Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:02

chanel1985 schreef:
Ik ga mijn kind in de winkel ook laten brullen als hij zich op de grond laat vallen omdat hij iets wilt en hij dat niet krijgt. Nee is nee, en brult maar zoveel en zo hard, je krijgt het niet. Hij is geen prins die alles krijgt.

Ik moet eerlijk zeggen dat (ondanks dat gekrijs door merg en been gaat) ik dit wel echt een goede zaak van je vindt +:)+
Ze moeten het toch leren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:03

chanel1985 schreef:
Dat zou ik kunnen doen, maar ik heb jaren ook hun lawaai ( en heel veel lawaai) getolereerd van hun 3 kinderen. Dan vind ik het geven en nemen.

De buren weten ook dat er hier een baby woont, dan is het nogal logisch dat daar eens geluid uit komt. Heb hun dat ook al meermaals gevraagd of ze niet te veel last hebben.

Ik ga mijn kind in de winkel ook laten brullen als hij zich op de grond laat vallen omdat hij iets wilt en hij dat niet krijgt. Nee is nee, en brult maar zoveel en zo hard, je krijgt het niet. Hij is geen prins die alles krijgt.

Hier haal je je eigen stelling toch al volledig onderuit? "Omdat hun het niet doen, doe ik het ook niet!" Als jij nou die eerste stap eens maakt in het geven en nemen. :)

Wat betreft het krijsen, prima dat hij iets niet krijgt. Maar voor het winkelpersoneel is het wel heel vervelend, want ze horen er naar niet één van per dag maar minimaal 25.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:04

Dat wilde ik net zeggen Goof.
Een kind op de grond uit laten razen als die zijn zin niet krijgt vind ik niet ergerlijk. Integendeel.
Het eerder genoemde voorbeeld van elke seconde mama zeggen terwijl mama in gesprek is weer wel.
Ook al gaat dat niet eens luid.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:05

Citaat:
Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.

Dit vind ik echt extreem asociaal, ook al 'heeft iemand twee ogen om te kijken'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:08

Ik heb al meerdere keren een spiegel van mijn auto helemaal omgeklapt of stuk aangetroffen. Meestal nog aan de voetgangerskant ook. Er zat 1x een briefje bij met uitgebreide excuses en een telefoonnummer, dat ze zeker de schade wilden betalen omdat ze er met een brommer tegenaan waren gereden. Alleen al het feit dat ze die moeite hebben genomen, heb ik dat nummer gebeld en laten weten dat ik geen kosten op hun zou verhalen.

Maar om moedwillig schade te gaan aanbrengen omdat iemand zich zowat tegen mijn auto aan parkeert? Nee. Dat vind ik een stapje te ver. Vloek er een keer om, stap in en rij weg. Let it gooooooo!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:08

Hier is het wisselend met overlast of het is muisstil of je wordt gek van de boem boem boem, krijs gil schreeuw kef kef kef (hond in de buurt vanaf heel vroeg s ochtends in de tuin) pang hoge druk reinigers van 8 uur s ochtends tot rustig 5 uur s middags om een tuintje van 40 m2 schoon te maken. Dan heb ik toch echt de neiging om hoge drukspuit ergens aan te brengen. De gilkinderen subtiel als cowboy in te pakken aan een boom inclusief mondknevel. De boem boem auto daar sleuteltjes af te pakken en de kef kef hond even bij mijn witte herder te laten.

Ben je dan intollerant of zit er gewoon een grens aan wat een mens kan hebben? Alleen in hoge uitzondering meld ik me bij de overlast gever wat gelukkig,hier meestal op een sorry komt te staan en de situatie dan stopt. Behalve de krijs kinderen als je daar wat van zegt staat binnen 5 minuten een boze agressieve ouder op de stoep omdat ik het prinsje heb laten schrikken.

Kind hing door de heg te schreeuwen hondje bijten hondje kom maar bijten. Ik had hem al twee keer vriendelijk door de heg heen gevraagd te stoppen, ben toen omgelopen heb hem aan zijn middel de heg uitgetrokken en even heel,dichtbij vriendeliik maar duidelijk gevraagd of hij het leuk vond dat ik zo dichtbij niet zo aardig deed }>

Maar ja ik ben niet voor niets bezig om ergens een plek te vinden met niet rondom buren.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-03-16 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:09

HorseTopShop schreef:
Hier is ook laatst een feestje gegeven in de straat. Gingen ze zelf van die Andre Hazes muziek zingen enzo. Ik vind het vreselijk, maar ze hadden het netjes van te voren aan iedereen in de buurt laten weten. Wat is het probleem dan?

Mensen laten weten dat er overlast zou kunnen zijn maakt overlast geven niet goed, toch? Je hebt er hetzelfde last van :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:10

chanel1985 schreef:
Er wordt zo weinig getolereerd van kinderen, ik vraag me dikwijls af of ze wel nog kind mogen zijn, als ik het zo hoor mogen ze dat niet meer en wordt er heel veel van hun verwacht.

Ik denk dat kinderen tegenwoordig juist te vrij worden gelaten. Respect voor ouderen of voor andermans eigendom is ver te zoeken en een grote waffel kan je krijgen.
Ouders willen/kunnen niet meer opvoeden; dat mag de school doen. Maar als het prinsje of prinsesje daar dan een keer op de donder krijgt, dan is het lijden in last en hangen de ouders meteen verontwaardigd aan de telefoon... -O- (Mijn moeder was lerares op de basisschool en heeft dit soort situaties in haar laatste werkjaren veelvuldig voorbij zien komen...)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:12

Varekaj schreef:
Ik heb al meerdere keren een spiegel van mijn auto helemaal omgeklapt of stuk aangetroffen. Meestal nog aan de voetgangerskant ook. Er zat 1x een briefje bij met uitgebreide excuses en een telefoonnummer, dat ze zeker de schade wilden betalen omdat ze er met een brommer tegenaan waren gereden. Alleen al het feit dat ze die moeite hebben genomen, heb ik dat nummer gebeld en laten weten dat ik geen kosten op hun zou verhalen.

Maar om moedwillig schade te gaan aanbrengen omdat iemand zich zowat tegen mijn auto aan parkeert? Nee. Dat vind ik een stapje te ver. Vloek er een keer om, stap in en rij weg. Let it gooooooo!

Heb ik al vaak gedaan, dan klom ik er toch maar weer in via de bijrijderskant of via de kofferbak, maar op gegeven moment is dat tolerantie niveau ook klaar. Als mensen besluiten asociaal te parkeren terwijl ik me de moeite doe om wél fatsoenlijk te parkeren ben je daar op gegeven moment ook wel klaar mee.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:12

KimD schreef:
Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.

Hahaha, ik blokkeer mijn buurman regelmatig als hij weer eens dubbel geparkeerd heeft terwijl hier al te weinig parkeervakken zijn.
En dan parkeer ik die van mij ook nog eens zo dat mijn spiegel zijn spiegel blokkeerd. Dus als hij aan de andere kant instapt, kan hij nog steeds niet weg :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:14

Kinderen worden veel te vrij gelaten. Mogen alles maar doen en o wee als je daar wat van zegt.

Ik vind het niet normaal als een kind een ek toeter met ole ole heeft en daar om 8 uur mee begint en daarmee doorgaat tot laat in de avond. Of echt alleen maar gillen. Leuk wedstrijdjes doen om te kijken wie het hardst kan gillen. Pal maast je heg en terras. Ik had dat niet hoeven proberen vroeger. Had toch echt mijn ouders of een buurman in mijn nek. Of een meisje van 6 dat in een boom mannen toekrijst of zij ook een dikke piem met een witte kwak hebben? En de moeder heel hard erbij staat te lachen. Nee en het is hier niet eens een achterbuurt,

Het gaat overigens om nl kindjes. Valt me op dat duitse franse en engelse kindjes veel minder de neiging hebben om te krijsen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:14

@KimD

Ik begrijp dat je er klaar mee bent.
Toch gaat schade brengen me dan te ver.
Dat is hetzelfde als bij geluidsoverlast een steen door de ruit gooien of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:17

KimD schreef:
Ik word liever even ingelicht over een situatie en ik kan er rekening mee houden of begrip voor hebben, dan dat er een kind nachten brult en ik weet niet waarom en of er iets mee gedaan wordt.

Maar waarom is het voor jou van belang dat je weet dat de baby van je buren huilt omdat hij honger heeft of omdat z'n luier vol zit? Je kan toch zelf ook de conclusie trekken dat er een baby woont en dat die nou eenmaal huilen?

Ik ben student, woon in een studentenhuis in een rij appartementen waar vooral oudere mensen wonen. Onze buurvrouw heeft een bed & breakfast in haar appartement en hoewel de woningen hier niet mega gehorig zijn, krijg je zo nu en dan toch wat van je buren mee. Wij hebben onderling de afspraak dat we ff een gil geven als we een feestje geven, en dat het soms kan gebeuren dat de muziek wat hard staat maar dat ze dan prima even mag komen aankloppen. Als 'veroorzaker' heb je soms ook niet helemaal door hoe luid iemand kan horen wat jij aan het doen bent. Al helemaal niet als je met vier studenten in de woonkamer wat biertjes zit te drinken.

Eerlijk gezegd verbaas ik me er een beetje over hoe veel mensen hier zo zuur reageren :o Ik heb ook wel eens last van de krijsende baby van twee huizen verderop, of van autoalarmen die om het minste of geringste afgaan, of honden die aanslaan. Stukje verderop woont een vrouw met een hond die haar voordeur altijd open heeft staan waardoor de hond gezellig aan komt rennen als je over de galerij loopt. Is ook niet altijd lachen. Maar je kan dan toch ook je bek opentrekken en vragen of iemand z'n hond even binnen wilt houden? Of even glimlachen en vragen of hij niks doet ofzo. Vind het zo passief agressief om dan gelijk vuur met vuur te gaan bestrijden, je lost er helemaal niks mee op.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:18

HorseTopShop schreef:
KimD schreef:

Hahaha, ik blokkeer mijn buurman regelmatig als hij weer eens dubbel geparkeerd heeft terwijl hier al te weinig parkeervakken zijn.
En dan parkeer ik die van mij ook nog eens zo dat mijn spiegel zijn spiegel blokkeerd. Dus als hij aan de andere kant instapt, kan hij nog steeds niet weg :')

Wij parkeren ook altijd netjes in het vak en er is altijd 1 aso die zo dicht parkeert dat we er zowat niet in kunnen. Plus door diegene hebben we nu een dikke kras op de auto. Daar kan ik me aan irriteren grr

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:19

Ik heb van de week voor het eerst in het ruim half jaar dat ik hier woon geklaagd bij een van de buren. Zij waren zelf een weekendje weg, haar ouders hadden de hond. Die gingen zelf op vakantie die zondag, dus zondag ochtend om half 6 hebben ze het beest in het huis van mijn buren afgegooid, en zondag overdag kwam er een vriend die het dier uitliet. So far so good...
Hoe ik weet dat het half 6 was dat ze het dier afgooiden? Omdat die hond vervolgens een uur lang volledig over de rooie is gegaan. Blaffen, janken, keffen... En ik dus wakker lag, om half 6 op zondag ochtend. Toen ben ik 's avonds wel even pissig naar de buren gegaan.

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:21

Toen ik nog in Nederland woonde werkte ik meer dan fulltime en was ook snel geprikkeld door bijv. geluidsoverlast van anderen. Er wordt ook steeds meer van iedereen gevraagd: tempo is hoog, stressniveau is hoog en (sorry dat ik generaliseer) het lontje van de gemiddelde Nederlander is behoorlijk kort. Komt ook omdat je in Nederland bovenop elkaar woont en (te) veel van elkaar meekrijgt. Ik woon nu 7 jaar in noord Zweden en dat is een verademing. Veel meer ruimte, mensen die elkaar veel meer in hun waarde laten en geen 'hokjes' waar je ingestopt wordt. Wil jij op je crocs of rubberlaarzen en joggingbroek naar de winkel? : niemand die daar naar kijkt of iets van zegt. Wij zijn afgelopen jaren veel rustiger geworden en oordelen ook zelf niet zo snel meer. De Dutch-Directness is niet altijd iets op trots op te zijn......

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:23

Vjestagirl schreef:
Ik heb van de week voor het eerst in het ruim half jaar dat ik hier woon geklaagd bij een van de buren. Zij waren zelf een weekendje weg, haar ouders hadden de hond. Die gingen zelf op vakantie die zondag, dus zondag ochtend om half 6 hebben ze het beest in het huis van mijn buren afgegooid, en zondag overdag kwam er een vriend die het dier uitliet. So far so good...
Hoe ik weet dat het half 6 was dat ze het dier afgooiden? Omdat die hond vervolgens een uur lang volledig over de rooie is gegaan. Blaffen, janken, keffen... En ik dus wakker lag, om half 6 op zondag ochtend. Toen ben ik 's avonds wel even pissig naar de buren gegaan.

Was dit de eerste keer dat dit gebeurde?
Dan zou ik persoonlijk er niets van zeggen. Gebeurt het vaker dan weer wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:24

Emmaa_ schreef:
KimD schreef:
Ik word liever even ingelicht over een situatie en ik kan er rekening mee houden of begrip voor hebben, dan dat er een kind nachten brult en ik weet niet waarom en of er iets mee gedaan wordt.

Maar waarom is het voor jou van belang dat je weet dat de baby van je buren huilt omdat hij honger heeft of omdat z'n luier vol zit? Je kan toch zelf ook de conclusie trekken dat er een baby woont en dat die nou eenmaal huilen?

Ik ben student, woon in een studentenhuis in een rij appartementen waar vooral oudere mensen wonen. Onze buurvrouw heeft een bed & breakfast in haar appartement en hoewel de woningen hier niet mega gehorig zijn, krijg je zo nu en dan toch wat van je buren mee. Wij hebben onderling de afspraak dat we ff een gil geven als we een feestje geven, en dat het soms kan gebeuren dat de muziek wat hard staat maar dat ze dan prima even mag komen aankloppen. Als 'veroorzaker' heb je soms ook niet helemaal door hoe luid iemand kan horen wat jij aan het doen bent. Al helemaal niet als je met vier studenten in de woonkamer wat biertjes zit te drinken.

Eerlijk gezegd verbaas ik me er een beetje over hoe veel mensen hier zo zuur reageren :o Ik heb ook wel eens last van de krijsende baby van twee huizen verderop, of van autoalarmen die om het minste of geringste afgaan, of honden die aanslaan. Stukje verderop woont een vrouw met een hond die haar voordeur altijd open heeft staan waardoor de hond gezellig aan komt rennen als je over de galerij loopt. Is ook niet altijd lachen. Maar je kan dan toch ook je bek opentrekken en vragen of iemand z'n hond even binnen wilt houden? Of even glimlachen en vragen of hij niks doet ofzo. Vind het zo passief agressief om dan gelijk vuur met vuur te gaan bestrijden, je lost er helemaal niks mee op.

Ik heb het over het kind van TS, die jengelt 's nachts omdat hij niet lekker is en de bovenburen slapen daar direct boven.

Wij zijn bewust in een vrijstaand huis gaan wonen zodat wij geen last hebben van buren en buren niet van ons. Wij laten de buren ook altijd even weten wanneer we een feestje of iets dergelijks houden, gewoon ter info en daar staat bij dat ze ook absoluut mogen aanbellen als ze er last van hebben.

Als ik ergens zou wonen waar mensen een huilbaby zouden hebben (dus niet het kind van TS) dan zou ik gillend gek worden. Ik heb geen klokken in huis omdat ik die hoor tikken en me daaraan stoor, als ik dan dag in dag uit een baby zou moeten aanhoren, brrr.... -O-

Anoniem

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:25

Als ik dat zo hoor dan is het inderdaad een goede keuze geweest om in een vrijstaand huis te gaan worden. Totaal niet banketstaaf bedoeld oid maar ik zou juist weer gek worden van een buurvrouw die bij elk kleine geluidje op de stoep zou staan, en jij zou er duidelijk gek van worden als er geluid in een huis is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:26

Toch vind ik een huilbaby heel wat anders dan onopgevoede kinderen. Of bewust ander overlast.
Aan een huil baby kunnen ouders niets doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:27

bruintje123 schreef:
Vjestagirl schreef:

Was dit de eerste keer dat dit gebeurde?
Dan zou ik persoonlijk er niets van zeggen. Gebeurt het vaker dan weer wel.

Het is de eerste keer dat het zo 's morgens vroeg gebeurde, het is niet de eerste keer dat de hond langere tijden aan een stuk blaft. Hij heeft tot 2 maanden terug een maand lang iedere avond een vol uur zitten blaffen, kon m'n klok erop gelijk zetten. Volgens mijn andere buren (die hier al 12 jaar wonen) gaat hij ook weleens door tot 3 uur 's nachts als ze hem alleen laten. Zij horen dat zelfs in hun slaapkamer, met een huis ertussen en 2 verdiepingen hoger.

Gewoonlijk zou ik het idd laten gaan, als het overdag was of begin van de avond. Maar om je hond in het weekend vanaf half 6 's morgens een uur lang te laten blaffen vind ik echt onnoemelijk asociaal, naar de buurt én naar de hond die ook niet blaft omdat hij zich zo geweldig voelt. Leuk voor hen dat ze een weekendje weg gaan, maar daar hoef ik geen last van te hebben...

bruintje123

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:29

Ja oke. Maar het gebeurd dus veel vaker.
Dan hadden ze kunnen weten dat hij dat nu ook zou doen.
Bij een eerste keer zou het zo kunnen zijn dat ze het zelf ook niet verwacht hadden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:30

Emmaa_ schreef:
Als ik dat zo hoor dan is het inderdaad een goede keuze geweest om in een vrijstaand huis te gaan worden. Totaal niet banketstaaf bedoeld oid maar ik zou juist weer gek worden van een buurvrouw die bij elk kleine geluidje op de stoep zou staan, en jij zou er duidelijk gek van worden als er geluid in een huis is.

Je hebt totaal een verkeerd beeld van me, maar dat geeft niet. :Y)

@bruintje123, dat klopt, kunnen de ouders niks aan doen, maar ik vind het verschrikkelijk. Ik kan er ook niet tegen als mijn kerel hard ademt als hij naast me ligt, of snurkt, of piept of wat dan ook. Die stamp ik dan met liefde uit bed. :+ Tegenwoordig slaap ik standaard met oordoppen, heb ik daar al geen last meer van. :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:31

Citaat:

Zo zijn er meer. En dan parkeer je er niet eens dicht op. Die rammen de deur open, tegen mijn auto: "ach, jij hebt toch een oude bak. Deuk of krasje meer maakt dan ook niet uit"
Lekker is dat... Gelukkig had ik geen schade, maar fijn asociaal. Alsof ik heb bedacht dat die parkeerplekken zo smal zijn...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:32

Overdag vind ik het nog niet eens zo erg. Naar voor het dier, een beetje storend voor mij. Maar goed, mijn kat zit ook weleens bij hen voor het raam om de hond uit te dagen O:) dus dat is n beetje geven en nemen. Maar ik was zó neidig dat ik wakker gemaakt werd om haf 6 's morgens. De volgende keer bel ik ze mobiel op om te vragen of ze er wat aan kunnen doen, of ze nou thuis zijn of niet...