Ten tweede: een bruiloft wordt er echt niet minder van als er al (een) kind(eren) zijn. En ik spreek uit ervaring

In oktober 2007 ben ik gestopt met de pil te slikken. Voornamelijk omdat ik erg slecht tegen al die hormonen kon en ik graag weer terug wilde naar 'vroegah' zonder pil en dus zonder hoofdpijn, zonder menstruatiepijn en zonder de rest.
Kerst 2007 vroeg mijn vriend mij ten huwelijk
en we besloten om nog even verder te sparen en in mei 2009 te gaan trouwen. In augustus 2008 kwamen we erachter dat ik zwanger was
Niet verrassend maar eigenlijk geen rekening mee gehouden en al helemaal niet toen we even doorrekenden.... Uitgeteld op 15 april en willen trouwen begin mei... euh....
Toen hebben we het enige wat al vastlag gecontacteerd: de muziekband
Wanneer in augustus/september zij nog vrij hadden. Antwoord: 14 augustus. Nou goed... dan gaan we dan trouwen
Onze dochter is uiteindelijk ook nog eens 9 dagen 'over tijd' gegaan en op 24 april geboren. Maar heeft wel bij onze trouwdag aanwezig kunnen zijn.

Wij zijn niet voor de tijd al op het stadhuis getrouwd met het feest later. Was ook een optie geweest maar wij hebben er voor gekozen (ook omdat we niet in de kerk zijn getrouwd) om voor de geboorte bij de gemeente alles vast te laten leggen dat mijn (to-be-)man de vader was van onze dochter, etc. etc. Dit kostte ons maar een paar tientjes en een uurtje bij de gemeente. Let wel: dit was in Duitsland! Ik weet niet hoe het in NL gaat.
. 

En wat heeft je werk daarmee van doen
wensen van vriend en mezelf liggen niet helemaal gelijk. Hij wil wel trouwen, maar hij vindt het minder belangrijk dan ik het vind.