Favoriete comfort food recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:18

ijssnuiver schreef:
Een tosti uit de pan(!!) met ham/kaas/champignons en pesto. Zoo lekker!

En de koude wraps met roomkaas en gerookte zalm...

Die tosti klinkt wel heel lekker, die ga ik eens proberen :D

Dagmar80

Re: Favoriete comfort food recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:19

Ik denk bij comfort food inderdaad ook eerder aan goulash, draadjesvlees en chili con carne enzo. Alles zonder pakjes en zakjes! Overigens net zo makkelijk en gezonder. Zie hier wel wat dingen voorbij komen die je beter niet te vaak kan eten haha!

Ik blijf volgen, benieuwd naar de verdere recepten, ideeën opdoen :p

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:40

Dagmar80 schreef:
Ik denk bij comfort food inderdaad ook eerder aan goulash, draadjesvlees en chili con carne enzo. Alles zonder pakjes en zakjes! Overigens net zo makkelijk en gezonder. Zie hier wel wat dingen voorbij komen die je beter niet te vaak kan eten haha!

Ik blijf volgen, benieuwd naar de verdere recepten, ideeën opdoen :p

tja... Voor mij ligt het ook heel erg aan de reden waarom ik er zin in heb...
Heb ik een lange kútdag op mn werk gehad en kom ik om half 9 thuis oid, vind ik een kant en klare pizza bijv echt comfort food.... Dan heb ik geen zin om nog 4 uur te wachten tot dat draadjesvlees klaar is.

Terwijl op een koude zondagmiddag, terwijl buiten de regen tegen de ruiten aanslaat en ik heerlijk onder een dekentje op de bank zit, ik dat draadjesvlees oid echt comfort food vind.... Die geur vanuit de keuken, warme chocolamelk erbij...

Het ligt er ook gewoon aan wat jij onder comfort food verstaat... Is dat iets waar je blij van wordt na een lange, vermoeiende dag werken, of juist op die regenachtige zondagmiddag, of wanneer je ongesteld bent.
Voor mij iig drie verschillende momenten dat ik zin heb in comfort food en ook in verschillende soorten dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:50

_Sillebil schreef:
Oh, dan heb ik het inderdaad verkeerd gedaan. :+ Ik doe altijd boter in de pan namelijk!

Bij Mac& Cheese? Hoort officeel ook :D boter, bloem, melk, alle kaas over de macaroni en dan in de oven.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:58

prugelpiet schreef:
_Sillebil schreef:
Oh, dan heb ik het inderdaad verkeerd gedaan. :+ Ik doe altijd boter in de pan namelijk!

Bij Mac& Cheese? Hoort officeel ook :D boter, bloem, melk, alle kaas over de macaroni en dan in de oven.

Ik doe altijd een zakje kaassaus maken, macaroni koken, kaas door de kaassaus roeren. Alles in een oven schaal, meer kaas op de bovenkant en dan de oven in totdat er een korstje op zit!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:59

prugelpiet schreef:
_Sillebil schreef:

Jaaa! Ik heb van de week een Jamie Oliver achtige Mac &Cheese gemaakt, inderdaad met een sausje van boter, bloem en melk. Verder wat courgette, champignon en tomaatjes als extraatje erdoor voor nog iets aan vitamientjes, maar was echt super lekker!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:42

Bjarni schreef:
prugelpiet schreef:

Jaaa! Ik heb van de week een Jamie Oliver achtige Mac &Cheese gemaakt, inderdaad met een sausje van boter, bloem en melk. Verder wat courgette, champignon en tomaatjes als extraatje erdoor voor nog iets aan vitamientjes, maar was echt super lekker!

deze is ook echt goddelijk... En gezond :D
http://chickslovefood.com/healthy-mac-and-cheese/

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:58

Verse lasagne.. Heerlijk. Of soep, fantastisch comfortfood. Daarvoor kun je me 's nachts echt wakker maken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:05

Stokbrood bestrijkt met olijfolie en knoflook uit de oven met lekkere dikke soep! Bataatsoep, courgettesoep, harirasoep. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:57

prugelpiet schreef:
_Sillebil schreef:

Nee, bij tosti's. :D Mac&Cheese ben ik altijd lui mee en maak ik in de magnetron.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:08

ijssnuiver schreef:
Een tosti uit de pan(!!) met ham/kaas/champignons en pesto. Zoo lekker!

Net geprobeerd!! champignons even gebakken met wat peper/zout/knoflook poeder, en ipv ham (was even op) boerenmetworst.
Maar wat was die mega lekker!!
ook een tosti gemaakt met ontbijtspek/kaas/pesto/tomaat die was ook erg jummie <3

Morgen de turkse jamie oliver pizza is gaan testen :+

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:13

pizzatosti <3

men neemt een pita broodje, men doet er tomatensaus op met een beetje oregano, men pakt kaas en dan in het tosti ijzer

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:22

Oeh wat een lekkere dingen.

Nacho chips op een ovenschaal en bestrooien met geraspte (verse) kaas. In de oven en laten smelten. En dan heerlijk opeten met crème fraiche dip.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:34

Tosti ui de pan is zo onwijs lekker

Maar ik lees hier dat ze vet worden als je boter in de pan doet ? Is mij nog niet gebeurd

Ik doe boter in de pan die niet te heet is
Pak twee boterhammen en doe op een kaas en de ander ham of iets anders waar ik zin in heb dan leh ik ze beide in de pan natuurlijk met de kant waar niks op zit dan set ik het vuur iets hoger en goed in de gaten houden de boterhammen moeten niet te donker worden

Dan leg ik uiteindelijk beide zijdes op elkaar en bak ik ze aan beide kant nog een halve minuut of minuut en dan worden ze super krokant en niet vet doorweekt das idd erg vies

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:36

Door dit topic heb ik net mijn eerste tosti in een pan gemaakt, feta tosti met lenteui, verse basilicum en italiaanse kruiden op maisbrood.

Oooh wat een heerlijk krokant laagje heeft mijn brood nu :9 <3 Absoluut comfort food +:)+
En helemaal niet vet overigens, heb gewoon een klein laagje boter op beide kanten gesmeerd, verder enkel de pan goed verhit.

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:39

Ik word ten alle tijden diep gelukkig van de chili con carne die mijn moeder maakt, van de lasagne van de Aldi en van het stoofvlees wat ze hebben in de friettent waar ik werk. :D

En daarnaast zelf gemaakte dikke soepen: tomatensoep, erwtensoep, pompoensoep. Echt verrukkelijk allemaal.

En mac en cheese is ook zeker een favoriet! Ik doe er altijd ook nog wat hamblokjes doorheen.

En iets minder comfortfoodachtig, maar wel hemels en perfect voor bij een wijnavondje met vriendinnen: carpacciobonbons. Basilicum, rucola en een klein beetje peterselie grof hakken, pijnboompitjes kort roosteren, bij elkaar gooien in een bak, het mengsel oprollen in twee lapjes carpaccio en het genot kan beginnen.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:40

BiBiQ schreef:
Nacho chips op een ovenschaal en bestrooien met geraspte (verse) kaas. In de oven en laten smelten. En dan heerlijk opeten met crème fraiche dip.

Nou ik weet wat ik vanavond voor de bank zit te eten! Klinkt hartstikke lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:41

Pita broodje opensnijden en salami en kaas ertussen en dan tussen het tostiijzer haha! Omnomnom

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:00

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:15

Paprikasoep. Met bonen en creme fraiche. Ook heel comforting om te maken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:27

gewoon simpele macaroni met veeeeel kaas en verder gesnipperd ui en reepjes ham (2-3 plakken in reepjes/snippers snijden) en natuurlijk nog peper, zout, knoflook en chilipoeder. :9
tosti met (kip)ragout, kaas, ham, kaas, (kip)ragout, de ragout wel dun smeren alsof je bijv boter op je boterham doet. :9
kaaspannenkoek met kipragout. :9
een kom hete soep met stukjes stokbrood. :9

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:45

Een nutellatosti is trouwens ook vreselijk lekker :o

En rocky road :9

En stroopwafel die even bovenop je hete beker thee heeft gelegen.

Trouwens ook écht, écht goede thee. Niet de meuk van Pickwick enzo.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:47

Pasta carbonara met heel veel Parmezaanse kaas! Of een wit broodje met (heel veel) hagelslag. <3

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:20

Ohhh wat een ontzettende lekkere dingen komen hier voorbij!!! Die turkse pizza's van Jamie Oliver ga ik zeker eens proberem!
Maar ik ga zo eerst eens een tosti uit de pan maken :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:28

Eetbaar koekjesdeeg (dus zonder ei erin), heerlijk gewoon <3
Helemaal in combi met brownies, waarvan het recept hier op bokt ook te vinden is (cookiedough brownies)