Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:maura schreef:Sammie, als iedereen zich zou houden aan het advies om geen dingen te roepen waar ze geen verstand van hebben, dan zou het openingsscherm van Bokt een grote lichtblauwe leegte worden.
Dat lijkt mij stug.. Je impliceert nu namelijk dat niemand verstand heeft..En dat is ook niet waar. Maar hitler en de jodenvergassing hierbij halen en die vergelijking te trekken is een duidelijk teken aan de wand dat je het dan toch echt niet helemaal snapt.. En dan hoef je niet eens het naadje van de kous te weten om te begrijpen dat die verhouding compleet stuk gaat.
Sammie schreef:Je moet geen dingen roepen waar je geen verstand van hebt. IS is op geen enkele manier what so ever te vergelijken met Hitler en zijn endlösing..
.
xRaisin schreef:Ik denk dat als we willen dat Nederland ook gebombardeerd wordt, Syrië bombarderen de perfecte zet is...
xFlorine schreef:Weinig verschil met Hitler die de joden vanaf de bron wilde uitroeien.
Shadow0 schreef:Overigens - zo onmogelijk vergezocht is de vergelijking nu ook weer niet. Er zijn mensen die in dit topic vinden dat het ok is om het hele land te bombarderen, zonder aanzien des persoons.
Syrie heeft 17 miljoen inwoners... als je dat land dus inderdaad helemaal bombardeert dan kom je toch wel bij een flinke genocide uit.
Sammie schreef:En dat hier iemand dat vindt.. Dat maak nog steeds niet dat je een dergelijk algemene vergelijking in dit topic moet gooien.
Citaat:Dat is een hele andere insteek dan de Wet van Godwin er weer eens ingooien. Drie pagina's.. Het is geen een een record.
Shadow0 schreef:'Godwin' roepen is inmiddels ook een goedkope manier geworden om discussie te omzeilen. Hoewel we nog niet bezig zijn met de systematische vernietiging van een heel volk, is het misschien toch niet gek om even in de geschiedenis te kijken welke nadelen het heeft om mensen op grond van afkomst als de schuld van alles en als niet-mensen af te schilderen.
Na deze zin ben ik je helemaal kwijt. Ik heb geen flauw idee wat je nu probeert duidelijk te maken danwel of je denkt dat je mij van jouw punten moet overtuigen. Ik heb in dit topic geen stelling genomen over hoe, waar en wat je moet bombarderen.Citaat:Hoewel we nog niet bezig zijn met de systematische vernietiging van een heel volk, is het misschien toch niet gek om even in de geschiedenis te kijken welke nadelen het heeft om mensen op grond van afkomst als de schuld van alles en als niet-mensen af te schilderen.
Shadow0 schreef:Hier idem.. Het is trouwens een illusie om te denken dat onschuldigen niet geraakt worden. Sterker nog die zijn vaker de pineut dan die eikels in hun ivoren toren. Ik denk ook haast wel zeker dat men dat gewoon incalculeert. Collateral damage noemen ze dat.(Enne... er zijn inderdaad regels over het bombarderen van niet-betrokken burgers, en wij als westerse wereld schenden die ook nu al openlijk door gemakshalve aan te nemen dat elke man van een bepaalde leeftijd al automatisch geen burger maar strijder is. Zonder enig bewijs. Gewoon: verkeerde volk, verkeerde tijd, verkeerde plaats, pech gehad, dan mag je gewoon dood.
secricible schreef:als we de vergelijking met WOII er dan toch bij halen: gelukkig dachten Amerika en Engeland er niet zo over toen ze Nederland bombardeerde om de Duitsers weg te krijgen Raisin...
Citaat:In een oorlog wordt er uitgemaakt welk regime de baas wordt en waar, welke gebruiken er doorgedrukt worden en wie het daarin voor het zeggen heeft.. partijen die zich vanuit een neutrale positie daarin mengen hebben absoluut een belang in dat de uitslag van de oorlog in hun voordeel uitvalt.. Dat strijders zelf daar misschien menselijke motieven mee hebben, de leiders hebben dat niet, die hebben economische belangen of machtsbelangen. ze willen de macht, of toegang tot bepaalde bronnen behouden, of willen macht bereiken of zichzelf toegang verschaffen tot bepaalde bronnen.
Shadow0 schreef:Overigens - zo onmogelijk vergezocht is de vergelijking nu ook weer niet. Er zijn mensen die in dit topic vinden dat het ok is om het hele land te bombarderen, zonder aanzien des persoons.
Syrie heeft 17 miljoen inwoners... als je dat land dus inderdaad helemaal bombardeert dan kom je toch wel bij een flinke genocide uit.
secricible schreef:ja, maar dat was niet echt waar ik op doelde met mijn reactie richting Raisin.... Ik wilde namelijk alleen maar illustreren dat ik het niet eens was met het argument van Raisin. Als we niet meer in gaan grijpen om zo ons eigen hachje te redden vind ik dat zorgelijk...
Tcm62 schreef:Er vroeg iemand waarom de jeugd radicaliseert..
Daar was een mooi voorbeeld van gisteren in de documentaire over Afganistan.
Daar zat een groep jonge knullen in de soos...zij hebben geen werk, willen werk om een bestaan op te bouwen...zegt er een" ik voel mij niet volledig, ik ben Moslim maar ik doe dingen die niet mogen zoals roken en drinken en nog meer dingen...misschien is IS wel het ware Moslimgeloof en moet ik daar naar toe...![]()
Ze hebben mobieltjes, internet, facebook..en dan toch denken dat dat het ware Melimgeloof is? Al die barbaarse slachtpartijen? Omdat ze denken dat ze daar een baan krijgen en uit naam van IS mensen mogen gaan onderdrukken, controleren, afslachten..
Ik vraag mij dan, wat doen die landen aan voorlichting? Op school, de unversiteit?? Maar waar is het verstand?
Dan zegt er een, er is maar een oplossing, of naar Europa of naar IS ?.
Dan denk, hoeveel ZZPers hebben we nu onderhand? Hoevelen van hen zijn dat geworden door werkloosheid?
Moet alles in de schoot geworpen worden en is alles altijd de schuld van een ander?
Ik denk dat de hele moslimcultus meer verwoest dan men lief is..ik mis steeds weer het zelfstandig denken....zie steeds weer die vinger naar een ander die kennelijk hun ellende veroorzaakt. En dan gaan mensen in het Westen daarin mee, dan adopteer je dus een probleem wat ook niet een probleem had hieven zijn..
Een land opbouwen kost tijd en moeite en inzet...banen verdwijnen omdat ze ouderwets zijn en nieuwe komen er voor in de plaats, maar innoveer, creëer, doe!