Kat in klein appartement, stank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:41

Wij hebben Biokat's microfresh.

Qua voer krijgen ze ad lib brokjes die ik bij de voerhandel koop (merkloos, echt heel fijn spul) en af en toe wat natvoer van wisselende merken. Onze ene kat is super makkelijk die kan je bij wijze van alles geven, de ander gaat heel snel overstuur qua eten. Op deze manier gaat het, na veel dingen proberen, voor haar goed en is ze niet meer graatmager :)

Anoniem

Re: Kat in klein appartement, stank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:55

Onze katten komen wel buiten, maar hebben een hele tijd alleen binnen gezeten. Wij hebben er 2, klein appartement, en 1 kattenbak. Zijn ze al hun hele leven gewend en gaan dus prima. Toen ze nog alleen op de bak gingen schepten wij elke dag de drollen en het plas er even uit, dan ruik je er echt niks van. Qua grit hadden wij gewoon het grit van de Lidl staan.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:57

Ik vind wel dat je het ruikt bij mensen die een kattenbak hebben, en al helemaal als ze net een verse hoop neerleggen terwijl je visite hebt :=
Zelf ruik je die geur alleen waarschijnlijk niet omdat je er aan gewend bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:59

Pikeur schreef:
Ik vind wel dat je het ruikt bij mensen die een kattenbak hebben, en al helemaal als ze net een verse hoop neerleggen terwijl je visite hebt :=

Dat kan heel goed, huisdieren ruik je nou eenmaal. Maar er zit een verschil tussen ruiken en echte stank. Als katten goed voer krijgen en je schept de kattenbak elke dag leeg dan hoort het niet te stinken. En anders ruim je de stinkende drol even op, dan is de geur ook gelijk weg.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:01

Emmaa_ schreef:
Pikeur schreef:

Dat kan heel goed, huisdieren ruik je nou eenmaal. Maar er zit een verschil tussen ruiken en echte stank. Als katten goed voer krijgen en je schept de kattenbak elke dag leeg dan hoort het niet te stinken. En anders ruim je de stinkende drol even op, dan is de geur ook gelijk weg.

Ik ben het met je eens, ik stoor me er ook totaal niet aan maar ik kan me voorstellen dat het voor haar vriend dan misschien wel vervelend is

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:06

Ìk vraag het regelmatig aan bezoek en heb nog nooit gehoord dat het bij ons naar kat ruikt of stinkt. En ja, ik vraag het wel aan de mensen waarvan ik weet dat ze eerlijk durven te zijn. Wellicht idd als er net wat gedaan is, maar dan moet je ook geen vrienden met niet zindelijke kinderen hebben, want die stinken doorgaans harder als ze net hun luier hebben bevuild. ;)
Ik heb trouwens de kattenbak gevuld met silicaat en het is een 100% binnenkat.