Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:55

Bij de Coop ook 50% stikkers. Nou ik ga er voor, vooral vlees. Hup de vriezer in.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:10

Toen ik nog bij Jumbo werkte waren er standaard een paar klanten die op zoek waren naar gratis producten. Die trokken de hele winkel overhoop voor gratis eten. Met als diepte punt een vrouw die 12 planten met de datum van vandaag mee nam. Ik snap dat ze graag gratis boodschappen wil, maar wat moet je nou met 12 joekels van planten. Laat andere klanten hier dan ook van genieten :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:12

Hebben planten een houdbaarheidsdatum dan ? :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 10:27

Planten met een houdbaarheidsdatum? :=

Maxxiee: is dat dan geen misbruik maken van de regel? Dan heeft Jumbo het recht om te weigeren toch?

Ik geef toe… ik ga ook specifiek op zoek naar gratis producten… maar ik ga geen andere producten opzij halen om alle datums te controleren… ik pak het alleen als het een zichtbare datum is zeg maar… En toen ik de vlaai had gevonden, ben ik ook niet verder gaan zoeken… vond het anders wel heel erg worden… :o

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:28

Ik ben ook fan van de 35% kortingstickers, al vraag ik me soms wel af waarom ze de prijs niet nog wat meer laten zakken, weggooien is ook zo zonde. Blijkbaar zal er toch nog wel meer van verkocht worden dan weggegooid en loont het dus om het 'maar' voor 35% korting aan te bieden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:55

Wat een goed idee van Jumbo, zo voorkom je dat een hoop wordt weggegooid. Helaas hier geen Jumbo....

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:07

Ik dacht dat als je meerdere dezelfde producten vind over de houdbaarheidsdatum je er maar 1 gratis mee mag nemen XD. En dus niet alle 12 die planten hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:09

Goldie schreef:
Wat een goed idee van Jumbo, zo voorkom je dat een hoop wordt weggegooid. Helaas hier geen Jumbo....

Dat zou je denken.. Voor deze regel was het de regel vandaag of morgen en toen waren er iig Jumbo's die uit voorzorg zelf alles al uit de schappen haalde om weggemikt te worden. :( Dat is dus een hoop goed voedsel wat weggegooid werd.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:12

bij de jumbos waar ik kom.
Heeft de 1e een koelvak met 50 cent producten van dzelfde dag. Dat geld gaat naar de voedselbank en de andere een bak met 50 en 1 euro spullen waar dus ook geregeld soepen enz in liggen die uit het assortiment gaan of laatste product. Dus als ik tijd heb vind ik daar ook heerlijke dingen tussen die ik normaal niet zou proberen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:13

Geldt ook voor producten die niet op die datum aflopen, maar gewoon niet meer goed zijn.
Ik moest laatst spekreepjes hebben en die zitten meestal in een dubbele verpakking, 1 daarvan was bedroven en zag ik pas bij de kassa, kreeg ze gratis mee.

Ook hebben wij al eens gehad dat we bv asperges moesten hebben, die lagen er niet meer, maar achter nog wel. Wij kregen de asperges gratis plus nog een zak vol met wat appels, sinaasappels en mandarijnen.
Wij blij, want asperges zijn best prijzig.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:19

ow wat leuk een jumbo topic, meld me bij deze ook aan :-)

ik haal regelmatig biefstuk die gratis is..
ook pudding wel eens meegenomen.

hoogtepunt van over de datum was toen ik eind 2015 een diepvries product vond waar 12-2013 op stond, dit product was door het spiegelen eindelijk eens naar voren toe gekomen en stond ook vooraan in het schap.
ik merk dat ze tegenwoordig bij de jumbo hier veel beter op de datums letten. Ze hebben tegenwoordig veel vakkenvullers voor de verse producten, deze mensen beginnen meteen in de ochtend met verwijderen producten van datum vandaag.

het is trouwens zo dat wanneer je vijf verschillende producten vindt je deze ook alle vijf gratis mee krijgt.

hoe het precies zit met het zelfde product weet ik niet zo goed. geloof dat je er dan maar een meekrijgt, de rest moet inleveren en dan de goede datums gewoon moet kopen.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:24

Jaa silvericathy dat klopt! Bij onze jumbo doen we altijd de datumcontrole al de avond ervoor, dat moet ik ook bij brood enzo.

Maar nu moet ik zeggen dat er vaak vakkenvullers worden aangenomen die niet de snuggerste zijn en nergens zin in hebben, waardoor spiegelen inderdaad niet altijd goed gebeurd haha

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:43

no way! ik wist dit dus niet :oo bedankt, dit kan een student wel gebruiken :D is wel wat verder fietsen maar hier gaan we eens gebruik van maken
Moet ook eerlijk toegeven dat wanneer ik iets pak met beperkte houdbaarheid ik vaak even wat verder naar achteren grijp en niet het voorste product pak. Gister aardappeltjes uit de koeling gehaald, toch een gevonden met 2 datums verder. Is toch wat meer waar voor je geld.

Bij de AH wist ik eind van de dag wel de 35% stickers. Die lopen wel goed, ceasar salade wil ik daar altijd met 35% kopen maar die liggen er vaak niet meer.

little_birdy dat vind ik een mooi systeem! Hele mooie oplossing voor de voedselbank als ze dat voedsel niet weg mogen geven.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:51

eigenlijk zouden ze bij jumbo een bak moeten maken met de datum van morgen / overmorgen met 50% korting. ik denk dat dit ook zou zorgen voor minder verspilling van voedsel. eventueel alles in een winkelwagentje plaatsen zodat deze aan het einde van de dag makkelijk weggehaald kan worden.
of een gedeelte van de koeling inrichten voor dit soort producten. ik zou vleeswaren zeker kopen... dat gooi ik wel in de diepvries, net zoals brood en vlaai. pudding is nog zeker een week goed, en eten wij hier toch meestal op 1/2 dagen op.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:56

Oh bah,. Bij mij is er ook ingegooid met de paplepel; let op de houdbaarheidsdatum. Dit gezien lieve opa altijd voor een paar jaar inkopen doet (laatst vonden we potjes hak met tbt 31-12-2010 :+ ). Paar keer toen ik klein was iets bedorven gegeten daar, en goed ziek van geweest ook. Sindsdien eet ik niks meer te dichtbij de houdbaarheidsdatum. En zeker niet op/over de houdbaarheidsdatum.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:59

Ik probeer er ook altijd op te letten :j Bij de Jumbo wel minder trouwens want dan word ik niet getriggerd door stickers :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:05

silvericathy schreef:
eigenlijk zouden ze bij jumbo een bak moeten maken met de datum van morgen / overmorgen met 50% korting. ik denk dat dit ook zou zorgen voor minder verspilling van voedsel. eventueel alles in een winkelwagentje plaatsen zodat deze aan het einde van de dag makkelijk weggehaald kan worden.
of een gedeelte van de koeling inrichten voor dit soort producten. ik zou vleeswaren zeker kopen... dat gooi ik wel in de diepvries, net zoals brood en vlaai. pudding is nog zeker een week goed, en eten wij hier toch meestal op 1/2 dagen op.

Bij 90 % van de jumbo's is dit ook :) tenminste de paar die ik ken wel

wijchen Nijmegen druten beneden leeuwen dreumel Hellevoetsluis Brielle

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:12

Wat ik ook een keer heb gehad, een product was met afrekenen duurder dan wat er op het prijskaartje stond. Ben er mee naar de balie gegaan en heb mijn geld terug gekregen. :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:17

Dat zijn winkels lettelijk verplicht :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:26

Dat wist ik niet eens, heb het wel vaker gehad, maar dan moest ik de prijs van het prijskaartje betalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:33

iig dprijs van het kaartje telt, ookal zetten ze aan de kassa zo'n disclaimer neer. Maar wel met alle redelijkheid. Iets wat rond de 1000 euro kost kan niet opeens een 10'tje kosten, dan kun je als consument ook weten dat die prijs niet klopt. Maar zo heb ik wel ooit een boekje voor 1ct meegekregen omdat dat zo in de kassa stond. :') En die knakker wist niet hoe hij het anders op moest lossen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:54

Sunrise_ schreef:
Ik ben ook fan van de 35% kortingstickers, al vraag ik me soms wel af waarom ze de prijs niet nog wat meer laten zakken, weggooien is ook zo zonde. Blijkbaar zal er toch nog wel meer van verkocht worden dan weggegooid en loont het dus om het 'maar' voor 35% korting aan te bieden.

Ik vind die 35% soms ook wat karig. Vooral bij producten die je hoogstwaarschijnlijk niet in 1 dag op kunt. Bijvoorbeeld een salade voor op brood of vleeswaren (aan het eind vd middag), een pak vla of een hele taart. Natuurlijk zijn veel dingen nog wel langer goed. Maar bij zuivel ed. ben ik toch wat voorzichtig.
Bij de hoogvliet was het altijd 50% korting en dan was het vaak tot morgen goed. Wel goed om te lezen dat ze bij iemands ah al een proef doen met 50%.

Ik had laatst een salade voor op brood bij de ah gekocht,maar ik was blijkbaar vergeten naar de datum te kijken. Ik kwam er dus 4 dagen later achter dat de houdbaarheidsdatum eigenlijk maar 2 dagen na aankoop was. Dat vind ik dus veel te kort. Ik verwacht dat zo'n salade wel een week (op z'n minst) houdbaar is als ik hem koop. Maar volgens hun regels is het wel terecht dat de salade geen korting had.. Een paar dagen later kocht ik weer zo'n soort salade, bij een andere ah, en die was dus gewoon een maand houdbaar.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:09

Jumbo heeft het recht om te weigeren, maar als de klant dan maar hard genoeg begint te gillen is de klant toch koning :')

En inderdaad, wij moesten proberen om alles met de datum van vandaag uit voorzorg uit de schappen te hebben. Het is niet dat Jumbo de producten gratis mee wíl geven, zoals veel klanten denken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:12

Oeww dit wist ik niet. Ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:17

Sammie schreef:
iig dprijs van het kaartje telt, ookal zetten ze aan de kassa zo'n disclaimer neer. Maar wel met alle redelijkheid. Iets wat rond de 1000 euro kost kan niet opeens een 10'tje kosten, dan kun je als consument ook weten dat die prijs niet klopt. Maar zo heb ik wel ooit een boekje voor 1ct meegekregen omdat dat zo in de kassa stond. :') En die knakker wist niet hoe hij het anders op moest lossen.

Nee dat is natuurlijk logisch, maar 6 euro aan de kassa of 4 euro op het prijskaartje. En eerlijk is eerlijk, over 10 cent zou ik niet moeilijk gaan doen, maar 2 euro verschil....