Ben ik daarin in de enige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:53

Gummiberen gaan in de volgorde wit, geel, oranje, donkeroranje en dan rood-groen-rood-groen etc.
M&M's eet ik eerst alle kleuren waar rood in verwerkt zit (rood, oranje en bruin), dan alles waar geel in verwerkt zit (geel en groen) en dan blauw.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:58

als ik met mijn moeder ga tanken probeer ik het altijd op een rond getal af te zetten.. zo niet ga ik door tot het lukt.. ookal is de tank al vol _O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:18

Oh een topic naar mijn hart! *\o/*

Als het slotje van je ketting 'voor' hangt. Ook bij willekeurige andere mensen kan ik het niet nalaten om dat te verbeteren.

Tuurlijk M&M's op kleur gesorteerd,eerst de 'leuke' : blauw,geel,groen,oranje.... Daarna de laatste,omdat ze óók op moeten.... Rood en als laatste bruin. Die zijn stom :o

Rechtersok of schoen eerst, maar ook wisselen van vork met eten :j

Alle flesjes en tubes op de badkamer staan van groot naar klein en op kleur. En daar moet ook nog logica inzitten met de merken. Alle rituals en alle dove's bij elkaar.

Ik kan altijd intens genieten bij 1 van mijn klanten waar ik werk,daar is een inloop kleedkamer. Ofwel,1 kamer ingericht als kledingkast. Alles hangt daar op kleur gesorteerd *\o/*
En tevens op soort kleding. Dus alle broeken van licht naar donker, daarna alle overhemden van wit,grijs,blauw, naar zwart enzovoorts <3 ik wordt altijd helemaal gelukkig dat ik mijn ocd trekjes daar betaald op los mag laten :D

In heb luxaflex. Bij 6 ramen in de woonkamer. Due moeten allemaal op gelijke hoogte hangen én allemaal de juiste hoek aan lichtinval hebben,en ohjee als er 1 'niet klopt' :+ dan ben ik de hele avond bezig met een millimeter verstellen,achteruit stappen,vergelijken... Nee,nog niet gelijk,weer iets draaien :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:43

Ik moet altijd mijn rechtersok eerst aandoen en dan pas mijn linkersok. Heb een keer andersom geprobeerd en dat lukte echt niet :+.

dnieSz

Re: Ben ik daarin in de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:48

Praat altijd hele verhalen tegen mijn paard en katten maar ik denk dat heel veel mensen dat doen :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:53

Atalja schreef:
Natuurlijk praat ik in mezelf, heb af en toe goede raad nodig :+

Wat mij betreft heb je met deze uitspraak de DAGPRIJS voor de meest humoristische opmerking gewonnen! Geweldig! _O-

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:54

Jaa onze kledingkast is ook gesorteerd, iedereen verbaast zich er altijd over hoe gesorteerd die is maar ik vind het erg fijn dat ik direct kan zien waar wat is.

Heb het per categorie en dan vervolgens op kleur gesorteerd, dus lange mouwen shirts bij elkaar en dan links donkere stapel en rechts witte/lichte stapel.
Zo ook gedaan met korte mouwen, mouwloos, hempjes en broeken.

Hanggedeelte is voor jasjes, blouses, blouses mouwloos, gilets en jurkjes, dat hangt op deze volgorde en hierin ook op kleur :+

Ik soms word gek van mijn vriend haha, die pakt altijd heel lomp een shirt van onder waardoor het stapeltje direct rommelig wordt, vaak legt hij ook nog een paar witte shirts op het zwarte stapeltje bijv.. Hij mag dus ook niet de was opruimen :o

Verder ben ik best normaal hoor :j

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:53

Jannepauli schreef:
Atalja schreef:
Natuurlijk praat ik in mezelf, heb af en toe goede raad nodig :+

Wat mij betreft heb je met deze uitspraak de DAGPRIJS voor de meest humoristische opmerking gewonnen! Geweldig! _O-

+1! Helemaal mee eens! Haha

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:08

rainbow8 schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Ja! Touwtjes hangen bij mij ook op dezelfde hoogte, maar doe het wel alleen bij mezelf.

En ja, als ik alleen moet autorijden dan doe ik alsof er iemand langs me zit waarmee ik hele conversaties kan voeren! Vaak nog in het Engels ook ( vraag me niet waarom! ).

Waarom?? :')

Ik moet regelmatig een uur alleen autorijden, wordt zo eenzaam als je niemand hebt om mee te praten :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:09

Dan ga ik keihard zingen!
Spotify playlist aan en zingen maar!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:15

Ik zit ook altijd alleen in de auto en zing of keihard mee of ben in gesprek met mezelf, maar eigenlijk nooit in het engels..

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:26

- Ik zing in de auto altijd engelse songteksten in het nederlands en lach dan keihard om mezelf.
- Ik moet altijd om :00 :05 :10 etc. uit mn bed komen. Is het bijvoorbeeld 7:06 moet ik blijven liggen tot 7:10.
- Ik moet altijd 2 m&ms tegelijk in mn mond stoppen en ook altijd een even aantal in mn hand hebben.

En zo heb ik nog veel meer dingen die een beetje apart zijn.. :') :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:11

Laatst met oreo's eten.. Ik moet altijd eerst een koekje, dan eet ik de room eraf en dan het andere koekje!

En M&M's ook op kleur! Geel, oranje bruin want die zijn niet zo lekker en dan groen- blauw want blauw zijn de lekkerste

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 16:32

Dit topic word echt gebruikt zoals mijn bedoeling was! Heerlijk en ook wel heel herkenbaar eigenlijk! Hahaha

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:56

Ik heb gilles de la tourette, dit betekend dat ik de hele tijd een tik heb.
In mijn geval sla ik mezelf en sla ik vreemde mensen om me heen. Ouders en goede vrienden krijgen af en toe nog een klap (ja echt een klap want ik sla best wel heel erg hard 8)7 ) maar meestal wordt daar dan over gelachen of krijg ik er een terug. :')
Maar alleen boodschappen doen of winkel zit er voor mij niet in. :n Gelukkig helpt mijn beste vriend(hij is homo en heeft een vriend) me daarin en lopen we altijd omarmd over straat... :+ dan kan ik met 1 arm al niet meer slaan. Gelukkig kan mijn vriend(waar ik op verliefd ben :o ) dit accepteren, hij moet ook wel want hij woont 6 uur rijden van mij vandaan :Y) .
Mijn beste vriend heeft mijn paardje wat ik heb gekocht daarom de eerste 2 maanden ook gereden zodat ik rustig aan hem kon wennen, want ik wouw mijn eigen paard niet slaan zonder reden. Ondertussen is mijn paard aan mij gewend en ik aan hem gewend en sla ik hem helemaal niet (! :D best trots op mezelf) en vindt hij het dood normaal als ik mezelf weer een klap geef.
Enkel dingen die aangeven hoe hard ik sla:
- ik heb wel vaker mijn eigen schouder uit de kom geslagen
- mijn vriend waarmee ik een relatie heb, heb ik een keer een blauw oog geslagen #)
- mijn beste vriend zit onder de blauwe plekken van mij omdat hij altijd de zak is als we naar de winkel gaan of iets, ik richt me namelijk dan op hem af zodat ik geen vreemde mensen sla. Hij zegt ook tegen mij dat ik me op hem af moet richten aangezien ik ooit iemand sloeg en toen de politie erbij kwam. Oeps, gelukkig had ik mijn 'bewijs' bij! En was er verder niks aan de hand.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:11

Gelukkig ben ik niet de enige dus :P

Ik heb iets met nummer 4. Als ik een nummer moet kiezen, kies ik altijd 4.
Verder wil ik alles met even nummers hebben. Volumeknop, aantal stukjes vlees in de pan, lampen, noem het maar op. Anders is er eentje eenzaam :j

Vroeger lette ik heel erg op hoe ik over het trottoir liep. Ik zette mijn voeten altijd op de rij waarvan een volle tegel tegen de gevel aan lag. Tegenwoordig betrap ik mezelf heel soms erop dat ik dat nog doe maar mijn stappen zijn wat groter dan vroeger en dan loopt dat niet zo fijn.

Dit heb ik ook! :
xLeoniee schreef:
- Ik zing in de auto altijd engelse songteksten in het nederlands en lach dan keihard om mezelf.
- Ik moet altijd om :00 :05 :10 etc. uit mn bed komen. Is het bijvoorbeeld 7:06 moet ik blijven liggen tot 7:10.
- Ik moet altijd 2 m&ms tegelijk in mn mond stoppen en ook altijd een even aantal in mn hand hebben.

En zo heb ik nog veel meer dingen die een beetje apart zijn.. :') :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:21

Ik praat in mezelf bij het maken van bijv. berekeningen. Kan ik veel beter nadenken
Mijn omgeving heeft al laten weten dat ik daar de enige in ben :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:24

Tssss, nee hoor, dat doe ik ook :j Net als hardop zeggen welke formules en cellen / bereiken ik in Excel invoer ("is aantallen punt als haakje openen tabbladje januari cel n twee tot en met n driehonderdtweeenveertig puntkomma tabbladje tweeduizendzestien cel a drie haakje sluiten).

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:26

*Bij mij bij kleurrijke snoepjes zoals M&M's of winegums, moet ik eerst de snoepjes opeten die het meest op mijn hand voorkomen. Dit wisselt tussen vorm en kleur. Meestal is het kleur. Is een kleur er evenveel dan kijk ik naar een teveel van een bepaalde kleur tussen die 2.
*Muntdrop moet ik verplicht van mezelf eerst het laagste getal op eten en als laatste het hoogste

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:34

Hilary schreef:
Ik trek eerst mijn rechtersok aan, dan pas m'n linker. Eerst rechterbeen in broek, dan links. Eerst rechterschoen, dan links. Eerste traptrede op of af met rechterbeen.

Dat is een oeroud bijgeloof, wist je dat? Niet voor niks kun je "met het verkeerde been uit bed gestapt" zijn - drie keer raden welk been dat is.

Inderdaad, in mezelf praten doe ik de hele dag door als er niemand bij is. Je wilt niet weten waarover... Traplopen doe ik zo veel mogelijk met twee treden tegelijk. Ik bedacht me als kind dat ik al zo vaak bij het traplopen twee stappen op dezelfde tree had gezet, dat ik dat onderhand wel mocht compenseren om aan het eind van mijn leven gemiddeld één voet per tree te hebben gebruikt. :) Is na een jaar of 22 wel in orde denk ik, maar die gewoonte heb ik nooit laten vallen. Of nog meer van die ontzettend kinderlijke dingen: niet op zwarte tegels stappen, zo weinig mogelijk op de randen van de tegels staan (als het grote zijn), al let ik daar niet altijd meer op. Of nog veel erger:
Spoiler:
een vies woord of een zo hard mogelijke boer laten in fietstunneltjes. Alleen als er niemand in de buurt is natuurlijk.
Maar dat hebben jullie niet gelezen, begrepen!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:48

Snoepjes op kleur sorteren en dan alles gelijk eten, daarna van minst lekker naar lekkerst :+

Ik zing -altijd- als er muziek op is op de computer of in de auto, no matter wie er bij is :')

Klein "dwangneurose" tikje: ik moet alles 5 keer doen. Bv 5 dingen van iets eten (dropjes of zo), 5 slokken drinken drinken per keer, ga zo maar verder. Daarnaast nog een tik dat ik met mn nagel op de randjes van mn vingers 'snijd' van dezelfde hand. Als ik het met 1 doe moet ik het met alle vingers doen (beide kanten van de nagel) anders raak ik een beetje gefrustreerd, zo ook nu... Dan gaat het gelijk jeuken aan mn vingers als ik het niet doe :+

Met fietsen in het bos moet ik zorgen dat ik op de schaduwen naar beneden trap. En ik mag niet op de voegsels (of zo) van tegels en zo stappen.

Oh, en het geluid van de tv moet altijd op een even nummer staan...

:')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:51

Niet precies dezelfde maar zeker eigenaardige dingen !

- Zingen, dansen, omkleden in de auto, kijkt iemand, vooral doorgaan..
- Mezelf complimentjes geven als ik iets goed doe (haha)
- Koosnaampjes verzinnen voor alles en iedereen, deze wisselen ook weleens.. (mijn paard van bijna 1.80 wordt door steeds meer stalgenootjes pony genoemd)

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:00

met hardlopen, heb ik net een fijn ritme, komt er een witte streep of schaduw waar ik dan overheen moet stappen :') ik kan er gewoon niet op gaan staan...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:52

toffifee... ik haal hem helemaal uit elkaar. eet eerst de noot op, dan de caramel en dan de chocola :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:30

Cinderella schreef:
Ik praat ook altijd heel veel tegen mijn kat :'). Ik heb het idee dat ze het wel waardeert. Als ik begin te praten, komt ze naar me toe en begint me onder te kwijlen en kopjes te geven. Toch nog iemand die vindt dat ik niet teveel ratel :+. Mijn vriend kijkt me soms ook wel echt aan van.. uuhh..

Zo herkenbaar. Of kijken wie het gesprek het langste volhoud. De kat of ik!