ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:55

Of je stuurt het beeldje terug met een kaartje:

Bedankt voor het kado. Mijn vriend vind het beeldje echter afschuwelijk, dus ik geef hem je terug. Als je nou de volgende keer chocolade stuurt, hebben tenminste zowel mijn vriend als ik er iets aan :D

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:11

Citaat:
Inderdaad 8nnemiek. Een aardig kaartje terugsturen. Kan als dat zo hard nodig is ook een 'afwijzing' op met een vriendelijke draai;
'Wat een leuke attente verassing heb ik van je ontvangen!
Mijn vriend vindt het eveneens een lief gebaar, bedankt ook namens hem.'

Dat is netjes en helder zonder te kwetsen.

Zo ja. En dan weer vrolijk verder met je leven!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:16

Pluttersput schreef:

Bedankt voor het kado. Mijn vriend vind het beeldje echter afschuwelijk, dus ik geef hem je terug. Als je nou de volgende keer chocolade stuurt, hebben tenminste zowel mijn vriend als ik er iets aan :D

Alweer een nare reactie.

Al met al (de uitzonderingen bevestigen de regel) is deze draad geen reclame voor de vrouwelijke helft van onze soort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:22

Ik zou hem een kaartje of berichtje sturen: bedankt voor je cadeau. Dan impliceer je helemaal niets, maar ben je gewoon vriendelijk.

Ik vind het sympathiek van hem :) en snap de ophef ook niet helemaal :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:28

Ik zou het cadeau houden, al heb ik geen flauw idee wat je er mee moet doen :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:32

Het is niet omdat een aantal van jullie dit een lieve of normale actie vinden dat iedereen dat vind.

Niet om iemand aan te vallen hoor, een andere ex van mij was enorm jaloers en kon niks verdragen als iemand anders aardig tegen mij deed.

Een bij sommige mannen moet je gewoon een reactie geven in de trant van de post van Pluttersput anders snappen ze het niet...

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:33

Ik zou het cadeau terug geven, met de mededeling dat je het wat ongemakkelijk vindt gezien je een nieuwe vriend hebt, maar het wel erg attent van hem vindt.

Een vriendin van me krijgt elk jaar een bos bloemen voor Valentijnsdag van haar ex. Ze hebben samen een kindje en ze krijgt altijd iets in de trant van "Omdat je als moeder van ons kind altijd een plekje in mijn hart hebt". Ze hebben beiden een nieuwe relatie en willen elkaar niet terug, maar dat zou ik nog wel kunnen begrijpen.

Ik zou me persoonlijk ongemakkelijk voelen als ik een cadeau zou krijgen van een ex terwijl ik duidelijk geen interesse meer heb.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 17:35

Dit is mijn Valentijn van dit jaar.
Lief, knuffelt graag, en gaat niet in discussie :p

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:43

Smudge schreef:
Een vriendin van me krijgt elk jaar een bos bloemen voor Valentijnsdag van haar ex. Ze hebben samen een kindje en ze krijgt altijd iets in de trant van "Omdat je als moeder van ons kind altijd een plekje in mijn hart hebt". Ze hebben beiden een nieuwe relatie en willen elkaar niet terug, maar dat zou ik nog wel kunnen begrijpen.

Dat vind ik een heel andere situatie inderdaad. Dit klinkt echt als een oprechte blijk van waardering omdat hij haar een geweldige moeder vindt. Dat is mooi!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:44

Of je reageert en hoe je reageert hangt volledig af van hoe de verstandhouding met je ex is.
Is hij het type stalker en wil jij niets meer met hem te maken hebben, dan zou ik alles wat hij stuurt/elk contact dat hij zoekt negeren.
Maar is de verstandhouding goed dan kun je hem een berichtje sturen met een bedankje, en het opvatten als een compliment.

Voor je huidige vriend moet je in elk geval niets verborgen houden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:19

Jouw leven is echt een soap he :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 18:27

Cinderella schreef:

T word er op deze manier niet beter van nee :p
Wat ben ik blij als ik weer gewoon 'saai' alleen school en stage heb.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:38

Een cadeau is niet per definitie lief of attent. Een cadeau kan ook ongepast of ongewenst zijn. Dat wordt bepaald door de situatie en het is aan de gever om deze situatie zo goed mogelijk in te schatten.
De ontvanger wordt in dit geval in twijfel geduwd. Het cadeau is toch niet zo gewenst.
Verkeerde inschatting van de situatie door de gever. Dat is helemaal niet erg, dat is menselijk.
Net zoals het niet erg is als de ontvanger dit cadeau niet ten volle waardeert. Nergens ligt schuld.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:58

fleurtjeuh schreef:
Cinderella schreef:

T word er op deze manier niet beter van nee :p
Wat ben ik blij als ik weer gewoon 'saai' alleen school en stage heb.

Tja.. Ik ken je niet persoonlijk TS, maar je valt al een hele tijd op. Ik twijfel of je wel een 'saai' leven zoekt, je topics en berichten op bokt zeggen namelijk iets anders. Misschien zou een momentje van evaluatie over jezelf niet zo verkeerd zijn :). Ik bedoel dit overigens niet naar, maar als een tip.
Dat jouw vriend blijkbaar zo jaloers is, is toch niet jouw probleem? Je maakt er een probleem van door nu een pakje achter te willen houden. Gewoon vertellen, kadootje wegdoen, als je er niet van gediend bent en klaar. Het leven is soms zo simpel, zoals je het zelf maakt. Een motto wat je goed zou staan :).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 19:21

Mijn vriend is niet jaloers. Hij is onzeker. Daar zit verschil in.

Ok ik geef toe. Ik ben vele malen minder stabiel geweest. Maar sinds ik met de pil ben gestopt voel ik me veel stabieler, en dat merkt mijn vriend ook.
Maar daar is weer een andere situatie uit ontstaan ondanks het gebruik van condoom.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:41

Huertecilla schreef:
Pluttersput schreef:

Alweer een nare reactie.

Al met al (de uitzonderingen bevestigen de regel) is deze draad geen reclame voor de vrouwelijke helft van onze soort.

Juist wel. Iedereen denkt er anders over, en als jongen waarvan je weet dat je ex rustig door gegaan is met haar leven en een andere vriend heeft, moet je toch nog eens 3 keer nadenken voordat je zoiets doet. Bezette mensen moet je niet mee rommelen, ook niet als jij toch nog verliefd bent. Doen ze dat wel? Mag je daar, en helemaal in zo'n geval als dit van de ts direct op reageren. De meeste mannen doen niet aan subtiel...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:47

Terugstureb met "bedankt maar ik heb hier geen behoefte aan mvg...."

Duidelijk maar niet onvriendelijk (wat imo niet nodig is)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 14-02-16 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:47

fleurtjeuh schreef:

Ok ik geef toe. Ik ben vele malen minder stabiel geweest. Maar sinds ik met de pil ben gestopt voel ik me veel stabieler, en dat merkt mijn vriend ook.
Maar daar is weer een andere situatie uit ontstaan ondanks het gebruik van condoom.

Zwanger?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 19:49

Tulandro schreef:
fleurtjeuh schreef:

Zwanger?

Dat klopt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:50

fleurtjeuh schreef:
sinds ik met de pil ben gestopt voel ik me veel stabieler, .....
Maar daar is weer een andere situatie uit ontstaan

_O- _O- _O- _O- _O- briljant geschreven :j

Wij hadden hier NET hilarische lol over/met/zonder de nieuwe Durex Invisible :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:08

Ik vind het wel lief, maar laat ook zien dat je ex niet los kan laten.
Wat jij ermee moet? Vertellen aan je huidige vriend en vragen wat hij ervan vind. Je weet het zelf niet helemaal, dus ik denk dat je (onzekere) vriend het zal waarderen als je om zijn mening vraagt voor je iets doet. Je ex gaat je er toch niet mee terug krijgen, zolang je dat je vriend ook duidelijk maakt is er geen man over boord.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:09

Gefeliciteerd ts en huidige vriend, een klein wonder in de maak, geen wonder dat je op dit moment niet altijd even stabiel bent. Zijn gewoon de hormonen. Laat je niet opjutten om te reageren op het kado. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:18

Citaat:
Bezette mensen moet je niet mee rommelen,

In het licht van dat 2/3 ervan 'rommelt' met anderen moest ik hier om grinneken.

Citaat:
maar laat ook zien dat je ex niet los kan laten.

Nogmaals: Een verleden liefde blijft per definitie deel van je en een ode er aan op de dag van liefde is heerlijk positief. Weer eens wat anders _/-\o_

Ik kies voor een ongecompliceerde positieve kijk.
Ik ontvang en verstuur lieve odes met waardering, bedoel en zoek er niets achter en ben er open over.

Enneh wanneer een verleden lief daar met een huidig lief een probleem mee krijgt WAS dat al een probleem. Bewijs ik haar er nog een goede dienst mee ook :j
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-02-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 20:19

Felicitaties hoeven niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:21

Wat lief van je ex.
Zal gewoon ontvangen en van genieten.
Een kado is een kado, dus geen verplichtingen om wat terug te doen.

Voor rest zal geen wrok gaan koesteren maar proberen te kijken naar de beste kant van de mensen. Daarmee maak je leven een stuk leuker mee :)