waarom sta jij in de file?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: waarom sta jij in de file?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:29

Ik zet de wekker ook vaak om 5 maar ik ben echt geen ochtendmens :D

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:32

Ik sta 5 dagen per week in de file en dat is elke dag hetzelfde punt. Ik woon ongeveer 20 kilometer vanaf mijn werk. Als er geen file staat doe ik er tussen de 20/25 minuten over. Maar als er file staat ben ik vooral inde avond veel tijd kwijt. Meestal tussen de 15 en 20 minuten. Ik werk in lisse en nu met de keukenhof sta ik in lisse ook vast. Dat kost me rond de 10 minuten extra. Met het ov is geen optie. Dan moet ik 2,5 uur eerder vertrekken. En voor fietsen ben ik echt te lui :p

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:32

Ik reis ook 70 km enkele reis, 4 dagen per week. Ik woonde op fietsafstand, maar helaas, vriend heeft een dusdanig drukke baan dat we dicht bij zijn werk moeten blijven wonen. En ik dus die kant op verhuisd ben toen we samen gingen wonen.

Smorgens doe ik het in 50 min met de auto. Ging smiddags ook een tijd goed, maar de laatste weken doe ik er gerust 1 u 45 min/ 2 uur over.
Echt niet grappig meer dus...

Hebben een huis gekocht dichter bij het station, dus straks ga ik maar eens een poosje treinen. Is dan een uur en een kwartier als alles mee zit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:48

Ilco schreef:
Ik sta 5 dagen per week in de file en dat is elke dag hetzelfde punt. Ik woon ongeveer 20 kilometer vanaf mijn werk. Als er geen file staat doe ik er tussen de 20/25 minuten over. Maar als er file staat ben ik vooral inde avond veel tijd kwijt. Meestal tussen de 15 en 20 minuten. Ik werk in lisse en nu met de keukenhof sta ik in lisse ook vast. Dat kost me rond de 10 minuten extra. Met het ov is geen optie. Dan moet ik 2,5 uur eerder vertrekken. En voor fietsen ben ik echt te lui :p

...bromfiets?
Met een goed motorjack en eventueel (= als het aan de orde is) een regenbroek en laarzen.
Je mag 45 met zo'n ding, dus dat is net zo snel als met het 'koekblik'.
(Dat scheelt file en vooral ook veel geld.)

Josien_

Re: waarom sta jij in de file?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:37

Ik ben heel blij dat ik niet dagelijks in de file hoef te staan. Dat komt voornamelijk omdat ik ook een route kan rijden waarbij ik niet over snelwegen hoef, scheelt vaak file.
Als ik vanuit mijn vriend kom dan sta ik vaak wel in die file, maar is gelukkig niet zo extreem.