Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het paard was ooit gekocht met het idee ooit weer te verkopen, maar door de jaren heen is het toch een paard 'voor het leven' geworden, en moeten er hele rare dingen gebeuren voordat ik haar zou verkopen.
Gucci_ schreef:Ben vorig jaar begonnen met een studie in Amsterdam waarvoor ik op kamers ging. Ik had een soort relatie, daarvoor ben ik naar Hilversum gegaan. Nu heb ik mijn kamer daar nog wel (gestopt met de studie), maar zit erg te twijfelen om toch weer terug te gaan naar mijn ouders. Ben nu bezig met een appartement voor mijzelf te zoeken, dat is toch veel fijner dan een gedeeld huis, wat soms wel gezellig is. Alleen is mijn huisgenoot erg afstandelijk geworden de laatste tijd.
Ik vind beide fijn, om het een beetje af te wisselen. Ben nu wel veel bij mijn familie, ben daar bezig in huis een aantal uren per week. Mijn paarden en auto heb ik bij mijn familie die alles gewoon betalen. Moet alleen wel zelf dekjes en spullen voor mijn paard kopen.En kan gelukkig gewoon eten en slapen daar gratis. Misschien is dat niet typisch Nederlands, maar ik vind het belangrijk voor je familie te zorgen en andersom.
Als ik alles zelf moest betalen en 3 paarden in pension, auto, eten, huur, kleding, vakanties enz, dan moet ik wel een maandloon van €4000 hebbenVind het wel vervelend soms dat heen en weer reizen, maar is niet anders soms...
moyra schreef:Op die leeftijd thuis wonen wil niet zeggen dat je niet zelfstandig bent of kunt zijn.
Tomorrow schreef:Enigste wat ik me altijd afvraag bij dit, waarom moet je zodra je begin 20 bent op jezelf wonen?
Omdat iedereen dat doet?
Zolang ik thuis nog prima woon, zie ik geen reden om eenzaam ergens in een klein huisje te gaan zitten. Nu heb ik ook geen vriend dus wellicht als die er wel is, zal de drang om wat voor jezelf te hebben wel aanwakkeren.
Het is alleen een logische stap in je ontwikkeling en in het volwassen worden. Dit wil niet zeggen dat je onvolwassen bent als je nog thuis woont.DeMolenhoek schreef:Nee, als in het huis ga uit gaan is het om met iemand te gaan samen wonen. Maar voorlopig interesseren relaties mij niet.
Gucci_ schreef:Mijn paarden en auto heb ik bij mijn familie die alles gewoon betalen.
Als ik alles zelf moest betalen en 3 paarden in pension, auto, eten, huur, kleding, vakanties enz, dan moet ik wel een maandloon van €4000 hebbenVind het wel vervelend soms dat heen en weer reizen, maar is niet anders soms...
smurffie schreef:Ts ik vraag me af waar de interesse vandaan komt?

Gucci_ schreef:Meeliften, alsof het leven alleen maar om geld draait... Dat extra beetje eten dat ik eet en kosten voor douchen en wassen stelt niet zoveel voor.
dus ik vind nu bij huren alles asociaal duur
) en wil wat gaan kopen. Kei leuk huisje gezien, was helaas al weg.... Dus nu is het gewoon kijken tot ik wat heb.. Zoek nu gewoon naar iets waar ik echt lang wil zitten, dus mjah... Dan moet/mag het ook goed zijn. En die 1000 euro die ik anders aan huur per maand kwijt ben, zet ik dan liever op mijn spaarrekening. Maar ik heb nooit iets hoeven doen/laten voor mijn paard. Paard staat er los van, als ik geen paard had gehad, zat ik in dezelfde situatie...
.
en zij ook met mij. Vond het ook echt zwaar om uit huis te gaan

Vergeet ook niet dat ik op de zolder ook een studio heb. Dus een flink stuk privacy. Scheelt ook wel met echt thuis wonen en alles gezamelijk gebruiken
Ghostattack schreef:Misschien niet helemaal de situatie die je bedoelt, maar wil toch even reageren
Ik word dit jaar nog 21, studeer en werk in Amsterdam en ben grotendeels bij mijn ouders die in Tiel wonen. In Amsterdam heb ik dus wel een kamer, waar ik me echt scheel aan betaal, maar daar ben ik hooguit 3x per week. Waarom? Omdat mijn paard vlakbij mijn ouders staat. Ik heb hiervoor gekozen omdat de stalling hier goedkoper en veel paardvriendelijker is dan in Amsterdam. Mijn ouders hebben er geen enkel probleem mee dat ik zoveel thuis ben, ze hebben geen last van mijHet kost ze hooguit wat extra boodschappen. Ik betaal verder namelijk alles zelf en ben gewoon onafhankelijk en zelfstandig
Toothless schreef:Snap oprecht niet waar je dit vandaan haalt. Sorry even off topic.
Ik weet dat als ik een paard zou hebben en ik op mezelf zou willen, een eigen baan heb en dat niet kan betalen dat ik keuzes moet maken. Mijn ouders vinden het in elk geval niet erg als ik na me studie nog even blijf!
Mijn vader is juist blij dat ik zo vaak thuis ben en mee eet, anders moet hij alleen eten.