Diazepam in handbagage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:44

rocky_1995 schreef:
IsabelHx schreef:
alsjeblief NIET doen.
Diazepam staat op de opiaten lijst. 1 pilletje zal vaak niet moeilijk over gedaan worden, maar je moet maar net een chagerijnige thaise douane medewerker hebben die er moeilijk over gaat doen. De straffen echt niet mis.
Dus neem het risico alsjeblieft niet!!

Je haalt 2 mensen door elkaar. ;) Ik ga naar Marokko toe.
Ik heb het overlegd bij de huisarts en die gaf aan, dat een doktersverklaring niet nodig was vandaar.

EU en Marokko hebben ook ruzie, heb je papieren op orde als je met medicijnen de grens over gaat. Of dat nu Duitsland, België of Verweggistan is. Worden ze bv op vakantie gejat heb je al een probleem, want een arts daar geeft je niet zomaar een recept voor nieuwe zonder bewijs dat je ze nodig hebt.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:16

rocky_1995 schreef:
IsabelHx schreef:
alsjeblief NIET doen.
Diazepam staat op de opiaten lijst. 1 pilletje zal vaak niet moeilijk over gedaan worden, maar je moet maar net een chagerijnige thaise douane medewerker hebben die er moeilijk over gaat doen. De straffen echt niet mis.
Dus neem het risico alsjeblieft niet!!

Je haalt 2 mensen door elkaar. ;) Ik ga naar Marokko toe.
Ik heb het overlegd bij de huisarts en die gaf aan, dat een doktersverklaring niet nodig was vandaar.

o haha, ik had het tegen TS :)

Anoniem

Re: Diazepam in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:27

Ik ga het niet meer in m'n hoofd halen haha := .

Misschien dat ik iets anders kan vinden dat wel goed is.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:36

je zou kunnen kijken naar natuurlijke geneesmiddelen van a vogel of zo!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:42

Buiten het hele feit of het wel/niet mag moet je je ook afvragen of je volledig knock-out in een vliegtuig wil zitten.

Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen zonder je bang te maken maar stel dat er wel geëvacueerd moet worden en je bent half van de wereld door een pilletje dan kan je jezelf niet meer in veiligheid brengen. Jezelf bedwelmen met een opiaat zou ik echt alleen als laatste redmiddel zien en niet als 'gewone' optie.

Misschien kun je contact opnemen met de stichting VALK voor vliegangst. Zij kunnen misschien wel goede (en veilige) tips geven.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:51

Ik kreeg voor vliegangst altijd oxazepam mee van en huisarts, ook een pam maar iets meer gericht op angstremmen. Ik kon heerlijk slapen maar bij dom luchtzak ook altijd zo weer wakker. Met adrenaline ga je dwars door 1 tabletje heen, dus voor knock out liggen als er iets gebeurt hoef je niet perse bang te zijn.
Daarvoor heeft een normaal mens ook meer nodig dan 1 pil trouwens.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:04

Ja dat begrijp ik alleen TS geeft zelf aan dat ze knock-out gaat door 1 pilletje. Ik zou me persoonlijk niet erg veilig voelen op die manier en heel eerlijk, als iemand half buiten westen aan mijn gate komt gaat die persoon echt niet mee, want het is gewoon onverantwoord.

Het is niet voor niks wereldwijd niet toegestaan om dronken aan boord te stappen van een vliegtuig. Niet alleen omdat je anderen tot last kan zijn maar ook omdat je dan niet meer in staat bent om jezelf in veiligheid te brengen bij een noodsituatie.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:08

In Nederland valt diazepam helemaal niet onder de Opiumwet. Of het daar in Thailand wel onder de Opiumwet valt weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ga even langs je apotheek die kunnen precies voor je uitzoeken wat de regels zijn. En een Engels medicijn paspoort uitdraaien als je het op recept hebt gekregen. (eerlijk gezegd vind ik het namelijk een beetje vaag overkomen hoe je er aan gekomen bent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:09

Volledig knock out is ook weer overdreven hoor. Ik word er gewoon echt heel moe/ingekakt van. En kan minder goed functioneren. Maar knock out.. :=

Maar volgens mij heb ik in mijn vorige post gezegd dat ik opzoek ga naar een alternatief. ;)

Mochten daar tips voor zijn hoor ik dat graag.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:10

Ik las ook dat de vlucht 11 uren duurt, maar is die pil tegen die tijd wel weer uitgewerkt? Lijkt me als je half stoned in thailand aan komt dat je er ook wel uitgepikt wordt..

Zou ook kijken naar iets natuurlijks, maar vaak moet je dat wel al een aantal dagen achtereen slikken voor het goed werkt.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:14

genja schreef:
In Nederland valt diazepam helemaal niet onder de Opiumwet. Of het daar in Thailand wel onder de Opiumwet valt weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ga even langs je apotheek die kunnen precies voor je uitzoeken wat de regels zijn. En een Engels medicijn paspoort uitdraaien als je het op recept hebt gekregen. (eerlijk gezegd vind ik het namelijk een beetje vaag overkomen hoe je er aan gekomen bent)

Diazepam valt wel degelijk onder de opium wet!
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/2016-01-01 (lijst 2)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:19

_Dominique schreef:
Volledig knock out is ook weer overdreven hoor. Ik word er gewoon echt heel moe/ingekakt van. En kan minder goed functioneren. Maar knock out.. :=

Maar volgens mij heb ik in mijn vorige post gezegd dat ik opzoek ga naar een alternatief. ;)

Mochten daar tips voor zijn hoor ik dat graag.

Staat ook in mijn vorige post, neem eens contact op met stichting VALK. Zij hebben ervaring met vliegangst, zij kunnen je precies vertellen wat juist wel en juist niet goed is om te doen.

Hoe voel je je op kortere vluchten? Raak je in paniek of vind je het gewoon spannend? Kun je benoemen wat je precies eng vind?

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:29

Diazepam is géén opiaat maar een benzodiazepine, opiaten zijn pijnstillers. Diazepam staat op de opiumlijst II waar bv ook ritalin e.d op voorkomen. Harddrugs staan op lijst I. Als je naar Thailand gaat, geen idee wat de wetgeving daaris, alleen dat het heel streng is. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen tenminste als je een aantal mee het land in wilt nemen. En bij de apotheek een medicijnpaspoort regelen en evt. een doktersverklaring. Ook belangrijk is om de medicijnen in originele verpakking met bijsluiter te bewaren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:09

Ik zou gewoon kijken naar een oxazepam!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:00

IsabelHx schreef:
genja schreef:

Diazepam valt wel degelijk onder de opium wet!
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/2016-01-01 (lijst 2)

het staat op lijst 2 van de opium wet dat is iets heel anders. Voor deze lijst gelden veel minder strenge regels als de echte opiaten zoals morfine. Diazepam en dat soort middelen mogen wij in de apotheek gewoon normaal afleveren zonder allerlei registraties dat is voor de 'echte' opium middelen echt anders hoor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:04

Of het nou op lijst 1 staat of op lijst 2, dat maakt niet uit.

Jij zei in je eerste bericht dat diazepam helemaal niet onder de opiumwet valt, maar als het op lijst 2 van de opiumwet staat dan valt het dus wel degelijk onder de opiumwet.

Maar het maakt meer uit want TS gaat al op zoek naar andere oplossingen.
Wat mij betreft een hele verstandige keuze.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:14

Goed dat je naar een alternatief op zoek gaat TS. Succes ermee!
M_D_H schreef:
Of het nou op lijst 1 staat of op lijst 2, dat maakt niet uit.

Jij zei in je eerste bericht dat diazepam helemaal niet onder de opiumwet valt, maar als het op lijst 2 van de opiumwet staat dan valt het dus wel degelijk onder de opiumwet.
Dat dus. Het verbaast mij dat kennelijk zelfs huisartsen en medewerkers van apotheken niet op de hoogte zijn. Het is heel simpel: je mag niet zomaar medicijnen die onder de Opiumwet vallen meenemen naar het buitenland, of dat nou een Schengenland, Apostilleland of ander land is. En nee, een simpel medicijnpaspoort of alleen een verklaring van je huisarts is dan nooit voldoende. De link is hier al vaker voorbij gekomen, maar ook de folder nog maar even https://www.hetcak.nl/portalserver/stre ... hengen.pdf

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:21

Gek ja, ik werk id zorg en teken je de diazepam ook dubbel af, dus opiaat

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:26

Ik lees hier van vooraf melden bij zo een beetje iedereen, douane, stewardessen etc. Beetje overdreven. Gewoon zorgen voor een goede verklaring en verder je mond houden totdat er wat gevraagd wordt. Waarom zou je iedereen informeren, terwijl ze zeer waarschijnlijk niet eens weten dat je 2 pillen in je tas hebt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:28

_Nelleke_ schreef:
Buiten het hele feit of het wel/niet mag moet je je ook afvragen of je volledig knock-out in een vliegtuig wil zitten.

Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen zonder je bang te maken maar stel dat er wel geëvacueerd moet worden en je bent half van de wereld door een pilletje dan kan je jezelf niet meer in veiligheid brengen. Jezelf bedwelmen met een opiaat zou ik echt alleen als laatste redmiddel zien en niet als 'gewone' optie.

Misschien kun je contact opnemen met de stichting VALK voor vliegangst. Zij kunnen misschien wel goede (en veilige) tips geven.

Buiten dit is het ook nog eens ongezond om 12 uur op je stoel te zitten. Kans op trombose etc etc
Ik krijg altijd dikke voeten en mijn darmen worden ook ontzettend traag waar ik nog een paar dagen last van heb.

Ik loop altijd regelmatig een rondje, even staan waar het kan, beetje rekken en strekken en met een beetje mazzel ook nog een gezellig praatje wat weer afleiding geeft. Er zijn altijd films aan boord en muziek dus ook afleiding. Daarnaast is vliegen super veilig. Met welke maatschappij vlieg je?

Bangkok - AMS is zowieso een nachtvlucht. Vertrek middernacht.. Wellicht heb je dan genoeg aan iets van Melatonine.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:30

Sleeper schreef:
Ik lees hier van vooraf melden bij zo een beetje iedereen, douane, stewardessen etc. Beetje overdreven. Gewoon zorgen voor een goede verklaring en verder je mond houden totdat er wat gevraagd wordt. Waarom zou je iedereen informeren, terwijl ze zeer waarschijnlijk niet eens weten dat je 2 pillen in je tas hebt.

Melden bij de stewardess is niet eens zo gek hoor, als je geslikt heb dan he. Als jij 11 uur knock-out in je stoel zit, niet wil eten en een beetje stoned overkomt is dat toch wel verdacht. Je wilt geen oliebol op 10 km hoogte.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:38

Jester_ schreef:

Ik werk in de verslavingszorg en mijn expertise zijn opiaten en benzo's dus nee,diazepam is geen opiaat :D

Morfine staat op lijst I en II , Hoe en waarom, geen idee?ziehttp://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/2016-01-01
Ik weet alleen wat middelen zijn, hoe ze werken en wat de gevolgen ervan zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:53

thembi schreef:
Jester_ schreef:

Ik werk in de verslavingszorg en mijn expertise zijn opiaten en benzo's dus nee,diazepam is geen opiaat :D

Morfine staat op lijst I en II , Hoe en waarom, geen idee?ziehttp://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/2016-01-01
Ik weet alleen wat middelen zijn, hoe ze werken en wat de gevolgen ervan zijn.

Maar het gaat er niet om of het een echte opiaat is of niet... Het staat in de lijst van de opiumwet. Of het lijst 1 is of 2, dat maakt echt niet uit.
Het staat er op, dus moet je extra maatregelen nemen om het mee te kunnen nemen.

Maar nogmaals maakt dit voor TS niet uit, want zij gaat op zoek naar een alternatief.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:12

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:33

Cowgirl schreef:
Sleeper schreef:

Melden bij de stewardess is niet eens zo gek hoor, als je geslikt heb dan he. Als jij 11 uur knock-out in je stoel zit, niet wil eten en een beetje stoned overkomt is dat toch wel verdacht. Je wilt geen oliebol op 10 km hoogte.

ik lust best een oliebolletje op 10 km hoor :=