Ongewenst single zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:43

Ik heb sinds kort Tinder, omdat ik helaas weer vrijgezel ben.. En ik vind het wel een leuk concept!

Ja, je hebt er een stel malloten op zitten die maar op één ding uit zijn, maar die heb je ook gauw genoeg verwijderd.
Afgelopen zondag een tinder date gehad en was erg leuk :j Zo heb je dus ook wel serieuze er bij zitten hoor. En in het tinder topic staan meer dan genoeg succes verhalen :D

Mijn ex komt van pepper.

En wat al genoemd is, de sportschool! Ik ben terug van weggeweest (3 jaar ofzo) en ik ken nog steeds bijna iedereen daar, erg gezellig weer! En mooie mannen kijken :P

Dannon

Re: Ongewenst single zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:46

Ach, je bent nog niet 31? :')

Maar, je komt vanzelf iemand tegen. Mijn filosofie is dat je niet hard kan werken aan de ware tegenkomen, dat gebeurt gewoon; je kan wel werken aan blij zijn met jezelf :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:50

Hé TS, ik begrijp het heel goed. En al klink ik als een ouwe "banketstaaf", ik zal het toch maar zeggen:

Je moet nog twintig worden.

Ik kreeg mijn eerste relatie pas op mijn eenentwintigste. Had er toen al drie onbeantwoorde liefdes op zitten, waarvan een heel erg nare. In die tijd dacht ik ook dat ik nooit iemand zou vinden: hoeveel tijd ik ook nog voor me had, waarom zou het in godsnaam later wel gaan lukken als het me als tiener niet gelukt was? Maar ziedaar, het gebeurde, ook al was ik 21. En mijn vriendin, die was zelfs al bijna 23.

Intussen ben ik elf jaar ouder en zit ik alweer bijna tien jaar zonder vriendin. Mijn eerste relatie was ook mijn laatste. "Serieus" flirten (duidelijk maken dat je echt iets wilt en ook een meisje geïnteresseerd maken) vind ik ondoenlijk en ook van cafédaten snap ik niets. Laat ik meer eerlijk zijn: zo onderhand krijg ik ook weer het gevoel dat het me nooit meer gaat lukken. Ze zeggen dat zulke frustraties van je afstralen, dus om niet in een vicieuze cirkel te komen, moet je optimistisch blijven.

En: kijken naar de voordelen. Woon je alleen? Laat dan gewoon harde boeren, ga op de wc zitten met de deur open, ga meeblèren met hele foute liedjes - ik weet niet of je ervan houdt, maar van ongeremd je gang gaan knap je ontzettend op. Bedenk maar: als je straks een vriend hebt, kun je een stuk minder meisjesdingen doen. De meeste jongens en mannen kunnen maar een beperkt aantal romantische films en series per week zien, bijvoorbeeld. (Als dat niets voor jou is: sorry, dan heb ik niks gezegd.)

Tot slot: ik zou je bijna willen pb'en voor een romantisch afspraakje, maar 32 en nog geen 20, dat is toch een iets te groot leeftijdsverschil. :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:32

Aangezien in de sector waar je werkt is misschien farmdate een optie?
Hier heb ik me ook aangemeld n paar jaar terug
Maar ook daar moet je oppassen voor de mannen die misschien alleen seks willen
Ook zitten er tussen die nogal opdringerig zijn

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:34

Ik denk dat leeftijd in dit geval niet uitmaakt, ook als je 20 bent kun je behoefte hebben aan een knuffel, een maatje op de bank, liefde delen enz. Ze hoeft er niet mee te trouwen maar de behoefte kan er prima zijn. Ik denk ook dat het heel gezOnd is dat je dat hebt!

Wat ik alleen merk aan je berichten is een beetje gebrek aan energie, het komt bijna over alsof je op de bank wacht tot iemand aanbelt.

Je neemt al een goede stap om hier je topic te openen en nu op naar de volgende stap! Er zijn al meiden die aangeboden hebben met je op stap te willen, ga inderdaad op tinder of pepper of wat dan ook. Ook al vind je niemand als je instelling goed is maakt het niet uit en kun je er in ieder geval weer plezier uit halen.

Probeerd jezelf aan de gang te krijgen ipv. Ik heb geen hobby's, ik ga nooi stappen enz enz. Draai het om en ga wat ondernemen! Ik heb ooit een vriendje gehad die bij mij spareribs kwam bezorgen, ik had zijn nummer omdat hij mijn huis niet kon vinden en ik heb met knikkende knieën de stoute schoenen aan getrokken. Ik vond t doodeng maar hij reageerde zo leuk! En het was niet voor het leven maar wel een hele leuke tijd gehad.

Probeer iets te zoeken waar je energie van krijgt, je kan ook gaan sporten of bij een clubje met hardlopen, of koken noem t maar :)

Succes meid! Ik begrijp je gevoel echt maar kijk wat je zelf kan doen om mensen te leren kennen en daar misschien een leuk vriendje aan over te houden. Ohja en probeer jezelf niet zielig te vinden (wil niet zeggen dat je dat doet hoor) want dat ga je uitstralen en dat vinden veel mensen niet prettig.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:54

Xpinoxx schreef:
Wat ik alleen merk aan je berichten is een beetje gebrek aan energie, het komt bijna over alsof je op de bank wacht tot iemand aanbelt.

Ik wil niet voor TS praten, maar als je niet zo gemakkelijk aan een partner komt, lijkt het vaak of het bij andere mensen helemaal vanzelf gaat. Bovendien krijg je ook vaak het tegengestelde advies: "je moet er niet naar op zoek, want dan lukt het juist niet."

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:00

Kan ik me ook in vinden, maar juist daarom denk ik dat er leuke tips zijn gegeven waar ze wat mee kan :) tenminste ik hoop dat er iets voor ts tussen zit of dag ze ineens een goed idee krijgt.

En niet er naar op zoek... Aan de ene kant mee eens maar als t op t werk niks wordt en je verder niet op plekken komt waar je mensen kan ontmoeten komt t in ieder geval niet :D

Oja misschien jongens van de basis of middelbare school die je via Facebook op kunt zoeken? Willen misschien wel een drankje doen?
Laatst bijgewerkt door Snorkel8 op 29-02-16 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:02

musiqolog schreef:
Ik wil niet voor TS praten, maar als je niet zo gemakkelijk aan een partner komt, lijkt het vaak of het bij andere mensen helemaal vanzelf gaat. Bovendien krijg je ook vaak het tegengestelde advies: "je moet er niet naar op zoek, want dan lukt het juist niet."

En hoe rottig dat advies ook is, het is wel de waarheid. Misschien stopt dat op een bepaalde leeftijd maar als je op je 19e uitstraalt dat je een levenspartner zoekt.. Tsja dan zullen veel leeftijdsgenoten toch rennen voor hun leven. Klinkt hard, maar t is wel de waarheid.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:05

Een levenspartner hoeft toch ook niet? Beetje gezelschap daarentegen, of ts moet wel de ware zoeken... Dan zeg ik ook je bent 20 en stop met desperate zoeken...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:09

Cayenne schreef:
Hier was Relatieplanet het middel om aan de vent te komen.
Een abonnement voor 3 maanden afgesloten, maar de eerste dag was het meteen raak. Inmiddels zijn we getrouwd :+

Hier ook, al had ik 1 maand nodig :+ .

Ik vond het internetdaten echt ideaal voor mij. Ik ben ook geen stapper, ik hou niet van mannen die te zelfverzekerd (en vaak nogal aangeschoten) op mij afstappen als ik op café zit en ik ben zelf ook geen type om zo op vreemde mensen te stappen. Dat maakt het ontmoeten van iemand nieuw bij het uitgaan die me interesseert dan weer wat moeilijker :+ . Ik heb mijn vriend eens gevraagd wat gebeurd zou zijn als hij me was tegengekomen op café ipv op een datingsite, en hij zei "dan had ik waarschijnlijk niet gedurfd om iets te komen zeggen met al je vrienden erbij", en hij zou mij ook niet opgevallen zijn. Maar via internet vond ik juist wel fijn, al moet je een hele sterke neus hebben om alle rommel te filteren en is het niet voor iedereen weggelegd. Er is een evengrote portie geluk voor nodig dan wanneer je iemand op café wilt ontmoeten, je kan ook eerst heel wat teleurstellingen tegenkomen.

Maar ik snap je gevoel wel hoor. Toen ik jouw leeftijd had zat ik in diezelfde fase. Ik had dan wel een relatie gehad, maar na mijn middelbaar uitgemaakt omdat we gewoon uit elkaar gegroeid waren. Toen ben ik zo'n 4 jaar alleen geweest. Ik was zoals ik eerder zei dus ook geen stapper, had ook niet zo'n groot zelfvertrouwen en hoe langer vrijgezel, hoe meer overtuiging dat jongens mij gewoon niet aantrekkelijk genoeg vonden om relatiemateriaal te zijn. Mijn zus dook van de ene relatie naar de andere en ik weet nog goed dat ik het op een gegeven moment gewoon niet trok toen ik ze weer zo verliefd zag doen met haar toenmalige vriend. Achteraf ging ik als een klein kind uithuilen bij mijn moeder omdat ik al 4 jaar vrijgezel was en ik zou nooit iemand vinden, want als je na 4 jaar nog niemand had gevonden dan ging het nooit meer komen toch?
Niet lang daarna kwam ik mijn ex tegen, via een gemeenschappelijke vriend.

Achteraf bekeken was ik destijds natuurlijk liever mijn huidige vriend tegengekomen, maar punt is dat ik toen opeens "die arm om me heen had waar ik zo naar had verlangd."
En toen ik doorhad dat soms vrijgezel zijn veel beter is dan in een bepaalde relatie te zitten, besloot ik na een tijd om niet meer vanzelf te wachten tot er iets zou komen aanwaaien maar actief op zoek te gaan. Heel goede beslissing geweest :D .

Maar weet je, het leven kan je niet altijd verstellen. Ik kan je wel zeggen je bent jong, over 5 jaar woon je samen en lach je over deze periode. Maar voor hetzelfde geld ben je nog 15 jaar vrijgezel voor je iemand vindt. Dat kan. Gelukkig zijn de kansen iemand de liefde vindt wel een stuk groter. Of je hebt bv ook mensen die op hun 14de hun vriend tegenkomen, waarvan jij nu denkt "wat een geluk hebben die, die hebben elkaar al gevonden!", en dan zie je ze op hun 24ste uit elkaar gaan en nog jaren geen liefdesgeluk meer vinden. Leven kan je niet voorspellen, alles ligt voor jou nog open.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:12

Ik raad je ook dating apps aan, tinder en happn. Het lijkt misschien wel een vleeskeuring maar je krijgt zeker de positieve aandacht die je zoekt en je kan er misschien wel een hele leuke toekomstige partner vinden!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:13

amoj schreef:
Het is idd de vage persoon waar ik het over heb. Zou voor de meesten wel genoeg zijn als ik dat zeg. Ik heb er hier op bokt nogal wat verhalen van gemaakt, maar om kort te zijn is het iets voor de fun wat vooral hij leuk vindt en wat mij steeds verdriet doet. Tuurlijk zijn eer leuke momenten, maar ook zoveel kwetsende en verdrietige dingen. Als we een x alleen zijn gaat het hem maar om 1 ding. Ik probeer de leuke, lieve zorgzame vrouw/vriendin uit te hangen maar het loopt steeds uit op teleurstelling. Ik hoop op dingen die ik niet mag hopen.
Hij zou nooit eens zelf een arm om me heen slaan, hij vind me al vervelend als ik iets uit zn haar haal of als ik hem knuffel.
Een ongezonde situatie maar kom er maar niet uit.

Goed, beetje offtopic misschien. Maar ik voel me gewoon af en toe eenzaam en mis relatie dingetjes.
Zoals lekker met zn twee savonds relaxen of samen ergens naar toe leven.

Ben best wel onzeker en vind mezelf niet veel waard. Dat helpt natuurlijk ook niet echt.

Maar TS, serieus... Die man is getrouwd en heeft vijf kinderen. Waarom doe je dat jezelf toch aan?
Ga werken aan je minderwaardigheidscomplex, als je jezelf al niet veel waard vind, waarom zou een ander dan wel van je houden? Je kunt geen liefde geven als je voor jezelf geen liefde hebt...

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:31

Ts Ik zie al veel goede tips langs komen maar wil er nog 1 aan toe voegen. Ik had het zelfde gevoel als jij rond de zelfde leeftijd. Weinig/geen sociaal leven. Beetje een outsider. Toen ontmoette ik via Internet een jongen die wel interesse toonde. Ik was zo blij! ! En wat een l** bleek dat. Hij buitte mijn onzekerheid zo uit en heeft me er zo van overtuigd dat ik nooit meer een ander zou vinden als ik bij hem weg zou gaan. ... Dat ik zoiets... laten we het apparts noemen was dat niemand er van kon houden etc.

Ik wil me er verder niet over uit laten maar laten we het er op houden dat het een zeer ongezonde relatie werd. Doordat hij mijn onzekerheid zo gevoed heeft ben ik 1.5 jaar bij hem gebleven. Pas toen ik met zijn ANDERE VRIENDIN geconfronteerd werd durfde ik de knoop Door te hakken.

Niet veel later ging ik met een kennis mee op de vrachtwagen in de hoop dat ik daar van op zou knappen. Ik was helemaal stuk. Overtuigd dat ik eenzaam zou sterven. In Zweden ontmoette ik mijn huidige vriend. Bleek in het dorp 5km verderop te wonen! wel 11 jaar ouder als ik maar we zijn inmiddels 9 jaar samen. Het leven kan heel raar lopen. ..

Wat ik met dit enorme verhaal bedoel te zeggen is pas op dat je niet te graag wilt. Er zijn jongens die dat perfect aanvoelen. En dat is gevaarlijk. Probeer van jezelf te houden. Je bent het waard. En de jongen/man die jou waard is kun je op de vreemdste momenten tegen komen. Geloof daar in. ( heeft bij mij jaren geduurd voor ik weer een beetje eigenwaarde had Ik weet hoe moeilijk dat is) en probeer je bij een clubje aan te sluiten. Probeer je sociaal leven wat Op te krikken. Wat dacht je van een leuke bokt meeting, sport of vrijwilligerswerk.

Heel veel succes maar vooral vertrouwen in de toekomst. Ik geloof dat iedereen uiteindelijk krijgt wat hem of haar toekomt.En als het bij jou ook wat langer duurt dan denk maar goed bereid kost even tijd dus het word fantastisch * knipoog*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:57

Over activiteiten ondernemen: ik ben zo niet.
Ik heb een bloedhekel aan uitgaan en ik ga ook niet vriendinnen maken om aan een vent te komen.
Verder heb ik geen minderwaardigheidscomplex maar ik heb ook geen collega's bijvoorbeeld, wel de paarden maar daar ga je niemand vinden in mijn geval.
Ik heb tinder gebruikt, rustig aan filteren en de tijd nemen om de juiste match te vinden die niet enkel sex zoekt.
Na 2,5 maand kreeg ik een match waar ik mee ging daten, en dat was gelijk goed en dat is nu al 1.5 week heel gezellig.
Maar dat heeft hier wel 1,5 jaar geduurt na de breuk met mijn ex, het ging hier ook gewoon niet vanzelf.
Dat heeft veel tijd gekost om de match te vinden die ik zocht.
Veel mannen weten eigenlijk gewoon niet goed wat ze willen heb ik gemerkt, en zien t vooral als leuk tijdverdrijf.
Ik was gewoon echt serieus op zoek wat men op bokt gerust een gekke benadering vond, maar op elk potje past een dekseltje.
En op t ene potje passen meer dekseltjes als op de ander, niks mis mee.
Je hoeft maar een goede match te hebben in feite, het is ook een stukje geluk.

Probeer eerst eens los te komen van die ene vent, je zelfvertrouwen terug te krijgen en te leren hoe je geen foute types aantrekt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 04:25

Ik was 27 toen ik mijn man leerde kennen. Daarvoor wel eens een vriendje gehad, maar het was nooit echt serieus.
Ik ging ook vrijwel niet uit, had het druk met werk, paard en honden. Ook heb ik periodes gehad waarin ik me afvroeg of ik ooit wel iemand zou vinden.
Uiteindelijk heb ik mijn man ontmoet, omdat hij in dezelfde flat kwam wonen. Ik kwam hem regelmatig buiten tegen en we maakten steeds vaker een praatje en van het een kwam het ander.
Hij is op een gegeven moment bij mij ingetrokken, we zijn getrouwd en ik ben nu zwanger van ons 3e kindje (en we zijn ook nog verhuist in de tussentijd ).

Dus je hoeft niet perse te gaan stappen om iemand te ontmoeten, het kan gewoon op straat ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 04:57

Hoi ik kan je alleen maar vertellen dat het je moet overkomen, Weet ja dat het best leuk is om alleen van alles te ondernemen en dan hoeft nog niet eens uitgaan te wezen. Kan van alles zijn, onderneem en leer mensen kennen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 06:58

verootjoo schreef:
Maar TS, serieus... Die man is getrouwd en heeft vijf kinderen. Waarom doe je dat jezelf toch aan?
Ga werken aan je minderwaardigheidscomplex, als je jezelf al niet veel waard vind, waarom zou een ander dan wel van je houden? Je kunt geen liefde geven als je voor jezelf geen liefde hebt...

Ah, dus ik was niet de enige die zich dat kon herinneren..

TS, je hebt nu al heel veel topics geopend over dingen die niet lekker lopen in je leven. Volgens mij zit jij in een hele ongezonde situatie. Wat moet je met deze vent?
Besef goed dat je het zelf in de hand hebt. Het komt niet aanwaaien. Je zult zelf actie moeten ondernemen om de dingen te bereiken die je wilt.

Laat deze man (en zijn gezin) verder met rust en schrijf je in op een club, of ga desnoods online daten (misschien in het begin ook minder eng).
Dat maakt je leven een stuk makkelijker.

Maar TS, bedenk je wel dat een relatie geen oplossing is voor alle problemen, en je kunt pas gelukkig zijn in een relatie wanneer je ook alleen gelukkig kunt zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-03-16 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:24

Ik heb ook een tijdje gedate op internet. Ook een aantal maanden een relatie gehad. Daarna op vakantie gegaan naar Marokko met een groep. (Geen single reis) daar heb ik toen mijn ex ontmoet. We hebben twee jaar een relatie gehad.

Nu mijn huidige vriend ontmoet op de bruiloft van mijn vriendin. Hij was de fotograaf. Ik hield eerst af. Maar hij heeft na 7 maanden weer contact gezocht en zijn we een keer gaan eten samen. Nu gaan we trouwen op de dag dat we anderhalf jaar samen zijn!
Ik ben trouwens 36

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:14

TS, ik zie regelmatig topics van je voorbij komen en berichten en dan nu dit... Dan denk ik, meiske, het wordt tijd dat jij aan jezelf gaat werken en alles omtrent relaties even in de ijskast zet want op de manier waarop jij dingen beschrijft en hoe het er aan toe gaat in jouw leven is het belangrijker om eerst jezelf op de rit te krijgen. Je komt op mij nogal onzeker etc over, ga daar eerst aan werken, zorg eerst voor jezelf en je zal zien dat het daarna ook makkelijker gaat.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:36

Ach ik ben mijn huidige vriend tegengekomen op mijn stage. Zijn nu al iets meer dan 2 jaar samen. Ben nu 23. En mijn ex was manager bij mijn oude bijbaantje. Dus het kan toch wel op je werk haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:38

NatalieLot schreef:
Ach ik ben mijn huidige vriend tegengekomen op mijn stage. Zijn nu al iets meer dan 2 jaar samen. Ben nu 23. En mijn ex was manager bij mijn oude bijbaantje. Dus het kan toch wel op je werk haha

Maar niet wanneer je werkgever getrouwd is en kinderen heeft :n

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:40

Nee dat absoluut niet. Maar de manager was maar een paar jaar ouder dan mij en had geen relatie. En mijn huidige partner had ook geen relatie, we wilde eigenlijk ook allebei niks, maargoed nu 2 jaar verder haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:56

Ik word volgende maand 45 en loop ook alweer 5 jaar los rond. En nu weet ik wel, altijd maar met de paarden bezig zijn en ziek zijn , maakt dat je ook geen energie over hebt om zelf contact te gaan zoeken.
+ dat ik op de dating sites blijkbaar de "verkeerde" mannen tref, die op eenmalige acties uit zijn. En ik kom nog steeds niet uit een ei...

Ik vermoed wel dat het met het ouder worden ook steeds moeilijker word, maar het voor de ts absoluut nog zin heeft om zich eens in te schrijven op een paar dating sites. Je zit tenslotte nog lang niet in de leeftijd dat het gross getrouwd is of alweer gescheiden ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:33

Cayenne schreef:
NatalieLot schreef:

Maar niet wanneer je werkgever getrouwd is en kinderen heeft :n

Was dat niet gewoon haar oom? Stond mij dan weer bij, ik denk toch dat het over iemand anders gaat dan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:40

En al die knappe boeren maar klagen dat er nooit een meid over de vloer komt.
Ik weet niet of je er weleens van hebt gehoord maar er schijnt ook een soort programma te zijn voor eenzame boer(rinnen)
Komt weleens langs op Tv, geloof dat het "Boer zoekt vrouw" heet :+