel gebeurd, maar dan was het gewoon nooit gepost en gedeeld. Via internet verspreid informatie zo razendsnel dat je gewoon eerder geneigd bent om conlcusies te trekken, terwijl dat misschien ook wel zo was geweest als er 30-40 jaar geleden internet was geweest