Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het zijn overigens onze eigen kippen. Omdat zij met hun grote poten aan het wroeten zijn scheelt het mij weer onkruid wieden. pipo schreef:Kippen vangen en te koop aanbieden op Mp. Mooie foto erbij. Maar uiteraard eerst de buren even waarschuwen, als ze hun kippies niet binnen kunnen houden zijn ze van jullie. Zware grote kippenrassen gaan niet door/ over gaas. Maar krielkippen zijn niet in de tuin te houden. Wij wonen erg vrij en buiten... waar scharrelde en legde onze kippies vroeger?? juist in de tuin van de buren. Wij zijn overgestapt naar de grotere rassen zoals een brahma, die gaat niet over een afrastering. Maar krieltjes... die zijn niet of in ieder geval erg moeilijk binnen de perken te houden. Dan is de keuze aan hun.
Gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen. Bowen schreef:smurffie schreef:Jij maakt ervan dat mijn hond kippen pakt en ik dat dus aanraad. Leg mij dat alsjeblieft niet in de mond.
Onze hond vind het prachtig speelgoed om rond te laten fladderen, maar pakken? Nooit. Als je iets niet begrijpt is het niet erg maar kom dan niet met zo'n domme opmerking erachteraan.
Kippen houden van rust, dus zullen niet terug komen naar de plek waar ze steeds moeten rennen.
Ze zo bang maken is anders ook nogal bot te noemen. Dat veroorzaakt enorme stress bij die dieren wat ook gevolgen kan hebben.
Beetje kippengaas en een paar paaltjes doen veel beter hun werk. Geen grote stress bij die dieren die er ook niets aan kunnen doen en geen stress bij degene die last had van die kippen.
Voor 25 euro je probleem opgelost zonder slachtoffers.
smurffie schreef:Ik weet niet hoeveel ervaring jij met kippen hebt, maar het gemiddelde ras dat in een achtertuin gehouden wordt en niet geknipt is fladdert met gemak over een meter heen, hier is de schutting van 2 meter zelfs geen uitdaging met stroomdraad erop. Onze eigen kippen vliegen ook gemakkelijk 2 meter omhoog. Dus oplossen is niet zo simpel. Verder moeten de kippen wel weg kunnen, als ze dat kunnen valt de stress mee.
Silvia schreef:Van de nood een deugd maken en zorgen voor een paar plekken waar de kippen hun eieren kunnen leggen. Vaak een kratje met stro onder een afdak of tafel, vinden ze heerlijk.
Heb je niet alleen de lasten maar ook de lusten in de vorm van eieren.
Bij ons komen de kippen mij helpen als ik in de tuin aan het werk ben. Je weet nooit of er een worm te scoren valt.Het zijn overigens onze eigen kippen. Omdat zij met hun grote poten aan het wroeten zijn scheelt het mij weer onkruid wieden.
Mando schreef:Ze wandelen door de bosjes heen schreef ts
Gewoon wat gaas met prikpaaltjes tussen of voor je bosjes.
Trouwens zijdehoenders vliegen niet.
Dus niet alle kippen vliegen