Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vibabu schreef:Ik denk dat je optrekken er weinig mee te maken heeft met het inhalen. Ik rij elke dag den helder-Alkmaar en irriteer me niet aan het langzame optrekken maar wel aan het langzame rijden. Rij je 70/75 waar je 89 mag? Dan haal ik je in, rij je constant 60-80-60 dan haal ik ook in. En met mij vele anderen, gewoon omdat het heel irritant rijdt.
. Bumperklevers daar houdt ik van, dan rijd ik ineens een stuk trager, en als ze dan passeren zwaai ik eens vriendelijk. Ik hou mij aan de snelheid. Komt heel zelden voor dat ik er 5 boven zit. Ik ga mij niet laten opjagen Door een stel debielen. Op mijn vorig werk vertrok ook ineens iedereen als ik in mijn auto stap haha. Ik wachtte altijd tot de meeste weg waren. Want ook collega's staken mij voorbij. Met de gsm in de handen of zaten tegen mijn bumper. Tja ik denken altijd maar dat mensen vandaag de dag snel in de gracht/grond willen liggen. janderegelaa schreef:Het nadeel van een klein traag autootje is dat je heel veel verkeerssituaties heel goed kun oplossen met je gaspedaal. Je kunt jezelf in feite uit de situatie rijden. Met een trage auto lukt dat niet en ben je overgeleverd aan hoe een ander de situatie oplost.
Daarnaast, ik vind ze niet veilig. Iemand zei laatst tegen mij "ik heb maar 19 euro wegenbelasting en jij 140". Waarop ik dan antwoord; " maar jouw kreukelzone zit aan de voorkant tot aan je neus en en aan de achterkant tot je achterhoofd".

craiester schreef:Ik heb een Toyota starlet, en ik maak er een sport van om mensen te ergeren. Bumperklevers daar houdt ik van, dan rijd ik ineens een stuk trager, en als ze dan passeren zwaai ik eens vriendelijk. Ik hou mij aan de snelheid. Komt heel zelden voor dat ik er 5 boven zit. Ik ga mij niet laten opjagen Door een stel debielen. Op mijn vorig werk vertrok ook ineens iedereen als ik in mijn auto stap haha. Ik wachtte altijd tot de meeste weg waren. Want ook collega's staken mij voorbij. Met de gsm in de handen of zaten tegen mijn bumper. Tja ik denken altijd maar dat mensen vandaag de dag snel in de gracht/grond willen liggen.
wij hebben een Tesla echt zoo gaaf. Bumperkleven doe ik niet aan (en de Tesla houdt zelf afstand) maar ik kan heel snel inhalen omdat hij zo snel optrekt. Dat heeft met ergernis van een langzamere auto niks te maken hoor. Het is gewoon een funcar.
je merkt dat altijd. Ook vrachtwagens zijn niet altijd even safe om achter je te hebben dus als ik de kans heb dan ben ik weg.justkid schreef:Snel optrekken is ook gewoon leukwij hebben een Tesla echt zoo gaaf. Bumperkleven doe ik niet aan (en de Tesla houdt zelf afstand) maar ik kan heel snel inhalen omdat hij zo snel optrekt. Dat heeft met ergernis van een langzamere auto niks te maken hoor. Het is gewoon een funcar.
En wat hierboven ook al ergens is gezegd, je rijdt uit een situatie. Ik wil niet achter een auto rijden waarvan de bestuurder duidelijk met andere dingen bezig is zoals met de telefoon.je merkt dat altijd. Ook vrachtwagens zijn niet altijd even safe om achter je te hebben dus als ik de kans heb dan ben ik weg.
Daarna rij ik altijd volgens de aangegeven snelheid.
bruintje123 schreef:Ik erger me aan mensen die op de invoegstrook van de snelweg geen 80 halen.
Dat deze mensen met 70 hun auto tussen wat vrachtauto's willen stoppen is prima.
Ik doe dat liever veilig en rij de snelheid van het verkeer op de rechter baan mee.
En dat lukt prima met een yaris. Dus aygo of 107 moet ook gaan.
Zo langzaam invoegen is gewoon gevaarlijk. Ook voor andere weg gebruikers.
Voor de rest trekt iemand maar op zo snel ze willen.
Goof schreef:Ik zie hier mensen reageren die langzamer gaan rijden bij bumperklevers.
Hiermee creëer je alleen maar meer ergernis bij die mensen waardoor ze nog meer gaan kleven of snel gaan inhalen -> gevaarlijker situatie dus.
Je bereikt veel meer door even je ruiten te sproeien. Superirritant voor degene die er achter rijdt, want die krijgt alles op zijn ruit![]()
Ik vind dat de meest effectieve oplossing. Geen gedrag, niet nog meer ergernis opwekken met nog meer gevolgen, gewoon sproeien, mensen laten dan vanzelf hun gas was los.
Riraito schreef:Die sticker![]()
Ik snap het prima als mensen gaan inhalen als je 60 gaat rijden, maar ik rijd meestal net iets boven de 80 volgend de meter dus dat zal wel ongeveer 80 zijn. Het lijkt wel of ze me voorbij gaan puur omdat ik een kleine auto heb, ik rij namelijk niet anders in de auto van mijn ouders en daar halen ze me een stuk minder in.
Riraito schreef:bruintje123 schreef:Ik erger me aan mensen die op de invoegstrook van de snelweg geen 80 halen.
Dat deze mensen met 70 hun auto tussen wat vrachtauto's willen stoppen is prima.
Ik doe dat liever veilig en rij de snelheid van het verkeer op de rechter baan mee.
Ik heb met deze auto nog niet op de snelweg gereden, maar tijdens de rijles reed ik ook altijd harder dan 80 voordat ik mocht invoegen. En daarna sowieso gelijk snelheid maken als ik nog niet op max snelheid zat. Maar te langzaam rijden is ook gewoon gevaarlijk...
Riraito schreef:bruintje123 schreef:Ik erger me aan mensen die op de invoegstrook van de snelweg geen 80 halen.
Ik heb met deze auto nog niet op de snelweg gereden, maar tijdens de rijles reed ik ook altijd harder dan 80 voordat ik mocht invoegen. En daarna sowieso gelijk snelheid maken als ik nog niet op max snelheid zat. Maar te langzaam rijden is ook gewoon gevaarlijk...

)