werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:29

Poeh, wat zitten veel mensen toch hun situatie als referentie te gebruiken. Je kan nooit goed een op een vergelijken. Waar voor jou werkt, hoeft voor een ander totaal niet te werken. Dat maakt het een niet beter dan het andere! Niet zo vergelijken en oordelen, daar wordt niemand beter van. Betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar iets meer nuance en besef van eigen referentiekader zou niet misstaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:30

Bambi1995 schreef:
@ nine1987 , Wil je nou je gelijk gaan halen? dat jij het 't aller zwaarst hebt? en nee ik werk niet in een echte snackbar. Ik vind je toon niet erg leuk.

Filter enkel antwoorden waar ij wat aan hebt.

Wat is de reden dat je niet aangeeft op je werk dat het niet gaat? Of dat je het niet leuk vind dat je veel met mensen werkt? Of dat je niet zo goed bent ingewerkt bij de kassa en dat je daardoor veel stress hebt?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 18:31

Century schreef:
Poeh, wat zitten veel mensen toch hun situatie als referentie te gebruiken. Je kan nooit goed een op een vergelijken. Waar voor jou werkt, hoeft voor een ander totaal niet te werken. Dat maakt het een niet beter dan het andere! Niet zo vergelijken en oordelen, daar wordt niemand beter van. Betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar iets meer nuance en besef van eigen referentiekader zou niet misstaan. :)

Mee eens :j

dorientjuh schreef:
nine1987 schreef:
Er zijn genoeg banen, als je niet kieskeurig bent..

Ik kan ook niet tegen wisselende diensten.. Dus ik zocht ander werk.. Eigenlijk tijdelijk, maar inmiddels alweer meer dan acht jaar bij dezelfde werkgever..

Aha daar hebben we er weer zo een: iemand die niet geraakt is door de crisis (qua baan) en dus denkt dat de banen voor het oprapen liggen, en dat het aan je eigen houding ligt als je niet snel een andere baan vindt.

:x

Wake up, dat is écht heel naïef om te denken.

TS: het is vervelend dat je je zo voelt. Ik heb ook verschillende fulltime banen gehad die me niet goed bevielen, maar die ik gewoon bleef doen omdat er nou eenmaal geld moest worden verdiend. Ik vond 40 uur ook zwaar omdat de balans tussen werk en privé niet goed was, juist omdat het werk niet leuk was.

Mijn oplossing: zorgen dat ik van 40 uur terug ging naar 36 uur per week. Ik had dan wel vaste tijden en dan deelde ik het zo in dat ik 2 dagen in de week 2 uur eerder naar huis ging. Voor mij is dan die balans gelijk een stuk beter omdat je in ieder geval het gevoel hebt van twee vrije middagen. Vaak is er in overleg veel mogelijk. En ondertussen natuurlijk solliciteren naar ander werk, en jezelf voorhouden dat je dit werk maar tijdelijk doet.

Bedankt voor je advies en natuurlijk van alle anderen.

Desiree

Re: werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:36

De ts moet haar instelling veranderen.
Hoe doe je dat eigenlijk? Hoe verander je zelf dat iets wat je niet leuk vindt, dat je dat later wel leuk vindt? Ik weet zelf niet hoe dat moet eigenlijk.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:39

Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat dat kan Desiree. Je kunt je misschien hooguit neerleggen bij de situatie, maar dat lijkt me toch niet hetzelfde. Je kunt wel steeds tegen jezelf zeggen 'wees blij dat je een baan hebt' maar daar wordt het werk toch echt niet leuker van / je gevoel echt niet beter van.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:50

Wanneer je een nieuwe baan, andere baan of voor het eerst aan het werk gaat, zul je erg moeten wennen aan het werkritme. In wisseldiensten helemaal, je vaste patroon is er niet meer en daar gaat veel energie inzitten. Door je wisseldiensten eet je anders en gaat je weerstand achteruit. Doordat je in de horeca werkt, dus met veel mensen in contact komt loop je ook allerlei virussen op waar je weer verkouden en niet lekker van wordt.
Zorg dat je de tijd die je niet werkt even lekker bijkomt, uitslapen, vroeg naar bed gaan en niet teveel dingen tussendoor afspreekt.
Vraag of je 1 dag minder mag werken, wanneer je dit financieel kan dragen en neem gewoon de tijd om aan dit ritme te wennen en tussendoor iets anders te zoeken. Succes met de komende tijd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:50

dorientjuh schreef:
Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat dat kan Desiree. Je kunt je misschien hooguit neerleggen bij de situatie, maar dat lijkt me toch niet hetzelfde. Je kunt wel steeds tegen jezelf zeggen 'wees blij dat je een baan hebt' maar daar wordt het werk toch echt niet leuker van / je gevoel echt niet beter van.

Volgens mij ook niet. Dus hoe moet ze zichzelf een schop onder haar kont geven en dan plotseling het werk wél leuk vinden?????

:?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:53

Dat kan zeker wel hoor. Ga jij eens op je paard zitten een uur en zeg elke minuut tegen jezelf dat het stom is. Dat het veel tijd kost, het veel geld kost, herhaal alle nadelen die er aan het paardrijden zitten het hele uur in je hoofd.

Wedden dat jij niet zo lekker hebt gereden en dat je er een slecht gevoel aan het overgehouden?

Andersom kan het ook. Focus je op de punten die je wel leuk vind en herhaal die steeds. Laat de negatieve dingen van je af glijden.

Uiteraard ga je natuurlijk nooit iets verschrikkelijk leuk vinden als het van nature al niet bij je past, maar het kan wel minder vervelend worden. Een optimist ziet in elke moeilijkheid een mogelijkheid, een pessimist ziet in elke mogelijkheid een moeilijkheid. :)

Aan TS, zolang dit een tijdelijke job is, lijkt het me belangrijk dat je je gewoon lekker focust op het zoeken naar iets wat wel bij je past. Wees blij dat je baan je geld oplevert, ook al maakt dat je uiteindelijk natuurlijk niet gelukkig. Probeer te kijken naar de leuke momenten. De keren dat je collega een kop koffie voor je haalt als je even geen zin meer hebt, de keren dat een klant je een complimentje geeft. Dan is het echt wel dragelijk te maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:59

Bambi1995 schreef:
Pff haha als er iemand niet kieskeurig is dan ben ik het wel, heel veel mensen keren hun rug toe naar het werk wat ik doe, minimumloon en hard werken. iets met horeca/snackbar en denk dat velen het dan wel kunnen raden. Iemand die mijn instelling niet had zat thuis op de bank met een uitkering omdat hij/zij geen werk kan vinden in hun richting.

Je hemelt jezelf zo wel op he, kun je je dan ook niet op je werk motiveren.
En uitkering zal voor jou vies tegenvallen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:49

Lizzyy schreef:
Ik zou echt eens serieus naar de huisarts gaan als ik jou was. Je bent 21 en als je nu al een 40 urige werkweek niet aan kan?? Een 100% gezond mens moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb zes dagen achter elkaar in een winkel gewerkt (dat is wel ietsje zwaarder dan de horeca, heb ik namelijk ook nog gedaan) en toen voelde ik mij ook echt niet zo.

Nou ja zeg, alsof iedereen 40u kan werken. Ik ben kerngezond en kan het ook niet, raak overprikkeld, gestresst, slaap slecht en ik vond mijn werk wel leuk.
Ik werk 4 dagen en dat is voor mij meer dan zat.

Het lijkt hier wel een wedstrijd wie het zwaarste werk aankan en wie het hardste werkt :\

TS; kan je niet gewoon minder gaan werken? Sowieso ander werk zoeken, maar dat kan best lastig zijn...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:03

En nogmaals de ene baan is de andere niet. Ik zou ook niet elke baan 40 uur per week kunnen doen en gelukkig/gezond kunnen blijven. Terwijl bij sommige banen misschien zelfs 60 uur wel te doen is.

Dat vergelijken gaat ook helemaal nergens over. Fijn dat een ander wel 40 uur in de horeca kan werken, doet dat er toe?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:12

_Nelleke_ schreef:
Dat kan zeker wel hoor. Ga jij eens op je paard zitten een uur en zeg elke minuut tegen jezelf dat het stom is. Dat het veel tijd kost, het veel geld kost, herhaal alle nadelen die er aan het paardrijden zitten het hele uur in je hoofd.

Wedden dat jij niet zo lekker hebt gereden en dat je er een slecht gevoel aan het overgehouden?

Andersom kan het ook. Focus je op de punten die je wel leuk vind en herhaal die steeds. Laat de negatieve dingen van je af glijden.

Uiteraard ga je natuurlijk nooit iets verschrikkelijk leuk vinden als het van nature al niet bij je past, maar het kan wel minder vervelend worden. Een optimist ziet in elke moeilijkheid een mogelijkheid, een pessimist ziet in elke mogelijkheid een moeilijkheid. :)

Dan nog ga je het niet volhouden. Vergelijken met paardrijden is krom. Dat is hobby. Je hoeft jezelf daar niet van te overtuigen, en zo wel, dan verkoop je je paard op den duur hoe dan ook.

Je kunt je focussen op leuke aspecten van je werk, maar wat als die er nauwelijks of niet zijn? Daarnaast kun je jezelf maar even voor de gek houden maar daarna werkt het niet meer.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:35

Joolien schreef:
Bambi1995 schreef:
@ nine1987 , Wil je nou je gelijk gaan halen? dat jij het 't aller zwaarst hebt? en nee ik werk niet in een echte snackbar. Ik vind je toon niet erg leuk.

Filter enkel antwoorden waar ij wat aan hebt.

Wat is de reden dat je niet aangeeft op je werk dat het niet gaat? Of dat je het niet leuk vind dat je veel met mensen werkt? Of dat je niet zo goed bent ingewerkt bij de kassa en dat je daardoor veel stress hebt?

Ik ben het eens met Joolien: filter de antwoorden waar je iets aan hebt.
Als ik je advies mag geven zou ik ook zeggen: Bespreek het met je baas en geef dan aan dat je graag minder wilt werken of wat minder onregelmatig.

Wat heb je gedaan met de adviezen van mensen die wel echt met je meedenken? Je reageert nu alleen op de mensen die denken dat hun situatie een referentie is voor hoe de hele wereld werkt of zou moeten werken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:00

Ik heb 1,5 jaar in een Outbound callcenter gewerkt, en ik vond het verschrikkelijk! Maar ik had, financieel gezien, geen keuze. Dus trok me op aan de pauzes die we met de hele afdeling hadden waarbij we, bij goed weer, gezellig gingen wandelen door het park dat achter het kantoor lag. Ik telde echt de minuten af tot de pauze. Ging steeds slechter in mijn vel zitten, kreeg vage lichamelijke klachten, kreeg steeds meer migraine... Maar ik had geen keuze... Het was dat, of niks...
Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen hoe ts zich moet voelen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:02

ik ook. Ik ben daar namelijk ook geweest, in die situatie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:11

Mensen die zeggen dat het makkelijk is om werk te vinden zolang je maar niet kieskeurig bent hebben echt geen besef van de huidige banenmarkt.

Applaus voor jezelf als je 40u in de week kan werken maar geen greintje inlevingsvermogen hebt :')
Wat een onwijs nare uitspraken worden er hier gedaan.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:14

Air schreef:
Mensen die zeggen dat het makkelijk is om werk te vinden zolang je maar niet kieskeurig bent hebben echt geen besef van de huidige banenmarkt.

Applaus voor jezelf als je 40u in de week kan werken maar geen greintje inlevingsvermogen hebt :')
Wat een onwijs nare uitspraken worden er hier gedaan.

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten!!

Volgens mij is toch ieder mens anders en ervaart iedereen alles op zijn/haar eigen manier...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:20

Ik word in april 33 jaar en heb in mijn hele loopbaan welgeteld 1 jaar voltijds gewerkt, de rest 30 uur per week en u zelfs "maar" 19 uur per week.
Ik kan het niet aan om 40 uur per week te werken, dan kan je mij op het einde van de week op keren.

Waarom niet iedereen in zijn waarde laten? De één kan gemakkelijk 40 uur werken of zelfs meer de andere niet. En dat heeft niets met een schop onder je gat te maken, maar gewoon over iemands draagkracht en last. Als die niet in balans is, dan lukt het niet.
En die balans is voor iedereen verschillend.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:23

Daarnaast, van wie MOET je 40 uur werken? Omdat het zo ''hoort''? Omdat het ''normaal'' is? Ook al kan je het fysiek en psychisch prima aan om 40 uur te werken, als je liever 32 uur of minder wil is dat je goed recht en heeft een ander daar niets over te zeggen. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:27

Ja, hoeveel keer heb ik al niet gehoord en wat met je pensioen, Tegen de tijd dat ik op met pensioen ga, ben ik er misschien al niet meer ( mijn moeder is op 51 jarige leeftijd gestorven)en ik doe aan pensioensparen voor het geval dat ik er wel nog ben.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:40

zo.. wat een heftige oordelen hier. Nine1987, ik vind jouw opmerkingen echt heel ver gaan. Je kunt niet in de psyche van Ts kijken en voor haar bepalen of haar werk wel of niet zwaar is.

Er zijn wel een paar nuttige tips gegeven hier, bespreek met je baas inderdaad de mogelijkheden!
Zo te lezen past dit werk niet 100% bij je, dus is het niet gek dat je door stress sneller ziek bent. Het heeft nu eenmaal z'n uitwerking op je lijf.

Volg je hart en denk aan jezelf. Jij gaat voor.

Wat voor contract heb je nu? tijdelijk,vast, 0-uur?

waarom moet iedereen over zichzelf vertellen ipv nuttige antwoorden aan TS te geven? Vrij kansloos. -O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:30

Irene2 schreef:
waarom moet iedereen over zichzelf vertellen ipv nuttige antwoorden aan TS te geven? Vrij kansloos. -O-

Ja maar, ja maar.. IK werk wel 50 uur in de week joh dus jij stelt je aan. :D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:37

:D :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:51

TS, schrijf je in bij uitzendburo's, ga naar het UWV om te kijken wat er is, ga bij bedrijven, waarvan je denkt dat die iets hebben wat je leuk lijkt, langs met je cv., kijk of je een banentest kan doen.
Maak het leuk met je collega's en klanten, stel je zelf een doel voor die dag (bv omzettechnisch) dat is al het halve werk. Het is niet waar dat je te oud voor winkels bent (ja misschien de supermarkten maar die ter zijde). Een harde werker, zoals je zelf zegt te zijn, willen ze overal wel. Maar straal het uit!
Je kunt kiezen in de ochtend om met een rotgevoel je dag door te komen of met een lach op je gezicht........zelfs als je je rot voelt. Pak die lach en hou hem vast. Dan kan je alles aan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:56

Het is niet maar een kwestie van een "lach" opzetten en je kan het aan. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat voor sommige mensen 40 uur bv te veel is. Dan gaat een lach opzetten, niet helpen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 05-02-16 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt