Huisdieren, en je huis toch een beetje schoon kunnen houden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Re: Huisdieren, en je huis toch een beetje schoon kunnen houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:54

Hier 4 katten, en een hond beneden. Heb een zoontje van 3 en stofzuig en dweil elke dag. Ook alle meubels (eettafel salontafel mast etc) neem ik dagelijks af. Op mijn werkdagen (3 dagen in de week gastouder dus 6 kinderen over de vloer in totaal) stofzuig en dweil ik 2 aan 3x per dag..

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:31

Hannanas schreef:
Stoomreiniger op laminaat? Geen wijkende naden ivm vocht dan? En hoe heet?

Nee dat gaat prima! Als je maar niet te lang veel vocht op het laminaat laat liggen. Even een beetje stoom maakt niet uit.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:36

Ik vind het ook lastig.
Wij hebben een hond en een kat. De hond mag sowieso niet in de woonkamer als we er niet zijn. Dat scheelt al flink. En verder elke dag stofzuigen en om de dag dweilen. Maar nog zie ik te veel haren..

Volgende keer een naakthond :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:50

We hebben een hond die niet uithaart, ideaal! :D (een labradoodle)
Maar... hij neemt elke dag wel een halve zandbak mee naar binnen en dat valt wel op op een antraciet leisteen vloer.. Dus elke dag stofzuigen en ik heb een zachte veger onder de veranda staan die ik makkelijk kan pakken om tussendoor het ergste even weg te vegen. Werkt prima.
Dweilen doe ik 1x per week.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:51

Eerlijk? Er schijt aan hebben. We hebben 3 katten en een hond. en stofzuigen 2x per week vaker hebben we er geen tijd voor.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:58

Elke dag stofzuigen. Twee keer per week de hond borstelen en met de stofzuiger doen. Handdoek bij de deur en hond schoon naar binnen. En als hij erg nat is moet hij in de mand tot hij droog is. Vroeger had ik laminaat tegenwoordig witte := (jawel) vloerbedekking en je ziet er niks op. Althans geen haar in elk geval. Bij een donkere hond vloerbedekking in de kleur van de hond. Jaren heb ik laminaat gehad maar nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:04

Ben blij dat mijn huisdieren op stal rondlopen en niet binnen komen :o
Hier wel een schoon huis :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:07

Kortharige honden genomen die niet veel ruien:) hier 2 keer per week stofzuigen en dwijlen en verder hebben we een grote droogloopmat voor de deur liggen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:07

ingeb0rg schreef:
Hier 5 labradors, 1 dwergpincher, een poes, twee cavia's en een konijn. Labs worden elke week geborsteld. Verder stofzuig ik elke dag en om de dag met de stoomreiniger erdoor. Ook omdat er twee volwassen ongecastreerde reuen tussen lopen die her en der drupjes verliezen :D

De cavia's zitten op ecobed nadat ik al die zaagsel zooi door het hele huis zat was en dat scheelt aanzienlijk qua troep!

Het is een heel werk en lang netjes is het nooit, wordt nou eenmaal geleefd in huis, en als het mensen niet zint dat het nooit helemaal haar vrij is thuis dan komen ze maar niet :D

Ik woon op de boerderij op kleigrond met 2 honden en 2 katten in huis en paarden en schapen aan huis. Wij hebben een parketvloerenbedrijf :D
Door het hele huis ligt eikenparket en boven laminaat. Honden mogen niet boven komen.

Ik zuig om de dag, elke dag de stofwisser door het huis en 2 x per week de stoomreiniger.
De vloeren zij schoon en het is weinig werk met overal parket

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:15

Ik stofzuig ook iedere dag en heb overal plakrollers liggen voor de bank en mijn kleding.
Dweilen doe ik niet zo vaak, we hebben laminaat en dat wil ik niet te vaak nat maken (goed excuus toch? :D ).
Ik heb wel een kruimeldief en dat ding is echt een uitkomst. Gauw even haren of stof weghalen zonder gelijk de stofzuiger te pakken.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:23

Hier ook een andere vloer en slim kleurgebruik. Dat is wel nodig met 4 grote langharige honden en een rommelige maine coon. En dan nog stofzuigen wij iedere dag en soppen wij de boel paar keer per week, maar acceptatie is ook wel een dingetje. Zo een kleding rol is trouwens mijn beste vriend :')

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:34

Hier een hond en 2 katten. Om de boel een beetje schoon te houden is het hier in principe elke dag stofzuigen en tijdens het verharen 2x per dag. 2x per dag is dan zelfs eigenlijk niet voldoende, maar dan is het een kwestie van nog ff gauw stofzuigen als er visite komt O:) zo'n 1x per week een dweil er door en tussendoor af en toe heel lokaal nog wat dweilen als de hond iets vies heeft gemaakt.

En verder interieur aanpassen op de huisdieren := In ons huis lag zwarte vloerbedekking en dat was echt rampzalig met huisdieren. Zo blij dat we dat nu vervangen hebben voor laminaat! En verder zo min mogelijk behang, want daar krabben mijn katten aan en dat geeft dus zooi en ziet er niet uit :roll:

Helemaal schoon en haarvrij zal het wel niet worden, maar daar heb ik me maar bij neergelegd. Mopper af en toe wel tijdens de verhaarperiode, maar heb wel heel veel plezier van de dieren en zou niet zonder kunnen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:34

En heeft er iemand dan nog tips wat betreft de geur van een fris huis. Wij hebben een grote hond in huis en een chinchilla.
Hier ook een robot stofzuiger en een dweiler. Ik kan het stof vrij goed te baas.
Maar vooral in de winter kan ik mijn deur niet constant open zetten. Wij wonen in een rijwoning dus ik heb ook geen ramen om open te zetten. Nu het beter weer word gaat elke voormiddag 4 u de deur open .
En heb je weer een "fris huis " zonder huiselijke geurtjes . Hier word niet gerookt dus dat scheelt ook weer. Maar ik houd ook niet van die elektrische parfums.
Ik ben benieuwd.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:46

janouk schreef:
ingeb0rg schreef:
Hier 5 labradors, 1 dwergpincher, een poes, twee cavia's en een konijn. Labs worden elke week geborsteld. Verder stofzuig ik elke dag en om de dag met de stoomreiniger erdoor. Ook omdat er twee volwassen ongecastreerde reuen tussen lopen die her en der drupjes verliezen :D

De cavia's zitten op ecobed nadat ik al die zaagsel zooi door het hele huis zat was en dat scheelt aanzienlijk qua troep!

Het is een heel werk en lang netjes is het nooit, wordt nou eenmaal geleefd in huis, en als het mensen niet zint dat het nooit helemaal haar vrij is thuis dan komen ze maar niet :D

Ik woon op de boerderij op kleigrond met 2 honden en 2 katten in huis en paarden en schapen aan huis. Wij hebben een parketvloerenbedrijf :D
Door het hele huis ligt eikenparket en boven laminaat. Honden mogen niet boven komen.

Ik zuig om de dag, elke dag de stofwisser door het huis en 2 x per week de stoomreiniger.
De vloeren zij schoon en het is weinig werk met overal parket

Hoe ervaar jij parket in combinatie met hondennagels?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:48

kitobeer schreef:
En heeft er iemand dan nog tips wat betreft de geur van een fris huis. Wij hebben een grote hond in huis en een chinchilla.
Hier ook een robot stofzuiger en een dweiler. Ik kan het stof vrij goed te baas.
Maar vooral in de winter kan ik mijn deur niet constant open zetten. Wij wonen in een rijwoning dus ik heb ook geen ramen om open te zetten. Nu het beter weer word gaat elke voormiddag 4 u de deur open .
En heb je weer een "fris huis " zonder huiselijke geurtjes . Hier word niet gerookt dus dat scheelt ook weer. Maar ik houd ook niet van die elektrische parfums.
Ik ben benieuwd.
Ik heb geurstokjes van de Rituals staan. Als de fles leeg is, dan gooi ik er wasverzachter met water in, iedere dag de stokjes even omdraaien en het geurt heerlijk :).

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:51

Goede tip _San87_!

Ik vind het ook lastig, Heb 2 honden en een niet al te groot huis met een natuurstenen vloer.
Herder verhaart erg veel... Dus ik moet iedere dag stofzuigen en dweil om de dag.

Meeste moeite heb ik met de geur. Je ruikt toch altijd " hond"

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:54

De vloer vind ik trouwens nog tot daar aan toe, maar onze kat gaat graag op al onze 6 eetkamerstoelen (van stof) liggen. Oftewel, als er onverwacht bezoek langs komt schaam ik me soms dood, omdat het kan gebeuren dat een stoel dan helemaal wit is van de kattenharen. Natuurlijk maak ik het dan allemaal snel schoon, maar toch. Het voelt onprettig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:56

Amigo_stan schreef:
Eerlijk? Er schijt aan hebben. We hebben 3 katten en een hond. en stofzuigen 2x per week vaker hebben we er geen tijd voor.

Mijn idee ook.
Hoe heb je tijd voor 2x zuiden per dag als je werkt oid?
Ik dwijl eens per 2 weken en zuig 1 of 2 keer per week. Smerig is het huis dan echt niet en ik heb geen last van die paar korreltjes zand hoor.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:58

Azmay schreef:
Amigo_stan schreef:

Mijn idee ook.
Hoe heb je tijd voor 2x zuiden per dag als je werkt oid?
Ik dwijl eens per 2 weken en zuig 1 of 2 keer per week. Smerig is het huis dan echt niet en ik heb geen last van die paar korreltjes zand hoor.
2x per dag lukt mij ook absoluut niet. Maar 1x per dag is echt het werk niet. Tien minuten en ik ben klaar met de benedenverdieping en kan dan lekker met de hond gaan wandelen/fietsen, in de tuin zitten e.d. :).

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:58

Hier ook een strontvloer waar je echt alles op ziet...
Ik stofzuig iedere dag en de inkom daar ga ik eens rap over met een dweil, want er kan wel eens wat modder blijven liggen bij het uitdoen van de stalschoenen.

Mijn maltezertje verliest gelukkig niet veel haar, maar onze Am. Bulldog brengt verschrikkelijk veel vuil mee in huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:10

Ik stofzuig de benedenverdieping dagelijks, nu met een pup er bij soms nog een turbo 2de rondje .
Dweilen doe ik 2 keer per week 1 keer met een drupje dettol in het sop en dan nog een rondje met lijnzaadolie zeep(geoliede houten vloer)
Boven 1 a 2 keer per week.
1 keer per week grote schoonmaak(als in alles afdoen )

Ik weet wel dat er als we beneden gaan verbouwen er een onderhoudsvriendelijke vloer in komt..., iets met leisteenlook plavuizen of een gietvloer als de woonkamer verdiepingsvloer vervangen met beton.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:25

Wat een heerlijk topic voor tips op te doen!
Eerst en vooral aan de mensen die dagelijks in de weer zijn met poetsen: chapeau!
Hier 2 grote (husky en border collie) in huis, vaak zit de kat ook in huis. Wij hebben een stofzuigrobotje die overuren doet. 1x id week stof afdoen en dweilen. Om de twee weken de natte neuzen van de vensters lappen. Honden worden 2x id week gekamd. Ook hebben we een halletje waar het vuile gerief staat, zodus ook de honden als die er weer eens lief voorkomen. In dat halletje staan ook mijn stalbotten etc. Piekfijn is het niet bij ons maar wel altijd opgeruimd en nergens ligt er zooi. Met haar en stof hebben wij al leren leven, dat krijg je nu eenmaal gratis en voor niets bij die twee loebassen.
Moest ik meer tijd/goesting hebben zou ik wel meer kuisen maar de honden zitten enkel 'savonds binnen en we hebben geen kinderen :+

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:29

Heeft er trouwens iemand ervaring met de Karcher ruitenlappers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:30

kitobeer schreef:
Ik ben benieuwd.

Waxmelts en geur kaarsen ( van goede merken )
Altijd heerlijke geur in huis :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:36

Je bedoeld karcher Window vac? Die heb ik en is ideaal. Je moet wel ff handig heid er in krijgen en het niet erg vinden als je af en toe iets strepen hebt.. Maar voor de natte neuzen tegen de ramen enzo is het ideaal, ff een nat doekje en dat ding en klaar.

En tegen vieze geurtjes van de hond steek ik een grote geur kaars aan. Mensen zeggen juist dat het bij ons lekker ruikt haha