Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:amandananana schreef:Ik wil denk ik wel voor mijn 30e aan kinderen beginnen. Mijn vriend is 23, zijn moeder is 60 en zijn vader 63 ofzo en je merkt aan hun dat ze echt 'te oud' zijn voor zo'n jonge zoon. Vooral toen mijn vriend 16/17 was. Als hij verhalen heeft moet hij niet zo druk doen, ouderwets in de opvoeding..
Dat is natuurlijk niet typisch voor die leeftijdscategorie, beetje onzin om dit dan als standaard te nemen.
Shenavallie schreef:Ik snap de term 'tienermoeder' dan ook niet, want ik zeg toch ook geen 'omamoeder' tegen degenen die op latere leeftijd een kind op de wereld zetten. Je moet ook bedenken dat je als oudere moeder minder makkelijk weer in het arbeidsproces terugkomt. De banen liggen nu al niet voor het oprapen.
dus als je in die leeftijdscategorie een kind krijgt ben je een tienermoeder.
. Na mijn verlof heb ik gewoon mn baan nog, wel met minder uren op mijn eigen verzoek.
Shenavallie schreef:Je moet ook bedenken dat je als oudere moeder minder makkelijk weer in het arbeidsproces terugkomt. De banen liggen nu al niet voor het oprapen.
Gucci_ schreef:Wat ik vaak niet begrijp is dat veel mensen stoppen met hun opleiding. Een kind moet toch makkelijker te combineren zijn met school dan met werk denk ik. Veel blijven gewoon werken als ze kinderen krijgen, waarom dan wel stoppen met school... Studeren kan je juist veel thuis doen en werken niet.
bonnie1998 schreef:Gucci_ schreef:Wat ik vaak niet begrijp is dat veel mensen stoppen met hun opleiding. Een kind moet toch makkelijker te combineren zijn met school dan met werk denk ik. Veel blijven gewoon werken als ze kinderen krijgen, waarom dan wel stoppen met school... Studeren kan je juist veel thuis doen en werken niet.
hier ga ik even op in! Denk je dat je thuis kunt studeren als je een 'normale'opleiding volgt? Fout. Een thuisstudie met een krijsend kind? Ik wens je daar veel succes mee. Je stage en school combineren met een kind je huiswerk zien te maken terwijl je het eten van je kindje staat te maken. Er word zo makkelijk over gedacht!
.
Shenavallie schreef:Kinke schreef:Jonger dan 21 vind je een normale leeftijd om zwanger te worden?
Ja hoor, vind ik wel. Een collegaatje van me was 18 dat ze moeder werd en is nu 10 jaar verder. Ze was blij dat ze toen moeder werd en heeft inmiddels een prima baan gedurende schooltijden.
verootjoo schreef:Shenavallie schreef:Ik snap de term 'tienermoeder' dan ook niet, want ik zeg toch ook geen 'omamoeder' tegen degenen die op latere leeftijd een kind op de wereld zetten. Je moet ook bedenken dat je als oudere moeder minder makkelijk weer in het arbeidsproces terugkomt. De banen liggen nu al niet voor het oprapen.
Omdat je van je tiende tot aan je twintigste een tiener bentdus als je in die leeftijdscategorie een kind krijgt ben je een tienermoeder.
En als oudere moeder zit je al in het arbeidsproces, tenminste ik wel, dus hoef je ook niet meer terug te komen. Na mijn verlof heb ik gewoon mn baan nog, wel met minder uren op mijn eigen verzoek.
Cayenne schreef:Shenavallie schreef:Je moet ook bedenken dat je als oudere moeder minder makkelijk weer in het arbeidsproces terugkomt. De banen liggen nu al niet voor het oprapen.
Als ik in dit topic zo lees, valt me juist op dat de jonge moeders vaak geen vervolgopleiding hebben gevolgd. Dan is het juist moeilijker om terug in het arbeidsproces te komen. De banen liggen inderdaad niet voor het oprapen en wanneer de juiste papieren ontbreken, maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
'Oudere moeders' hebben dat vaak wel beter voor elkaar en ook de nodige levenservaring achter de rug.
bonnie1998 schreef:Gucci_ schreef:Wat ik vaak niet begrijp is dat veel mensen stoppen met hun opleiding. Een kind moet toch makkelijker te combineren zijn met school dan met werk denk ik. Veel blijven gewoon werken als ze kinderen krijgen, waarom dan wel stoppen met school... Studeren kan je juist veel thuis doen en werken niet.
hier ga ik even op in! Denk je dat je thuis kunt studeren als je een 'normale'opleiding volgt? Fout. Een thuisstudie met een krijsend kind? Ik wens je daar veel succes mee. Je stage en school combineren met een kind je huiswerk zien te maken terwijl je het eten van je kindje staat te maken. Er word zo makkelijk over gedacht!