_Dominique schreef:Hmm ja maar ik denk dat het tegenwoordig gewoon anders is dan hoe het toen was.
Dat zou ik verder niet weten, maar zo oud ben ik nou ook weer niet, ik ben nu 18 en heb van mijn 3e tot 12e half bij mijn vader gewoond.

Wat ik wel weet is dat regels in de praktijk altijd veel minder strict gevolgd worden dan eigenlijk zou 'moeten'.
Wat ik wel fijn vind, want de tijd dat mijn vader in een school woonde was voor mij als kind fantastisch en zo wonderbaarlijk. Het was absoluut geen ideale woonomgeving voor een kind, maar daar heb ik nooit iets van mee gekregen. Ik wist alleen dat ik heel veel douches en wc's had, gangen waar je met een matras door heen kon glijden en lokaal vol met konijnen van de buurvrouw.

En te bedenken dat ik al die verschillende woonplekken juist geweldig vond, bij mijn moeder had ik het allemaal wel gezien. Als ze om die reden mij uit huis hadden genomen omdat ik niet in een ideale woonomgeving opgroeide, dat zou vele malen heftiger zijn dat het sprookje waar ik in leefde. En daarin vind ik regeltjes soms gewoon heel erg jammer.
Verder ben ik er absoluut niet van overtuigd dat anti-kraak wonen voor alle kinderen geschrikt zou zijn hoor.

@lifaya, daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Nu hebben wij hier 4 dieren, maar uitzonderingen zijn er gewoon altijd, dus ervaringen zijn zeker welkom.