Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:10

Lastige situatie. Ik heb ook te maken met een buurman met een psychische stoornis. Hij kan zo een normaal gesprek met je voeren en 2 tellen later als hij binnen is slaan de stoppen door en gaat hij gillen, hard huilen, hard lachen of heel veel schelden. Dit is allemaal begonnen toen hij vorig jaar dreigde zijn huis op te blazen. Hij heeft toen 2 weken vast gezeten of opgenomen geweest (dat weet ik niet). Maar ik heb heel erg het idee dat hij nu weer aan zijn lot wordt overgelaten. Het wordt nu met de dag erger.

Mijn buurman zocht vaak toch wat steun bij mijn vriend. Als hij bijvoorbeeld snschts zo'n bui/aanval had ging mijn vriend ernaartoe en na een kort praatje was het weer rustig. Maar wij gaan zeer binnenkort verhuizen en sinds hij dit weet begint het alleen maar erger te worden.

Ik hoop dat de woningbouw er bij jou wel wat aan doet, want hier doen ze er echt helemaal niks mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:03

Ik ben vanmorgen met mijn buurmeisje en haar zus naar het gezondsheidscentrum hier in Achterveld geweest en we hebben ons verhaal gedaan. Ik heb nog meer verhalen gehoord over haar, ze betrekt de hele buurt in haar psychose...De mensen van het centrum gaan de WS bellen en het agententeam van de wijk. Wij worden op de hoogte gehouden en als het kan (geluids)opnames maken. Gelukkig hebben we al 2 filmpjes. We gaan idd een dossier opbouwen want als het zo doorgaat gebeuren er wel ongelukken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:07

Goed dat jullie het hebben opgepakt!
Ik hoop voor jullie en die mevrouw dat ze hulp kan krijgen en aanvaardt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:37

Goed dat jullie ingrijpen, zo te horen is ze goed op weg om een gevaar voor zichzelf en anderen te worden. Gedwongen opname is geen mooi zicht maar het mag duidelijk zijn dat deze vrouw hulp nodig heeft... Jammer dat de familie zich blijkbaar weinig van haar aantrekt?
Succes er mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:39

Nou, ze is er achter gekomen dat haar broer en zus mede verantwoordelijk waren voor haar gedwongen opname en nu horen zij ook bij de onderwereld en wil ze geen contact meer met ze.

Er is ook al buurtbemiddeling geweest toen ze ruzie had met nummer 27 maar omdat ze de deur niet opendoet of de telefoon opneemt is dat gestrand...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:46

Goed dat jullie dit samen aanpakken.
Buurtbemiddeling heeft bij mensen met zulke ernstige psychische problemen geen zin. Dit soort mensen laten zich niet echt bemiddelen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:48

Wat is dat lastig, die deur hoort natuurlijk ook niet alleen voor inbrekers dicht maar het zal ook te maken hebben met brandveiligheid en vertraging.

Ik hoop dat er een goede oplossing wordt gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:09

Wat goed dat jullie samen optrekken. Ik hoop dat ze snel de zorg krijgt die ze nodig heeft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:25

Dat hopen wij ook...ze is trouwens al de 70 gepasseerd hoorde ik...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:27

wat een lastige situatie voor jullie , hopelijk kan de vrouw hulp krijgen bij de juiste instantie

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:47

nine1987 schreef:
Je hwbt helemaal gelijk... (Mens herft een hypo gehad em is daaraan uiteindelijk overleden.. Gelukkig.. Niet netjes om te zeggen, maar dat mens dreef je tot waanzin..)
Echt een vreselijke tijd.. Vaker de wijkagent gebeld, maar die kon er niks mee.. Ggz gebeld, die konden er ook niets mee, omdat ze geen gevaar vormde.. Nja... Daar zit je dan met zo'n gefipte.. Was er echt niet rouwig om dat die kassie wijlen was...

Ik snap heel erg goed dat het absoluut geen pretje is om naast een dergelijke psychiatrisch patient te wonen, maar eigenlijk is het in en in triest dat deze zieke vrouw niet eerder geholpen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:04

Oude buurman was ook lotje getikt , midden in de nacht schreeuwen en wekker ging uren achtereen af . Overdag was hij weg maar eenmaal thuis keihard andre hazes , dan wist ik alweer die is thuis :+ . Gegeven moment verhuist ivm sloop van die blokken dit jaar , de dagen na het nieuws was hij enorm onrustig kon hij niet helemaal handelen. Hij heeft ook nooit gepraat tegen mij , ik durfde ook niet tegen hem wat te zeggen.

Gelukkig wil je buurvrouw helpen , is wel veel beter voor haar. Wil ze zelf niet geloven maar is echt beter , straks steekt ze alles in de hens en ben jij ook je thuis kwijt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:32

Ayasha schreef:
... Jammer dat de familie zich blijkbaar weinig van haar aantrekt?
Succes er mee!

Dat weet je niet hè. Ik heb een schoonzus met een dergelijke "afwijking" en zij heeft inmiddels een contact verbod. Daar is echt ontzettend veel aan vooraf gegaan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:52

Fijn dat er nu wat in werking word gezet zodat ze hulp kan krijgen. Mijn zus had meerdere psychoses (ging steeds weer een half jaartje goed) en voor het persoon zelf is het ook niet fijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:56

Ik vind het vooral verschrikkelijk voor je buurvrouw, dat je in zo'n angstige wereld moet leven waarin alles en iedereen tegen je is. Ze heeft medicatie en hulp nodig en zulke mensen vergen meestal heel veel van hun omgeving. Je doet er je best voor en bij het minste en geringste krijg je een trap na.

Ik hoopdat ze snel geholpen wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:57

Bellatrix schreef:
Ik heb niet het gevoel dat ze gevaarlijk is...ze doet namelijk verder niets raars.

Tot jij een keer thuiskomt en je appartement is leeggeroofd omdat zij de deur open laat staan. Ze is dan wel niet direct gevaarlijk maar wel indirect.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:59

Jeetje wat een verhaal!
Hopelijk worden jullie allemaal geholpen met deze situatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:00

Sammie schreef:
Ik vind het vooral verschrikkelijk voor je buurvrouw, dat je in zo'n angstige wereld moet leven waarin alles en iedereen tegen je is.

Nou, precies. Voor haar zijn haar gedachten reëel. Lijkt me afschuwelijk om daar zo'n last van te hebben. Voor haar omgeving is het erg, maar voor haarzelf is het het meest verschrikkelijk, denk ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 16:30

Ik vind het voor haar ook heel erg...de overbuurman had led verlichting in zijn tuin gezet en ze is bij hem aan de deur geweest en heeft gevraagd of hij de camera's uit de tuin wilde halen want ze hoefde niet gefilmd te worden...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:33

Bellatrix schreef:
Ik vind het voor haar ook heel erg...de overbuurman had led verlichting in zijn tuin gezet en ze is bij hem aan de deur geweest en heeft gevraagd of hij de camera's uit de tuin wilde halen want ze hoefde niet gefilmd te worden...

Zo gaat dat in hun gedachtes helaas. Mijn zus dacht dat elke auto in haar straat apparatuur had om haar te filmen, op een gegevenmoment ook met vogels.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:36

Ik vind het zo apart, veel psychoses volgen toch dezelfde lijn. Afgeluisterd worden, gefilmd, bespioneerd. Het lijkt me vreselijk om in constante staat van paniek te moeten leven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 16:38

Oh, en ze heeft haar vorige auto in de prak gereden omdat ze dacht dat ze achtervolgd werd...maar ze mag nog rijden, ze weigerde te tekenen...

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:52

Natuurlijk kun je hier wat aan doen.
Allereerst een dossier aanleggen.
Elke keer dat zij gaat flippen dit opschrijven met de datum, tijd, bijzonderheden etc.
Daarna melding maken bij 0900-8844 en de wijkagent.
Contact met de verhuurder kan ook geen kwaad.
Dit ziektebeeld is heel vervelend, niet alleen voor de buurt, maar zeker ook voor haar.
Maar voordat er ingegrepen kan worden moet er een goed dossier liggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 16:58

Heb je alles gelezen? :+

Er wordt contact gezocht met de wijkagent en de woningstichting en we gaan idd een dossier opbouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:20

Ts, in een eerdere post gaf ik aan dat het wel gevaarlijk zou kunne zijn indien zij de deur open laat maar denk er ook aan dat ze, mocht haar achtervolgingswaan heel erge vormen aannemen dan kan ze ook bvb de boel in de hens steken om de vreemden te verdrijven. Ik vind het heel sneu voor je buurvrouw want dit is een van de meest vervelende dingen die je kunt meemaken, een psychose. maar soms is snel ingrijpen door instanties een must om het niet van kwaad tot erger te laten gaan.