Kraamvisite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:59

Opzich weinig te stellen gehad met kraamvisite, buiten het feit dat het op een of andere manier toch altijd slecht uit komt. haha
Wel heel vervelend. Net een uur bevallen, opa's en oma's gebeld. Uiteraard vroegen ze allemaal meteen of ze even mochten komen kijken (9 uur 's avonds)
Bij iedereen hetzelfde antwoord; Nee liever niet. Morgen ben je welkom

Toch stonden een half uur later mijn schoonouders ineens in de slaapkamer -:(-
Echt respectloos.
Vervolgens ook de volgende dag, toen andere opa's en oma's kwamen, waren ze er.
En de dag daarna toen mijn zwager kwam, kwamen ze ook weer mee.

Echt, ik kon ze wel hoeken... die zijn in de kraamweek gewoon elke dag geweest.
Prima als je blij bent met je klein kind maar het houd wel een x op.
Mijn moeder is ook wel veel geweest, maar die appte netjes vtv of het uitkwam en hielp dan ook mee in huis.

Ohja en de baas van mijn man (2 broers) hebben ook bijna 2 uur op de bank verteld over hun kinderen...
Maar die kwamen wel met een leuke enveloppe dus dat was nog enig troost. hahaha

Siesjuh

Re: Kraamvisite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:04

Ik vind je eigen ouders ook eerlijk gezegd anders dan je schoonouders, hoewel ze allebei grootouders zijn geworden. Maar jij bent uiteindelijk degene die heeft moeten bevallen en ik vond het fijn mijn moeder daarna in de buurt te hebben. Maar op mn schoonmoeder zat ik echt niet te wachten

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:07

Ik heb 2 kinderen waarvan de oudste een huilbaby was. Nu heb ik geen vervelende ervaringen gehad met kraamvisite maar 1x was het echt niet leuk.

Met de oudste waren we heel de dag aan het leuren vanwege het huilen,visite kwam en de kleine niet lang daarna op bed gelegd om toch onze handen een keer vrij te hebben, uiteraard nonstop aan het huilen, visite bleef maar hangen, ik was door alles natuurlijk onrustig en visite bleef maar beppen. Ik snap werkelijk waar niet dat men de situatie niet in kunnen schatten en lichaamstaal van mij niet konden lezen! Er iets van zeggen kon ik niet,beleefd opgevoed

Ik vond juist het ergste dat net voor de bevalling de familie ingelicht werd door mijn enthousiaste man, dat ze vervolgens allemaal onuitgenodigd,naar het ziekenhuis kwamen alvorens de kleine er was! Kon ik nog gauw voordat ik moest persen, de paparazzi , de kamer uitwerken. Vervolgens neem je na de bevalling te weinig tijd voor jezelf en jouw gezin omdat er mensen staan te wachten. Dit tot 2x toe.

Mijn schoonzus is pas geleden bevallen vd eerste en uitdrukkelijk gezegd dat iedereen pas later mocht komen. Laat zij nu juist 1 van diegene zijn die, voordat ik bevallen was, de kamer uit moest sturen!

Overigens heb ik aan kraamvisite nooit gevraagd of ze de kleine wilden vasthouden, daar moesten ze maar naar vragen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:09

De meest gevaarlijkste visite had een of ander onstekingsvirus onder de leden....zat ze ook nog zelf te vertellen!
Dus die is echt gevraagd om te vertrekken en eerst grondig de baby ontsmet met dettol.
wat heb ik hem geknepen toen een week later de baby ziek werd, gelukkig niets ergs maar toch...
Laatst bijgewerkt door kwita op 26-03-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:12

Nou Donna89, mijn bazen hebben niet eens iets van zich laten horen. Geen belletje noch een kaartje. Kado kon er een paar maanden na mijn verlof er vanaf toen ik me erover beklaagde bij een collega omdat ik op dat moment een kraamkado aan het inpakken was voor een klant van ons!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:14

kwita schreef:
de meest gevaarlijkste visite had een of ander onstekings virus onder de leden....zat ze ook nog zelf te vertellen

Nou lekker dan! Daar zit je totaal niet op te wachten.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:15

Ik ben ooit eens op kraamvitise geweest bij mijn mentor. Baby was 3 uur oud. Mijn moeder werkte op de kraamafdeling en had gevraagd of ze het aan mij mocht vertellen, dat was goed en ik mocht ook gelijk langskomen. Ik ben maar kort gebleven natuurlijk, maar wel super bijzonder zo'n piepjong mensje.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:18

We hebben pasgeleden ons 4e kind geadopteerd, een meisje van 5 jaar. Onze familie vond het maar raar dat we niet aanschoven op Kerstavond, nadat we net 16 uur naar huis gereden hadden, in een groep van 20 man! Argument was: we hadden haar al 6 weken, ze moest maar gewend zijn! Ohja, 16 uur naar huis rijden was niet zo'n drama, dat deed iedereen met de vakantie!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:21

AngeliqueB schreef:
We hebben pasgeleden ons 4e kind geadopteerd, een meisje van 5 jaar. Onze familie vond het maar raar dat we niet aanschoven op Kerstavond, nadat we net 16 uur naar huis gereden hadden, in een groep van 20 man! Argument was: we hadden haar al 6 weken, ze moest maar gewend zijn! Ohja, 16 uur naar huis rijden was niet zo'n drama, dat deed iedereen met de vakantie!

Gefeliciteerd met jullie meisje! Lekker tactvol vd familie....

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:37

Pfff, wat een verhalen zeg! Hier het 'geluk' dat dochter opgenomen werd op de HC, en we haar ook niet mochten aanraken ivm het zakken van haarsaturatie. Ik zag haarzelf pas 3,5 uur na de bevalling, en we hebben ook toen pas ouders gebeld. Die mochten de volgende dag komen kijken (kijken haha, want aanraken was nog steeds geen optie). Schoonouders zijn wel om 6 uur weggereden om heel vroeg (gaaaaaaap) naast mijn bed te staan. Gelukkig kwamen ze wel eerst bij mij, en toen samen naar de afdeling gegaan. Omdat onze dochter daar toen alleen was mochten we bij uitzondering met 4 mensen erbij ( = normaal max 2). De kaartjes hebben we pas verstuurd na thuiskomst, en voor familie een kraamfeest na 12 weken. Scheelde een hoop visite. Van onze vrienden groep zijn er 2 stellen op kraambezoek geweest de rest (stuk of 12 stellen) niet. Dochter is nu bijna 1, dus ze zullen wel niet meer komen ook haha.

Wij hadden speciaal gevraagd om een 'manse' kraamhulp, omdat ik een zus en moeder met psychiatrische problemen heb. Die had ik wel onaangekondigd verwacht, maar dat ging/gaat wonderbaarlijk goed.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:39

AngeliqueB schreef:

wat zonde zo een reactie, gelukkig kozen jullie voor je gezin en je kindje.
proficiat met jullie prinsesje

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:40

Pff.. Er zijn vreemse snuiters als ik het zo lees.

En indd een virus.. Ech een no go. Wij laatst vrienden op bezoek. Hij was verkoudem heeft vooraf netjes gevraagd of ze wel mochten komen.

Mijn moeder is d eeerste week veel geweest. Heerlijk haha. Ze holp me veel en ik kon mooi mijn ei kwijt.

Verder de familie de eerste dagen zonder kids langsgekomen. Dar was wel fijn. Op dag 4 wel. Dat was me nog wel wa te druk haha. Gelukkig had mijn moeder dat in de gaten.

Hier beide keren in de nacht/vroege ochtend bevallen. Dat scheelt ook met wie ergelijk komt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:49

Bij ons wisten alleen mijn ouders dat ik die dag ging bevallen. De rest pas naderhand gebeld. Ouders en schoonvader met zijn vriendin zijn die avond in het ziekenhuis geweest en een vriendin die een portie donormelk kwam brengen.
Mijn broer de volgende dag en zijn broer nog een dag later

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:52

Mars schreef:
Ik durf ze wel vast te houden maar wil het gewoon niet :+ Kom op kraamvisite om te laten zien dat k blij ben voor de ouders en die gun ik dan ook alle geluk. Maar zelf word ik absoluut niet blij van een baby, dus ik sla het rondje vasthouden vriendelijk af... :=
Stuk maken zou overigens ook best nog kunnen dat mij dat gebeurd. Gezien mijn motoriek en algehele onhandigheid is t sws niet verstandig om mij iets waardevols in handen te geven :')

Ach.. Toen ik twee jaar geleden mijn nichtje van nog geen 12 uur oud vasthield, heb ik het arme kind volledig onder gekruimeld met koekjes :')
ik kwam er pas minuten later achter, nadat pappa vrolijk opmerkte dat ik zijn baby wel supermooi aan het versieren was. Damn.. Echt, meiske zat er flink onder :o
Krijg nu twee jaar later soms nog steeds een pest opmerking ervan whuhahaha :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:57

Ik ben bij onze jongste op de verjaardagdag van mn zwager bevallen. Dat Was op zondag.
Mn schoonfamilie wist dus wel dat ik bezig was, omdat de oudste toen mee gegaan is met haar opa en oma naar die verjaardag.
Was alleen een verrassing dat ik zo snel beviel.
Oudste Dochter Was 13.30 weg en om 17.28 s onze tweede meid geboren.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:01

Mijn dochters zijn 6 weken te vroeg geboren. Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en de meiden 19 dagen.
In het ziekenhuis heb ik alleen directe familie op bezoek gehad, ook toen ik zelf inmiddels thuis was. De tweeling mocht toen ook niet door anderen vastgehouden worden ivm infectiegevaar en iedereen moest zijn handen ontsmetten.
Toen ze naar huis mochten zijn er nog aardig wat ooms, tantes, vriendinnen, (oud)collega's en buren geweest. Die mochten de baby's van mij gewoon op schoot en een flesje geven (ik gaf afgekolfde melk), daar had ik geen problemen mee. Ik heb ook geen vervelende ervaringen gehad.
Als ik nog een kindje zou krijgen zou ik het ook de eerste 3 weken rustig aan doen, ook al zou het op tijd geboren worden. Ik heb dat als heel prettig ervaren.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:02

Leuk topic! Straks even alles lezen!

Ik weet zo gauw even alleen deze twee:

Mijn eigen vader die elke keer vlak na de bevalling (heb drie kinderen) een paar dagen komt logeren (woont in het buitenland) en dan allemaal dingen wil doen zoals wandelen in het natuurpark en uit eten bij de chinees. Zelfs de derde keer begreep hij niet dat ik zo kort na de bevalling nog echt niet een uitgebreide wandeling wilde maken of zin had om lang op mijn kont te zitten bij de Chinees :+

Iemand kwam op bezoek met een tijdschrift die ze me liet zien, daarin wees ze aan wat ze voor me had willen kopen maar wat niet gelukt was om te bestellen ofzo. Dat was het haha ik mocht het tijdschrift houden :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:07

Ik vind het vreselijk, gelukkig weten de mensen om ons heen dat en hebben we dus geen visite. Ik ben nu 2 weken geleden bevallen van ons 7de kindje, en buiten mijn moeder en mijn schoonouders (die vanuit Nederland moesten komen, halsoverkop want kleine is te vroeg geboren) hebben we nog niemand gezien.
Volgende week komt mijn beste vriendin langs, en van de zomer zullen mijn zusje en schoonzusje wel komen.
Ik heb sowieso al een hekel aan mensen over de vloer, om over mijn kinderen maar niet te spreken, met hun autisme is visite een hel.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:32

Wat een rare egoïstische mensen zijn er toch zeg! Ik heb niemand verteld dat ik lag te bevallen, maar anders was er van de familie niemand naar het ziekenhuis gekomen denk ik. Zou ik ook echt niet op zitten te wachten, voel je je nog opgejaagd ook.

Pas 24 uur na de geboorte hebben mijn ouders hun gezien, ik werd erg ziek door het helpp syndroom dus eerder werd m even niet. Kaartjes ook pas na week verstuurd, klinkt ook niet zo sociaal haha. Overigens zijn er mensen nog steeds niet geweest die ik onder goede vrienden inschatte.. En ze zijn nu half jaar..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 13:41

Ik lees hier veel verhalen over schoonfamilie (opa en oma vh kindje) welke als een last worden ervaren wanneer deze snel op bezoek komen.

Mijn schoonmoeder kwam 's avonds om half tien (was 's middags om twee uur bevallen) nog langs om haar kraamcadeau te geven: een soort van co-sleeper om de beeb aan bed te houden. Zelf gemaakt (ze is een onwijs handige vrouw) en was er super blij mee. Ze heeft eerst beneden aan mijn vriend nog gevraagd of ze nog kon kijken bij de baby, anders was ze ook weer zonder mokken naar huis gegaan. Natuurlijk mocht ze kijken, ik stond toch nog stijf van de adrenaline en we waren maar wat trots om onze zoon aan zijn oma te laten zien. Heeft misschien 5 minuutjes gekeken en ons daarna de rest vd week met rust gelaten. Zo kan het dus ook met schoonmoeders! :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 13:43

Hier ook de kaartjes pas na een week verstuurd. Maar al onze beste vrienden en naaste familie waren al in de kraamweek op visite geweest.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:44

Mijn schoonmoeder kwam bij alle 4 ook iedere dag, mijn moeder trouwens ook, ik vond het niet storend, heb gewoon gezegd wanneer het te veel werd, maar kon het goed begrijpen, is toch ook voor schoonmoeder een fantastisch iets om oma te worden :D :o

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:56

Nou dat lijkt me ook vreselijk zeg, dat mensen nog ff langs komen terwijl je ligt te bevallen...
Zou bij mij ook echt niet goed zijn gegaan, iedere keer dat er drukte aankwam stopten bij mij de weeën, mijn lichaam zocht echt rust. Toch een soort oerinstinct denk ik.
Smiddags vliezen gebroken, hele nacht zeer regelmatige weeën, maar toen de ochtend kwam hield mijn lichaam daar mee op. Hele dag geen weeën gehad en toen de avond weer viel begon het weer. Omdat ik dus inmiddels lang gebroken vliezen had moesten we ons meteen in het zh melden, de drukte van daarheen gaan en aan de machines zorgde er alweer voor dat de boel snel afzakte. Toen hebben ze weeënopwekkers bij gegeven om het aan de gang te houden en werd t toch nog een voorspoedige bevalling.
Drukte van mensen die ongevraagd langskwamen was echt niet best geweest.

Mijn dochter is om 5:09 smorgens geboren. Best een ideale tijd. Bij het eerste bezoekuur hadden we al even tijd gehad om bij te komen en aan elkaar te wennen.
Toen kwamen alleen de directe familieleden (opa's, oma's en de twee tantes van de kleine). Vanaf smiddags ook een paar andere familie waar we close mee zijn. Die waren ook hartstikke welkom en hadden vooraf gebeld of het al ok was.
Onze ouders wisten wel dat ik aan het bevallen was. We waren al een tijdje aan het heen en weren naar het zh vanwege die gebroken vliezen en regelmatige ctg's en hadden toen geen eigen auto en leenden dus steeds die van hun.
Bij mijn volgende bevalling zullen ze het ook wel weer weten, een van hen zal immers dochter opvangen voor ons. Maar ze zullen echt niet eerder langskomen voordat kleine geboren zal zijn en we gezegd hebben dat t ok is...

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:05

Hier onverwacht 6 weken te vroeg bevallen. Bij normaal zou ik mijn moeder en zusje laten weten dat ik begonnen was. Maar omdat het eerde kwam niet gedaan om geen ongerustheid te wekken. Pas ruim na de bevalling familie laten weten. Dit Omdat ik naar de ok moest voor de placenta.
Mijn moeder kwam pas tegen 3 uur in de middag ik was om 7 uur bevallen. Maar zag de kleine pas weer om 1 uur. Toen ff met zijn 3tjes en toen pas mijn moeder laten komen. Vond ze niet erg. Mijn zusje kwam gelijk na der werk. En mijn schoonouders pas in de avond. Ze hebben een boerderij en kunnen niet zo maar weg.

Bazen van ml wisten wel dat ik aan het bevallen was dit omdat hij moest laten weten dat hij niet kwam werken en een van hen is toch vaak al in 5 uur wakker i.v.m. hun zoon.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:26

Wat ik het ergste vond is dat mijn schoonouders een kwartier na de geboorte van mijn zoon al in de verloskamer stonden. Ik was zelfs nog niet eens gehecht en lag nog met mijn benen in de beugels...
En dat terwijl mijn man had gezegd dat ze niet direct mochten komen.