Toos Zelfdisciplineloos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:50

Oh hier meldt zich ook een!
Wat bij mij werkt, is in m'n achterhoofd houden dat ik het 'voor mijn vriend doe', op een een of andere manier wil ik dan wel aan t werk. :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:58

goriginal schreef:
Oh hier meldt zich ook een!
Wat bij mij werkt, is in m'n achterhoofd houden dat ik het 'voor mijn vriend doe', op een een of andere manier wil ik dan wel aan t werk. :P

:') :') als er nog meer mensen zijn die graag wat voor anderen doen.. ik loop een beetje achter momenteel met de was en het poetsen van de computerkamer.. Och, en de douchecabine mag een beurtje antikalk hebben ook gelijk :D

in ruil wil ik dan wel koken :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:01

Hier ook iemand, het ene moment doe ik alle taken in huis, en en ik zelfs zo gemotiveerd om die ene muur in de keuken schoon te maken, of de kastjes afdoen.
Andere moment wil ik niet van mijn reet af komen en wil ik niks.

Ik wil afvallen, vaak naar de pony's, meer werken en straks vol goede moed mijn studie starten,
maar ik heb nergens zin of motivering voor. Naar buiten gaan ben ik al te lui voor :+

Femek2902

elenaMM77: Jouw manier van leren is zo ontzettend herkenbaar :) Vooral niet teveel doen.. Helaas zit ik nu op de universiteit en doe ik een studie die me wel echt interesseert en waar ik later verder in wil gaan.. Dus nu is gewoon alleen luisteren en een aantal belangrijke dingen weten niet genoeg meer.. Ja, wel voor een voldoende, maar niet om mee te kunnen praten in de medische en wetenschappelijke wereld...

En toch gek genoeg, ondanks dat ik dit weet en het dus echt interessant vind, heb ik vandaag nog helemaal niets gedaan, terwijl ik 3 hoorcolleges terug zou kijken.. :') :')

plutolover

Ik meld me ook!

Ik heb het in alles. Van training paard tot huishouden en mezelf..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:07

Jaaa ik ben ook echt disciplineloos! Ik wil al een week lang mijn cavia kammen, maar die kam ligt niet op mijn kamer. Noway dat ik er voor naar benede loop, nee joh.. kan morgen ook wel!

Arch en huiswerk maken.. Geen verplichte datum dat het af moet zijn? Mij niet gezien! Ik heb de druk nodig van de einddatum, dán pas kan ik er aan beginnen. Zelfs als de opdracht leuk is..

Leren doe ik sws niet aan, met een beetje opletten in de les haal ik makkelijk 7ens en 8en dus ik ga thuis echt mn boeken niet open slaan.

Zelfs harenwassen is voor mij een probleem, woensdag avond gewassen, dan sla ik 1 dag over, dan moet ik eigenlijk vrijdag weer. Maar ahjoh ik ga morgen toch paardrijden dan hoef ik niet fris te ruiken.... Hup weer een dag haren niet wassen er bij.

Verder staat er al bijna 1 week een caviakooi buiten met een mengsel van bleek en water waarbij ik vieze plekken wilde weghalen om de bak te verkopen. (Cavia's hebben een groter hok gekregen). Ik had al een begin gemaakt met schoonmaken maar ik kreeg het niet verder schoon. Dus hub druppeltje bleek er in flink schrobben kokend water erbij, laat maar een nachtje weken buiten...... Jullie snappen vast wel waar op dit moment de caviakooi staat :o

Ik wil met dit topic ook mezelf even een schop onder m'n kont geven en met zijn alle gaan we ons zelf gedisciplineerd maken!! :D

Maar joh.. daar kunnen we ook volgende week mee beginnen toch, ik wil donderdag mn vrije dag nog wel even kunnen besteden aan bankhangen en voor al niet aan school denken :+

SteffiiY

Re: Toos Zelfdisciplineloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:08

Ik herken het..

Vooral paard trainen merk ik het erg. 1 drupje regen en ik denk. Bah nee ik ga niet rijden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:10

Over het algemeen zullen de mensen in dit topic mensen zijn die een positieve kijk hebben op het leven. En dan bedoel ik alles wat met het leven te maken heeft, maar vooral tijd. Zo heb ik pas terug gelezen dat mensen die standaard te laat komen, al zijn het maar 2 mintuten, niet lui of gedemotiveerd zijn, maar een te positieve kijk op de tijd hebben waardoor ze uiteindelijk in tijdsnood komen. Met een teveel aan tijd, of anders gezegd een te ruim tijdsbestek, kunnen deze mensen dus helemaal niets. Presteren onder druk, dát werkt. Zo heb ik zelf nadat mijn studie 4 jaar uitliep en ik écht moet, mijn afstudeerscriptie in één avond en nacht geschreven en heb ik hem na een paar verbeterpunten nog met een redelijk cijfer gehaald ook. En dan denk je achteraf.. Waarom? En vooral, dit ga ik voortaan anders doen.. Mooi voornemen, maar een karakter verander je niet zomaar.

Hier helpt het om schema's te maken, zo hangt er op de koelkast een schema met allerlei klusjes in huis en weet ik dat als ik de ene dag niets doe, ik de volgende dag klusjes van 2 dagen moet doen. Het werkt redelijk, afgezien van de dagen dat ik mezelf een uitzondering geef. Vaak is het ook zo dat wanneer je je er wel toe hebt gezet, je naderhand een fijn voldaan gevoel hebt..

Er is geen 'genezing', er is wel bewustwording en acceptatie en qua motivatie denk ik dat het wel goed zit. Vind je weg erin, zorg dat je je voldaan voelt over wat je hebt gedaan :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:13

Patriciavt schreef:
Over het algemeen zullen de mensen in dit topic mensen zijn die een positieve kijk hebben op het leven. En dan bedoel ik alles wat met het leven te maken heeft, maar vooral tijd. Zo heb ik pas terug gelezen dat mensen die standaard te laat komen, al zijn het maar 2 mintuten, niet lui of gedemotiveerd zijn, maar een te positieve kijk op de tijd hebben waardoor ze uiteindelijk in tijdsnood komen. Met een teveel aan tijd, of anders gezegd een te ruim tijdsbestek, kunnen deze mensen dus helemaal niets. Presteren onder druk, dát werkt. Zo heb ik zelf nadat mijn studie 4 jaar uitliep en ik écht moet, mijn afstudeerscriptie in één avond en nacht geschreven en heb ik hem na een paar verbeterpunten nog met een redelijk cijfer gehaald ook. En dan denk je achteraf.. Waarom? En vooral, dit ga ik voortaan anders doen.. Mooi voornemen, maar een karakter verander je niet zomaar.

Hier helpt het om schema's te maken, zo hangt er op de koelkast een schema met allerlei klusjes in huis en weet ik dat als ik de ene dag niets doe, ik de volgende dag klusjes van 2 dagen moet doen. Het werkt redelijk, afgezien van de dagen dat ik mezelf een uitzondering geef. Vaak is het ook zo dat wanneer je je er wel toe hebt gezet, je naderhand een fijn voldaan gevoel hebt..

Er is geen 'genezing', er is wel bewustwording en acceptatie en qua motivatie denk ik dat het wel goed zit. Vind je weg erin, zorg dat je je voldaan voelt over wat je hebt gedaan :)

Oooooooohh, dus ik moet eigenlijk gewoon een half uur later opstaan zodat ik meer druk voel en wel op tijd klaar kan zijn om aan te fietsen? Ik kom standaard 5 minuten te laat :o

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:21

Ik meld me hier en wat hierboven staat werkt bij mij dus ja. Als ik denk dat ik te laat ben moet alles snel en kom ik niet te laat.

Verder hier een enorme perfectionist maar als ik weet dat ik het niet goed kan doen doe ik het liever niet...
En wil dus en goede cijfers en veel paardrijden en wedstrijden en sporten en yoga en gezond eten en beetje afvallen en tekenen en ook sociale dingen. En dat allemaal goed.
Evenwicht vinden vind ik bizar moeilijk en stel dingen waarvan ik denk dat ik het niet goed (genoeg) kan enorm uit... Vermoeiend :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:22

Nou.. Zonder grappen.. Nu ik moeder ben sta ik altijd ruim op tijd op om alles op tijd klaar te hebben. Of ik nu 3 uur van tevoren opsta of 1.5 uur ik ben standaard 5 minuten te laat op mijn werk. Vanmorgen heb ik me verslapen, slechts 70 min voor aanvang van een vergadering schoot ik wakker, kind nog in diepe slaap. Exact op tijd was ik op het werk, kind gevoederd en naar de opvang en zelfs ontbeten. Dus ja, het zou kunnen slagen :P :=

Dát is idd ook een dingetje Area, balans zoeken, vinden en... behouden :o

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:32

Druppie7711 schreef:
Jaaa ik ben ook echt disciplineloos! Ik wil al een week lang mijn cavia kammen, maar die kam ligt niet op mijn kamer. Noway dat ik er voor naar benede loop, nee joh.. kan morgen ook wel!

Arch en huiswerk maken.. Geen verplichte datum dat het af moet zijn? Mij niet gezien! Ik heb de druk nodig van de einddatum, dán pas kan ik er aan beginnen. Zelfs als de opdracht leuk is..

Leren doe ik sws niet aan, met een beetje opletten in de les haal ik makkelijk 7ens en 8en dus ik ga thuis echt mn boeken niet open slaan.

Zelfs harenwassen is voor mij een probleem, woensdag avond gewassen, dan sla ik 1 dag over, dan moet ik eigenlijk vrijdag weer. Maar ahjoh ik ga morgen toch paardrijden dan hoef ik niet fris te ruiken.... Hup weer een dag haren niet wassen er bij.

Verder staat er al bijna 1 week een caviakooi buiten met een mengsel van bleek en water waarbij ik vieze plekken wilde weghalen om de bak te verkopen. (Cavia's hebben een groter hok gekregen). Ik had al een begin gemaakt met schoonmaken maar ik kreeg het niet verder schoon. Dus hub druppeltje bleek er in flink schrobben kokend water erbij, laat maar een nachtje weken buiten...... Jullie snappen vast wel waar op dit moment de caviakooi staat :o

Ik wil met dit topic ook mezelf even een schop onder m'n kont geven en met zijn alle gaan we ons zelf gedisciplineerd maken!! :D

Maar joh.. daar kunnen we ook volgende week mee beginnen toch, ik wil donderdag mn vrije dag nog wel even kunnen besteden aan bankhangen en voor al niet aan school denken :+

Het is helemaal niet goed voor je haar en (hoofd)huid om zo vaak te wassen. Dus... punten voor je uitstelgedrag op dit vlak. +:)+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:55

Ylvy schreef:
Hier ook iemand, het ene moment doe ik alle taken in huis, en en ik zelfs zo gemotiveerd om die ene muur in de keuken schoon te maken, of de kastjes afdoen.
Andere moment wil ik niet van mijn reet af komen en wil ik niks.

Ik wil afvallen, vaak naar de pony's, meer werken en straks vol goede moed mijn studie starten,
maar ik heb nergens zin of motivering voor. Naar buiten gaan ben ik al te lui voor :+

en ook compleet opgaan in het schoonboenen van de keuken, kastjes en tegeltjes :') :j
tot de kleinste dingetjes moeten schoon..

Om vervolgens te zeggen: ja, ga allemaal maar op het dak zitten, nou heb ik wel weer genoeg gedaan..

*ploft op de bank neer met een bak koffie, zet de tv aan en probeert de amerikaans aandoende rollende stofballen te negeren... waarna ik dan toch maar grommend de stofzuiger pak.. want rommel a la, maar vies kan ik dan toch slecht tegen*

4 katten hier die niet buiten komen.. Dus met twee tot drie dagen krijg je van die wild west taferelen hier als je niet zuigt.

Afbeelding

wreckh

Re: Toos Zelfdisciplineloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:09

Meld me ook. Ik moest mezelf van de week nog een schop onder mijn kont geven. Ik had de stallen uitgemest, maar was te beroert om de laatste kruiwagen leeg te gooien. Dat kan morgen ook wel, of ik vraag manlief. 8)7 afmaken waar ik mee bezig ben is al moeilijk, laat staan echte doelen bereiken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:59

Patriciavt schreef:

Mooie post Patries. :j Sluit ik me bij aan.

Voor mezelf kan ik stellen dat ik de dingen die ik uitstel gewoon niet belangrijk genoeg vind. Nou ja, dan doe ik ze dus niet, komt vanzelf een tijd dat ik ze wél belangrijk vindt. Ik ga me niet druk meer maken over wat ik niet gedaan heb, geeft alleen maar een rotgevoel. Ik kijk naar wat ik wel doe, dat voelt veel lekkerder.

Positief he? Dat komt omdat ik altijd overal te laat ben. _O- _O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:11

Ik ben inmiddels hard op weg naar zelfdiscipline en het gaat steeds beter!

Maak vooral niet de fout door te veel te willen, dat heb ik vooral. Ik heb constant in mijn hoofd hoeveel ik nog moet doen en als ik besef hoeveel dat is, gebeurt er sowieso al niets. Begin echt met iets heel erg kleins, iets wat je direct wil gaan doen na het opstaan bijvoorbeeld.
En wanneer dat eenmaal lukt, er heel erg tevreden over zijn en niet denken "maar dat, en dit".

En geef jezelf een deadline voor kleine dingetjes en haal daar steeds meer bij als het goed gaat.

Oh ja, vermijd afleiding. :') En dan met name is internet wel de grootste afleiding voor iedereen. Ik maak nog steeds de fout om mijn ochtend te beginnen door mijn laptop op te starten, heel stom. En ik vind altijd wel dingetjes om nog even ietsjes langer erop te mogen van mezelf. Daar moet je vooral mee kappen! Echt gewoon, verstop je laptop achter slot en grendel zolang je iets gedaan wilt hebben. Hoe meer moeite je moet stoppen om de afleiding te pakken, hoe eerder je het laat om dat te doen.
Ik verstop letterlijk mijn macbook in de trapkast, onder allemaal dingen, als ik moet leren. :Y)

En kleine stapjes! Kleine stapjes. Te veel willen geeft alleen maar teleurstelling en brengt je hoofd aan de kook.
Ik ben constant aan het piekeren over wat ik allemaal gedaan moet krijgen wat er alleen maar voor zorgt dat ik er niet aan begin.

Het zit uiteindelijk allemaal in je hoofd en je hoofd is hels, maar doorbreek gewoon die stomme patronen. Want het is niet meer dan dat. :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:19

Oooh wat een herkenbaarheid hier! := Ik ben een echte deadlinejunk. Ik stel graag dingen uit tot op het laatste moment en werk dan kneiterhard om het alsnog op tijd af te krijgen. En dat lukt vrijwel altijd. Op mijn werk heb ik het graag zo druk mogelijk, dan werk ik het hardst en laat ik me niet zo snel afleiden door andere dingen, maar ik geef toe dat ik de minder leuke klusjes weleens laat liggen. :o Ik werk graag met lijstjes en schema's om helder te hebben wat wanneer moet,

Ik ben wel altijd overal op tijd. Ik heb een enorme hekel aan te laat komen en ben liever veel te vroeg dan een paar minuten te laat. Ben ik wel aan de late kant, dan doe ik altijd een berichtje aan degene waar ik naar op weg ben.

Zo en nu weer aan het werk. Ik moet nog een deadline halen. :))

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:27

Ik heb ook een 'klein probleem' met gedisciplineerd werken, zoals nu met mijn stageverslag. Het concept heb ik twee weken te laat ingeleverd (afgelopen vrijdag om 23.00u :=) en sinds toen heb ik er nog geen 500 woorden bijgetypt, en het moet vanavond af zijn zodat het gecontroleerd kan worden door mijn stagebegeleider en het vrijdag ingeleverd kan worden :D vond dat al best ruim gepland van mezelf.

MarlindeRooz schreef:
lieveli schreef:
Nee joh, dat is 's morgens samenvattingen maken van 7 powerpoints voordat je 's middags je tentamen hebt :')

Precies, mijn powerpoints zijn gemiddeld dus 50 dia's lang keer 7 haha. :') En dat is nog maar de helft van het vak. _O-

Studeren is toch ook jezelf highfiven nadat je het hele semester in één ochtend hebt ingehaald en vervolgens een voldoende haalt op je tentamen?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:35

Ik meld me :')
Wat is studeren eigenlijk?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:38

Zelfdiscipline, tja...ik héb er wel eens van gehoord, maar het is net als met het monster van LochNess... dat je ervan gehoord hebt, zegt niet dat het ook bestáát. ..

Ik begin gerust wel eens ergens aan. Opruimen is een goed voorbeeld;

"dat gaat weg, dat moet in de kast, dat fotoboek gaat... oo kijk wat leuk, foto's van mijn konijntje van vroeger.... O ja ik moet naar de dierenwinkel voor hondenvoer. .. waar is mijn portemonnee nou? Misschien in de keuken.... pomtiedomtiedom, even kijken, eeuh. ... O koffie!!!! Lekker even een bakkie op de bank eerst. Stil hier in huis, even kijken of er iets leuks op Netflix staat.... aah een nieuwe serie!.............
.....
.......
......
.....
3 uur later"

Nou dat dus. En ik wil al 8 jaar afvallen, nou das gelukt hoor, van de stoep enzo, maar die rol koekjes keek me zó nadrukkelijk aan....
Dus dan maar erbij sporten, sportschool zit letterlijk om de hoek hier. Na 2 maanden (hoera! 2 maanden zelfdiscipline) een weekje last van mijn knie en nooooooooit meer geweest. Terwijl ik er bijna dagelijks langs kom (met de nadruk op lángs).

En zo kan ik nog wel even doorgaan ..
Laatst bijgewerkt door sans6 op 27-01-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:41

Oef, ook ik meld me!

Ik zou vrijdag a.s. mijn scriptie in moeten leveren, nu in overleg met mijn begeleider gekozen voor 7 maart :') , want 'ik moet nog zoveel doen'. Nee, ik hoef niet heel veel te doen, ik moet het alleen doen.
Verder moet ik nog leren voor 1 tentamen (maar die heb ik pas eind maart, dus dan heb ik nog twee weken na mijn scriptie om te leren :') ) en een competentierapport.

Schema's, planningen en soortgelijk werkt hier niet. Er is altijd wel iets waardoor ik mij niet aan de planning kan houden.

Gelukkig was ik wel redelijk gedisciplineerd voor de paarden. Ik moest alles zelf betalen, dus dan zorgde ik wel dat ik genoeg tijd bij die dure krengen spendeerde :D :+ !

Ohja, wat voor mij ook een slechte is, zijn spelletjes. Manmanman wat houd ik van mijn dino- en boerderijgame zeg :') !

Sporten is ook zoiets. Ik ben gek op zwemmen, dus heb een tijd elke dag gezwommen. Toen werd het hier wat kouder (lees 25 graden }:0 ), dus dan wil ik niet meer in de kou zwemmen. Nu is het weer warm, maar toch heb ik die afgelopen 1,5 dat zwembad nog niet van dichtbij gezien..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:46

sans6 schreef:
"dat gaat weg, dat moet in de kast, dat fotoboek gaat... oo kijk wat leuk, foto's van mijn konijntje van vroeger.... O ja ik moet naar de dierenwinkel voor hondenvoer. .. waar is mijn portemonnee nou? Misschien in de keuken.... pomtiedomtiedom, even kijken, eeuh. ... O koffie!!!! Lekker even een bakkie op de bank eerst. Stil hier in huis, even kijken of er iets leuks op Netflix staat.... aah een nieuwe serie!.............
.....
.......
......
.....
3 uur later"

_/-\o_

Altijd als ik begin met mijn kamer 'grondig' schoonmaken dwaal ik af naar iets pietluttigs, zoals fotoboekjes, kralendoosjes herinrichten. Wat vervolgens weer ergens op de grond beland omdat ik iets niet kan vinden waar ik opeens aan dacht en er écht in moet, in dat fotoboekje of kralendoosje. Dan kan ik het niet vinden, vind ik dat ik wel genoeg heb gedaan wil ik éven een kopje thee drinken.... 2 uur later. :')

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:50

Afbeelding

Ik meld me :=

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:54

Hier ook iemand, huishouden en afvallen zijn het grootste probleem.
Heb precies in mijn hoofd wat ik huis wil doen, maar de bank zit vaak te lekker.
Mijn goudvissen moeten nodig schoongemaakt worden, maar ook dat word uitgesteld.

Afvallen, de ene week ben ik super goed bezig, de andere week is alles weer veel te lekker.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:28

Hier ook een uitsteller... en dat is geen goede combi met een bijna fulltime baan en deeltijdstudie... motivatie genoeg voor school, maar dan wel als ik op mn werk zit en ik er dus eigenlijk niks mee kan doen...
Huishouden gaat langzaaaaam beter, ik ben inmddels ook van de kleine dingetjes meteen doen, maar de grote klussen blijven nogal eens een keer liggen...
Ik wil nog sporten zodat ik wat fitter wordt, maar geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen, dus dat wordt ook maar uitgesteld, paard staat ook op een laag pitje momenteel...