Wat bij mij werkt, is in m'n achterhoofd houden dat ik het 'voor mijn vriend doe', op een een of andere manier wil ik dan wel aan t werk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
goriginal schreef:Oh hier meldt zich ook een!
Wat bij mij werkt, is in m'n achterhoofd houden dat ik het 'voor mijn vriend doe', op een een of andere manier wil ik dan wel aan t werk.
als er nog meer mensen zijn die graag wat voor anderen doen.. ik loop een beetje achter momenteel met de was en het poetsen van de computerkamer.. Och, en de douchecabine mag een beurtje antikalk hebben ook gelijk 
Vooral niet teveel doen.. Helaas zit ik nu op de universiteit en doe ik een studie die me wel echt interesseert en waar ik later verder in wil gaan.. Dus nu is gewoon alleen luisteren en een aantal belangrijke dingen weten niet genoeg meer.. Ja, wel voor een voldoende, maar niet om mee te kunnen praten in de medische en wetenschappelijke wereld...

Patriciavt schreef:Over het algemeen zullen de mensen in dit topic mensen zijn die een positieve kijk hebben op het leven. En dan bedoel ik alles wat met het leven te maken heeft, maar vooral tijd. Zo heb ik pas terug gelezen dat mensen die standaard te laat komen, al zijn het maar 2 mintuten, niet lui of gedemotiveerd zijn, maar een te positieve kijk op de tijd hebben waardoor ze uiteindelijk in tijdsnood komen. Met een teveel aan tijd, of anders gezegd een te ruim tijdsbestek, kunnen deze mensen dus helemaal niets. Presteren onder druk, dát werkt. Zo heb ik zelf nadat mijn studie 4 jaar uitliep en ik écht moet, mijn afstudeerscriptie in één avond en nacht geschreven en heb ik hem na een paar verbeterpunten nog met een redelijk cijfer gehaald ook. En dan denk je achteraf.. Waarom? En vooral, dit ga ik voortaan anders doen.. Mooi voornemen, maar een karakter verander je niet zomaar.
Hier helpt het om schema's te maken, zo hangt er op de koelkast een schema met allerlei klusjes in huis en weet ik dat als ik de ene dag niets doe, ik de volgende dag klusjes van 2 dagen moet doen. Het werkt redelijk, afgezien van de dagen dat ik mezelf een uitzondering geef. Vaak is het ook zo dat wanneer je je er wel toe hebt gezet, je naderhand een fijn voldaan gevoel hebt..
Er is geen 'genezing', er is wel bewustwording en acceptatie en qua motivatie denk ik dat het wel goed zit. Vind je weg erin, zorg dat je je voldaan voelt over wat je hebt gedaan

Druppie7711 schreef:Jaaa ik ben ook echt disciplineloos! Ik wil al een week lang mijn cavia kammen, maar die kam ligt niet op mijn kamer. Noway dat ik er voor naar benede loop, nee joh.. kan morgen ook wel!
Arch en huiswerk maken.. Geen verplichte datum dat het af moet zijn? Mij niet gezien! Ik heb de druk nodig van de einddatum, dán pas kan ik er aan beginnen. Zelfs als de opdracht leuk is..
Leren doe ik sws niet aan, met een beetje opletten in de les haal ik makkelijk 7ens en 8en dus ik ga thuis echt mn boeken niet open slaan.
Zelfs harenwassen is voor mij een probleem, woensdag avond gewassen, dan sla ik 1 dag over, dan moet ik eigenlijk vrijdag weer. Maar ahjoh ik ga morgen toch paardrijden dan hoef ik niet fris te ruiken.... Hup weer een dag haren niet wassen er bij.
Verder staat er al bijna 1 week een caviakooi buiten met een mengsel van bleek en water waarbij ik vieze plekken wilde weghalen om de bak te verkopen. (Cavia's hebben een groter hok gekregen). Ik had al een begin gemaakt met schoonmaken maar ik kreeg het niet verder schoon. Dus hub druppeltje bleek er in flink schrobben kokend water erbij, laat maar een nachtje weken buiten...... Jullie snappen vast wel waar op dit moment de caviakooi staat
Ik wil met dit topic ook mezelf even een schop onder m'n kont geven en met zijn alle gaan we ons zelf gedisciplineerd maken!!
Maar joh.. daar kunnen we ook volgende week mee beginnen toch, ik wil donderdag mn vrije dag nog wel even kunnen besteden aan bankhangen en voor al niet aan school denken
Ylvy schreef:Hier ook iemand, het ene moment doe ik alle taken in huis, en en ik zelfs zo gemotiveerd om die ene muur in de keuken schoon te maken, of de kastjes afdoen.
Andere moment wil ik niet van mijn reet af komen en wil ik niks.
Ik wil afvallen, vaak naar de pony's, meer werken en straks vol goede moed mijn studie starten,
maar ik heb nergens zin of motivering voor. Naar buiten gaan ben ik al te lui voor
afmaken waar ik mee bezig ben is al moeilijk, laat staan echte doelen bereiken. Patriciavt schreef:Over het algemeen zullen de mensen in dit topic mensen zijn die een positieve kijk hebben op het leven. En dan bedoel ik alles wat met het leven te maken heeft, maar vooral tijd. Zo heb ik pas terug gelezen dat mensen die standaard te laat komen, al zijn het maar 2 mintuten, niet lui of gedemotiveerd zijn, maar een te positieve kijk op de tijd hebben waardoor ze uiteindelijk in tijdsnood komen. Met een teveel aan tijd, of anders gezegd een te ruim tijdsbestek, kunnen deze mensen dus helemaal niets. Presteren onder druk, dát werkt. Zo heb ik zelf nadat mijn studie 4 jaar uitliep en ik écht moet, mijn afstudeerscriptie in één avond en nacht geschreven en heb ik hem na een paar verbeterpunten nog met een redelijk cijfer gehaald ook. En dan denk je achteraf.. Waarom? En vooral, dit ga ik voortaan anders doen.. Mooi voornemen, maar een karakter verander je niet zomaar.
Hier helpt het om schema's te maken, zo hangt er op de koelkast een schema met allerlei klusjes in huis en weet ik dat als ik de ene dag niets doe, ik de volgende dag klusjes van 2 dagen moet doen. Het werkt redelijk, afgezien van de dagen dat ik mezelf een uitzondering geef. Vaak is het ook zo dat wanneer je je er wel toe hebt gezet, je naderhand een fijn voldaan gevoel hebt..
Er is geen 'genezing', er is wel bewustwording en acceptatie en qua motivatie denk ik dat het wel goed zit. Vind je weg erin, zorg dat je je voldaan voelt over wat je hebt gedaan
Sluit ik me bij aan.
En dan met name is internet wel de grootste afleiding voor iedereen. Ik maak nog steeds de fout om mijn ochtend te beginnen door mijn laptop op te starten, heel stom. En ik vind altijd wel dingetjes om nog even ietsjes langer erop te mogen van mezelf. Daar moet je vooral mee kappen! Echt gewoon, verstop je laptop achter slot en grendel zolang je iets gedaan wilt hebben. Hoe meer moeite je moet stoppen om de afleiding te pakken, hoe eerder je het laat om dat te doen.
Ik ben een echte deadlinejunk. Ik stel graag dingen uit tot op het laatste moment en werk dan kneiterhard om het alsnog op tijd af te krijgen. En dat lukt vrijwel altijd. Op mijn werk heb ik het graag zo druk mogelijk, dan werk ik het hardst en laat ik me niet zo snel afleiden door andere dingen, maar ik geef toe dat ik de minder leuke klusjes weleens laat liggen.
Ik werk graag met lijstjes en schema's om helder te hebben wat wanneer moet,
) en sinds toen heb ik er nog geen 500 woorden bijgetypt, en het moet vanavond af zijn zodat het gecontroleerd kan worden door mijn stagebegeleider en het vrijdag ingeleverd kan worden
vond dat al best ruim gepland van mezelf.MarlindeRooz schreef:lieveli schreef:Nee joh, dat is 's morgens samenvattingen maken van 7 powerpoints voordat je 's middags je tentamen hebt
Precies, mijn powerpoints zijn gemiddeld dus 50 dia's lang keer 7 haha.En dat is nog maar de helft van het vak.
, want 'ik moet nog zoveel doen'. Nee, ik hoef niet heel veel te doen, ik moet het alleen doen.
) en een competentierapport.
!
!
), dus dan wil ik niet meer in de kou zwemmen. Nu is het weer warm, maar toch heb ik die afgelopen 1,5 dat zwembad nog niet van dichtbij gezien.. sans6 schreef:"dat gaat weg, dat moet in de kast, dat fotoboek gaat... oo kijk wat leuk, foto's van mijn konijntje van vroeger.... O ja ik moet naar de dierenwinkel voor hondenvoer. .. waar is mijn portemonnee nou? Misschien in de keuken.... pomtiedomtiedom, even kijken, eeuh. ... O koffie!!!! Lekker even een bakkie op de bank eerst. Stil hier in huis, even kijken of er iets leuks op Netflix staat.... aah een nieuwe serie!.............
.....
.......
......
.....
3 uur later"