Trouwen 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:21

O ja, aangezien ik hier ook wel mee wil kletsen zal ik ook even vertellen.. O:)

M'n vriend en ik zijn inmiddels dik 9 jaar samen (december 2006) en hij vroeg me in april 2015 ten huwelijk. Hij had een verrassingsweekend geboekt. Ik wist alleen dát we weggingen maar had geen idee waarnaar toe. We kwamen terecht in Parijs! <3 Toen had ik al wel zo'n vermoeden dat hij me ten huwelijk zou vragen. Maar er kwam een einde aan het weekend en hij had me nog steeds niet gevraagd. Ik was stiekem best wel een beetje teleurgesteld, want wanneer dan wel? := Toen we eenmaal thuis waren vroeg hij me alsnog, hihi. Hij vond het te cliché om me te vragen in Parijs, waar al zoveel mensen ten huwelijk gevraagd zijn. Dus gewoon lekker thuis en precies zoals hij is. Zo lief! :+:

De datum meteen geprikt. Ik wilde altijd al op 12 mei trouwen, de trouwdag van mijn opa en oma die 67 jaar getrouwd waren op het moment van overlijden. Echt een voorbeeld voor mij! Helaas valt de 12e op een donderdag en "moeten" wij op een zaterdag trouwen ivm het familiebedrijf van mijn vriend. De 12 omgedraaid en dan krijg je de 21e :D

Hier alles al geregeld op de decoratie na. Mijn aanstaande moet nog op pad voor zijn pak. Ik ga in april mijn jurk afpassen, in maart een gesprek met de ambtenaar en in april het eindgesprek voor het boeket en de catering. En dan zijn we er helemaal klaar voor! :):)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:22

Paisano schreef:
Dat is misschien nog wel mijn grootste angst... dat het de hele dag met bakken uit de hemel komt! :=

Ja daar ben ik ook zo bang voor! := Wij hebben alles op één locatie en met mooi weer kunnen we aan het water trouwen. Ik zou het doodzonde vinden als de ceremonie binnen moet plaatsvinden -O-

xMayo

Re: Trouwen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:55

Jaa ik meld me ook!! <3

Booooo, (ook ik heb de o's niet geteld... _O- ) wat spannend zeg! Een heel nieuw leven lijkt me dat.

Paisano, wat een romantiek! Heb je foto's al eerder voorbij zien komen, ontzettend lief en romantisch hoe je gevraagd bent!

Pluttersput, wat een geluk met de regen. Jullie grote dag schiet al op zeg! Bijzonder ook.

Tineke, groot gelijk hebben jullie. Jullie hebben je dag gehad zoals jullie hem wilde. :)

Pippaa, wauw, wat gaaf! :oo

Kaygee, gefeliciteerd!

Witwi, Thailand, wat moet dat geweldig zijn <3

tante_trien, gefeliciteerd :D

Rianne_, haha dat is ook leuk! Fijn dat jullie zo tot de oplossing zijn gekomen :)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:58

Zo, allereerst even een bijleespost := . Ik volg inderdaad het andere topic ook, maar dat is zo lastig bij te houden als je halverwege in komt vallen. Je raakt nooit gewend aan de namen en ik ben telkens alles kwijt.

Ik ben afgelopen 9 januari ten huwelijk gevraagd, in Rotterdam voor Steinberg, de winkel waar we onze ringen hebben gekocht. <3 De datum wordt 23-9-2016. We hebben al een hoop geregeld en we krijgen 11 maart de sleutel van ons droomhuisje. Huwelijksreis gaan we nog niet meteen doen, waarschijnlijk pas ergens in de winter of de zomer erop. Willen beide dolgraag naar Ijsland en Thailand is een droom van mij om naar toe te gaan. Heerlijk om lekker rond te neuzen voor spullen voor de bruiloft en lekker te dromen. Volgende week zaterdag ga ik op pad voor mijn jurk. :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:02

O heerlijk, ik vond jurken passen zo leuk! Ze zeggen altijd dat je het weet als het jouw jurk is. Ik geloofde er niks van, tot ik mijn jurk aan had :D

En bakken uit de hemel, men zegt dat het geluk brengt als het regent op je trouwdag. Dus op zich. En wat een coole trouwfoto's kan je maken onder een paraplu... Hij donker, de dame waarschijnlijk in wit, zwarte paraplu er op... Ik zie daar de charme ook nog wel van in! Ik hoop natuurlijk op droog, maar regen kan ik ook wel wat mee :)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:04

Heeft wel wat, maar dan liever die foto's in 10 minuten en de rest droog. _O-
Ik vind het ontzettend lastig om een fotolocatie te kiezen. We trouwen in 'bunkers', fort Altena. Daar worden ook de familiefoto's gemaakt, maar de echte trouwfoto's vind ik moeilijk.
Waarschijnlijk wordt het een combinatie van natuur en een oud vestingstadje, Woudrichem. Maar dan nog een eventuele binnenlocatie... :=

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:06

Wij trouwen ook in 2016 :)

Wij gaan 20 mei trouwen.
Onderhand bijna alles geregeld, jurk al in huis (nou ja, bij mijn ouders thuis).
Mijn vriend/verloofde :D heeft mij thuis gevraagd nadat hij het huis versierd had en een ontbijtje had gemaakt toen ik zwanger was. Zelfs de avond vtv naar mijn ouders gegaan ok het te vertellen/vragen :D
Inmiddels papa en mama van een geweldig zoontje van net 1 die ook een belangrijke rol heeft op de bruiloft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:07

Wij buiten in het park van waar we wonen. Binnenlocatie heb ik niet, we gaan er gewoon op gokken :D

Ook leuk Jaffel!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:09

Super leuk! :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:16

Paisano schreef:
Dat is misschien nog wel mijn grootste angst... dat het de hele dag met bakken uit de hemel komt! :=

(onder andere) daarom trouwen wij in december :D
Doen we toch alles al binnen dus is het minder erg dat het regent.

Alleen trouwen wij pas in 2017

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:09

Erg leuk om jullie verhalen allemaal te lezen!

Ook al trouwen we pas in 2017, de datum hebben we wel al. Het gaat 23 juni 2017 worden.
Ik wilde graag een 'som' als datum :') 8)7
23-6=17. We hebben namelijk iets gekregen op 8 april 2012 ( 8+4=12)
En daarbij is dat op een vrijdag in een maand waarin het vaak wel mooi weer is.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:18

Rianne_ : Wat mooi dat jouw grootouders zo'n voorbeeld voor je geweest zijn, dat geeft echt betekenis aan jullie datum! Het komt nu allemaal wel snel dichterbij, he? Maar zo te horen komt dat wel goed, jullie hebben de belangrijkste dingen toch al wel op de planning staan. Spannend dat je jurk in april binnenkomt! Waar heb je hem gekocht?

En voor wat betreft de regen... daar kan ik nu al wakker van liggen, terwijl je er echt niks aan kan doen! ^)

xMayo : Dank je wel! :o

jessicadewit : Wat grappig, wij trouwen dit jaar op 23 juni! <3

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:24

Paisano schreef:
Jaaa, ikke! <3 Met mijn maatje, Sebastiaan! <3

Hij heeft mij op 23 december 2014 ten huwelijk gevraagd voor het Schönbrunn paleis in Wenen ([LZP] Mysterieuze post van een aanbidder...):

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

We gaan trouwen op 23 juni, drie jaar nadat hij me heel zachtjes vroeg of ik zijn vriendinnetje wilde zijn. :D Vandaag nog precies vier maanden te gaan, het komt allemaal heel dichtbij ineens! Ik vind het zo spannend! We hebben al heel veel geregeld, maar toch heb ik het idee dat ik van alles vergeet. Om niet te beginnen over al die ideeën die je op Pinterest kunt opdoen! Gelukkig helpt Sebas mee, we doen alles echt met zijn tweetjes. We hebben er een beetje een gezamenlijke hobby van gemaakt. :)) Al ben ik er nu na ruim een jaar ook wel klaar mee hoor, laat die grote dag maar komen!

Nog gefeliciteerd met jullie verloving! Hoe heeft hij je gevraagd? Jouw verhaal is trouwens wel flink anders dan anders! Waar heb je jouw verloofde ontmoet en hoe lang zijn jullie nu samen? Ga je naar Turkije verhuizen na de bruiloft? Klinkt heel erg spannend allemaal!

Nouja! Mijn vriend heeft mij met kerst ook in Wenen gevraagd. Wat een romantische stad! :D

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:44

Paisano schreef:

Dat hebben wij dus gehad op onze trouwdag 1,5 jaar terug. Het heeft de hele dag geregend, totdat we elkaar het jawoord gaven. Toen begon de zon heel hard te schijnen. Helaas is de ceremonie toen binnen geweest maar konden uiteindelijk wel buiten de foto's doen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 09:52

Regen hoef ik niet bang voor te zijn hoop ik :')

Wat leuk al die romantische verhalen!

Waar hebben jullie je trouwjurk gescoord?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:14

Ik volg ook :D
23 mei 2016 gaan we trouwen, dan zijn we ook 10 jaar samen.
27-08-2013 heeft hij mij verkleed als prins op het witte paard ten huwelijk gevraagd :)
Eind deze week gaan ze mijn jurk op maat maken.

Ik hoop ook echt dat het droog is, want we trouwen op een mooie buiten locatie en zou het zonde vinden als we dan naar binnen moeten :P vorig jaar was het prachtig weer op 23 mei.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:21

Ik ga jullie mee volgen, wij zijn 30 december getrouwd.
En vind het heerlijk om trouwverhalen te lezen.
Geniet van alle voorbereidingen, het is zo leuk!
Over het weer, wij hadden nooit verwacht dit prachtige weer te hebben, het leek wel lente.
Laatst bijgewerkt door Eleentje op 03-05-24 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:24

Oh wat een mooie foto :) ziet er inderdaad uit als heerlijk weer!

Mijn jurk komt uit de outlet in Eindhoven, en ben er dolgelukkig mee! Ben vooral heel benieuwd wat mijn lief er van gaat vinden..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:40

Wauw met zulk weer op 30 december heb je echt enorm mazzel!

Ik heb mijn jurk bij weddings in Rotterdam vandaan. Ergens in april komt hij binnen en mag ik weer passen :)

Ik krijg straks mijn proef make-up. Ben benieuwd!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:01

Ik meld me ook! Ik ben 3 oktober ten huwelijk gevraagd op het strand <3 We hebben een nieuwbouwhuis gekocht wat waarschijnlijk rond de bouwvakvakantie klaar is. Onze datum wordt 3-11-2016 :+:
Ik maak me ook al zorgen over het weer, maarja daar kan toch niets aan veranderd worden. Aankomende zaterdag weer voor een jurk shoppen!

Mooie foto Eleentje!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:45

Mooie foto Eleentje, gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Spannend Miriam, leuk als je zo stapje voor stapje jullie huis ziet 'groeien'

Ik ga voor mijn jurk naar Taft en Tule in Schoonhoven. <3

Wat voor huisje hebben/krijgen jullie? Wij krijgen 11 maart de sleutel van dit poppenhuisje :D
Afbeelding

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:03

Paisano, mijn jurk komt bij Mariages uit Hoogeveen (Drenthe). De jurk is daar al maar moet ik nog afpassen. Het merk waar 'ie van is wordt alleen door hen verkocht in Nederland en ze hadden dus overal maar eentje van. Ja gaat echt snel nu! :D Moet jij nog veel?

Oooh je hebt echt lang moeten wachten op DE dag Jenkins! Houd je het nog vol? :D Leuk, je trouwt 2 dagen na mij!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:04

denice : Dat meen je niet! Wat toevallig! Nu maak je me heel nieuwsgierig, vertel! :D

Booooo : Bij Weddings in Rotterdam. Onwijs leuke zaak, het was net als op tv! :))

Afbeelding

Jenkins : Wat leuk om jou hier te zien!! Ik dacht af en toe nog aan je, leuk om te horen dat jullie na dat geweldige aanzoek (voor de rest, zie: [LZP] Is mijn vriend echt zo romantisch?! Volg mijn mysterie!) inmiddels ook echte trouwplannen hebben! En een hele mooie datum, tien jaar samen al! Jeetje, daar ik voorlopig alleen nog maar van dromen. :o

Eleentje : Ik geniet zo van jouw foto's, wat zien jullie er gelukkig uit! <3 En wat een mooie vrouw ben je!

Rianne_ : Toevallig kom ik uit Drenthe, dus Hoogeveen ken ik wel! :)) Spannend dat hij er al is, wanneer mag je hem weer aan? Wij zijn zelf ook al best ver: locatie, jurk, getuigen, boeket, taart... alle grote dingen zijn eigenlijk wel geregeld nu!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:17

Eleentje: Wow jij had nog mooi weer voor december! :D

xMayo: Wat een schattig huisje zeg!

Paisano: Haha wat leuk! Ik ga zaterdag waarschijnlijk naar een outlet in Eindhoven. Ben niet op zoek naar een jurk van € 1.000,- :D Dus outletshops zijn welkom :=

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:41

Begin april mag ik m'n jurk weer aan! Nu al zin in :D Heerlijk is dat he, als je al zoveel geregeld hebt. Ik vind het echt fijn dat ik nu niet hoef te stressen omdat het steeds dichterbij komt.

Leuk Booooo! Hopelijk slaag je meteen zaterdag! :D Mijn budget was €1.000,- maar ik kon daar echt niet voor slagen :=