Van Bank wisselen, welke bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Van Bank wisselen, welke bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:46

Ik zit zelf al jaren privé bij de rabo en ben werkzaam bij de ING. Ben over beide tevreden. Roodstaan zou via een kwartaallimiet bij ING gewoon moeten kunnen. Enige is dat je 1x per 3 maand een werkdag positief moet staan, maar staat ook tegenover dat je niet aangemeld wordt bij het BKR.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:48

oomens schreef:
janderegelaa schreef:
ING heeft geen identifier. Ook via de computer gaat het met je telefoon. Dus waar je ook bent, je kunt altijd bankieren.

Hoeft niet met een telefoon hoor. Kan ook gewoon met de papieren lijst met TAN-codes (wel doorstrepen welke je al gebruikt hebt).

Dat is wel heel ouderwets...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:50

oomens schreef:
Mist schreef:
eerst 10 jaar bij ABN gezeten, toen vonden ze ineens dat mijn handtekening afwijktte van toen ik 15 was (ineens) ondanks dat ik mij kon identificeren etc. alles geblokkeerd, geld moeten lenen van mijn ouders om hypotheek te betalen _-:( heeft 6wkn geduurd (tegen die tijd had ik alles opgezegd)

toen ING die hebben mij geblokkeerd omdat ik op mijn werk in belgie had ge internetbankiert, ik had een virus op mijn computer volgens hen -:(- moest net die week 20.000euro belasting betalen (zelfstandige) kon zelfs niet op het bankkantoor overmaken (mijn eigen geld !!!!) Kon ik weer geld lenen %) dus daar ook weg. Kon maar 10.000 per week van mijn eigen geld afnemen maar de belastingdienst wacht echt niet met boetes! |o

nu Rabo, nog geen rare dingen meegemaakt.

Kun je ook met een zakelijke rekening maar 10.000 per week overmaken? Of heb je de particuliere rekening ook zakelijk geprobeerd te gebruiken?

Ik kan zoveel als ik wil. Ik geloof alleen dat de telefoon een limiet heeft voor de veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:56

Wat betreft limieten Dat kan je bij de ING gewoon handmatig aanpassen. Het BKR verhaal wist ik niet :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:04

Britt schreef:
Zakelijk hoor ik meestal goede reacties over Rabobank (in ieder geval voor de grotere bedrijven). Op persoonlijk vlak ben ik zeer tevreden over ING!

Juist zakelijk gezien is de rabobank een afknapper... Ik zit persoonlijk bij rabobank maar zou zakelijk echt een andere bank kiezen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:01

janderegelaa schreef:
Dat is wel heel ouderwets...

Hebben we hier ook. Ideaal.

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:25

Ik ben pas overgestapt naar de ASN bank. Bevalt goed. De belangrijkste reden om over te stappen was omdat ik graag bij een duurzamere bank wil. Ik wil absoluut niet bij een bank zitten dat in wapens investeert en niets doet voor dierenwelzijn e.d. Mooi overzicht: http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:29

Ben juist erg tevreden over Triodos... En was zeer ontevreden over ABN AMRO, ING en Rabobank. Die laatste drie heb ik dus niet meer :+
Je zou kunnen kijken naar ASN als je Triodos zo zat bent.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:38

Hier al een tijd zakelijk Knab en sinds kort hebben we ook alles privé overgeheveld naar Knab :j

Ze hebben ook een privé-rekening waar je niets voor hoeft te betalen.
Consequentie is dan alleen wel dat je niet kan pinnen :P

Voor de gewone rekening betaal je 5 euro in de maand en geen gezeur over allerlei extra kostenposten verder, geloof dat je ook kosteloos vervangende pas krijgt enzo :)

Rabo was ik echt zat met al die kosten die ze voor elke scheet berekenden... elke keer inloggen 8 cent ofzo geloof ik en veel meer van dat soort grappen -O-

Knab is gewoon geen cent meer dan die 5 euro per maand, lekker transparant +:)+

ING heel fijn qua klantvriendelijkheid, alleen dat gedoe met die TAN codes vind ik juist niet handig...moet ik steeds op jacht naar mijn GSM want dat ding gebruik ik nooit :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:46

Wij zitten al even bij abn amro, maar dat is nooit een bewuste keus geweest. Door de jaren heen zijn ze steeds verandert en samen gegaan met de een of ander. Ooit zaten we bij Centrum bank Amsterdam en dat werd weer iets anders en toen weer. Later was het vsb en nu dus abn amro.

Op zich niet echte problemen, maar wel gedoe gehad omdat mijn moeder en ik de bankrekening van mijn ( gehandicapte ) broer beheren. Dat lijken ze echt niet te begrijpen. We dachten dat alles goed geregeld was en dat was het dus nog niet. Toen daar een uur gezeten en het was daarna als het goed is oke.
Om die reden durven wij niet snel over te stappen.

Mijn man zat van jongs af aan bij postbank en dat was ING geworden. Mijn moeder zat daar zakelijk en wij vinden ze juist niet zo vriendelijk.

Ik zelf had een zakelijke rekening bij de rabo. We woonden in het Noorden en leek ons de logische keus.

Ik hoorde dat klanten nu bij de rabo direct op je telefoon of tablet kunnen pinnen, dus dat zou voor bedrijven een voordeel kunnen zijn.

Wij hebben nog een vaste en losse spaarrekening bij NN. De rente staat zo laag, dat we erg twijfelen. Er werd al gesproken over boeterente laatst, dus dat vind ik echt een no go.
Hypotheek loopt bij Obvion. We wilden toen ook een gesprek bij ING, maar die wilde alle info per telefoon vooraf en dat wilde ik niet geven, dus geen gesprek. Tja, sorry, maar ik ga echt niet onze inkomens etc door de telefoon doorgeven.

Ik vind de reader niet zo een probleem. De app gebruik ik alleen om saldo te checken of overboekingen. Ik kon idd niet naar nieuwe rekeningen geld overmaken en ook geen grote bedragen.

Bij de kleinere of iets minder commerciele banken ben ik toch bang hoe stabiel ze zijn nu en in de toekomst. Er zijn al genoeg problemen geweest en dan gaan ze straks toch weer samen of er komt gedoe en dan zit je weer.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:49

Wij zitten al ons hele leven bij de Rabobank. Erg tevreden over, ontzéttend klantvriendelijk!! Helpen je met alles en zijn altijd bereid je iets uit te leggen, net zolang tot je het begrijpt. Als je een pas kwijt bent en een nieuwe aanvraagt, krijg je die ook al heel snel en voor de rest voldoet het ook aan je lijstje. Alleen rente over betaalrekening weet ik niet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:52

Let er wel even op wat de kosten voor je pakket zijn en wat je daar dan voor krijgt.

De rente staat overal laag.

Bij SNS krijg je rente op je betaalrekening maar pakket is best prijzig volgens mij.

Ik gebruik trouwens mijn VISA card als betaalrekening omdat ik daar relatief veel rente op krijg als ik meer dan 500 euro in de plus sta. Overmaken kan hier gemakkelijk via internet/app.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:07

Sns verzekerd nu ook sommige aankopen voor 30 dagen. Maar goed, weet idd niet wat het pakket kost. EErlijk gezged kijk ik daar niet zo naar.

Het probleem is met de lage rente, dat die ook in de min kan zakken, zodat je dus rente moet gaan betalen uiteindelijk op je spaarrekening en dat verdom ik gewoon.
Neemt niet weg, dat er geen kant en klare oplossing is. Opnemen vind ik ook niet echt handig en voor lang vastzetten is voor dat deel niet de bedoeling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:11

superpony schreef:
Sns verzekerd nu ook sommige aankopen voor 30 dagen. Maar goed, weet idd niet wat het pakket kost. EErlijk gezged kijk ik daar niet zo naar.

Het probleem is met de lage rente, dat die ook in de min kan zakken, zodat je dus rente moet gaan betalen uiteindelijk op je spaarrekening en dat verdom ik gewoon.
Neemt niet weg, dat er geen kant en klare oplossing is. Opnemen vind ik ook niet echt handig en voor lang vastzetten is voor dat deel niet de bedoeling.

Rente in de min kan toch helemaal niet := dan haalt iedereen z'n geld van de bank en hebben we met z'n allen een probleem want dan vallen de banken om en buiten dat bestaat er niet eens genoeg geld dat iedereen het contant op kan nemen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:53

Ik heb een artikel gelezen en het schijnt dat mensen het dan gewoon laten staan met hoop op de toekomst. En hoeveel alternatieven heb je? Het thuis bewaren? Op je betaalrekening zetten?

Het zal eraan liggen om hoeveel geld het gaat. Onze spaarrekening voor lange termijn zal vast in de plus blijven. Maar de spaarrekening waar we geld vanaf kunnen halen staat al onder de 1%

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:19

Hier goede ervaringen met ING, abn amro en sns.

de raobank vind ik met hun regiokantoren extreem onhandig, omdat je best wel veel dingen niet centraal of ergens anders kan regelen. En de asn vertrouw ik voor geen meter. Die hebben ooit per ongeluk een pincode van mijn vaders rekening naar mij gestuurd.. En toen we de rekening wilden opzeggen heb ik daar heel wat uren voor aan de telefoon gehangen.