chanel1985 schreef:Ik ga mijn kind in de winkel ook laten brullen als hij zich op de grond laat vallen omdat hij iets wilt en hij dat niet krijgt. Nee is nee, en brult maar zoveel en zo hard, je krijgt het niet. Hij is geen prins die alles krijgt.
Ik moet eerlijk zeggen dat (ondanks dat gekrijs door merg en been gaat) ik dit wel echt een goede zaak van je vindt
Ze moeten het toch leren.

(Mijn moeder was lerares op de basisschool en heeft dit soort situaties in haar laatste werkjaren veelvuldig voorbij zien komen...)
Ik heb ook wel eens last van de krijsende baby van twee huizen verderop, of van autoalarmen die om het minste of geringste afgaan, of honden die aanslaan. Stukje verderop woont een vrouw met een hond die haar voordeur altijd open heeft staan waardoor de hond gezellig aan komt rennen als je over de galerij loopt. Is ook niet altijd lachen. Maar je kan dan toch ook je bek opentrekken en vragen of iemand z'n hond even binnen wilt houden? Of even glimlachen en vragen of hij niks doet ofzo. Vind het zo passief agressief om dan gelijk vuur met vuur te gaan bestrijden, je lost er helemaal niks mee op. 
dus dat is n beetje geven en nemen. Maar ik was zó neidig dat ik wakker gemaakt werd om haf 6 's morgens. De volgende keer bel ik ze mobiel op om te vragen of ze er wat aan kunnen doen, of ze nou thuis zijn of niet...