Dingen die je altijd wilde maar nooit kreeg, en toen vond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline52

Re: Dingen die je altijd wilde maar nooit kreeg, en toen vond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:08

Haha geniaal topic dit!!!

Ik zeurde natuurlijk altijd om een paard mijn ouders hebben altijd geroepen eind 2e begin 3e. Nu staat na bijna een jaar zoeken mijn vent op stal <3

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:21

Inderdaad prachtig topic dit!

Ik wilde als klein meisje altijd érrug graag van die zwarte lakschoentjes met hakjes, maar dan ook met gouden strikjes, glitters of pareltjes :')
En hoe vaak ik ze samen met mama wel niet tegen kwam bij het winkelen in de stad...
Toch heb ik ze nooit gekregen.

Ze waren namelijk op mysterieuze wijze echt noooooooooooooooooooooooit maar dan ook NOOIT in mijn maat......

Creatieve mam vertelde liever een klein leugentje voor bestwil, dan botweg 'nee mag niet' te zeggen. :')
Toen ze me dat jaren later eens opbiechtte was ik oprecht best ehm, beteuterd :o :(:)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:49

Ik wilde vroeger heel graag meccano maar dat mocht ik nooit hebben, waarom weer ik eigenlijk niet want verder was ik best wel verwend :o en kreeg ik alles wat ik wilde, maar meccano mocht nooit/ nooit gekregen.

Als mijn zoontje oud genoeg is ga ik mijn lang gewilde meccano kopen, kunnen we er samen mee spelen haha.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:16

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:46

Een Jip en Janneke dekbed!! Nooit gekregen

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:52

Storm schreef:
Een lolo-bal
Heb mijn ouders stuk gezeurd om zo'n ding toen ik een jaar of 8 was.
[ Afbeelding ]

Paar jaar geleden zag ik ze weer maar om op mijn leeftijd nu nog op zo'n ding te staan :n

Ik heb ook weer gekocht en het is nog steeds leuk om te doen, zelfs als je 40+ bent! :D

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:01

Stiften!
Gewone viltstiften, liefst in zo'n hele regenboog van kleuren. Mijn moeder verbood ze en mijn tante kocht ze toch steeds. Probleem was dat mijn zusje alles volkliederde met die dingen. Ikke deed dat niet maar kreeg toch geen stiften ;(
Jeugdtrauma.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:12

Een echte barbie pop...ik kreeg alleen de neppers waarvan het haar binnen no time in een enorme bos klitten was veranderd.

En echte nike Air's maar die waren gewoon te duur.
Mijn broer kocht ze van zijn spaar/werk geld...200 gulden!

Paard ook maar die kocht ik zelf toen ik 18 was.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:17

jaah.... strijkkralen.....ik koop ze nu voor mijn kindje en samen hebben we er al veel mee geknutseld!
zegt mijn moeder dus oma van mijn dochterje, dat is wel leuk dat was er in jullie tijd niet! -:(-

Ik:jawel hoor maar ik mocht ze van jou niet omdat ze te duur waren :x .
(€3 voor een mega grote pot dat was toen ook ongeveer wel zo iets in guldens....).
oma:maar dat was omdat ze dan over heel de vloer lagen....
Ik:hoe weet jij dat nou ik heb ze nooit gekregen.
Oma: zucht en verslikt zich bijna in de koffie!
Komt kleindochter met een hompje klei met strijkkralen er op op een schoteltje, ik koek voor oma :+

Je begrijpt een waar jeugdtrauma ;)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:19

Leuk topic!

Ik kan me eigenlijk niks herinneren, ik zal vast wel dingen gewild hebben die ik niet kreeg maar ik zou nu niet meer weten wat en dus nu ook niet de behoefte om iets te kopen.

Wel grappig om te lezen dat het bij sommige zo'n obsessie bleek te zijn dat ze het nu op oudere leeftijd toch zelf nog gaan kopen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:22

Het was niet iets materieels maar ik mocht niet naar The Nanny kijken.

Wat ik uiteraard tot kotsens toe heb gedaan toen ik op mezelf ging wonen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:24

Ik voel me echt erg := Volgens mij ben ik de enige die vertelt dat ik dit nog nooit heb gehad. Als ik iets wilde, kreeg ik het. Nieuwste (barbie)pop? Ik kreeg het. Bepaalde schoenen of kleding? Ik kreeg het. Snoep? Etc. Dus heb dat eigenlijk niet kunnen ervaren _O- Niet dat ik er om dramde hoor, zo ging het totaal niet.

Waar ik wel blij mee ben is mijn Tangle Teezer <3 Altijd naar gekeken en gedacht: 'Hmm, is dit wat?!' En nu heb ik hem sinds gister en ik kan niet meer zonder, hahaha!

Leuk topic om te lezen :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:26

Koper schreef:
Het was niet iets materieels maar ik mocht niet naar The Nanny kijken.

Wat ik uiteraard tot kotsens toe heb gedaan toen ik op mezelf ging wonen.

Ik mocht niet naar Dirty Dancing! ...zooo heeee dat was niet leuk want iedereen ging( ik was 12).
Ik mocht ook niet op stijldansen, ik kan dus nog steeds niet dansen :P

Vraag mij niet waarom als ik mijn ouders daar nu mee confronteer weten ze het niet eens meer... :D

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:27

Mijn kinderdroom was altijd om naar K3 te gaan, nooit van gekomen.
Tot 31 januari! 19 jaar en zitten huilen van blijdschap!
Wat was dat geweldig mooi om toch nog mee te maken!

Ps. Die eieren zijn ook heel lekker als je ze even een uurtje of twee in de vriezer legt:)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:28

Ik wil de altijd echte barbies maar mocht alleen Cindy's en Fleurs omdat die een liever gezicht hadden. Nu heb ik niks meer met Barbies maar mijn meiden mogen wel de echte Barbie :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:31

Ik mocht nooit naar Jurassic Park kijken, want dan sliep ik maandenlang bij mijn ouders uit angst.. _O-

Jaren later, toen ik een jaar of 14 was, heb ik de dvd gekocht en in mijn eentje op de camping in Frankrijk 's avonds laat gekeken 8-) Ik ben nu 20 en zou ze eigenlijk nog een keer allemaal willen zien!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:20

Yunaa schreef:
Ik voel me echt erg := Volgens mij ben ik de enige die vertelt dat ik dit nog nooit heb gehad. Als ik iets wilde, kreeg ik het.

Oeh dankjewel! Ik vind dit zo'n leuk topic on te lezen, maar ik kan zelf ook niks bedenken! Nouja, ik wou natuurlijk een eigen paard maar dat zat er gewoon niet in en hoewel het verlangen groot was, had ik er ook begrip voor.
Maar verder kregen we echt vrijwel alles wat we wilde.
Ik heb het juist tegengesteld denk ik, dat vooral m'n moeder me in allerlei meisjesachtige kleding wou laten lopen, roze dingen en truttige sokjes met kraagjes eraan (die ik er dan weer af knipte)
Eigenlijk heb IK juist mijn moeder zeer te kort gedaan realiseer ik me.. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:39

Wat ik trouwens nooit heb gekregen maar wel wilde. Punica. Mijn moeder is van de anti-suikerbrigade. Soms lees ik oude Donald Ducks met een Punica reclame en dan doet het meteen weer pijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:48

tja een warme flanellen pyjama met snoopy er op...(dat bedenk ik nu pas) en die had ik gekocht toen de relatie uitging en ik weer op m'n zelf ging wonen dus echt ver na data van mijn kindertijd :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:03

Ik heb volgens mij nooit iets heel graag gewild wat ik niet kreeg, of het was niet belangrijk genoeg om te onthouden.

Wat ik wel weet... Glitters.. Ik wilde altijd glitters maar dat mocht nooit want dan zat alles onder. Maar ik geef mijn moeder groot gelijk want bij zulke dingen maakte ik er echt een puinhoop van :')

Bij de strijkkralen moet ik wel aan mijn 'jeugdtrauma' denken :+ Ik had zo'n groot hart, voor mij destijds ontzettend veel werk om iets op te maken. Mijn vader had me geholpen en we hadden heel dat hart gevuld met een voorbeeld, een rode rand met daarin water, plantjes en zwanen. Ik weet nog bijna precies hoe het eruit zag :') Eindelijk was het klaar en wat doet mijn vader? Die kiept het om! 'Zo, dan kun je hem nog een keer maken!'. Hij was ervan overtuigd dat hij het goed deed maar ik heb gejankt joh! Al dat 'werk' voor niks. Mijn moeder weet het ook nog steeds _O-

Achteraf kunnen we er natuurlijk heel hard om lachen, lompe actie :+

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:05

Vroegah hadden we wel eens snoep in huis en dat heette 'de drie musketiers'. Het was een raster van caramel met chocolade er omheen.

Afbeelding

Jaaaaaaren niet te verkrijgen geweest, tot ik een paar jaar terug tegen Curly Wurlies aanliep. Of het helemaal hetzelfde is weet ik niet, ik denk het haast wel, want wat ik wel weet is dat ze retelekker zijn!
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:06

Haha TS, wat een prachtig verslag :)

Heb t topic doorgelezen, choba chocoladeboter is inderdaad ontzettende awesome! Ik heb toevallig 2 weken geleden voor het eerst in jaren weer een kuipje gespot bij onze Appie Heijn *\o/*

Bij mij was het de capri-sonne, drinken in zo'n zakje met een rietje. Andere vriendjes en vriendinnetjes op school hadden het wel, dat was toch echt wel hét drinken om cool mee te zijn. Nu kan ik me niet herinneren dat mijn ouders het me actief weigerden, maar we hadden het nooit.

Een ding wat ik heel graag wilde schaam ik me retroactief nog voor :oo Ik had in het Grote Wehkamp Boek een dekbedovertrek met een paard gezien, zó mooi! Dus had mijn moeder verteld dat ik die heeeel graag wilde hebben. Een tijdje later kwam een levering van Wehkamp, maar geen dekbedovertrek! Ik heb serieus tegen mijn moeder staan schreeuwen: 'Je wíst toch dat ik die graag wilde!'

Niet al te lang daarna op mijn verjaardag kreeg ik het dekbedovertrek als kadootje. Mijn arme moeder! :(:)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:11

Een hond :))
Ik heb nu zelf een lieverd geadopteerd uit het asiel, dan maar elke dag vroeg opstaan en tijd maken voor m'n blaffert, ik vind het dubbel en dwars de moeite waard! :D Nu mag ik 't lekker zelf weten nu ik 'al' 22 ben :)

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:11

lieveli schreef:
Wat ik trouwens nooit heb gekregen maar wel wilde. Punica. Mijn moeder is van de anti-suikerbrigade. Soms lees ik oude Donald Ducks met een Punica reclame en dan doet het meteen weer pijn.

Dat mocht ik ook nooit en het klonk zo heerlijk: "Kom mee naar de Punica oase!" :j

Ik wilde vroeger altijd héél graag eeen Popple (schrijf je dat zo??) knuffel. Mijn beste vriendinnetje had er eentje en ik was zó jaloers. Ik had alleen een gum van de Popples en die had ze toen ook nog van me gestolen -O- Ze moest hem wel komen terugbrengen van haar vader :')
Nu ik groot ben knuffel ik liever met mijn man *D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:16

Elsje123 schreef:
Vroegah hadden we wel eens snoep in huis en dat heette 'de drie musketiers'. Het was een raster van caramel met chocolade er omheen.

[ [url=m/jyJzh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaaaaren niet te verkrijgen geweest, tot ik een paar jaar terug tegen Curly Wurlies aanliep. Of het helemaal hetzelfde is weet ik niet, ik denk het haast wel, want wat ik wel weet is dat ze retelekker zijn!
[ [url=m/RvZUs3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Curly's! Jammie!