Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mirriezz schreef:Willbokkers: ik ben 'verplicht' wat minimalistischer gaan eten. Ik ben uit huis gaan wonen en heb nu een kleine kamer met 2 kasten.
Voordeel: alles dat niet mee kan, mag bij mijn ouders blijven liggen. Ik heb dus nog wel spullen die ik niet veel gebruik, maar niet meteen binnen bereik.
Ik vind mijn kleine kamer heerlijk! Er kan weinig in, maar ik ben ook zo klaar met opruimen.
mirriezz schreef:Ja, ik ben wel positief. Moet wel eerlijk toegeven dat al mijn kleding er nog wel is en ik die ook binnen bereik houdt. Dat zou op zich minder mogen, maar dat filter ik vooral door weinig bij te kopen. Op 1 dag 8 tshirts kopen deed ik vroeger wel, nu echt niet meer. Ik koop nu alleen echt leuke kleding, waarvan ik zeker ben dat ik het ook ga dragen. Met dat beleid ruimen er vanzelf dingen op.
! En dan ben je 4 jaar verder... Is het met " oh, dat kunnen we nog wel gebruiken " partner weer vol
! Begin vh jaar dus weer flink bezig geweest, heeerlijk
!
): leukleukleuk
!
!
... Houdt je bezig
! eclair98 schreef:Ik ben een echte hamster en ik verzamel heel erg veel. Ik kijk nu mijn kamer rond en denk er nu wel over na moet ik zeggenIk ga me er aan proberen te wagen...
Mlies schreef:Ik ben de afgelopen jaren nogal vaak verhuisd en daardoor heb ik veel onzindingen al wel opgeruimd. Kleding vorig jaar eens flink doorheen gegaan, ik kies tegenwoordig liever voor iets duurder en echt mooi, dan 2 of 3 goedkopere dingen die na 4 keer wassen weer weg kunnen.
Ik heb net een nieuw huis gekocht, hoop dat het over 2 à 3 weken bewoonbaar is en merk dat ik een beetje afkeer van onnodige prulletjes heb ontwikkeld.. Krijg vanalles aangeboden, maar ik wil niks. Ik wil het strak, overzichtelijk en rustig houden. Niet helemaal leeg, ik hou wel van sfeer, maar niet 20 waxinelichthoudertjes en prulletjes overal.
Het scheelt al een hoop dat ik niet aan feestdagen doe, dus ik heb geen kerst-, paas-, sinterklaasspullen.
Ik blijf dit topic even volgen!
), een groot ladeblok vol met make-up en dergelijke en dan nog een kast waar boeken en troepjes in staan. Maar ik merk het ook in bijvoorbeeld social media, ik heb ontzettend veel vrienden op Facebook (ook voor netwerken e.d) en ik kan me vaak enorm ergeren aan de dingen die ze online zetten. Emmaa_ schreef:Ik kom hier ook even om het hoekje kijken. Ben de laatste tijd flink wat aan het lezen/kijken over minimalisme en ik ga volgende maand in ieder geval een minimalist challenge doen om te kijken hoe het me afgaat.
Ik heb echt ontzettende verzameldrift.. Ik heb 3 kasten vol kleding en nog een los kledingrek (+ nog een paar jassen, schoenen etc die in de opslag liggen), een groot ladeblok vol met make-up en dergelijke en dan nog een kast waar boeken en troepjes in staan. Maar ik merk het ook in bijvoorbeeld social media, ik heb ontzettend veel vrienden op Facebook (ook voor netwerken e.d) en ik kan me vaak enorm ergeren aan de dingen die ze online zetten.
WillBokkers schreef:Emmaa_ schreef:Ik kom hier ook even om het hoekje kijken. Ben de laatste tijd flink wat aan het lezen/kijken over minimalisme en ik ga volgende maand in ieder geval een minimalist challenge doen om te kijken hoe het me afgaat.
Ik heb echt ontzettende verzameldrift.. Ik heb 3 kasten vol kleding en nog een los kledingrek (+ nog een paar jassen, schoenen etc die in de opslag liggen), een groot ladeblok vol met make-up en dergelijke en dan nog een kast waar boeken en troepjes in staan. Maar ik merk het ook in bijvoorbeeld social media, ik heb ontzettend veel vrienden op Facebook (ook voor netwerken e.d) en ik kan me vaak enorm ergeren aan de dingen die ze online zetten.
Welke ga je doen? Ik zat er ook naar te kijken maar het zijn er heel veel! Ik vond die van Into Mind wel mooi maar dan minder je niet veel spullen hahah.
Allemaal kapotte dingen die ik toch niet meer ga maken
Dus koop ik zo min mogelijk en met zoveel mogelijk toepassingen en dat gaat prima. Op die manier kan ik ook vrij dure kleding kopen.