Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waar let jij als je buiten de deur gaat lunchen?

Uitstraling pand
54 (7%)
uitstraling binnen
102 (14%)
keuze menukaart
182 (26%)
bereikbaarheid
37 (5%)
reviews
44 (6%)
vriendelijk personeel
72 (10%)
drukte
46 (6%)
prijs
160 (22%)

Totaal aantal stemmen: 697

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:30

Het ziet er inderdaad te chique uit voor een simpele kaart maar als het s'middags te rustig is dan spreekt die luxe menukaart dus niet genoeg mensen aan..
Of ze de doelgroep willen veranderen is uiteraard aan het restaurant maar ik denk wel dat je dan een bredere doelgroep aanspreekt en dus meer omzet creëert.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:31

Wat ik bij mijn huidige werkgever merk is dat het een combinatie is van afstand en uitstraling. Er zijn 3 lunchlocaties op korte afstand. De dichtstbijzijnde is op de luchthaven en daar gaat volgens mij bijna niemand heen, zeker niet voor een zakelijke lunch, te groot en massaal met zelfbediening. De locatie wat verderop zit ergens in een kantoorpand op de begane gronden is volgens mij zelfs maar amper bekend (ligt wat achteraf en je moet het maar net weten. Toen ik hier begon bestond de locatie pas een half jaar en kende niemand het, nu is dat wat beter). Ze hebben we een terras. De derde locatie is een mooie oude boerderij met een mooie kaart goed bereikbaar, voldoende parkeergelegenheid etc. Voor de zakelijke lunch echt super. Ik heb er een keer gedineerd en dat vond ik niet zo bijzonder, zeker niet in vergelijking met de lunch. Ik zou die locatie dus voor de lunch zeker aanraden, maar voor het diner absoluut niet. Dus misschien moeten ze het toch in de kaart zoeken?

Dreamybol

Re: Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:46

Mijn belangrijkste graadmeter heb je niet genoemd, maar dat is toegankelijkheid. Kan ik binnenkomen met mijn rolstoel en kan ik zonder al te veel gedoe gebruik maken van het toilet? (da's ook heel hip met het oog op veranderende wetgeving per 1/1/17).

Daarbij vind ik prijs en het menu heel belangrijk, maar vooral dat ik er fijn kan zitten, rustig kan kletsen, ook al is het druk. Lunch is bij mij meestal functioneel; bijpraten onder het genot van iets te eten en drinken. Dan hoeft dat eten niets ingewikkelds te zijn, mits de prijs daar dan ook bij past.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:56

Nope, ik zou hier niet uit eten gaan. Vind het pand veel te statig en afstandelijk en daardoor ook te arrogant/chique ogen. Dit kan je oplossen door een gezellig terras met schattig/licht gekleurd meubilair, planten, leuke aanbiedingsborden, etc. Maar dat ligt er natuurlijk wel heel erg aan wat je doelgroep is.

Verder schrik de menukaart mij af. Deels door de vage teren (als je die er in wilt houden is dat op te lossen met een foto van het gerecht erbij), met name door de prijzen. Voor zo'n prijs maak ik zelf wel een uitgebreid broodje. :') En ook door de weinig vega opties. In mijn eigen ervaring ben ik er achter gekomen dat restaurants/cafe's die goede vega opties hebben (zonder alleen maar kaas, kaas en nog eens kaas) ook betere niet-vega gerechten hebben. Dat (dure) restaurants met veel vlees opties en weinig goede vega opties, ook erg tegen vielen in de vlees opties.

Daarbij vind ik het zelf belangrijk dat een restaurant er van bewust is waar zijn eten vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:12

Ik heb even naar de website gekeken. Dat ziet er best leuk en gezellig uit.
Leuk dat "alle gerechten 8.50", jammer dat het niet consequent doorgevoerd is. Voor een kaasplankje 4 euro extra? Dat is dan duurder dan fazant, hert, eendenborst...? Cheesecake zelfde prijs als de hoofdgerechten?
Het idee is leuk, alleen vind ik het slecht uitgevoerd.
Hoofdgerechten 9 nagerechten 7 vind ik al heel anders.
Voor de lunch zou je eenzelfde iets kunnen doen, kleinere porties en prijs.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:26

Ik zou hier niet komen lunchen.
Ik vind de lunchkaart erg beperkt en als ik dingen als 'komkommerparels en gel van augurk' zie staan ben ik al snel weg. Mij te dure termen. Mensen die komen lunchen willen gewoon lekker een broodje komen eten, dat hoeft niet duur te klinken, dat moet gewoon lekker zijn.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:05

Inderdaad, simpele dingen een rare term geven om het duur/apart te laten klinken vind ik erg onnozel.
Ik hou ervan om aparte en nieuwe dingen/combinaties te proberen, maar zorg ervoor dat het dan ook echt iets aparts en nieuws is.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:15

Ik heb trouwens ook even de site gegoogled en de site zelf ziet er goed en aantrekkelijk uit!
De menukaarten daarentegen erg amateuristisch. := Met name het lettertype, dat was echt hèt hippe lettertype eind basisschool. :+ En dan in combinatie met de roze stipjes, doet mij nogal aan een schoolopdracht denken van een 12 jarige.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:48

Ik weet niet in hoever het pand in te delen is maar misschien meer een zakelijk gedeelte, en een meer casuele gedeelte maken. Dat mensen met zakenlunches rustig kunnen praten en een andere gedeelte waar de shoppers en gezinnen meer kunnen. Ook een dure kaart en een minder dure kaart. Als ik hier zou eten verwacht ik ook iets specialers dus niet gewoon een broodje maar zoals sommige zeggen meer het ambachtelijke uiterlijk. Als ik aan het shoppen ben wil ik kunnen eten voor 5 euro de persoon ongeveer en dat zie ik hier niet gebeuren dus ik sla deze over.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:37

Ik denk dat het misschien ook aan de verkeerde kant van het land zit voor een dergelijke kaart. Als je wat meer in de randstad komt, zijn er best mensen die wat avontuurlijker willen eten, en een restaurant wat er mooi uitziet aan de buitenkant niet meteen 'arrogant' vinden.

Belangrijk lijkt me, kies je doelgroep en stem daarop af. Wil je fijnproevers die best wat willen uitgeven voor goed eten, dan kan zo'n kaart best. Wil je Jan en Alleman binnen, dan zou ik overstappen naar broodjes kaas en uitsmijters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:41

Ik denk dat juist door deze lunchkaart je er een beetje tussen valt als restaurant. Je wilt graag een chique dinerkaart hebben, maar laat de keuzes voor je lunchkaart daar een beetje voor onder doen. Misschien een aanpassing op de dinerkaart maken voor de lunch? Kleinere gerechtjes maar wel in dezelfde strekking?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:03

Anoeska schreef:
Belangrijk lijkt me, kies je doelgroep en stem daarop af. Wil je fijnproevers die best wat willen uitgeven voor goed eten, dan kan zo'n kaart best. Wil je Jan en Alleman binnen, dan zou ik overstappen naar broodjes kaas en uitsmijters.

Dat vind ik dus persoonlijk het gekke aan deze kaart. Het ziet er allemaal sjiek uit van buiten en binnen, ik zal er best heen willen. En het eerste 'gerecht' wat er vervolgens op de kaart staat is een hamburger. Dan ben ik snel weg, voor dat geld!
Inderdaad echt je doelgroep kiezen. Met zoiets ben je net niet sjiek genoeg voor een duur restaurant, en net niet knus en makkelijk genoeg voor een 'Jan en alleman' restaurant. Het is nu eigenlijk een beetje een dure tent met dure woorden, en een hamburger met Cheddar als eerste menu-item. Dan krijg je dus niet veel mensen binnen die een beetje geld ervoor willen uitgeven, en ook niet mensen die er geen geld voor willen uitgeven.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:52

Ik heb hamburgers gegeten in sterren restaurants, met een goede hamburger is niets mis, zeker niet op een lunchmenu. Maar dan zou ik er wel iets bijzonders van maken. (wagyu is erg hot op het moment)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:56

Ik let eigenlijk maar op twee dingen. Maar een keuze staat er niet bij. Kwaliteit van het eten en kennis van de kok. En bereikbaarheid voor mij een must ivm slechter ter been zijn.

Maar kwaliteit is het alleebelangrijkste. Hoef geen dure ingewikkelde liflafjes te hebben, goed en lekker eten en in mijn geval allergeen vrij gaat boven alles. Al eet ik ook graag gekke dingen hoor, maar heel luxe met uberallert personeel daar voel ik me toch minder op mijn gemak. Hebben ooit ergens gegeten waar de obers met rolvegertjes de etenskruimels van de tafel kwamen halen steeds, dat werkt dus op mijn lachspieren,

Edit zie nu de lunchkaart, bij de salades staan wel dingen die ik zou eten maar redelijk aan de prijs dat wel. Verder een wat meekwaardige keuze. De salades klinken wel orgineel, maar broodje kroket zal vast nodig zijn in een lunchroom maar bij de broodjes lijkt de fantasie verdwenen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:22

Ik vind het vooral vreemd dat jij van je opleiding geen doelgroepanalyse hoeft te maken :o .
Als je de doelgroep weet waar dit restaurant zich op wilt richten weet je veel meer. Zijn dit zakelijke lunches? Dan is een chique kaart vaak gewaardeerd.
Als de doelgroep is studentes voldoet een kleine kaart met pistoletjes gezond en een uitsmijter ook. Als de doelgroep 'shoppers' of 'vriendinnen die willen 'bijkletsen' is, moet je weer andere eisen stellen aan de kaart.

Verder denk ik dat de prijzen prima zijn. Mensen die voor €5,- bij een restaurant willen eten (+ bediening + 1 glaasje drinken) lopen een beetje achter imo. Deze doelgroep wil geen een restaurant, want dan kan je nooit winst draaien :). Voor deze mensen zijn er andere locaties om te lunchen met bijvoorbeeld zelfservice :j . Ik hoop niet dat ik iemand hiermee tegen het been stoot, zo wel; excuses.

Mocht je meer van mijn visie willen horen kun je me altijd PB-en :)!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:10

Waar ik op let zijn meerdere dingen:
- vriendelijke bediening die niet te aanwezig is, maar er wel is als het nodig is en daarnaast goed kijkt
- nette uitstraling pand
- van te voren kunnen zien wat de kaart/prijzen zijn (bijv bord buiten)
- vrolijke uitstraling (bloemen op tafel, grote fleurige bloembakken buiten)
- genoeg keuze aan gerechten (stuk of 10 gerechten)
- ook wat aparte gerechten (uitsmijter/broodje gezond prima, maar dat heeft iedere lunchgelegenheid dus ook wat speciale dingen)
- normale prijzen, max 10 euro voor een broodje (5 euro zoals al gezegd is niet mogelijk, dan draai je bijna verlies en moet je maar naar de subway gaan)

Moeilijke woorden schrikken mij niet af. Als je echt wilt weten wat het is dan vraag je het toch aan de bediening.

*edit: nog iets heel belangrijks vergeten: alles moet goed schoon zijn. Dus geen tafels die een uur lang vol met troep blijven staan terwijl er niemand meer zit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:14

Ik ben vegetariër en het staat niet duidelijk op de kaart wat vegetarisch is. Daarbij heb ik geen gerechten gezien die ik graag eet en vega zijn. Dus ik zou er voorbij lopen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:27

Toegankelijkheid voor mensen die minder goed ter been zijn en vegetarische gerechten zijn ook belangrijk ja! Dit is een toevoeging aan mijn eerdere post, omdat ik hier zelf niet mee te maken heb vergeet ik dit nog wel eens :o .

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:42

Ik lunch graag in woerden bij petrus. Ook vrij duur voor een lunch maar is wel echt super lekker. Staan ook op het avond menu net iets luxere gerechten.

Waarom ik daar heen ga: Uitstraling en aankleding, vriendelijk personeel, voor mij genoeg keuze in wat ik lekker vind. Wel een nadeel dat er weinig rekening word gehouden met vega's. Kan ook vertellen dat het daar altijd redelijk druk is. Je hebt ook maandmenu's en daar betaal je gewoon 1 vast bedrag geen extra kosten.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar je kan even op hun website kijken. www.bijpetrus.nl
Ik gok dat je in een centrum jezelf echt moet onderscheiden van de rest. Sowieso helpt een leuk terras met wat aankleding al. Als ik ergens langsloop en het is er donker en het terras nodigt niet uit ga ik er niet eten.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:12

Zou het inderdaad prettig vinden als op de menukaart staat dat je het menu kan aanpassen naar jouw wensen. Helaas heb ik ervaren dat niet elk restaurant dit doet. Ik zou hier dan de volgende keer niet meer heen gaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:44

Iedereen is redelijk eensgezind. Het zou mij inderdaad te chique zijn, zelfs voor een zakenlunch. Het moet immers toch wat gezelligheid uitstralen en dat is niet het geval.

Daarnaast zou de inhoud van de kaart een probleem voor mij zijn. Zoals velen in dit topic ben ik vega en ik zie eigenlijk niets wat ik zou eten. Als je daar een duidelijk onderscheid in maakt, heb je al weer wat extra's.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:41

Ik let op de combinatie van prijs/kwaliteit. Die mis ik in het rijtje. Voor een supergoede, luxe lunch wil ik best betalen. Verder vind ik de ambiance belangrijk en... of de porties niet te groot zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:44

puagaus schreef:
Huidige Lunchkaart
U kunt een keuze maken tussen bruin- of witbrood van
Bakkerij Boersma
▪Hamburger van Black Angus▪ € 12,50
Augurk, little gem, tomaat, cheddar, smokey bbq-saus,
huisgemaakte friet
▪Filet Americain▪ € 8,50
Gel van augurk, broodkrokant, little gem, mosterdmayonaise
▪Huisgerookte zalm▪ € 8,50
Zoetzure radijs, komkommerparels, limoenmayonaise
▪Carpaccio▪ € 8,50
Krokante ui, rucola, aceto balsamico, oude kaas
▪Uitsmijter▪ € 7,50
Boerenham, Olde Remeker kaas
▪Van Dobben kroketten▪ €7,50
Brood, mosterd

Salades
▪Gamba’s▪ € 11,50
Kaviaartomaat, groene kruidenolie, mangochutney
▪Huisgerookte zalm▪ € 9,50
Zoetzure radijs, komkommerparels, limoenmayonaise
▪Mozzarella▪ € 9,50
Gele tomaat, basilicummayonaise
▪Rosé eendenborst ▪ € 9,50
Knolraap, little gem, specerijen dressing
Soep
▪Wisselende soep van de dag▪ € 7,00
Twee gangen lunchmenu € 22,50
Dagelijks wisselende gerechten, inclusief koffie of thee.
Graag informeren wij u hierover aan tafel.

Weet je hoe deze kaart op mij over komt? Het zijn allemaal standaard lunch gerechten, waar dan iets bijzonders mee gedaan is, zoals little gem ipv sla, komkommerparels, een gel etc. waardoor het gerechtvaardigd een hogere prijs zou mogen hebben. Dat vind ik zelf een beetje de plank mis geslagen.
Als je voor luxe gaat, presenteer dan ook bijzondere gerechten. Als je voor standaard gaat, hou het dan ook herkenbaar en betaalbaar.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:47

Keet schreef:
Bij het pand uit jouw openingspost zou ik al niet naar binnen gaan :) te statig en toont te duur > dan zal het eten ook wel duur zijn :)

Dit geldt voor mij ook. Plus het idee dat het een chique tent zal zijn, waar ik me zeer waarschijnlijk niet thuis zal voelen. Voor lunch vind ik het belangrijk dat het er laagdrempelig uitziet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:47

Mariett schreef:
Anoeska schreef:

Dat vind ik dus persoonlijk het gekke aan deze kaart. Het ziet er allemaal sjiek uit van buiten en binnen, ik zal er best heen willen. En het eerste 'gerecht' wat er vervolgens op de kaart staat is een hamburger. Dan ben ik snel weg, voor dat geld!
Inderdaad echt je doelgroep kiezen. Met zoiets ben je net niet sjiek genoeg voor een duur restaurant, en net niet knus en makkelijk genoeg voor een 'Jan en alleman' restaurant. Het is nu eigenlijk een beetje een dure tent met dure woorden, en een hamburger met Cheddar als eerste menu-item. Dan krijg je dus niet veel mensen binnen die een beetje geld ervoor willen uitgeven, en ook niet mensen die er geen geld voor willen uitgeven.

Dit geldt voor mij ook inderdaad. Chique qua bordopmaak en qua uitleg van gerechten, maar wel allemaal broodjes e.d. Kies of voor fijnproevers, of simpele broodjes met soep e.d. en maak je kaart dan simpeler. Dit klinkt als een restaurant dat niet weet wat het wil, en daar zou ik dus niet snel voor kiezen.