Wat moet je doen als je met je auto in het water beland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 04:37

Veel mensen hangen de lifehammer op de verkeerde plek, namelijk;
Afbeelding

Als de auto gewoon rechtop staat, kun je er misschien nog wel bij. Maar ligt de auto op de kop, dan word het héél lastig om de hamer te pakken. Heel nare situatie word dat, als je de hamer nodig hebt om de gordel door te snijden, maar je er niet bij kunt en ondertussen de auto volloopt met water :\ Bevestig de hamer dus altijd op een plek hoog in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:35

Door een ongeluk twee weken geleden ben ik mij er ook meer in gaan verdiepen.
Gelukkig was het een redelijk ondiepe sloot en doordat mijn auto schuin terecht kwam liep alleen de passagiers kant vol en kon ik er door het raam nog droog uitklimmen. Water stond tot onderkant van de ramen.
Ik ga ook een cursus volgen om mij voor te bereiden mocht ik ooit wel in diep water terecht komen.
Ik heb inmiddels ervaren hoe ongeloof snel het gaat en je er niet tegen kunt knipperen tot je er al in ligt. Ik heb dan ook nog een boom geraakt en als mijn auto niet schuin was gereden door de steile slootwand had ik die boom vol geraakt. Ook bezat ik maar 1 lifehammer en lag die op een onhandige plek.
Mijn auto was total los dus ik heb een nieuwe auto moeten kopen, deze ga ik dan ook voorzien van 3 lifehammers. Twee voorin omdat ik vaak iemand naast mij heb en eentje achterin op het plafond (in het midden) zodat eventuele passagiers achterin zich ook kunnen bevrijden. Ook heb ik al een zaklamp in de auto liggen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:22

Daphne__ schreef:
Veel mensen hangen de lifehammer op de verkeerde plek, namelijk;
http://i291.photobucket.com/albums/ll31 ... 00x450.jpg

Als de auto gewoon rechtop staat, kun je er misschien nog wel bij. Maar ligt de auto op de kop, dan word het héél lastig om de hamer te pakken. Heel nare situatie word dat, als je de hamer nodig hebt om de gordel door te snijden, maar je er niet bij kunt en ondertussen de auto volloopt met water :\ Bevestig de hamer dus altijd op een plek hoog in de auto.

Juiste advies is om in de auto te gaan zitten, gordel om, geef een kort rukje zodat gordel vastslaat en je niet kan smokkelen. Steek nu je handen uit en bepaal welke plek je kan bereiken waar je dat ding kan bevestigen.