Hergebruik croma/jus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Hergebruik croma/jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:57

Maar hoe kun je zoveel vet over houden?
Gehakt en dus ook gehakt ballen gaan hier zonder boter of olie de pan in.
Dan komt het eigen vet eruit en dat is dan wel meer dan genoeg. Maar ook niet over.
Ik gebruik overigens wel een keramische anti aanbak pan.
En runder gehakt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:28

Brainless, ik heb geen vleeswaren, dat lust ik niet. Zoonlief eet soms iets van een salade op brood of eet op zijn werk/school kantine.
Manlief eet op het werk in de kantine en lust wel allerlei vleeswaren.

Een frituurpan hebben wij ook niet, dat vind ik ook vies. Ik weet wel dat mensen frituren in hun braadpan, maar dan lijkt het me lastig de juiste temperatuur te bepalen.

Ik zet dingen die ik wil bewaren na afkoelen direct in de koelkast. Als ik bijv zuurkool heb, gooi ik daar de overgebleven jus over en vries het in. Na een tijdje heb ik meerdere restjes en die warm ik in de oven op.

Er gaat qua hygiëne veel meer mis bij mensen dan ze zelf doorhebben. Mensen proppen alles maar in de koelkast, dingen liggen open of in kapotte verpakking etc.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:00

bruintje123 schreef:
Maar hoe kun je zoveel vet over houden?
Gehakt en dus ook gehakt ballen gaan hier zonder boter of olie de pan in.
Dan komt het eigen vet eruit en dat is dan wel meer dan genoeg. Maar ook niet over.
Ik gebruik overigens wel een keramische anti aanbak pan.
En runder gehakt.

Maar dan maak je geen jus? Of gebruik je alleen het vet als jus?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:30

Nee inderdaad geen jus.
Eten we aardappels dan pak ik mijn groente wel als smaak. Daar vind ik jus niet eens lekker voor.
Gehakt gaat ergens onder.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:06

superpony schreef:
Brainless, ik heb geen vleeswaren, dat lust ik niet. Zoonlief eet soms iets van een salade op brood of eet op zijn werk/school kantine.
Manlief eet op het werk in de kantine en lust wel allerlei vleeswaren.

Een frituurpan hebben wij ook niet, dat vind ik ook vies. Ik weet wel dat mensen frituren in hun braadpan, maar dan lijkt het me lastig de juiste temperatuur te bepalen.

Ik zet dingen die ik wil bewaren na afkoelen direct in de koelkast. Als ik bijv zuurkool heb, gooi ik daar de overgebleven jus over en vries het in. Na een tijdje heb ik meerdere restjes en die warm ik in de oven op.

Er gaat qua hygiëne veel meer mis bij mensen dan ze zelf doorhebben. Mensen proppen alles maar in de koelkast, dingen liggen open of in kapotte verpakking etc.

Maar ja... Als je je eten op het aanrecht laat afkoelen is dat ook weer een hele grote kans voor bacterieen om te vermenigvuldigen.
Op een gegeven moment kan niks meer en is alles gevaarlijk/mogelijk kans op ziek worden.
Een keer moet je ergens de grens trekken, anders geef je je lichaam ook niet de kans om weerstand op te bouwen.

Rauwe groente na de kip snijden is idd niet zo handig. Maar met een heleboel dingen denk ik, je kan ook overdrijven....