Woningnet, Bedankt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:51

Dorien66 schreef:
sylva schreef:
Dorien, zoals ik zei, situaties daar gelaten. Wij hadden lekkage door een tak van een boom welke viel. Gewoon vergoed. Je betaalt niet elk jaar om een oud dak te vervangen toch? Zo zijn er in t leven 100-en dingen waar je voor moet sparen. Je punt snap ik maar je kan t punt ook te ver nemen.
Waar het mij om ging, was dat jij de indruk wekte (bij mij) dat een eigen huis veel goedkoper is dan een huurhuis. Dit is pertinent niet waar, zeker niet als je in een ouder huis woont, zoals ik. Een reservering van enkele duizenden euro's per jaar is geen overbodige luxe. En dan heb ik het nog niet over de pechvogels die gekocht hebben kort voor het uitbreken van de crisis, die nu geen kant meer op kunnen omdat ze hartstikke onder water staan.

Die indruk had ik ook.
Klopt bij stormschade is het verzekerd.
Maar gewoon onderhoud daar tel maar rustig gemiddeld enkele duizenden per jaar.
Of je moet nieuwbouw wonen met kunststof kozijnen dan kun je waarschijnlijk wel een paar jaar zonder kosten verder.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:55

Leuk geschreven en een herkenbaar verhaal :D
Ik hoop dat ik eind van het zelfde kan melden ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 17:56

Ik betaal straks 144,- vve kosten in de maand. Daar zit opstalverzekering en water bij. Daarbij komt nog 1500,- dit jaar voor een nieuwe ketel. Daar ontkom je niet aan helaas. Maar het kan erger. Ben in Zwanenburg bij een woning wezen kijken (jaren '60) waarbij de spouwankers volledig zijn doorgerot. Er is 145.000 euro begroot om dat te renoveren. Dat kwam neer op meer dan 6000,- eigen geld van de iedere bewoner. En een fikse verhoging van de servicekosten.

Helaas horen die kosten erbij en kom je daar als woningeigenaar niet onderuit. Feit blijft dat kopen een investering is en je met huren geld weggooit. Maar makkelijk is het niet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 17:57

fannetje schreef:
Leuk geschreven en een herkenbaar verhaal :D
Ik hoop dat ik eind van het zelfde kan melden ;)

Succes! Ik duim +:)+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:13

leuk geschreven en herkenbaar alleen is woningnet hier niet de hoofdoorzaak van ;)
Dat is maar een organisatie die de woningen aan huurders koppelt. de hoogtens van de huur, de regels en urgenties worden grotendeels door de woningcoorporatie bepaald. dit geven ze vervolgens door aan woningnet en die kijken wie er voor in aanmerking komt.
zo moet je voor urgentie hier eerst naar de gemeente. daar zit iemand die je door gaat lichten. die geeft toestemming wat vervolgens naar de woningcoorporatie gaat en die stuurt het door naar woningnet.
dat bepaald woningnet dus niet.

de inkomensgrens is door de overheid bepaald. huurtoeslaggrens of zo. hier baal ik ook van. ik verdien net iets te weinig waardoor ik niet meer op eensgezinswoningen kan reageren met 3 slaapkamers. alleen op de goedkopere met 2 slaapkamers en vaak zonder zolder. niet echt handig met 2 kids die niet bij elkaar op de kamer kunnen ivm moordneigingen naar ellkaar :D
en het frusterende: ik mag tot 627 euro huren volgens de regels en die leuke woning van 640 euro gaat net aan mn neus voorbij omdat ik dat niet zou kunnen betalen.
en nog een irritant iets: er komen hier maar max 8 gezinswoningen per jaar!! vrij en bijna alles gaat naar urgentie. asielzoekers met verblijfsvergunning en mensen die zijn gaan scheiden. en dan denk ik: waarom moeten die in een eensgezinswoning? lekker op een flat, waar iedereen moet starten en sparen voor punten voor een eensgezinswoning. en volgens mij klopt er geen ene bal van woningnet.
zo heb ik pas op een nieuwbouw gezinswoning gereageerd. ik kreeg te zien dat ik op basis van inschrijftijd veel kans had en ik stond 5 van 85. de keer daarvoor voor een andere woning op plaats 15. dan zou je zeggen, je komt verder bovenaan te staan. niet dus. de keer erna reageer ik op de nieuwbouw woning ernaast en toen kreeg ik te zien dat ik op basis van inschrijftijd weinig tot geen kans maakte en op plaats 35 sta?? heel apart. zo stond ik 2 maanden terug op plaats 25 voor een woning en nu op plaats 2 voor de woning ernaast.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:40

Gefeliciteerd met je huis!

Ik heb me op mijn 18e verjaardag meteen ingeschreven. Als ik na mijn studie het huis uit wil hoop ik dan ook een beetje bovenaan te staan. Maar liever wil ik net als jou een huis gaan kopen.

Gimme_Spurs schreef:
Ik heb zelfs ergens gelezen (correct me if I'm wrong) dat een huurwoning bij een nieuwe huurder ineens een percentage meer kost...

Dat kan inderdaad. Als een huurder 30 jaar geleden in de woning is komen wonen zal de huurprijs een stuk lager zijn (omdat dat toen de normale prijs was en ze dit maar met een klein percentage per jaar mogen verhogen) en als er dan daarna nieuwe huurders in de woning komen wonen kan de prijs in een keer een heel stuk hoger liggen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:49

Tieme schreef:
leuk geschreven en herkenbaar alleen is woningnet hier niet de hoofdoorzaak van ;)
Dat is maar een organisatie die de woningen aan huurders koppelt. de hoogtens van de huur, de regels en urgenties worden grotendeels door de woningcoorporatie bepaald. dit geven ze vervolgens door aan woningnet en die kijken wie er voor in aanmerking komt.
zo moet je voor urgentie hier eerst naar de gemeente. daar zit iemand die je door gaat lichten. die geeft toestemming wat vervolgens naar de woningcoorporatie gaat en die stuurt het door naar woningnet.
dat bepaald woningnet dus niet.

de inkomensgrens is door de overheid bepaald. huurtoeslaggrens of zo. hier baal ik ook van. ik verdien net iets te weinig waardoor ik niet meer op eensgezinswoningen kan reageren met 3 slaapkamers. alleen op de goedkopere met 2 slaapkamers en vaak zonder zolder. niet echt handig met 2 kids die niet bij elkaar op de kamer kunnen ivm moordneigingen naar ellkaar :D
en het frusterende: ik mag tot 627 euro huren volgens de regels en die leuke woning van 640 euro gaat net aan mn neus voorbij omdat ik dat niet zou kunnen betalen.
en nog een irritant iets: er komen hier maar max 8 gezinswoningen per jaar!! vrij en bijna alles gaat naar urgentie. asielzoekers met verblijfsvergunning en mensen die zijn gaan scheiden. en dan denk ik: waarom moeten die in een eensgezinswoning? lekker op een flat, waar iedereen moet starten en sparen voor punten voor een eensgezinswoning. en volgens mij klopt er geen ene bal van woningnet.
zo heb ik pas op een nieuwbouw gezinswoning gereageerd. ik kreeg te zien dat ik op basis van inschrijftijd veel kans had en ik stond 5 van 85. de keer daarvoor voor een andere woning op plaats 15. dan zou je zeggen, je komt verder bovenaan te staan. niet dus. de keer erna reageer ik op de nieuwbouw woning ernaast en toen kreeg ik te zien dat ik op basis van inschrijftijd weinig tot geen kans maakte en op plaats 35 sta?? heel apart. zo stond ik 2 maanden terug op plaats 25 voor een woning en nu op plaats 2 voor de woning ernaast.

Wat ik inderdaad ook niet begrijp is dat de slagingskans totaal niet overeenkomt met waar je staat op de lijst.

Klopt dat Woningnet slechts een doorgeefluik is. Bij ons is "Eigen Haard" de corporatie die alles regelt. Maar ook die maken er een onwijze pot van (niet eens een potje dus).

En hoe kan je nou verwachten dat iemand een woning gaat huren waar alles helemaal kaal en gestript is en er niet eens een fatsoenlijke badkamer is? -O-

Mungbean

Re: Woningnet, Bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:15

Dat vind ook ook bizar inderdaad.

Ik zit nu in een land waar je je behoorlijk scheel betaald aan een woning maar het wordt tenminste wel zo opgeleverd dat je behalve verhuizen in principe niets hoeft (verven, behangen, vloer etc).
Dat is wel erg veel prettiger :j

har166

Re: Woningnet, Bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:27

Erg leuk geschreven! ik betaal momenteel 630 huur en werk fulltime in het onderwijs en het is iedere maand weer puzzelen met de rekeningen. Ik kan helaas geen huis kopen omdat ik geen hypotheek kan betalen naast alle rekeningen en het afbetalen van mijn studieschuld en betalen van een studie. Nu kan ik mn pony weg doen die me 150 euro in de maand kost maar dat zie ik niet zo zitten :D dus ik blijf nog maar even in de huurwoning zitten die niet naar mijn zin is. Maar....... er zijn nu vast mensen die denken 'zeur niet, je hebt een huis en een pony, wat wil je nog meer??'

Gefeliciteerd met je nieuwe woning, ik hoop dat je er lang plezier van zult hebben!