zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:30

Heel cru gezegd bombarderen, geweld en oorlog werken niet. Zie voorbeelden aan irak, afganistan, libie, syrie, egypte enz. Dat plaatje hierboven is een goed voorbeeld. Geweld lokt geweld uit maakt het alleen maar erger en uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers. Behalve diegene die de start tot geweld hebben gegeven. Die blijven altijd buiten schot letterlijk dan

Leuk al die dicators die met grof geweld verwijderd zijn door deze of gene. Resultaat nog meer geweld.

Zowiezo is er iets in de syrie discussie die ik niet begrijp. Het hele gedoe daar is begonnen met een groepje inwoners die Assad met geweld wilde bestrijden. Het westen is dat groepje gaan steunen. Alleen is dat groepje nu uitgegroeid tot IS waar is Assad in dit hele verhaal eigenlijk gebleven?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:38

Volgens mij zal het met de burgerslachtoffers wel meevallen aangezien zo'n beetje de complete Syrische bevolking ondertussen naar Europa is verkast :Y)

Zonder er verder veel over uit te wijden; van mij mogen ze bombarderen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:46

Sammie schreef:
maura schreef:
Sammie, als iedereen zich zou houden aan het advies om geen dingen te roepen waar ze geen verstand van hebben, dan zou het openingsscherm van Bokt een grote lichtblauwe leegte worden.

Dat lijkt mij stug.. Je impliceert nu namelijk dat niemand verstand heeft.. :D En dat is ook niet waar. Maar hitler en de jodenvergassing hierbij halen en die vergelijking te trekken is een duidelijk teken aan de wand dat je het dan toch echt niet helemaal snapt.. En dan hoef je niet eens het naadje van de kous te weten om te begrijpen dat die verhouding compleet stuk gaat.

Mea culpa, ik overschatte je.
Ik reageerde op jouw eerdere post:

Sammie schreef:
Je moet geen dingen roepen waar je geen verstand van hebt. IS is op geen enkele manier what so ever te vergelijken met Hitler en zijn endlösing..

en ging ervan uit dat je zou begrijpen dat ik het niet fair vond om TS zo de oren te wassen en het topic handig een andere richting uit te sturen. Want WTF maakt het nou uit of jij wel of niet de overeenkomst tussen Hitler en IS kunt of wilt zien? Het gaat helemaal niet over Hitler, zelfs niet als TS die erbij haalt. Het gaat over een afgrijselijke en bloedige conflictsituatie waar TS vermoedelijk een hoop meer vanaf weet dan jij en ik bij elkaar omdat zij daar familie heeft zitten. En ze is 19 en hoort dat Nederland daar gezellig mee wil gaan bombarderen en is ontzettend bang dat mensen waar zij van houdt als collateral damage zullen eindigen. En ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar bang voor is, want wie in een gebied zit waar dagelijks doden vallen door extreem geweld zal, puur statistisch gezien, niet opeens minder kans lopen te sterven door geweld wanneer in dat gebied nog eens wat extra troepen met gigantische bommenwerpers gaan huishouden. Hoe meer mensen in dat gebied sterven, hoe groter de kans dat daar degenen bij zitten die TS graag nog eens wil terugzien. Of: hoe minder levende mensen er over blijven, hoe groter de kans dat de volgende dode een familielid van TS is.

Ik vind het van werkelijk ijzingwekkend weinig empathie getuigen om op zo'n neerbuigende manier te reageren op een inderdaad onhandig gekozen vergelijking :brr: .

Sammie

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:49

Dat mag jij vinden.. Ik vind het dan weer werkelijk vreemd dat je de berichten eronder voor het gemak maar even overslaat. :evaw:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:50

Overigens - zo onmogelijk vergezocht is de vergelijking nu ook weer niet. Er zijn mensen die in dit topic vinden dat het ok is om het hele land te bombarderen, zonder aanzien des persoons.
Syrie heeft 17 miljoen inwoners... als je dat land dus inderdaad helemaal bombardeert dan kom je toch wel bij een flinke genocide uit.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:50

Ik denk dat als we willen dat Nederland ook gebombardeerd wordt, Syrië bombarderen de perfecte zet is...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:52

als we de vergelijking met WOII er dan toch bij halen: gelukkig dachten Amerika en Engeland er niet zo over toen ze Nederland bombardeerde om de Duitsers weg te krijgen Raisin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:53

xRaisin schreef:
Ik denk dat als we willen dat Nederland ook gebombardeerd wordt, Syrië bombarderen de perfecte zet is...

Eens. Assad heeft al aangegeven dat hij geen bombardementen in Syrie gaat dulden die niet duidelijk besproken zijn met hem, en hij zal er nooit nadrukkelijke toestemming voor geven. Ik denk dat het een gebed zonder eind is en dat we ons dieper in een oorlog trekken, terwijl we er geen belang bij hebben

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:53

Maura, fijn om eens zulke genuanceerde posten tegen te komen die getuigen van inlevingsvermogen. Ik mis de 'vind ik leuk' knop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:54

xFlorine schreef:
Weinig verschil met Hitler die de joden vanaf de bron wilde uitroeien.

Indien je Assad nu vergeleek met Hitler had er nog een kern van waarheid in kunnen zitten, die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat hij en zijn regime al meer dan 250.000 burgers zijn gedood, en die helpen we dus nu mooi weer helemaal in het zadel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:54

Shadow0 schreef:
Overigens - zo onmogelijk vergezocht is de vergelijking nu ook weer niet. Er zijn mensen die in dit topic vinden dat het ok is om het hele land te bombarderen, zonder aanzien des persoons.
Syrie heeft 17 miljoen inwoners... als je dat land dus inderdaad helemaal bombardeert dan kom je toch wel bij een flinke genocide uit.

Maar het land wordt niet helemaal gebombardeerd... En dat hier iemand dat vindt.. Dat maak nog steeds niet dat je een dergelijk algemene vergelijking in dit topic moet gooien. Dan ga je in op wat gevolgen zouden zijn op wat dát die uitspraak zouden hebben. Dat is een hele andere insteek dan de Wet van Godwin toepassen. Eerste pagina.. Het is geen eens een record. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:01

Heeft iemand misschien laatst een docu gezien over Syrië waar gewoon geleefd wordt.
Buiten de gebieden waar gevochten wordt gaat het dagelijkse leven gewoon door er wordt gewerkt, geleefd, getrouwd, vakantie gehouden.http://www.vpro.nl/programmas/2doc/2015 ... assad.html
Als je alle berichten moet geloven is het hele land een puinhoop?? niet dus
Wat betreft IS
Als de advocaat van de Duivel sprekende.................
Vergelijking met Herr Hitler loopt voorzichtig gezegd een beetje skeef.
Ga eerst eens Mein Kampf lezen }:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:02

Sammie schreef:
En dat hier iemand dat vindt.. Dat maak nog steeds niet dat je een dergelijk algemene vergelijking in dit topic moet gooien.

Niks moet. Het had vast ook zonder die vergelijking gekund. Maar ik vind de vergelijking niet zo vergezocht en ook niet echt ongepast als mensen roepen dat ze 'dat hele volk' of 'dat hele land' gewoon plat moeten gooien. Dan vraag ik me zelf ook wel af in welk opzicht we dan eigenlijk zoveel beter en nobeler zijn.

Citaat:
Dat is een hele andere insteek dan de Wet van Godwin er weer eens ingooien. Drie pagina's.. Het is geen een een record. ;)

'Godwin' roepen is inmiddels ook een goedkope manier geworden om discussie te omzeilen. Hoewel we nog niet bezig zijn met de systematische vernietiging van een heel volk, is het misschien toch niet gek om even in de geschiedenis te kijken welke nadelen het heeft om mensen op grond van afkomst als de schuld van alles en als niet-mensen af te schilderen. Hitler begon immers ook niet op dag 1 met de totale vernietiging... daar is een lange tijd van opruiing aan vooraf gegaan.

(Enne... er zijn inderdaad regels over het bombarderen van niet-betrokken burgers, en wij als westerse wereld schenden die ook nu al openlijk door gemakshalve aan te nemen dat elke man van een bepaalde leeftijd al automatisch geen burger maar strijder is. Zonder enig bewijs. Gewoon: verkeerde volk, verkeerde tijd, verkeerde plaats, pech gehad, dan mag je gewoon dood.

Ik ga nog steeds op zoek naar onze morele high ground, want ik zie het niet.)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:04

LZP -> LN

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:12

Shadow0 schreef:
'Godwin' roepen is inmiddels ook een goedkope manier geworden om discussie te omzeilen. Hoewel we nog niet bezig zijn met de systematische vernietiging van een heel volk, is het misschien toch niet gek om even in de geschiedenis te kijken welke nadelen het heeft om mensen op grond van afkomst als de schuld van alles en als niet-mensen af te schilderen.

Nee niet omzeilen.. Duidelijk maken dat je Hitler en de jodenvervolging niet aan hoeft te halen om een discussie te voeren.. Er zijn tig voorbeelden van genocide, ook na WOII en die worden ook niet aangehaald. Hitler is een stokpaardje geworden om stiekem aan te geven.. Erger kan het niet worden.. Nou dat kan het wel degelijk.

Citaat:
Hoewel we nog niet bezig zijn met de systematische vernietiging van een heel volk, is het misschien toch niet gek om even in de geschiedenis te kijken welke nadelen het heeft om mensen op grond van afkomst als de schuld van alles en als niet-mensen af te schilderen.
Na deze zin ben ik je helemaal kwijt. Ik heb geen flauw idee wat je nu probeert duidelijk te maken danwel of je denkt dat je mij van jouw punten moet overtuigen. Ik heb in dit topic geen stelling genomen over hoe, waar en wat je moet bombarderen.
Shadow0 schreef:
(Enne... er zijn inderdaad regels over het bombarderen van niet-betrokken burgers, en wij als westerse wereld schenden die ook nu al openlijk door gemakshalve aan te nemen dat elke man van een bepaalde leeftijd al automatisch geen burger maar strijder is. Zonder enig bewijs. Gewoon: verkeerde volk, verkeerde tijd, verkeerde plaats, pech gehad, dan mag je gewoon dood.
Hier idem.. Het is trouwens een illusie om te denken dat onschuldigen niet geraakt worden. Sterker nog die zijn vaker de pineut dan die eikels in hun ivoren toren. Ik denk ook haast wel zeker dat men dat gewoon incalculeert. Collateral damage noemen ze dat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:16

secricible schreef:
als we de vergelijking met WOII er dan toch bij halen: gelukkig dachten Amerika en Engeland er niet zo over toen ze Nederland bombardeerde om de Duitsers weg te krijgen Raisin...

vreselijk voor onze grootouders als ze nooit zouden hebben ingegrepen.. dan hadden ze voor hun gevoel de rest van hun leven in een 'ander land' onder andere politieke leiding moeten leven.. iets dat ze waarschijnlijk niet zouden kunnen verkroppen en zelfs op dat gevoel op hun kinderen zouden hebben overgedragen, die gewoon als Duitser geboren zouden zijn.

en nog verschrikkelijker dat het joodse volk dan uit europa zou zijn verdreven en waarschijnlijk een kleine minderheidsgroepering verspreid over afrika/amerika zou zijn geworden..

Maar voor de mensen die nu leven.. Dat zou dan een bladzijde in ons duitse vaderlandse geschiedenis boek geworden zijn.. De periode waar wij Duitsland geworden waren, met Duitse inkleuring die we als zoete koek als waarheid nu zouden aanvaarden. Je was dan Duitser geweest nu.. En hoe verder die tijd achter ons raakt, hoe minder het de mensen zal interesseren hoe dat tot stand kwam..

Wie zijn er allemaal verdreven en verdwenen en welke geloven zijn er allemaal weggepusht voor wij Nederland werden? en wie maalt er nu nog om dat het klokbeker volk hier niet meer woont?
En vinden we het nu erg om Nederlander te zijn, in plaats van Fries, of Hollander? of maakt het geen klap uit, want nu zijn we Nederlander?

In een oorlog wordt er uitgemaakt welk regime de baas wordt en waar, welke gebruiken er doorgedrukt worden en wie het daarin voor het zeggen heeft.. partijen die zich vanuit een neutrale positie daarin mengen hebben absoluut een belang in dat de uitslag van de oorlog in hun voordeel uitvalt.. Dat strijders zelf daar misschien menselijke motieven mee hebben, de leiders hebben dat niet, die hebben economische belangen of machtsbelangen. ze willen de macht, of toegang tot bepaalde bronnen behouden, of willen macht bereiken of zichzelf toegang verschaffen tot bepaalde bronnen.

als we nu Duitser waren geweest, had ik nu Duits gesproken, had ik misschien mijn wenkbrauwen opgetrokken over hoe we dan aan dit stukje land waren gekomen.. maar dan was ik onderdeel geweest van het 'wij' van Duitsland.

Als het Julius Ceasar gelukt was, was ik nu een tevreden Romijn geweest waarschijnlijk.

of een tevreden Fransoos als Napoleon hier gebleven was..

tevreden spanjaard als de spaanse oorlog geleid had tot complete inlijving.

vroeger waren we hier heidenen.. Zijn de christenen en Katholieken van nu daar verontwaardig of ongelukkig over dat niemand meer geloofd in Wodan?

als langzaamaan heel europa uiteindelijk islamitisch wordt, dan heb je over enkele eeuwen gewoon een islamitische bevolking, die het niets uitmaakt dat hun voorouders ooit christen waren.

je kunt je er tegen verzetten, absoluut.. en dat zal ik ook doen op het moment dat ik gedwongen werd om moslima te worden..

maar op het moment dat onze kinderen zelf besluiten om met een moslim man te trouwen en moslima te worden en hun kinderen met de koran op te voeden.. wat is daar zo slecht aan?

want dan krijg je een zelfde issue als vroeger tussen de protestanten en de katholieken.. ik kan mij nog goed herinneren jaren terug toen mijn tante met een katholieke man ging trouwen en de kinderen dus ook katholiek werden..

Geloof maakt je niet tot een meer of minder persoon. DUs of iedereen nu om mij heen besluit om een hoofddoekje te gaan dragen en 5x per dag de vloer richting mekka te gaan vegen.. daarmee veranderen ze niet zomaar van karakter of persoonlijkheid. daarmee zijn ze ook niet eens IS'er.

En aangezien ik geen kinderen heb of krijg, zal mijn geloof daarmee verdwijnen.

als 'we' over 300 jaar allemaal moslim zijn, dan geven 'we' er geen bal om dat 'we' ooit vooral christelijk waren, net zo min als we er nu een bal omgeven dat we ooit in Wodan geloofden en de christenen als indringers zagen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:20

Geschiedenis wordt dan ook wel geschreven door de winnaar..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:23

abosoluut..
en als Duitsland gewonnen zou hebben..
dan hadden we nu ook deel geweest van het 'winnende' team.

er is dan geen 'wij en zij' meer

dat wil weer niet zeggen dat je altijd maar met je pootjes omhoog moet gaan staan bij iedere gebeurtenis.

De geschiedenis is een lange reeks van oorlog en zegevieringen en veranderingen.
En aan het einde van het geschiedenisboek sla je zuchtend het boek dicht en heb je altijd gelukkig aan het langste eind getrokken en in het 'team' van de goeden aanbeland.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:26

ja, maar dat was niet echt waar ik op doelde met mijn reactie richting Raisin.... Ik wilde namelijk alleen maar illustreren dat ik het niet eens was met het argument van Raisin. Als we niet meer in gaan grijpen om zo ons eigen hachje te redden vind ik dat zorgelijk...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:31

Ik doel er niet eens zo zeer op dat Nederland niet moet bombarderen om onszelf te redden, maar alleen dat zulke acties de situatie niet beter gaan maken.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat de situatie dan volledig escaleert en we bombardementen terug kunnen verwachten, waardoor er veel onschuldige slachtoffers kunnen vallen, of dat nu Nederlandse of Syrische zijn, ik vind het in beide gevallen niet nodig.

Reactie is ge-edit inderdaad, had sercibles reactie verkeerd begrepen.
Laatst bijgewerkt door xRaisin op 28-01-16 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:33

Citaat:
In een oorlog wordt er uitgemaakt welk regime de baas wordt en waar, welke gebruiken er doorgedrukt worden en wie het daarin voor het zeggen heeft.. partijen die zich vanuit een neutrale positie daarin mengen hebben absoluut een belang in dat de uitslag van de oorlog in hun voordeel uitvalt.. Dat strijders zelf daar misschien menselijke motieven mee hebben, de leiders hebben dat niet, die hebben economische belangen of machtsbelangen. ze willen de macht, of toegang tot bepaalde bronnen behouden, of willen macht bereiken of zichzelf toegang verschaffen tot bepaalde bronnen.

Dit is denk ik het meest zinnige stuk uit dit topic over dit onderwerp. Persoonlijk zie ik liever dat voorkomen wordt dat het IS gedachtengoed deze kant op komt en dus sta ik achter de bombardementen. Na WOI dacht ook iedereen dat zo'n grote oorlog nooit meer zou gebeuren. Laten we wijzer zijn en niet wachten tot ze hier op de stoep staan omdat omringende landen al gevallen zijn. Syrië -> Turkije -> Europa, het is geen ver van je bed show meer.

Overigens, onze rules of ingagement zijn nog behoorlijk pittig. Als je burgers raakt moet je verdomd goed kunnen onderbouwen waarom dat gebeurd is want anders kom je als militair gewoon voor de krijgsraad en wordt je er voor veroordeeld. Dat voorkomt niet alle onschuldige slachtoffers maar om te stellen dat onze militairen maar zomaar iedereen aan het afmaken zijn daar is een behoorlijk ongenuanceerde stelling.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:34

Er vroeg iemand waarom de jeugd radicaliseert..

Daar was een mooi voorbeeld van gisteren in de documentaire over Afganistan.

Daar zat een groep jonge knullen in de soos...zij hebben geen werk, willen werk om een bestaan op te bouwen...zegt er een" ik voel mij niet volledig, ik ben Moslim maar ik doe dingen die niet mogen zoals roken en drinken en nog meer dingen...misschien is IS wel het ware Moslimgeloof en moet ik daar naar toe... :(
Ze hebben mobieltjes, internet, facebook..en dan toch denken dat dat het ware Melimgeloof is? Al die barbaarse slachtpartijen? Omdat ze denken dat ze daar een baan krijgen en uit naam van IS mensen mogen gaan onderdrukken, controleren, afslachten..

Ik vraag mij dan, wat doen die landen aan voorlichting? Op school, de unversiteit?? Maar waar is het verstand?

Dan zegt er een, er is maar een oplossing, of naar Europa of naar IS ?.

Dan denk, hoeveel ZZPers hebben we nu onderhand? Hoevelen van hen zijn dat geworden door werkloosheid?

Moet alles in de schoot geworpen worden en is alles altijd de schuld van een ander?

Ik denk dat de hele moslimcultus meer verwoest dan men lief is..ik mis steeds weer het zelfstandig denken....zie steeds weer die vinger naar een ander die kennelijk hun ellende veroorzaakt. En dan gaan mensen in het Westen daarin mee, dan adopteer je dus een probleem wat ook niet een probleem had hieven zijn..

Een land opbouwen kost tijd en moeite en inzet...banen verdwijnen omdat ze ouderwets zijn en nieuwe komen er voor in de plaats, maar innoveer, creëer, doe!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:40

Shadow0 schreef:

Wie zegt en vind dat dan? Op hol geslagen statement hoor.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:45

secricible schreef:
ja, maar dat was niet echt waar ik op doelde met mijn reactie richting Raisin.... Ik wilde namelijk alleen maar illustreren dat ik het niet eens was met het argument van Raisin. Als we niet meer in gaan grijpen om zo ons eigen hachje te redden vind ik dat zorgelijk...

dat snap ik op zich secricible.
want verandering maakt simpelweg angstig, zeer zeker als het 'dicht bij huis' gebeurd.
anderzijds, je wilt dus graag dat de dreiging op afstand blijft door daar in te grijpen.
maar de keerzijde is daarvan, dat je de verandering direct terug op je bord krijgt, door wel in te grijpen.

verandering kan zeer gewelddadig worden afgedwongen, zoals wij willen dat IS daar verdwijnt.
Waarop de mensen die sympatiserend zijn met IS zich gedwongen voelen om sympatiserend maar om te zetten naar actief volgend, want ja men probeert met geweld datgeen te laten verdwijnen waar zij zich mee verbonden voelen.. waarop je dus die negatieve geweldsspiraal in gaat.

grote kans dat 'wij' dat winnen, omdat wij hier met meer mensen zijn dus we hier niet zomaar uitgeroeid worden.. en daar al de middelen hebben om het hele spul daar zonder pardon neer te gooien.. burgerslachtoffers moet je dan maar voor lief nemen in beide landen. En dan help je de volgende regering daar in het zadel (waar wij meer belang bij hebben).

maar daarmee verander je de verandering in tijd niet.. dan zul je nog steeds hebben dat de moslimgemeenschap misschien uitbreid en het christendom langzaam verdwijnt, of andersom.

En veranderingen kunnen versnellen door het toepassen van geweld. immers het zijn wij 'westerlingen' die de eerste steen gooien op dat gebied. de 'christenen' die niet zijn gediend van het beleid daar en er een einde aan maken. Dat geweld kan mensen er toe doen besluiten daar niet bij te willen horen en zoekende te gaan naar andere manieren van leven of geloven. En als daar Salman, een gematigd Indonesische moslim die geweld en bombardementen in zijn geheel veroordeeld staat met open armen, dan kan oer-Hollandse tina daar wel eens sneller voor kiezen dan voor Jan Pietersen die graag de boel in Syrië wil verdelgen en vol agressie spreekt over 'de tegenpartij'..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:51

Tcm62 schreef:
Er vroeg iemand waarom de jeugd radicaliseert..

Daar was een mooi voorbeeld van gisteren in de documentaire over Afganistan.

Daar zat een groep jonge knullen in de soos...zij hebben geen werk, willen werk om een bestaan op te bouwen...zegt er een" ik voel mij niet volledig, ik ben Moslim maar ik doe dingen die niet mogen zoals roken en drinken en nog meer dingen...misschien is IS wel het ware Moslimgeloof en moet ik daar naar toe... :(
Ze hebben mobieltjes, internet, facebook..en dan toch denken dat dat het ware Melimgeloof is? Al die barbaarse slachtpartijen? Omdat ze denken dat ze daar een baan krijgen en uit naam van IS mensen mogen gaan onderdrukken, controleren, afslachten..

Ik vraag mij dan, wat doen die landen aan voorlichting? Op school, de unversiteit?? Maar waar is het verstand?

Dan zegt er een, er is maar een oplossing, of naar Europa of naar IS ?.

Dan denk, hoeveel ZZPers hebben we nu onderhand? Hoevelen van hen zijn dat geworden door werkloosheid?

Moet alles in de schoot geworpen worden en is alles altijd de schuld van een ander?

Ik denk dat de hele moslimcultus meer verwoest dan men lief is..ik mis steeds weer het zelfstandig denken....zie steeds weer die vinger naar een ander die kennelijk hun ellende veroorzaakt. En dan gaan mensen in het Westen daarin mee, dan adopteer je dus een probleem wat ook niet een probleem had hieven zijn..

Een land opbouwen kost tijd en moeite en inzet...banen verdwijnen omdat ze ouderwets zijn en nieuwe komen er voor in de plaats, maar innoveer, creëer, doe!

je vergeet daarbij te zeggen, dat ondertussen deze groep die in de soos zit ook uitgekotst wordt door de nederlanders.. het zijn die moslims, ze zitten maar op hun reet, ze zijn niet een van ons..

dus je dwingt hen te accepteren dat ze moslim zijn en anders dan Nederlanders.

Nederlanders zitten er ook zat in de soos, met hun kont op een krat bier, die niet willen werken en het liefst zwart bijverdienen.. Maar die zijn wel een van ons, die worden niet als uitschot gezien of mensen voor wie je bang moet zijn.. Zij voelen zich daarom ook gewoon Nederlander..

als het echter een moslim is met het zelfde gedrag, dan is het geen nederlander maar een moslim die zich niet wil inzetten..

je duwt m dus feitelijk al extra het vakje moslim in.. en in dat vakje, is hij ook niet goed genoeg, want hij voldoet ook niet volledig aan dat plaatje.. Maar, de aanpassingen om dan volledig 'goed' moslim te worden zijn eenvoudiger dan om 'nederlander te worden'.. want zolang je de uiterlijke kenmerken hebt van een moslim ben je nooit goed genoeg voor een bepaalde groep nederlanders..

dit maakt zo'n groep met name werkeloze of kansloze moslim jongeren ongelovelijk bevattelijk voor de recruiterende Is'ers, die wel vaak gestudeerd hebben en heeeeeeeeeeeel goed weten hoe ze deze jongeren moeten bespelen en moeten omarmen.. Daar worden ze welkom geheten en zijn ze wel goed genoeg en wordt gezorgd dat ze zich wel 'vol' voelen.