Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Bespaar je dan ook op afval dat recyclebaar is? Ben even nieuwsgierig......
alleirbag schreef:Cowboy55 schreef:Bespaar je dan ook op afval dat recyclebaar is? Ben even nieuwsgierig......
Ja. Ik probeer zo min mogelijk afval te produceren, en het afval dat ik wel produceer moet op z'n minst recyclebaar zijn. Ik heb een eigen mileustraatje aangelegd waar ik de volgende soorten afval scheidt;
- gft
- klein chemisch afval en elektra
- glas
- textiel
- bewerkt hout
- metaal
- papier
- plastic
- hard plastic
- rest-afval
En als ik iets nodig heb of koop dat niet recyclebaar is, kies ik voor het meest gunstige. Dus papier over plastic, glas over bewerkt hout, etcetera.
Cowboy55 schreef:Bespaar je dan ook op afval dat recyclebaar is? Ben even nieuwsgierig......
MarlindeRooz schreef:Helaas ben ik weer ergens naartoe verhuisd waar afval niet gescheiden wordt. En op mijn fiets steeds heen en weer is geen doen.Op mijn studentenkamer kan je het helaas ook bijna niet opslaan.
Heeft iemand hier nog tips voor het meenemen van broodjes? Ik maak regelmatig broodjes met mozerella, tomaat en pesto maar dat doe ik in aluminiumfolie zodat de inhoud erin blijft. Met bakjes vliegt het overal heen en met papieren zakjes lekt de pesto er door...
alleirbag schreef:Ik kan het kwijt aan een project, heel specifiek! Maar goed; hoe vaak kom je nou bewerkt hout tegen als je zero-waste?
MarlindeRooz schreef:Helaas ben ik weer ergens naartoe verhuisd waar afval niet gescheiden wordt. En op mijn fiets steeds heen en weer is geen doen.Op mijn studentenkamer kan je het helaas ook bijna niet opslaan.
Heeft iemand hier nog tips voor het meenemen van broodjes? Ik maak regelmatig broodjes met mozerella, tomaat en pesto maar dat doe ik in aluminiumfolie zodat de inhoud erin blijft. Met bakjes vliegt het overal heen en met papieren zakjes lekt de pesto er door...
Citaat:Zoek even op green Evelien. Handige blogs met super handige tips.
Wubwub schreef:Ik ben hier nu 2 jaar heel actief mee bezig maar dan in de bredere zin. Niet alleen afval maar ook g/w/l en minimaliseren.
Ik hergebruik, upcycle en probeer zo min mogelijk rotzooi te kopen. Zo kun je denken aan groente waar geen onnodige verpakking omheen zit. Eigen broodzakken meenemen naar de bakker. Tweedehands kopen want dat is en recycling en je hebt geen verpakking. Ik maak eigen wasmiddel wat ik in oude wasmiddelflacons stop. Geen afval en stukken goedkoper ook nog.
Spuitflessen die leeg zijn gebruik ik om zelfgemaakte desinfecteer spray of zelfgemaakte vliegenspray in te doen en zo kan ik nog wel uren door gaan.
Koop minder rotzooi = minder afval en hergebruik waar mogelijk.
Ik heb nu met 3 personen en 1 kat nog zo'n vuilniszak per 3 maanden aan restafval en dat kan nog minder en daar gaan we ook voor.
Zoek even op green Evelien. Handige blogs met super handige tips.
Sonja_vR schreef:Je hebt ook herbruikbare wraps om je boterham in te pakken
Ik heb er 1van een spaaractie van vivera oid liggen
Geen idee hoe die dingen heten![]()
Maar ze zijn wasbaar en je vouwt hem om je broodje heen en dan sluit je hem met klittenband
Werkt best goed