wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:35

Dat dees mijn vader ook met paard in de trailer er achter.. Dat was ook de laatste keer dat hij mee mocht :')

Ik zou daar echt niet blij mee zijn en er idd niet bij in stappen of zelf rijden :j

Selina

Re: wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:39

Laat hem zich inschrijven voor iets als kickboksen oid en kijk of je zelf aan de slag kan met rijlessen. Voor mij persoonlijk zou het werken als m'n vriend(in) in de auto bij me was zodat ik m'n frustratie van het werk kan bespreken maar blijkbaar kiest hij ervoor om zijn woede te uiten op het gaspedaal ipv praten met jou?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:40

Absoluut gewoon niet meer instappen als hij rijd.
Ik zou als hij het nóg een keer flikt nadat hij erop is aangesproken is zeker de relatie erom be-eindigen. Hij geeft namelijk niet om jou veiligheid, anders zou hij dit niet doen.
In een relatie hoor je je wel veilig te voelen.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:41

Getver, dat klinkt behoorlijk gevaarlijk! Ik zou hem er inderdaad op een rustig moment op aanspreken en als het niet veranderd, niet meer instappen.
Dit is levensgevaarlijk voor jullie beide en andere weggebruikers!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:10

Ik zou dus ook absoluut niet meer instappen en proberen het probleem te bepraten.
Er is een mooi filmpje op internet van een meid die wat naderhand blijkt naar haar eigen begrafenis is uitgenodigd. Misschien moet hij zoiets zien?

Ik heb trouwens vandaag mijn vader tijdens het autorijden ff op zn vingers getikt. Niet door te hard rijden maar het veel te dicht erachter gaan rijden. Hij keek me wel ff raar aan. Maar hield erna wel afstand :-)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:08

Dat krijg jij er niet uit. Zulk gedrag kan jij niet aanpassen, dat moet hij zelf doen. Pas als hij rond een boom gebogen ligt, gaat dat er uit, vrees ik.

Mijn vriend heeft er ook een handje van om te bumperkleven. Doodeng vind ik het en ik wijs hem er altijd op. Daarna houdt hij wel afstand, maar na een tijdje sluipt het er gewoon weer in. Macht der gewoonte en hij vindt dat ik me aanstel, "want hij remt heus direct als z'n voorganger remt". Tot er een noodrem is en hij door z'n voorganger heen rijdt %) Maargoed, dat gedrag krijg ik er ook niet uit. Ik wijs hem er op, hij past zich 5 min aan en daarna is het alweer vergeten.
Wat doe ik er verder aan? Zelf rijden of niet meerijden :D Of in ons geval, soms met 2 auto's gaan.

Ik hoop voor TS dat haar vriend op andere vlakken niet zo opvliegend en ongeremd is Y;(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:28

Getsie wat eng. Niet meer instappen hoor TS, hij moet eerst maar normaal gaan rijden. Vind het ook erg onverantwoord voor de rest van de weggebruikers.

Ik heb een gigantische hekel aan (mensen die) te hard rijden of rijden met drank op. Ook als dat maar 1 bietje is. Gewoon niet doen. Prima als je jezelf tegen een boom vouwt maar meestal zijn er ook onschuldige mensen bij betrokken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:41

Wat een mafkees. Daar knap je toch op af?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:49

Ik denk niet dat dit gedrag 1-2-3 af te leren is. Dit is zijn karakter ... Mss wanneer hij iets ernstigs meemaakt dat hij bezint?

Euh, ik mag hopen voor jou dat deze aggressiviteit zich enkel achter het stuur afspeelt?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:53

O bah. Wat een mafkees.

Mijn man zegt altijd. Gaat toch goed( hij denkt dat hij alleen op de weg rijd. En dat de andere weggebruikers Voor hem uitkijken. Gelukkig rijd hij alleen( nou ja wat je gelukkig noemt) zo Als
Hij alleen is. En niet met mij Of met zoontje erbij in

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:55

Ik zou niet meer instappen.
Hebben jullie er wel eens over kunnen praten?

Ik woon vlak bij het centrum, stukje langs ons huis rijd je met 30 al snel kwam er gisteren een hufter voorbij zetten met ik denk wel 60 voor de teller.
Levens gevaarlijk met de hondjes en kinderen die er lopen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:56

Lanolynn schreef:
Ik heb zelf mn rijbewijs nog niet, anders was ik inderdaad zelf wel gaan rijden. Het gaat vaak zo dat hij boos is, omdat het bv op zn werk niet wilde, en ik dan maar nikd meer zeg om hem niet nog bozer te maken, waardoor hij nog bozer word omdat ik niks zeg en een slinger aan het stuur geeft. Gisteravond bijvoorbeeld, ik ben halverwege de auto uitgestapt toen hij moest wachten op een kruispunt en heb gezegd dat hij terug kon komen als hij het nooit meer in zn hoofd haalt om zo hard te gaan rijden. De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren

Als dit mijn vriend was zou ik zijn rijbewijs doorknippen en richting hulp sturen voor zijn agressie. Is hij nou helemaal besodemieterd? Hij zou maar iemand doodrijden! Prima dat hij zichzelf van kant wilt helpen, maar hij brengt vele andere ook in groot gevaar.

150 rijden waar je 60 mag, sorry hoor. Dat is bij wijze van 110 in een woonwijk waar eventueel kinderen spelen. Absurd.... :n

TS, ik zou sowieso niet meer instappen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:57

Voor mij zou het wel duidelijk zijn..
Nu is het een slechte dag op het werk, maar wat als hij eens echt iets ergs meemaakt, hoe ver slaat ie dan wel niet door? Met dat soort types zou ik niks te maken willen hebben. En hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om er over te praten.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:12

Erover praten met je vriend. Ik vind het ook niet normaal om dingen zo af te reageren. Op zo'n moment zou ik zeggen: of je rijdt NU normaal of je stopt NU en ik stap de auto NU uit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:23

Nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen. En uitstappen voor je eigen veiligheid. Ik ben ook een keer 5 km naar huis gelopen omdat de vriend waar ik met mee zou rijden teveel gedronken had. Maar goed ook, 6 cilinder blok zat op mijn plek toen hij de boom raakte.

Te hard en onverantwoord hard is lastig inschatten. Ken er vele voorbeelden van. Bezoek ze nog weleens op het kerkhof.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:25

Gianti schreef:
Ik hoef geen vriend die zijn leven, die van weggebruikers en die van mij op spel zet... dat zou ik hem heel goed duidelijk maken
dit.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:27

Wat een klojo >;) >;) Ik zou zeggen of ik rij of ik blijf thuis.. ik hou wel van beetje doorrijden maar 150 waar je 60 mag :oo :oo :oo

Heeft ie niet gewoon hulp nodig? >;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:38

Gewoon het openbaar vervoer pakken tot dat hij het snapt. Maar ik zou ook niet meer instappen. En op zo'n moment zou ik echt als er een moment zich aanbied uitstappen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:32

Over een kort lontje gesproken. Misschien een idee voor m om zich te gaan verdiepen in mindfulness of iets anders om zichzelf onder controle te krijgen. Als dat al is na een zwaar werkdagje dan wil ik niet weten wat die doet als er echt eens wat gebeurd.
Als ik n partner zou hebben die zo reed was het exit, houdoe en bedankt :)
Een beetje doorrijden is prima maar je kan te ver gaan.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 21:28

Verder is het een hartstikke lieve en rustige jongen, alleen achter het stuur heeft hij soms inderdaad het idee dat hij alleen op de weg is en dat hij wel rijden kan. Hij rijd verder ook echt prima, zolang ie maar rustig rijdt. Als hij een auto vol heeft of zn neefje van 3 mee heeft dan rijd hij wel altijd rustig, dus dat is alweer een geruststelling. Het zijn hier in de buurt inderdaad veel van die uitgestorven landweggetjes, met heel veel bomen die heel dicht op de weg staan:/ hij heeft wel een stressvolle baan met veel verantwoordelijkheid en lange werkdagen, dus ik snap wel dat ie het op vrijdagavond zat is, maar dat geeft hem niet het recht zo asociaal te gaan rijden. Er zijn hier de laatste tijd al zo veel jonge mensen verongelukt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:38

Ik zou absoluut niet meer instappen, ongeacht of het mijn vriend is of niet. Dat hij een stressvolle baan heeft met veel verantwoordelijkheid moet geen excuus zijn om zijn leven, jou leven en/of het leven van anderen op het spel te zetten. Op een afgelegen landweggetje kan ook plotseling een kind oversteken of achter een bal aan rennen, als jou vriend 50 km/h te hard rijdt, is de kans dat hij dat kind kan ontwijken verwaarloosbaar. Als jij dan naast hem zit en dat maar 'accepteert' vind ik dat jij net zo verantwoordelijk bent.

Hij moet zich verantwoordelijk gedragen als hij besluit om in de auto te stappen en heeft zich dan, net als alle andere weggebruikers, netjes aan de regels te houden. Ik zou absoluut niet bij hem in de auto gaan zitten als hij niet normaal kan doen. Jammer dan.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 21:43

xCarpediem schreef:
Als jij dan naast hem zit en dat maar 'accepteert' vind ik dat jij net zo verantwoordelijk bent.

Ik accepteer dat zeker niet, als je goed leest vind ik ook niet dat hij het in zijn hoofd moet halen om zo lomp te rijden, hoe zwaar zijn dag ook was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:47

Lanolynn, maar wat ga je nu doen dan? Heb je een concreet plan liggen om te zorgen dat het niet meer gebeurt (althans niet waar jij bij betrokken bent)?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:49

Hier kan ik heel erg boos om worden, want dan sleept zo'n kwal ook anderen de dood in of raken zwaargewond door zo'n kwal.

Dat ie zichzelf in gevaar brengt moet ie lekker zelf weten maar niet andere onschuldige mensen, stap er maar lekker niet meer in.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:53

Ik zou ook effe duidelijk maken dat we zo niet getrouwd zijn!! En dat het niet alleen zijn leven is waar hij mee speelt maar ook dat van andere mensen en dat van jou zelf!
En dus ook echt NIET meer instappen onder die omstandigheden! Is ie helemaal betoeterd!! Dan ga k maar op de fiets of een avondje thuis blijven.

Racen doet ie maar op een circuit! Dan kan hij er van genieten ook tegelijkertijd. Veel beter voor z'n humeur!

Ben absoluut geen scheitert, ik hou ook van doorrijden, heb zelf weleens op t circuit gereden, maar ik ging ECHT die auto NIET in als hij zo is