Blue_Eyes schreef:Shadow0 schreef:
Slechte drummers, of bloklfuit
Of viool, vergeet de viool niet
Nou, inderdaad.
Ik ben net zelf begonnen met viool dus het is echt nog kattengejank, en hoe tolerant mijn buren ook zijn, ik wil het ze gewoon niet aandoen, en mogelijke problemen liever voorkomen dan genezen. Dus ik heb een demper gekocht. Een klein dingetje van een paar euro die je op de snaren zet, en het geluid is zeker voor 50% gedempt, zonder verder iets te vervormen aan het geluid, dus je kunt gewoon normaal spelen.
Ik heb zelfs overwogen om een goedkope elektrische viool te kopen. Die kun je met koptelefoon spelen en is dus helemaal stil. Maar dat is didactisch niet helemaal verantwoord, dus als het even kan doe ik dat niet.
Een andere optie is nog het min of meer geluiddicht maken van een slaapkamer en daar spelen.
TS, is het voor jou niet mogelijk om zoiets te doen? Er bestaan 'elektrische' akoestische gitaren, die je dus met koptelefoon kunt gebruiken. Alleen dan zit je nog met je zang natuurlijk...
Ik vind helemaal niet dat je buurvrouw gelijk heeft hoor, maar voor je ontwikkeling in de muziek is het heel slecht als je je altijd bezwaard voelt als je speelt en je altijd op allerlei manieren inhoudt. Dan liever zeker weten dat je niemand lastig valt, en vrijuit kunnen spelen.

). Ik weet dus uit eigen ervaring hoe vervelend geluidsoverlast van je buren kan zijn. Maar enkele keren per week wat akoestische gitaarmuziek, het lijkt me dat daar toch wel afspraken over te maken moeten zijn. Anders vind ik je buurvrouw behoorlijk onredelijk. Wellicht dat het afspreken van momenten dat buurvrouw echt liever niet gestoord wil worden hierbij kan helpen. 
)