Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bambi1995 schreef:@ nine1987 , Wil je nou je gelijk gaan halen? dat jij het 't aller zwaarst hebt? en nee ik werk niet in een echte snackbar. Ik vind je toon niet erg leuk.
Century schreef:Poeh, wat zitten veel mensen toch hun situatie als referentie te gebruiken. Je kan nooit goed een op een vergelijken. Waar voor jou werkt, hoeft voor een ander totaal niet te werken. Dat maakt het een niet beter dan het andere! Niet zo vergelijken en oordelen, daar wordt niemand beter van. Betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar iets meer nuance en besef van eigen referentiekader zou niet misstaan.
dorientjuh schreef:nine1987 schreef:Er zijn genoeg banen, als je niet kieskeurig bent..
Ik kan ook niet tegen wisselende diensten.. Dus ik zocht ander werk.. Eigenlijk tijdelijk, maar inmiddels alweer meer dan acht jaar bij dezelfde werkgever..
Aha daar hebben we er weer zo een: iemand die niet geraakt is door de crisis (qua baan) en dus denkt dat de banen voor het oprapen liggen, en dat het aan je eigen houding ligt als je niet snel een andere baan vindt.
![]()
Wake up, dat is écht heel naïef om te denken.
TS: het is vervelend dat je je zo voelt. Ik heb ook verschillende fulltime banen gehad die me niet goed bevielen, maar die ik gewoon bleef doen omdat er nou eenmaal geld moest worden verdiend. Ik vond 40 uur ook zwaar omdat de balans tussen werk en privé niet goed was, juist omdat het werk niet leuk was.
Mijn oplossing: zorgen dat ik van 40 uur terug ging naar 36 uur per week. Ik had dan wel vaste tijden en dan deelde ik het zo in dat ik 2 dagen in de week 2 uur eerder naar huis ging. Voor mij is dan die balans gelijk een stuk beter omdat je in ieder geval het gevoel hebt van twee vrije middagen. Vaak is er in overleg veel mogelijk. En ondertussen natuurlijk solliciteren naar ander werk, en jezelf voorhouden dat je dit werk maar tijdelijk doet.
dorientjuh schreef:Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat dat kan Desiree. Je kunt je misschien hooguit neerleggen bij de situatie, maar dat lijkt me toch niet hetzelfde. Je kunt wel steeds tegen jezelf zeggen 'wees blij dat je een baan hebt' maar daar wordt het werk toch echt niet leuker van / je gevoel echt niet beter van.

Bambi1995 schreef:Pff haha als er iemand niet kieskeurig is dan ben ik het wel, heel veel mensen keren hun rug toe naar het werk wat ik doe, minimumloon en hard werken. iets met horeca/snackbar en denk dat velen het dan wel kunnen raden. Iemand die mijn instelling niet had zat thuis op de bank met een uitkering omdat hij/zij geen werk kan vinden in hun richting.
Lizzyy schreef:Ik zou echt eens serieus naar de huisarts gaan als ik jou was. Je bent 21 en als je nu al een 40 urige werkweek niet aan kan?? Een 100% gezond mens moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb zes dagen achter elkaar in een winkel gewerkt (dat is wel ietsje zwaarder dan de horeca, heb ik namelijk ook nog gedaan) en toen voelde ik mij ook echt niet zo.
_Nelleke_ schreef:Dat kan zeker wel hoor. Ga jij eens op je paard zitten een uur en zeg elke minuut tegen jezelf dat het stom is. Dat het veel tijd kost, het veel geld kost, herhaal alle nadelen die er aan het paardrijden zitten het hele uur in je hoofd.
Wedden dat jij niet zo lekker hebt gereden en dat je er een slecht gevoel aan het overgehouden?
Andersom kan het ook. Focus je op de punten die je wel leuk vind en herhaal die steeds. Laat de negatieve dingen van je af glijden.
Uiteraard ga je natuurlijk nooit iets verschrikkelijk leuk vinden als het van nature al niet bij je past, maar het kan wel minder vervelend worden. Een optimist ziet in elke moeilijkheid een mogelijkheid, een pessimist ziet in elke mogelijkheid een moeilijkheid.
Joolien schreef:Bambi1995 schreef:@ nine1987 , Wil je nou je gelijk gaan halen? dat jij het 't aller zwaarst hebt? en nee ik werk niet in een echte snackbar. Ik vind je toon niet erg leuk.
Filter enkel antwoorden waar ij wat aan hebt.
Wat is de reden dat je niet aangeeft op je werk dat het niet gaat? Of dat je het niet leuk vind dat je veel met mensen werkt? Of dat je niet zo goed bent ingewerkt bij de kassa en dat je daardoor veel stress hebt?
Air schreef:Mensen die zeggen dat het makkelijk is om werk te vinden zolang je maar niet kieskeurig bent hebben echt geen besef van de huidige banenmarkt.
Applaus voor jezelf als je 40u in de week kan werken maar geen greintje inlevingsvermogen hebt![]()
Wat een onwijs nare uitspraken worden er hier gedaan.