Wat mij nou is overkomen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:51

farahdiba46 schreef:
Rosie schreef:

Je inlevingsgevoel voor de mensen die slaapdronken en in paniek zijn mis je dan weer ;)

klopt. Dat valt hier onder egoistische aanstelleritus.manlief zou het zonder morren oplossen maar ik laat de ziel lekker slapen. Jullie mannen zijn allemaal werkloos neem ik aan?

Als TS nou elke nacht naast zijn bed zou staan zou ik ook denken; joh, dit gaat wat ver. Maar het komt 1 keer voor. Doe niet zo negatief. Weet zeker dat mijn vader zich dood zou lachen en na een kwartier weer diep in slaap zou zijn :) . Hij heeft duizendmaal liever dat ik hem wek dan dat ik in m'n eentje in paniek ben.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:52

farahdiba46 schreef:
Klopt. Dat valt hier onder egoistische aanstelleritus.manlief zou het zonder morren oplossen maar ik laat de ziel lekker slapen. Jullie mannen zijn allemaal werkloos neem ik aan?

Vraag me af wat jij doet ...... :=
De hele dag in de keuken staan?

TS, ik heb hier ook vaak last van, veel agressieve dromen
heb ik, dus lig vaak te beuken tegen mijn man, arme ziel ;) :+

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:52

xSCWx schreef:
Haha ja slaapdronken doet rare dingen met je hersenen.
Zo werd ik eens wakker en ik herkende mijn man niet. Ik schrok me rot en moest echt na gaan denken hoe mijn man er ook alweer uit zag om tot de conclusie te komen dat het hem echt was en geen vreemde :')

Dit heb ik ooit jaren geleden gehad met mijn toenmalige vriend. ik had al zeker een jaar of 4 een relatie met hem.. werd wakker uit een droom en wist absoluut niet bij wie ik in bed lag... aangezien ik meestal zonder iets aan slaap.. ben ik het bed uit gegaan, ondergoed en t-shirt aangetrokken en toen maar weer in bed :') Moet toch slapen en ik dacht : "ik zie morgenochtend wel verder"... 's ochtends snapte ik eerst niet waarom ik ondergoed en een t-shirt aanhad :\ , tot ik me herinnerde wat er 's nachts gebeurt was :')

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:53

Zo werd ik een keer wakker en zat er een klein papegaaitje op mijn vriend. Heeft ook even geduurd voordat ik besefte dat dat niet echt zo was.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:55

Ik heb soms dat ik overal insecten zie lopen 's nachts..
Alleen voor mij is de enigste oplossing altijd de stofzuiger. :')
Dus dan sta ik midden in de nacht te stofzuigen tot ze weg zijn :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:04

Ik vind dit soort verhalen altijd wel grappig en interessant :))

Laatst had ik het zelf ook. Toen dacht ik dat er een mega grote spin over de rand van mijn kant van het bed kroop dus ik stoof half liggend achteruit over mijn vriend heen die vervolgens een hartverzakking kreeg van mij.
Een paar seconden daarna was ik wel goed wakker en dacht ik nog steeds dat er een spin zat, maar daarna realiseerde ik me dat het een droom was en schaamde ik me kapot :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:09

farahdiba46 schreef:
nee hoor, heerlijk geslapen (en mijn man ook).

Denk dat ik gewoon wat meer inlevingsgevoel heb dan de anderenhier voor hardwerkende mannen die hun nachtrust hard nodig hebben.

Je hebt hier iig het inlevingsgevoel van een steen in een winterse vijver.
Als ik zo iets heb en ik zou het 's morgens vertellen zonder hem wakker te maken zou hij zeggen "maak me dan wakker!".
Andersom hoop ik dat mijn man mij ook wakker maakt wanneer hij in paniek zou zijn 's nachts. Mijn vader zou desnoods de 35km die hij van me af zit rijden om me te komen helpen. Andersom net zo. Dat doe je voor mensen waar je om geeft.
En mijn man werkt gemiddeld zo'n 11 a 12 uur per dag dus nee, niet werkloos. Misschien moet je je ook zo eentje zoeken, dan kan je misschien normaal reageren op dit soort topics.

However; eng TS! Ik heb wel eens enge dromen (toevallig ook vannacht) maar ik besef meestal wel vrij snel als ik er uit wakker wordt dat het maar een droom was. (al moet dat besef wel vaak nog even inzinken.)

DonCamillo

Re: Wat mij nou is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:20

Niet helemaal hetzelfde als enge spinnen zien, maar: ik heb ooit gedroomd dat mijn vriend vreemd ging. Hoewel inmiddels klaarwakker, ben ik de hele ochtend nog boos op hem geweest...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:39

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt :+
Ik sliep bij de ouders van mijn vriend (zonder mijn vriend), waar ze heel veel katten hebben. Toen was ik nog als de dood voor katten. 's Nachts werd ik woelend wakker, want "er zat een kat onder de dekens naar mijn tenen te klauwen" :')
Net op dat moment komt een zusje van mijn vriend thuis na het stappen en die ziet dat het licht in mijn slaapkamer brandt. Ze doet de deur open en vraagt wat er aan de hand is. Ik zit verwilderd overeind te zoeken naar de kat. Dus ik zeg: "er zit hier een kat". Ze helpt mee zoeken, maar al snel weten we zeker dat er geen een kan zitten _O- _O-

Beter dit dan een "dode rat" op je kussen, maar ik heb het nog lang moeten horen! :P

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:52

Super herkenbaar zulke verhalen! En ook lachwekkend achteraf... _O-

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:53

farahdiba46 schreef:
Rosie schreef:

Je inlevingsgevoel voor de mensen die slaapdronken en in paniek zijn mis je dan weer ;)

klopt. Dat valt hier onder egoistische aanstelleritus.manlief zou het zonder morren oplossen maar ik laat de ziel lekker slapen. Jullie mannen zijn allemaal werkloos neem ik aan?

Ik hoop oprecht dat jij geen kinderen hebt :=

TS; dromen kunnen zo levensecht zijn soms! Ik heb een keer gedroomd dat ik wakker werd en had toen heel sterk het gevoel dat mijn overleden broer in de kamer was. Voelde me heel fijn, heel gerust ofzo. En toen werd ik echt wakker, zo raar en realistisch! Terwijl ik helemaal niet zweverig ben.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:00

Ach ja... Ik maak mijn vriend zo vaak wakker... Enkele voorbeelden:

1. 1 van de kinderen lag tussen ons in bed... Ik word wakker... En hup kind kwijt... Dus als een bezetene onder het bed in zoeken naar het verloren kind :P (kinderen worden altijd terug in hun eigen bedje gedeponeerd als er al eens eentje in ons bed beland :P )
2. Er lopen cavia's onder het bed.... Echt waar.... Heeeeeeeeel veeeeellll! Kom kijken...
3. Ik rammelend aan vriend: Er zitten hier katten... Mijn vriend: ooo ja joh? Ik: ja... Een hele dikke ik ben hem aan het zoeken... Vriend: zoek dan gelijk even die trekveer... Dus ik schrik wakker... En ben vervolgens pissig dat ik een trekveer moet zoeken :P
4. En met mam op vakantie in Afrika... In paniek: Mammmm de bedden zijn verschoven! Mam zo ja... Klopt.... Ik: heb je dat helemaal alleen gedaan? Wauwww... Mam: Ja schat... Ga maar slapen :P

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:14

Ik heb ook altijd van die 'enge dromen' die heel echt zijn. Dat ik opgesloten zit, dat er een iemand achter je aan zit en je hele kamer in elkaar slaat incl. de tv. := Vaak inderdaad ook over beesten.
Maak nog wel is wat mee in de nacht. (En mijn ouders ook) Mijn vader springt altijd gelijk uit bed omdat die bang is dat ik in paniek van de trap af val. :+

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:20

Wauw dat is schrikken! Vooral omdat het dus net echt lijkt. Ik heb vaak gehad dat er een man naast mn bed stond of dat die op mij af kwam lopen. (Dacht ik) het leek zo echt!!!! Laatst zag ik een grote spin omhoog gaan langs mijn kussen naar het plafond(dacht ik) was dus gewoon slaapdronken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:47

Mijn vader heeft mij een keertje gebeten omdat hij dacht dat er eem inbreker was :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:03

Zo zag ik ooit een rat de vloog door te draaien met zijn staart. :+ Het engste is dat je wel 'wakker' bent en je het niet echt droomt, daarom lijkt het zo echt denk ik.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:15

farahdiba46 schreef:
nee hoor, heerlijk geslapen (en mijn man ook).

Denk dat ik gewoon wat meer inlevingsgevoel heb dan de anderenhier voor hardwerkende mannen die hun nachtrust hard nodig hebben.

Ben ik blij dat mijn vriend toch wat meegaander is :z

Ik praat in mijn slaap en daarnaast wordt ik ook regelmatig wakker met het idee dat ik nog droom
Bijvoorbeeld van de week droomde ik dat ik op excursie was in een vleermuis grot en er sprong een vleermuis in mijn nek, waarop ik wakker schrok van de impact van de vleermuis in mijn nek.
Vriend heeft me uitgelachen, heeft me weer neergelegd, vast gepakt en is verder gaan slapen :+
Als ik praat in mijn slaap en wordt hij er wakker van praat hij even terug zegt dan dat ik stil moet zijn en hij valt weer in slaap.

volgens jou zou ik dan maar ergens anders moeten gaan slapen want ik ben niet goed voor zijn nachtrust die hij hard nodig heeft?

@bloembloem: ik heb dat ook een tijdje gehad toen ik klein was... mocht niet meer bij oma in bed logeren want ik had heel haar schenen blauw geschopt in mijn slaap :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:16

Ik heb hele levendige nachtmerries dat mijn ouders zijn overleden. Die weten inmiddels dat als ik ze midden in de nacht bel ze alleen hoeven te zeggen ''we leven nog'' en dan slaap ik zo verder. Vaak wéét ik niet eens dat ik gebeld heb. Krijg ik de dag erna om de 20 minuten een smsje van mijn vader. ''Net gegeten. Ik leef nog.''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:22

Wat bizar Lieveli, waar komt die angst vandaan, of weet je dat niet?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:26

ik droom en wandel ook.. zo loop ik rustig naar buiten om de koeien in een andere wei te zetten, ben ook ooit eens met een mes naar buiten gelopen wakker maken raak ik in paniek of boos.. beste is in mijn verhaal meegaan en zorgen dat ik veilig ben.. deuren en ramen dicht enzorgen dat ik weer in bed kom

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:27

Haha jeetje wat een 'droom'! Ik zou me ook kapot schrikken.. ik ben 23 en woon nog thuis en ik zou op zo'n moment ook zeker weten mijn vader roepen :')

Zelf doe ik ook dingen in mijn slaap. Zoals midden in de nacht een slaap bank uitklappen enzo! :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:35

Goh wat een grappige en aparte verhalen!
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, dat ik echt iets meende te zien, maar weet wel nog dat mijn neefje vroeger vanalles zag in zijn slaap.. dat ie ineens begon te springen en gilde 'SPINNEN iiieeeee' :') En dat hij slaapwandelde en als ik dan zei dat hij weer in bed moest gaan liggen dan zei hij dat hij even nog wat moest doen wat nergens op sloeg.. En dan zei ik, prima doe dat maar en dan kom je weer in bed liggen, en dan was het goed en sliep ie verder. We lachen er nog steeds vaak om!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:39

Dit klinkt als een hypnagoge hallucinatie. Ik heb dat ook weleens en dan vaak met spinnen. Kan inderdaad heel echt en eng zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:44

Ik heb ook regelmatig nachtmerrie-achtige dingen. Als ik uit mezelf wakker wordt kruip ik jammerend en bibberend half op/in mijn vrouw en vertel haar wat ik heb gedroomd. Als ik niet zelf wakker wordt maakt zij me wakker en houdt me vast.
Andersom net zo. Óók als de ander een vroege dienst heeft en er voor zessen uit moet.

En als ik 's nachts gevaarlijk lage suikers heb dan loopt ze nog twee trappen af naar de keuken om limonade en boterhammen voor me te halen ook!

En zo hoort het ook. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:53

Ik heb dit vooral als reactie op medicatie. Echt heel naar vooral omdat het op dat moment zo realistisch lijkt. Terwijl je weet dat je half slaapt/half wakker bent. En toch lijkt het heel erg echt. Lief dat je vader het voor je heet "opgelost". Mijn paps zou het met bijna 82 ook nog opgelost hebben.

Helaas heb ik nu niemand in huis die me daarna even op orde brengt al is een van de honden sinds een tijd dan heel druk me echt wakker te krijgen met likken en poot duwen. Echt lief en helpt wel iets,