Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:20

Jeetje wat 'n leuk topic :D
Ik heb het met weggooien dan denk ik 'dit is zielig voor het ding zelf' (knuffels vroeger) en nu denk ik 'zielig voor de persoon waarvan ik het kreeg'. 8)7 ookal is er soms niet mer van te maken wat het is.

Auto's zie ik ook altijd kijken en soms zijn ze vies arrogant >;)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:02

Ik heb dat ook altijd met boterhamzakjes! Ik wil ze niet kapotmaken dus daarom MOET het knoopje eruit, en als ik het knoopje er niet uit krijg dan eet ik gewoon mijn brood niet op :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:05

Tivoli schreef:
Boeken! Die kan ik dus niet wegdoen als ik het gelezen heb. Ookal was het een oersaai rotboek,hij gaat in de kast. Op volgorde van klein naar groot natuurlijk.

Droog ik me liever af met de grijze handdoeken dan met de witte. Zelfde grootte,zelfde merk :Y)

Ik heb een magnetronknuffel-beer in bed die me wel eens warm houd. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen als hij 'verkeerd' ligt,bijvoorbeeld ondersteboven met een geknakte nek. :(:)

Wil ik alleen links van iemand lopen omdat het 'anders niet goed voelt'.

Boomsoorten hebben allemaal een karakter. Sommige bomen zijn zielig omdat ze naast een lantaarnpaal staan en zo nooit eens rust hebben.
Mijn huis heeft geen naam maar wel gevoel en ik zeg vaak 'hallo huis' tegen mezelf als ik thuiskom van werk.

Ik kan uren doorgaan :z

Yaay! Nog een lotgenoot. pfiew :o

Als ik thuiskom kan ik niet eerst naar de brievenbus die bij de andere deur van het appartementencomplex de post halen om daarna daar naar boven te gaan. Want dan kom ik niet door dezelfde deur binnen..
Ik ga dus eerst via dezelfde route naar binnen zoals ik die ochtend naar buiten ben gekomen..
Pleur m'n tas neer en loop vervolgens naar de brievenbus zodat ik dezelfde weg terug kan vinden.

Ik moet precies om heel of half in m'n bed liggen anders voel ik me k*t.

Soms als ik met m'n voet ergens perongeluk tegenaan stoot dan moet ik dat met de andere ook doen. Als ik dat niet doe dan voelt 't echt naar.

Heb een bepaald ritueeltje 's avonds qua beesten verzorgen, dingetjes opruimen etc.
Als ik in bed lig en ik kom erachter dat ik iets daarvan ben vergeten dan moet ik dat alsnog doen.
Vaak zeg ik dan wel letterlijk tegen mezel; komop, dat is weer zo'n neurotisch trekje..
Dan leg ik me er 3 sec bij neer om het vervolgens alsnog te doen omdat het niet goed voelt.

Als ik iemand moet passeren dan komt er gelijk een gevoel in me op of ik dat links of rechts moet doen, knap lastig als je compleet links loopt en je gevoel zegt dat je rechts om iemand heen moet..
Zie dat maar eens te doen zonder dat het er opvallend en raar uitziet dat je ineens voor iemand langs schiet. :P

Ik moet je zeggen dat het af en toe ontzettend vermoeiend is. -O-

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:08

Wat mij dan weer opvalt is dat de mensen die kleuren zien bij de dagen van de week, bijna allemaal overeen lijken te komen qua kleur. Weliswaar niet allemaal in dezelfde volgorde, maar dan nog. Mijne zijn: Maandag geel, dinsdag oranje, woensdag lichtgroen, donderdag donkerblauw, vrijdag bruin, zaterdag weer lichtgroen en zondag rood. Is al zo zolang ik me kan herinneren, waar het vandaan komt weet ik dus niet, maar vind het wel grappig dat heel veel kleuren overeen komen met de rest van jullie.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:10

Ik dacht echt dat ik de enige was *\o/* *\o/*

Klinkers en oneven getallen voelen voor mij negatief. Net als bijvoorbeeld de stad eindhoven, en het dorp Someren. Voelen het zelfde als klinkers en oneven, maar Asten en Amsterdam en Helmond voelt weer heel erg positief :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:14

Op stal slingert er altijd vanalles buiten rond (halsters, borstels, etc.). Elke keer als ik daar ben MOET ik alles ergens binnen neerleggen, anders is het zielig :')
Ik eet ook van alle vier de KitKat-reepjes tegelijk een stukje, zodat ze allemaal tegelijk op zijn en er geen één alleen achterblijft. Mijn kamer staat vol met planten die allemaal een naam hebben , de auto heet Emile en dagen en steden/wijken/landen hebben bij mij ook kleuren. Zo koppel ik Lunetten (Utrecht) aan rood, Noorwegen is blauw, Zweden is een beetje oranje-bruinachtig en Breda is geel :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:17

Druppie7711 schreef:
Ik dacht echt dat ik de enige was *\o/* *\o/*

Klinkers en oneven getallen voelen voor mij negatief. Net als bijvoorbeeld de stad eindhoven, en het dorp Someren. Voelen het zelfde als klinkers en oneven, maar Asten en Amsterdam en Helmond voelt weer heel erg positief :')

Dat rare ombestemde positieve of negatieve gevoel bij dingen heb ik ook heeeeeel erg.

Hebben jullie het ook met letters trouwens? Ik namelijk heel erg! De H is een heel serieuze, volwassen man. De A is juist een heel klein spees druk meisje. De C is heel stoer en de Z is heel erg rustig en in balans.

Dat eten doe ik ook inderdaad! Maar met heel veel snacks. Als bijvoorbeeld chippies 4 verschillende vormen hebben eet ik totdat ik bijvoorbeeld 3 van elke vorm heb. En dan eet ik steeds van elke vorm 1 zodat ik eerst 2 heb van elke vorm, dan nog 1 en dan eet ik ze allemaal op. Als het dan uit balans is word ik echt zo kriebelig. Zelfde mer bv gekleurde beertjes.

Echt heel grappig om al jullie dingetjes te lezen. Sommige vind ik ook gewoon te lief. Mensen zijn echt fijn en bijzonder vind ik! <3

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:18

Ik heb een kalender in mijn hoofd. Het loopt in een soort rondje. De zomer is heel lang en december is juist weer heel kort :')

Met mijn tenen doe ik de lettergrepen na van dingen die gezegd worden (niet altijd, ben niet zo erg dwangmatig :P..)Moet wel met links beginnen.

En op m'n werk heb ik een vaste routine als m'n clienten op bed liggen. Niemand mag die komen verstoren, anders moet ik opnieuw beginnen. Autist :')

Kussens moeten met hun rits en opening naar beneden liggen. Hoofdkussens met opening naar rechts. Knuffels zet ik ook altijd rechtop, laat ik ook niet op de vloer liggen.
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 07-02-16 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:19

Veel dingen herken ik :j
Maandag is rood, dinsdag is blauw, woensdag is geel, donderdag is groen, vrijdag is oranje, weekend is wit.
Auto's en huizen hebben een gezicht. En tonen emotie. Sommige huizen voel ik me dan ook niet lekker in als ze niet blij zijn :+
Ik voel me het prettigst als ik rechts loop/fiets.

En dingen weg gooien kan ik ook echt niet :oo

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:24

De dagen van de week in kleuren... Waarschijnlijk hebben veel mensen in de kleuterklas dagenkaarten of picto's gehad ;)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:31

Blijven we wel ontopic dames? Het gaat vaak al niet meer over synesthesie maar meer over dwangtrekjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:36

amkeVH schreef:
Blijven we wel ontopic dames? Het gaat vaak al niet meer over synesthesie maar meer over dwangtrekjes.

:+ 'ja juf'
Synesthesie is met geen woord benoemd in de OP, misschien ook even de titel van dit topic lezen?
Trekjes als gevolg van bepaalde gedachten lijkt mij prima ontopic hoor.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:51

Druppie7711 schreef:
Klinkers en oneven getallen voelen voor mij negatief.

Precies dat...ik heb altijd wat tegen oneven getallen of klinkers. :') Net als mingetallen zijn bij mij ok altijd negatief.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:56

Het past allemaal prima onder de topictitel :
[LZP] Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Dagen hebben bij mij wel kleuren,maar niet voor vast. Bij mij heeft het meer te maken met mijn eigen humeur denk ik. Vandaag is geel,maar niet omdat het zondag is.

Oneven getallen storen mij zo hard dat ik van alles in huis 2 of 4 heb. Behálve als het drie kaarsjes zijn,die mogen in een groepje staan,niet in een rijtje.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:11

Het heeft allemaal een naam... (moeder is psycholoog) en schijnt beslist niet abnormaal te zijn. Sterker nog, aldus haar, het zijn vaak mensen met een hoog IQ én sociaal gehalte die die gedachtes hebben.

Enne.... zelf vind ik de Thalys er zo haaiachtig eng uitzien :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:22

InekeN schreef:
Het heeft allemaal een naam... (moeder is psycholoog) en schijnt beslist niet abnormaal te zijn. Sterker nog, aldus haar, het zijn vaak mensen met een hoog IQ én sociaal gehalte die die gedachtes hebben.

Enne.... zelf vind ik de Thalys er zo haaiachtig eng uitzien :+

Dat vind ik een interessant aspect,wat je hier zegt.
Ben benieuwd hoe de mensen in dit topic daarover denken? Ik heb een bovengemiddeld IQ.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:24

Hier ook hoog IQ, zou idd kunnen dat met een bepaalde denkwijze te maken heeft. In het kader van 'out of the box' denken?
Hoewel intelligentie natuurlijk in vele vormen komt. Ik ben zelf heel analytisch maar bijvoorbeeld praktisch gezien onhandiger...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:27

Hier ook een bovengemiddeld IQ inderdaad..
De ICE international (is dat dezelfde als de Thalys?) associeer ik ook met een haai trouwens :P

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:28

Heb geen idee hoe hoog m'n IQ is eigenlijk.
Maar denk dat dat wel goed zit;
Intake testen waar 2u voor staat in een half uur/45min afronden.
Bizar ruimtelijk inzicht en logisch denkvermogen. (figuren afmaken, getallenreeksen, etc.)
Snel kunnen hoofdrekenen.
Simpele/logische oplossingen voor problemen binnen een fractie van een seconde bedenken/zien terwijl anderen daar de nek over breken of nog niet eens aan gedacht hebben.

Heb alleen nooit het geduld voor zo'n IQ test :')
Weet iemand een goede (gratis) test die je online kan doen?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:33

Mars schreef:
amkeVH schreef:

:+ 'ja juf'
Synesthesie is met geen woord benoemd in de OP, misschien ook even de titel van dit topic lezen?
Trekjes als gevolg van bepaalde gedachten lijkt mij prima ontopic hoor.

Haha sorry, is alleen omdat er al genoeg andere topics op bokt zijn over dwangtrekjes :j
Maar je hebt gelijk, het past inderdaad in principe nog wel in de topic titel. :+

Hier ook hoogbegaafd

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:33

Mars schreef:
Hier ook hoog IQ, zou idd kunnen dat met een bepaalde denkwijze te maken heeft. In het kader van 'out of the box' denken?
Hoewel intelligentie natuurlijk in vele vormen komt. Ik ben zelf heel analytisch maar bijvoorbeeld praktisch gezien onhandiger...

Ik wilde er ook niks mee impliceren verder :)
Ik heb een IQ van boven de 130 maar hoofdrekenen kan ik niet :')
Ik ben geslaagd met drie 10-en voor Engels een 9 voor biologie maar een 6 voor wiskunde :+

Nu ik er zo over nadenk,smaken hebben bij mij wel kleuren. En dat is dan niet per sé 'een tomaat is rood'.
Nee. Een tomaat smaakt naar groen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:38

Mijn jaar loopt per kwartaal en elk kwartaal heeft 3 maanden naast elkaar. Daaronder de volgende 3 dus ik heb 4 rijtjes van 3 maanden :D
Als ik iets afspreek in een bepaalde maand dan ga ik in m'n hoofd de plaatjes van de maanden zo af en weet ik waar we ongeveer zijn :P

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:50

Ik heb ook last van zulke dingen. Maar ik heb het al mijn hele leven. En ik ben denk ik de enige in mijn familie.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:08

Hier (sterke) vermoedens voor hoogbegaafd, hoog sociaal gehalte dan weer niet :+
Een minitestje van mensa; http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
Hierbij krijg je alleen te weten of je boven het 98e percentiel ligt geloof ik (voor hoogbegaafden is er trouwens al een ander topic)

Mijn jaar loopt per seizoen, en dan inderdaad in rijtjes. Zomer is een iets langer rijtje, winter een iets kortere. Begint bij lente en ik vind het echt heel vreemd dat sommige mensen met winter beginnen, dat kan niet :') Ze hebben ook kleuren maar dat is standaard lente groen, zomer geel, herfst rood en winter blauw
Net zoals dat mensen hun week beginnen op zondag. Nee dat kan ook echt niet

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:19

Had laatst die tv IQ test gedaan, had iets van 140/141. Is het betrouwbaar denken jullie?