Is de vriendschap over?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:04

maar zelfs dan, in een goede vriendschap spreek je dat uit.
"joh, ik red het niet om 3 dagen vrij te nemen. Wat is voor jou het belangrijkste waar ik bij ben, hoe lossen we dit samen op zodat we hier beide een goed gevoel bij hebben?"
Als ze niet wil omdat er een andere activiteit is die ze leuker vind, zegt dat ook iets over de vriendschap toch?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:09

Nouja, als ik 40 uur in een week werk en dan ook verwacht wordt een heel weekend bezig te zijn met een bruiloft, kost me dat alsnog vrije dagen hoor. Je kunt pas goed voor een ander zijn als je dat ook voor jezelf bent en alsmaar doorgaan om aan ieders wensen te voldoen is wat mij betreft niet goed voor jezelf zorgen. Maar dat heb ik ook via een harde weg moeten leren..
In mijn ogen is er dan ook niets mis met niet 3 dagen naar een bruiloft willen, waarom zou je daar niet zelf een stem in mogen hebben? En waarom denken zoveel bruidsparen maar dat alles geoorloofd is omdat het nou eenmaal hún bijzondere dag is?

Maar nogmaals, er wordt hier nu wel erg over de bruiloft gesproken en dat dat wellicht teveel was voor de vriendin, maar er is natuurlijk meer aan de hand. Zoals ook terecht wordt aangegeven, TO combineert haar vriendin met familiebezoek, vriendin wordt geacht het enkel en alleen voor haar te doorkruisen en dan ook nog blijven slapen. Dat is wel even iets anders dan toch in de buurt zijn en een avondje eten met je vriendin en daarna weer verder je gang gaan.
TO is degene die ver weg is gaan wonen, wiens leven een behoorlijk andere wending genomen lijkt te hebben, niets mis mee, logisch gevolg van leven zelfs, maar dan veranderen je vriendschappen wel ook mee.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:11

secricible schreef:
"joh, ik red het niet om 3 dagen vrij te nemen. Wat is voor jou het belangrijkste waar ik bij ben, hoe lossen we dit samen op zodat we hier beide een goed gevoel bij hebben?"
Als ze niet wil omdat er een andere activiteit is die ze leuker vind, zegt dat ook iets over de vriendschap toch?

Dat heeft vriendin alleen zonder overleg gedaan, en die heeft besloten dat de ceremonie belangrijker was dan de foto's. Geen gekke gedachte, lijkt mij.

Cinderella

Re: Is de vriendschap over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:29

Ik vind het ook erg veeleisend overkomen.
Verplicht een paar nachten blijven slapen voor een trouwjurk.
3 keer per week maandenlang (?) gebeld worden, alleen maar over de bruiloft, pfoe.
En dan ook nog drie dagen de bruiloft. Word er verwacht dat je aanwezig bent bij foto's, de tweede dag helpt met alles klaar te maken en dan de derde dag nog.
Voor mijn beste vriendinnen zou ik het wel over hebben, maar dan ligt het ook aan de manier waarop. Het trekt me al minder aan, als ik elke keer uren reistijd kwijt ben. En daarnaast zou ik hier niet aan meewerken, als het een soort van geëist wordt (ik haal niet uit je verhaal hoe dat gegaan is, overigens, dus dit is een algemene opmerking).
Maargoed, ik heb een goede verstandhouding met mijn vriendinnen en ik zou het zeker aangeven, als de verwachtingen mijn grens bereikt hebben :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:38

Dreamybol schreef:
secricible schreef:

Dat heeft vriendin alleen zonder overleg gedaan, en die heeft besloten dat de ceremonie belangrijker was dan de foto's. Geen gekke gedachte, lijkt mij.

Tja, dat weet ik niet. Misschien geen gekke gedachte, maar wel fijn om gewoon even te bespreken toch en het gesprek open te houden? In plaats van voor de ander te bedenken wat die fijn zou vinden (en dat geldt beide kanten op m.i. TS vult ook erg veel in voor haar vriendin ipv dat uit te spreken naar haar). Misschien had TS liever haar vriendin op de vereeuwiging (de foto's) gehad en de ceremonie (die misschien wel op maandagochtend snel is geweest, weet ik veel) met een getuige van het gemeentehuis willen doen, om maar een voorbeeld te noemen. Waarom moet vriendin voor TS invullen wat zij het belangrijkste vindt?
Zo kreeg ik van de vriendin waar ik het hier boven over heb achteraf het verwijt dat ik 2 jaar daarvoor haar verjaardag had overgeslagen. Wij hadden een jong hondje en een reis van 2uur heen en 2 uur terug waarbij de hond niet mee mocht naar haar was gewoon niet haalbaar. Later bleek dit voor haar een big deal te zijn geweest, maar nooit uitgesproken naar mij. Als ik het had geweten had ik harder gezocht naar een oplossing, maar ik ging er vanuit dat het wel prima was. Tja...
En andersom vulde mijn vriendin voor mij in dat ik vast genoegen zou nemen met haar als getuige bij de ceremonie en dat ik er vast geen moeite mee had dat ze niet bij het feest was. Ze begreep ook oprecht niet dat ik er zo'n deal van maakte en waarom ik het zo belangrijk vond dat ze bij het feest was "want ze was toch bij het belangrijkste gedeelte?".

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 15:59

Bedankt voor alle reacties! :)

We zitten nu beide inderdaad wel op een ander niveau, maar zomaar uit het niks ging het contact stukken stroever.
Natuurlijk is het logisch dat het nooit meer zo zou worden als dat we paar straten van elkaar verwijderd zitten, maar de afstand was voor ons beide in eerste instantie geen probleem.
Ze zit zelf in een Wajong uitkering, en had weinig om handen dus een paar daagjes bij ons was voor haar ook altijd een genot.
Als ik daar ben plannen we altijd wel wat dingetjes zoals ik eerder vermelde soms buurten we enkel en dan wilt ze bijna altijd langs mijn moeder en dit snap ik ook wel, bij mijn moeder kunnen wij lekker ons zelf zijn en hebben wij onze eigen ruimte waar we ongegeneerd kunnen kletsen en bij haar komen haar ouders er graag bij zitten.
Vind ik helemaal niet erg, maar begrijp dat ze dan wel de voorkeur heeft om bij ons langs te komen.
Maar ik loop haar huis zeker niet uit de weg, als er iets met haar is sta ik binnen to time voor haar deur.
Het is dat ze alleen dus zelf altijd de voorkeur heeft om niet bij haar thuis af te spreken.

De eerste 3 jaar was het eigenlijk ook als vanouds ik kom gemiddeld 1 a 2 keer per maand daar, en zij kwam gemiddeld toch 3 keer in het jaar bij ons (altijd uit eigen iniatief).
We maakte in 2014 voor het eerst samen een reis, hadden het allebei onwijs naar ons zin en wouden dit soort dingen wel vaker doen.
Hoe onze band was en hoe alles verliep was voor mijn gevoel dus ook vanzelfsprekend.
Tot vorig jaar dus, de laatste keer dat ze hier heeft gelogeerd was dus feb 2015.
De bruiloft is maar een dingetje maar gewoon alles bij elkaar..
Haar vorige relatie is ongeveer 5 keer aan en uit gegaan, in die periodes dat het lekker verliep hoorde ik weinig van haar maar zodra het dan weer over was kwam ze bij mij uithuilen en ik was er op alle manieren voor haar.
Bij mijn miskraam die daar vlak achteraan volgde was dit dus niet het geval, en dat stak mij vooral.
Met de bruiloft en dat ze hier minder kwam etc zag ik nog niet meteen als een big deal maar nu ik het allemaal bij elkaar op som vind ik het toch veel bij elkaar.
Heb haar afgelopen jaar ook altijd uitgenodigd, ze zou dan snel komen.
Met oud en nieuw vroeg ik ook wat haar plannen waren, ze had nog helemaal niks waarop ik voorstelde dat wij die avond bij haar zouden komen en ook dit werd weer afgewimpeld met dat de vrienden van haar broertje die avond ook bij hun thuis zouden zijn en wij hun waarschijnlijk niks aan zouden vinden.
Daarop zei ik dat het voor ons geen probleem was, er volgde vervolgens geen reactie. Later stelde ik nog voor dat als ze nog steeds niks had ze hier ook van harte welkom was maar ook op die uitnodiging werd niet in gegaan.
Zo heb ik ook al diverse keren aangekaart dat we binnenkort ergens een dagje kunnen gaan shoppen als voorheen en dat we dan een centrale plek in Nederland uitzoeken, dit lijkt haar dan ook altijd een goed plan maar een afspraak blijft uit.

En iemand opperde over veel appen, daar houden wij inderdaad beide niet van dus we verwachten niet meteen een reactie van elkaar maar voorheen kletste we gemiddeld 3x in de week gezellig met elkaar, dit duurde geen uren maar vertelde gewoon ons dingetje tegen elkaar en dat is niet meer.

Ik las ook iets over jaloezie, misschien zit dat er ook wel een beetje achter ik zit bijvoorbeeld al 10 jaar in een relatie heb een koopwoning, getrouwd en we zijn toe aan kindjes.
Mijn vriendin had nooit geen succes in de liefde, en gaf laast wel aan dat toen ik zwanger was zij ook gigantische rammelde eierstokken had.
Zou dit een reden kunnen zijn dat ze me uit de weg gaat?

Binnenkort zal ik een gesprek met haar aangaan en hopelijk komen wij er samen uit.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:07

Cinderella schreef:
Ik vind het ook erg veeleisend overkomen.
Verplicht een paar nachten blijven slapen voor een trouwjurk.
3 keer per week maandenlang (?) gebeld worden, alleen maar over de bruiloft, pfoe.
En dan ook nog drie dagen de bruiloft. Word er verwacht dat je aanwezig bent bij foto's, de tweede dag helpt met alles klaar te maken en dan de derde dag nog.
Voor mijn beste vriendinnen zou ik het wel over hebben, maar dan ligt het ook aan de manier waarop. Het trekt me al minder aan, als ik elke keer uren reistijd kwijt ben. En daarnaast zou ik hier niet aan meewerken, als het een soort van geëist wordt (ik haal niet uit je verhaal hoe dat gegaan is, overigens, dus dit is een algemene opmerking).
Maargoed, ik heb een goede verstandhouding met mijn vriendinnen en ik zou het zeker aangeven, als de verwachtingen mijn grens bereikt hebben :).

Volgens mij heb ik het wat ongelukkig geschreven, ze was zeker niet verplicht om hier te slapen en mee te gaan naar de bruidszaak.
Ik had haar echter aangegeven dat ik het heel fijn zou vinden als ze hier bij zou zijn en dat was ze gelukkig. Maar ik had op dat moment dus het gevoel dat het voor haar verplicht voelde vandaar dat ik verplicht tussen tekentjes had gezet. :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:15

Rudina schreef:
Ik las ook iets over jaloezie, misschien zit dat er ook wel een beetje achter ik zit bijvoorbeeld al 10 jaar in een relatie heb een koopwoning, getrouwd en we zijn toe aan kindjes.
Mijn vriendin had nooit geen succes in de liefde, en gaf laast wel aan dat toen ik zwanger was zij ook gigantische rammelde eierstokken had.
Zou dit een reden kunnen zijn dat ze me uit de weg gaat?

Binnenkort zal ik een gesprek met haar aangaan en hopelijk komen wij er samen uit.

Jaloezie niet echt, maar ja, veel van mijn voormalige vriendinnen hebben wel ineens kinderen en soms steekt dat wel ja. Ondanks dat ik al jaren een stabiele relatie heb zitten kinderen er voorlopig nog niet in. Voor mij ook wel een reden om vriendschappen te laten verwateren. Ik heb geen zin in urenlange betogen over hoe leuk, lief, schattig etc de kids in kwestie zijn. Zou voor haar ook een reden kunnen zijn.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:18

Je vriendin heeft een Wajong-uitkering, die krijg je niet zomaar. Maakt de reden dat ze een Wajong heeft het ook moeilijker voor haar om bepaalde dingen te doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:19

LovingTweety schreef:
Ik heb geen zin in urenlange betogen over hoe leuk, lief, schattig etc de kids in kwestie zijn. Zou voor haar ook een reden kunnen zijn.

Dat zou je toch kunnen vermijden ook als 'moeder' zijnde. Er is meer in het leven dan kwijl en vieze luiers. :=

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:26

Ben benieuwd of dat er dan evt achter zou kunnen zitten, merkte wel dat als ik het graag over mijn bruiloft had en later mijn zwangerschap ik haar snel verveelde dus durfde uiteindelijk ook niet meer over deze dingen te beginnen tegen haar.

Of haar Wajong terecht is, dat is afhankelijk van de periode over het algemeen is zij prima in staat om te werken en is zij zowel geestelijk als lichamelijk in orde. Echter wordt ze ongeveer 1x per maand verrast door een epileptische aanval waardoor ze tot ongeveer 2 dagen daarna zeer vermoeid is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:32

Dat kan dus een goede reden zijn bepaalde dingen te veel of te druk zijn voor haar. Aangezien er ook een flinke reistijd is, kan het dan goed zijn, dat ze die dag niet naar jou kan komen, maar wel naar iets anders dat dichter is.

Het enigste wat je kan doen is, het bevragen. En dan niet zoals je het in je openingspost gezet hebt, maar zo veel mogelijk vragen zonder een oordeel van jou er in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:37

Rudina, uit je uitgebreide post blijkt dat het waarschijnlijk gewoon einde verhaal is met de vriendschap.
Ik lees hier veel reacties die zeggen dat ts nogal veeleisend lijkt. Ik vind het totaal niet, echte vrienden, met nadruk op echte, die zijn er voor je in goede maar zeker ook in slechte tijden.
Wij hebben een bevriend stel, wonen heel ver van elkaar af maar als we elkaar eens per jaar zien dan gaan we gewoon verder waar we het jaar daarvoor waren gebleven. Vroeger veel samen op vakantie voor een weekend en nooit heeft het scheve gezichten opgeleverd. En één ding weet ik 100% zeker, één belletje en ze laten alles vallen om zo snel mogelijk op de stoep te staan. Dat zijn vrienden, door dik en dun. En natuurlijk hoeven zij ook maar te bellen en wij springen ook in de auto.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:41

Vind dat nogal een krasse uitspraak. Wij zijn er ook voor onze vrienden en zullen alles in het mogelijke doen om te helpen. Maar ik kan niet alles laten vallen en direct naar hun gaan. Soms zal dat zelfs niet mogelijk zijn. Wij hebben ook ons werk, huisdieren en vooral een zoontje die we moeilijk alleen thuis kunnen laten. Wij zijn ook niet gezegend met een groot opvangnet, dus dan kan het gebeuren dat iets niet gaat, ook al hebben ze ons nodig.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:42

Ik probeer er te zijn voor mijn vrienden, maar ben ook chronisch ziek. Hierdoor loopt alles in mijn eigen leven al niet zoals ik zou willen, dus ik vind me met regelmaat ook tekort schieten naar vrienden en dat zal ik dan ook heus weleens doen en niet alleen een gevoel zijn. Dat is niet opzettelijk en gelukkig zien mijn vrienden dat ook niet zo zwart/wit als Bigone hier opschrijft. Voor sommige mensen is het nou eenmaal niet zo makkelijk om meteen de auto in te springen. En of dat is omdat je niet kunt springen of omdat die auto nou eenmaal niet op water loopt en je je benzinekosten per maand binnen een budget moet houden. Het is wel heel makkelijk om voor een ander te oordelen dat die iets niet wil. Wij kennen de vriendin van TO niet, horen maar één kant. Ik kan me zo voorstellen dat er ook aan dit verhaal 2 kanten zijn. Of eigenlijk 3, de echt objectieve waarheid is er ook nog, helaas is die altijd onbekend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:10

Het is zeker niet zo zwart/wit en alleen bedoeld om aan te geven dat wanneer je vrienden je nodig hebben je er alles aan zal proberen te doen om ze bij te staan. Juist in moeilijke tijden. Ik ben ook van de oudere generatie en misschien is het allemaal wel minder geworden aangezien er nu heel veel contactmogelijkheden zijn. Bvb appen/mail/facebook, weet ik veel wat iedereen gebruikt. Dat was er niet toen ik twintig was dus contact was er alleen wanneer je bij elkaar kwam of belde wanneer je iemand iets wilde vragen. Het contact was persoonlijker dan nu heb ik de indruk. Het geeft ook niet, tijden veranderen en dat is alleen maar goed. Maar echte vrienden, daar kun je alles tegen zeggen en ook dingen van vragen/verwachten. Heb wel eens het idee dat kennissen en vrienden door elkaar gehaald worden. Ik heb verschrikkelijk veel kennissen en maar een klein handjevol echte vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:10

Dreamybol schreef:
Ik probeer er te zijn voor mijn vrienden, maar ben ook chronisch ziek. Hierdoor loopt alles in mijn eigen leven al niet zoals ik zou willen, dus ik vind me met regelmaat ook tekort schieten naar vrienden en dat zal ik dan ook heus weleens doen en niet alleen een gevoel zijn. Dat is niet opzettelijk en gelukkig zien mijn vrienden dat ook niet zo zwart/wit als Bigone hier opschrijft. Voor sommige mensen is het nou eenmaal niet zo makkelijk om meteen de auto in te springen. En of dat is omdat je niet kunt springen of omdat die auto nou eenmaal niet op water loopt en je je benzinekosten per maand binnen een budget moet houden. Het is wel heel makkelijk om voor een ander te oordelen dat die iets niet wil. Wij kennen de vriendin van TO niet, horen maar één kant. Ik kan me zo voorstellen dat er ook aan dit verhaal 2 kanten zijn. Of eigenlijk 3, de echt objectieve waarheid is er ook nog, helaas is die altijd onbekend.

Maar ik vermoed dat je dat dan ook tegen je vrienden zegt, en dat ze het weten en begrijpen. Dat is een hele andere situatie.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 17:16

Haar epileptie heeft nooit een rol gespeeld in de vriendschap, wanneer ze een aanval had gehad dan wist ik dat ik er even met rust moest laten vaak liet ze me dan wel even hoe ze zich voelde etc maar hielden we het gesprek kort.
Haar epilepsie is in de loop van jaren zelfs verbeterd, dus hoe afgelopen jaar verloopt heeft er niks mee van doen anders waren voorgaande jaren ook wel zo gelopen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:23

Daar heb je zeker gelijk in MariekeB, communicatie is het wondermiddel. Maar dat geldt altijd voor beide partijen en wat Bigone ook heel terecht zegt is dat daar ruimte voor moet zijn in een vriendschap. En ik denk dat in de vriendschap in dit topic daar te weinig ruimte voor is geweest, ik weiger alleen om met 1 kant van het verhaal de vriendin daar als enige de schuld te van geven. TO was druk met haar verhuizing, bruiloft, zwangerschap, jurken. Vriendin was druk met een aan/uit relatie en dingen waar wij geen weet van hebben. Dan leef je soms teveel in je eigen wereld, vaak volstrekt onbewust. En dan is het heel moeilijk om je vriendin daarop aan te spreken 'joh, het gaat wel vaak over jou' of 'ik mis je'. Het is ook niet altijd leuk om daarop aangesproken te worden, maar het op internet gooien en eigenlijk hopen dat je een boel bijval krijgt, zodat jij je minder rot voelt want die anderen zijn het ook met je eens, gaat daarbij niet helpen.
Wat is de vriendschap je waard? Mag, kan en wil je ook aangesproken worden op dingen die niet goed zijn gegaan? In een goede vriendschap zou dat imho moeten kunnen, soms eens woorden hebben is helemaal niet altijd slecht.
Maar daarbij ook mijn eigen mening, dat sommige (zeg maar gerust veel) vriendschappen nou eenmaal niet levenslang stand houden. En dat is echt niet perse slecht, dat maakt geen van de vriendinnen een slecht persoon, levens verlopen nou eenmaal niet synchroon, mensen ontwikkelen, maken keuzes en soms leiden die tot afstand. Dat is niemands schuld. Al is het ook menselijk om wél een schuldige te willen aanwijzen natuurlijk. ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:25

Maar misschien is dat veranderd, immers zie je en hoor je ze niet zo vaak meer. T is niet omdat de epliepsie jaren ervoor geen belemmering was, dat dit nu niet geval kan zijn.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:37

Misschien zit ze niet lekker in haar vel? Ik herken namelijk het gedrag wel een beetje. Je wilt iedereen bij je weghouden en zelfs je beste vriendin is teveel. En ja hoor, het is leuk als iemand langskomt maar om zelf te gaan is het teveel. In dat geval zou ik heel voorzichtig vragen hoe het met haar gaat en dan niet tevreden zijn met 'goed hoor'. Even op een vriendelijke manier vragen en gerichte vragen stellen zoals hoe is het met... Heb je er nog last van etc. Kan je dat ook uitsluiten mocht het zoiets zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:01

Dreamybol schreef:
Daar heb je zeker gelijk in MariekeB, communicatie is het wondermiddel. Maar dat geldt altijd voor beide partijen en wat Bigone ook heel terecht zegt is dat daar ruimte voor moet zijn in een vriendschap. En ik denk dat in de vriendschap in dit topic daar te weinig ruimte voor is geweest, ik weiger alleen om met 1 kant van het verhaal de vriendin daar als enige de schuld te van geven. TO was druk met haar verhuizing, bruiloft, zwangerschap, jurken. Vriendin was druk met een aan/uit relatie en dingen waar wij geen weet van hebben. Dan leef je soms teveel in je eigen wereld, vaak volstrekt onbewust. En dan is het heel moeilijk om je vriendin daarop aan te spreken 'joh, het gaat wel vaak over jou' of 'ik mis je'. Het is ook niet altijd leuk om daarop aangesproken te worden, maar het op internet gooien en eigenlijk hopen dat je een boel bijval krijgt, zodat jij je minder rot voelt want die anderen zijn het ook met je eens, gaat daarbij niet helpen.
Wat is de vriendschap je waard? Mag, kan en wil je ook aangesproken worden op dingen die niet goed zijn gegaan? In een goede vriendschap zou dat imho moeten kunnen, soms eens woorden hebben is helemaal niet altijd slecht.
Maar daarbij ook mijn eigen mening, dat sommige (zeg maar gerust veel) vriendschappen nou eenmaal niet levenslang stand houden. En dat is echt niet perse slecht, dat maakt geen van de vriendinnen een slecht persoon, levens verlopen nou eenmaal niet synchroon, mensen ontwikkelen, maken keuzes en soms leiden die tot afstand. Dat is niemands schuld. Al is het ook menselijk om wél een schuldige te willen aanwijzen natuurlijk. ;)

Hier kan ik me helemaal in vinden !!! _/-\o_

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:39

Ik heb ook vaak meegemaakt dat vrienden\vriendinnen om voor mij onbegrijpelijke redenen ineens afstand gingen houden.Het zou zo prettig zijn als men open en eerlijk met elkaar kon spreken over wat er dwarszit.Maar dat gebeurt dan niet, en dan ontstaat dit raadselachtige gedrag. Ik denk nu maar: Graag of niet! en ga verder met mijn leven, waar dan wel weer nieuwe vrienden komen opduiken.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:40

Ik snap toch niet zo goed waarom iedereen met "mogelijke excuses" op de proppen komt. Legitiem of niet. Als je goede vrienden bent kan je toch gewoon eerlijk en duidelijk zijn? Ik hoop in ieder geval dat mijn vrienden zich niet verplicht voelen dingen te doen die ze niet willen alleen om mij te pleasen en zich daar niet eerlijk over uit durven spreken. Maar dat geldt andersom ook. TS, jij kan toch gewoon eerlijk zijn wat jij prettig vindt? Vaak zijn dit soort dingen heel simpel op te lossen als je maar eerlijk communiceert en niet je wil op gaat leggen op de ander.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:55

Met een verwachting creëer je je eigen teleurstelling.