Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
karuna schreef:Jezelf, je gezelschap en je gezelligheid. Dat is toch voldoende?
karuna schreef:Dan nog, zal vast geld opleveren. Maar dat doen en dan piepen dat je geen privacy meer hebt. Dat is niet logisch.
Kinke schreef:tja, ik zou het niet normaal vinden als je alles maar dagenlang aan de kant gooit als ik op bezoek wil komen. Maar ik mag hopen dat niet iedereen zo denkt toch? En dan kun je dat toch gewoon aangeven, sorry, maar ik moet ook gewoon werken dus je moet jezelf vermaken etc.
Winged schreef:Als jij elk weekend bezoek krijgt (of elke maand) en je moet ze entertainen dan snap ik wel dat het gedoe word. Zij hebben hun eigen leven opgebouwd daar, een eigen bedrijf etc.. Die kun je niet regelmatig stopzetten voor een lang weekendje van mensen die langs willen komen. Die dagen wil je gebruiken voor jouw eigen vrije tijd. De eerste aantal keer bezoek is leuk, maar daar na kan ik mij indenken dat het best vervelend kan worden
karuna schreef:Ik ben nu twee keer langsgeweest in het buitenland beide keren met eigen slaapplaats mee (camper) twee keer huizen bekijken ook. Eerste keer gewoon zelf gekookt. Tweede keer mee mogen eten de eerste dag na een lange reis met een lekkere stoofpot. Ik zou niet eens bij iemand in huis willen slapen en bezig gehouden worden. Kan uitstekend mezelf vermaken.
Geen idee hoe het dadelijk gaat lopen, ik werk dan niet meer maar denk niet dat ik iemand volcontinue wil en kan bezighouden.
Snap ik trouwens ook niet bij ik vertrek vaak. Beginnen een camping of bb en willen dan meteen gasten continue eten geven ook ontbijt en bezig houden. Dan heb je toch geen leven meer,
Ik ben erg op mijzelf en hoewel ik de uitstapjes enzo erg waardeer (want ik had zelf geen auto tot mijn beschikking elke keer, ook geen rijbewijs toentertijd) vind ik het toch heel fijn als ik mij terug kan trekken en naast de dagelijkse bezigheid zoals eten, eventueel naar het dorp ofzo en eventuele klusjes, zat ik vaak gewoon een filmpje te kijken op mijn laptop en vermaakte ik mijzelf prima. Ik heb 3 maanden in Amerika gezeten op een ranch en heb daar naast de klusjes gewoon mezelf goed weten te vermaken. Fotograferen in de omgeving, veulentjes knuffelen, heel veel films kijken en ijs eten etc
Ik ben niet iemand die zich verveeld omdat ik altijd wel iets te doen heb, of het nou bank hangen is met een boekje of de stallen mesten bij wijze van
Heel erg makkelijk ben ik
Maar.... Ik gok zomaar dat ik 1 van de weinige ben
Ik kan mij de frustratie als gastvrouw heel goed voorstellen als je het idee hebt dat je mensen moet vermaken omdat zij het zelf niet kunnen of omdat ze laten blijken dat ze het verwachten... 
Mensen krijgen hier een geheel verzorgd weekend, compleet met eten en drinken. Net is er weer bezoek uit Nederland vertrokken, vind het hartstikke leuk. Doe ook wel echt mijn best om mijn gasten te vermaken, zelfs als dat betekent dat ik elke keer hetzelfde rondje moet maken. En ik hoop dat als het nodig is mijn vriendjes en vriendinnetjes ook hetzelfde voor mij zullen doen
. En veel hangt dan ook nog af hoe je het brengt, en ik kan me voorstellen dat het in dit topic allemaal wat korter door de bocht gezegd word dan dat het in het echt zou gaan.
Het is nooit, maar dan ook nooit in onze gedachten gekomen dat we daar gratis konden logeren. Wij betalen gewoon dezelfde prijs als een ander, klaar. Voorzien zelf in eten, entertainment etc. Ik bedoel, het is hun inkomen! Waarom zouden ze ons dan gratis moeten laten logeren? 
Donna93 schreef:Ik hoor graag jullie ervaringen! Het is hier geen hotel! Of bij jullie wel?
van inzicht over de lijn en wie. Ragdollcat schreef:.langkomen en op bezoek prima maar niet dag en nacht en dat dagenlang of weeklang.