Facebook vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:32

kiki1976 schreef:
De grootste ergernis komt idd wel voort omdat idd de meeste allemaal bij ons aan komen kloppen als ze geen gehoor geeft aan degene. En ik denk dat we daar zelf idd harder in moeten worden en het ons niet aantrekken en degene moeten doorverwijzen naar haar.

Dementerend is ze zeer zeker niet. Meer het persoon dat als iemand haar bv ergens op aanspreekt de hele wereld tegen haar is. Gunnen haar niks, en gaat huilen hihi.

Lijkt me ook een erg vervelende situatie. Maar zoals ik al eerder zei en wat je zelf denk ik ook wel weet. Jullie zijn niet verantwoordelijk voor haar gedrag. Moeilijk hoor en rot dat het zo loopt.

Je kan het in ieder geval als een oefening zien met 'nee' zeggen tegen mensen. 'Nee wij kunnen jullie hier niet mee helpen, ga er mee naar de persoon die het doet' ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:34

kiki1976 schreef:
De grootste ergernis komt idd wel voort omdat idd de meeste allemaal bij ons aan komen kloppen als ze geen gehoor geeft aan degene. En ik denk dat we daar zelf idd harder in moeten worden en het ons niet aantrekken en degene moeten doorverwijzen naar haar.
+:)+ Juist! Ik snap dat ze bij jullie klagen, maar dat is de makkelijkste weg. Als iemand constant rare plaatjes plaatst knikkeren ze die er uit lijkt mij of ze ontvolgen die persoon of ze maken groepen aan en delen iets 'aangepast' . Ik zou idd die mensen doorverwijzen naar je moeder. Zij maakt die 'fouten' immers, niet jij of jullie. Misschien dat als ze het rechtstreeks hoort het wel beter begrijpt.

Iets dat je op FB zet kan in principe overal komen. En ik denk dat sommige mensen daar zelf ook nog wat te naïef in zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:34

Schoentje schreef:
Maar die status waar jij op reageert van niet-vrienden van je schoonmoeder, kan ze alleen zien als de status openbaar staat. Dat is dat toch echt de keuze (of fout) van die gebruiker zelf.

Niet helemaal.
Ik heb mijn FB zo staan dat alleen vrienden mijn foto's kunnen zien.
Helaas is het nog steeds zo, als vrienden deze zouden delen op hun eigen tijdlijn; zien al hun vrienden hem ook.
Als je hem deelt wordt hij nl gekopieerd naar die betreffende profiel en gelden de regels van degene die ze op hun eigen tijdlijn hebben gezet.
Zelfs als ik mijn foto zou weghalen staat hij nog steeds op hun tijdlijn.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:46

Brainless schreef:
Schoentje schreef:
Maar die status waar jij op reageert van niet-vrienden van je schoonmoeder, kan ze alleen zien als de status openbaar staat. Dat is dat toch echt de keuze (of fout) van die gebruiker zelf.

Niet helemaal.
Helaas is het nog steeds zo, als vrienden deze zouden delen op hun eigen tijdlijn; zien al hun vrienden hem ook.
Als je hem deelt wordt hij nl gekopieerd naar die betreffende profiel en gelden de regels van degene die ze op hun eigen tijdlijn hebben gezet.

Als jij de foto verwijdert zou deze ook op die andere tijdlijn verwijdert moeten zijn. Omdat het originele bericht niet meer bestaat.
Als dit niet gebeurt zou ik toch even een facebookmelding maken want dat hoort niet.

Voorbeeld: Tijdje terug een kat die was aangereden zien liggen op de weg. Het was te druk om te stoppen en beestje aan de kant te leggen, bericht op facebook gezet van zus en zo daar en daar. Uiteindelijk bericht gehad dat eigenaren zijn gevonden en op de hoogte zijn. Mijn bericht verwijderd en iedereen die hem gedeeld had daar was die ook gelijk weg.

Ontopic;
Ik dacht dat je ook ergens kan instellen dat je berichten niet gedeeld kunnen worden door anderen? Kan alleen niet zo goed vinden waar dat staat

Hypericum

Re: Facebook vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:46

Het is toch reuze simpel? (niet dat ik je gevoel niet begrijp TS, maar daar moet je écht harder in worden)

Een ieder is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij op FB plaatst. Wil je niet dat de hele wereld het kan weten, fine, maar dan pas je je instellingen aan óf zet je het niet op FB.
En jij ts, bent niet verantwoordelijk voor de daden van je schoonmoeder. En die boodschap zou ik dus ook aan de mensen geven die bij jou komen klagen.

En je kan het ook positief bekijken. Je schoonmoeder is lekker confronterend bezig voor een ieder die zich 'veilig' waant op FB :D Welkom in de realiteit van de social media :') :D

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:19

Ik krijg bijna de nijging om te zeggen verwijderd dat FB account maar weer maar ja ti een volwassen vrouw :') zou aan de mensen die klagen aangeven haar van fb te verwijderen. misschien dringt het dan uiteindelijk bij haar door...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:23

Ik zou gewoon zeggen dat jij niet wil dat jij iedere keer aangesproken wordt door jouw vrienden dat zij dingen deelt die niets met haar van doen hebben en dat als je dat nog 1 keer meemaakt dat je helaas geen andere optie ziet dan haar te verwijderen van jouw FB.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:38

ts moet gewoon zeggen tegen die klagers dat ze bij de verkeerde persoon zijn. Probleem opgelost. Het is niet het pakkie an van ts wat haar schoonmoeder doet. Die mensen hebben haar zelf geaccepteerd, hé. Probleem is dan ook heel snel opgelost.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:39

Sammie schreef:
Die mensen hebben haar zelf geaccepteerd, hé. Probleem is dan ook heel snel opgelost.

Nee, die mensen hebben haar niet geaccepteerd....

Die verschijnen in de tijdlijn van schoonmoeders omdat TS bijvoorbeeld de foto's liket.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 15:42

Ze deelt niet alleen van mijn tijdlijn, maar ook van andere mensen die ze in haar lijst heeft staan.
Bv ook van vrienden van haar dochter, bij haar nichtje en zo.Maar vaak wel nadat iemand uit haar lijst daarop heeft gereageerd.

Maar jullie hebben gelijk, ik met hierin gewoon we gewoon meer van ons afbijten. En ook niet meer reageren dat andere ermee bij ons komen (gewoon lekker doorsturen om het maar zo te zeggen)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:54

Tsja dat is sociale media.
Je kan alles delen van facebook vrienden.

Sociale media kan leuk zijn maar kan dus ook in je nadeel werken.
Ze doet niks strafbaar verder en er is geen optie dus ik vrees dat je er zelf vrij weinig aan kan doen behalve al de genoemde tips.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:56

Hoe lang heeft ze nu al Facebook? Misschien dat de nieuwigheid ook nog meespeelt? :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 16:07

Bijna 2 jaar, dus de nieuwigheid is er wel af denk ik.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:31

Brainless schreef:
Schoentje schreef:

Niet helemaal.

Dan hebben ze een screenshot gemaakt of zo. Iets wat alleen open staat voor vrienden zien echt alleen jouw vrienden, ook als het gedeeld wordt.
Het risico van een screenshot is er natuurlijk altijd, dat is het risico van sociale media.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:05

Iris82 schreef:
Sammie schreef:
Die mensen hebben haar zelf geaccepteerd, hé. Probleem is dan ook heel snel opgelost.

Nee, die mensen hebben haar niet geaccepteerd....

Die verschijnen in de tijdlijn van schoonmoeders omdat TS bijvoorbeeld de foto's liket.

Dit kun je uitschakelen. Zodat die schoonmoeder niet meer kan zien waar mensen allemaal op reageren en nog wel kan zien wat mensen zelf op hun tijdlijn plaatsen. Daarmee voorkom je niet dat ze hele fotoalbums deelt maar wel dat ze de status van de vriendin van de buurvrouw van een nichtje deelt omdat dat nichtje op die status reageert.