, wat hier boven al gezegd is " waar is de grens " )Ik zelf spreek mensen erop aan wat natuurlijk ook mijn functie is... En als het zover komt dat ze er mee door blijven gaan ben ik ook niet te beroerd om een bon te schrijven... Rekening houden met elkaar...
Ik las ook iets over de eerste klas en oude mensen... Er zijn stickers geplaatst dat mensen die minder valide zijn en zwangere vrouwen voorrang hebben daar te gaan zitten... Wat weer niet de bedoeling is is dat mensen er " zomaar " gaan zitten.. In het kader het is vol .. Ik snap het heel goed maar wat wij vaak zien is dat de reizigers allemaal door 1 deur naar binnen willen en vaak 1 of 2 coupes rag vol zijn... Terwijl als je even wat meer moeite neemt door een stukje te lopen er nog wel plaats is.... En natuurlijk gebeurd het ( te ) vaak dat er te weinig materieel is of zelfs personeel ( 1 conducteur mag maar zoveel bakken ( treinstellen)meenemen ) en dat het echt te vol is.. Maar ook dit gebeurd dan maar op een klein deel van een traject en is er later wel plaats . Ik probeer niets goed te praten , wij vinden het zelf ook heel erg vervelend als dit soort dingen gebeuren .
Maar me de hele reis aan andere mensen ergeren (of mensen tot stilte manen) vind ik echt energieverspilling.
En volstrekt logisch dat je dan maar veel meer extra moet betalen, omdat anderen niet even het fatsoen hebben om hun mond te houden
Ik zie niet echt in wat het verschil voor jou is als die persoon met iemand belt of met iemand zou praten.
Ik hoopte dus altijd maar dat de conducteur tijdens het kaartjes checken er iets van zei. Heel veel mensen hebben het op de een of andere manier niet eens door dat ze in een stiltecoupé zitten. Bizar, aangezien het overal zo duidelijk aangegeven staat