Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Shadow, juist in de stad is kopen ook niet echt haalbaar, tenzij je de slechte wijken bedoelt maar daar kun je ook wel een huurwoning vinden. Ik heb mijn drugsburen altijd maar voor lief genomen in Rotterdam

Sizzle schreef:Ik heb destijds ook 500 euro betaald voor 12m2. Dus zo erg is dat blijkbaar niet veranderd
Sizzle schreef:Maar dat neemt niet weg dat je soms niet altijd alleen naar op dat moment goedkoopste moet kijken.
Citaat:Je moet dus niet doen of de optie er niet is.
dan weet ik al genoeg.
maar verder zie ik, als je niet zo'n geweldige kans hebt, huren echt als geld weggooien.
Maar komt goed... Sizzle schreef:Als je er echt slecht bij zit krijg je ook geen hypotheek.
Sizzle schreef:Beter zoeken, shadow.
De structurele woningproblemen bestaan helemaal niet. Omdat jij enkele individuele anecdotes hebt bestaan al die cijfers niet. Da's bijna net zo aanmatigend als zeggen dat je altijd werk kunt vinden als je maar zoekt, en negeren dat er een stelselmatig tekort aan vacatures is. Nee. Niet iedereen die zoekt vindt werk. Simpele rekensom: vraag is groter dan aanbod - dan valler er mensen buiten de boot. Citaat:Ik heb al zo vaak mensen (expats) geholpen met een woning in nederlandse steden vinden.
Suzanne F. schreef:Tegenwoordig is kopen te prefereren boven huren door de lage rente. Je betaalt nu aan hypotheek minder dan je aan huur zou doen.
Dammie schreef:Als je een goedkope koopwoning hebt, maakt het niemand uit of je scheef woont, juist lekker voor je hypotheekgever dat je nu ruimer je hypotheek kunt betalen.