Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Goldie schreef:Wat een goed idee van Jumbo, zo voorkom je dat een hoop wordt weggegooid. Helaas hier geen Jumbo....
Dat is dus een hoop goed voedsel wat weggegooid werd.
bedankt, dit kan een student wel gebruiken
is wel wat verder fietsen maar hier gaan we eens gebruik van maken
). Paar keer toen ik klein was iets bedorven gegeten daar, en goed ziek van geweest ook. Sindsdien eet ik niks meer te dichtbij de houdbaarheidsdatum. En zeker niet op/over de houdbaarheidsdatum.
Bij de Jumbo wel minder trouwens want dan word ik niet getriggerd door stickers
silvericathy schreef:eigenlijk zouden ze bij jumbo een bak moeten maken met de datum van morgen / overmorgen met 50% korting. ik denk dat dit ook zou zorgen voor minder verspilling van voedsel. eventueel alles in een winkelwagentje plaatsen zodat deze aan het einde van de dag makkelijk weggehaald kan worden.
of een gedeelte van de koeling inrichten voor dit soort producten. ik zou vleeswaren zeker kopen... dat gooi ik wel in de diepvries, net zoals brood en vlaai. pudding is nog zeker een week goed, en eten wij hier toch meestal op 1/2 dagen op.
tenminste de paar die ik ken wel
En die knakker wist niet hoe hij het anders op moest lossen. Sunrise_ schreef:Ik ben ook fan van de 35% kortingstickers, al vraag ik me soms wel af waarom ze de prijs niet nog wat meer laten zakken, weggooien is ook zo zonde. Blijkbaar zal er toch nog wel meer van verkocht worden dan weggegooid en loont het dus om het 'maar' voor 35% korting aan te bieden.
Sammie schreef:iig dprijs van het kaartje telt, ookal zetten ze aan de kassa zo'n disclaimer neer. Maar wel met alle redelijkheid. Iets wat rond de 1000 euro kost kan niet opeens een 10'tje kosten, dan kun je als consument ook weten dat die prijs niet klopt. Maar zo heb ik wel ooit een boekje voor 1ct meegekregen omdat dat zo in de kassa stond.En die knakker wist niet hoe hij het anders op moest lossen.