Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Als reactie op Dreamy vraag ik me bijvoorbeeld af wat zij doet als haar vriend/man iets doet waar ze absoluut niet mee kan leven. Ik vind het namelijk ook weer onredelijk naar je partner om dan ineens je relatie op te blazen, maar ja, als het iets is wat echt onoverkomelijk is voor jezelf... lastige situatie!
Huertecilla schreef:Urielle schreef:Als reactie op Dreamy vraag ik me bijvoorbeeld af wat zij doet als haar vriend/man iets doet waar ze absoluut niet mee kan leven. Ik vind het namelijk ook weer onredelijk naar je partner om dan ineens je relatie op te blazen, maar ja, als het iets is wat echt onoverkomelijk is voor jezelf... lastige situatie!
Dat schrijft ze toch al?: dat is afhankelijk van de situatie.
Verder is bij een maximale bespreekbaarheid het kruit nooit zo heet dat het ontploft want het kan besproken worden VOOR het feit is.
'Zeg Joop, op het werk is een nieuwe stagiare en dat is een HEEL lekkere knul. Had ik vannacht een erotische droom over'
en zo kan je daar zonder ontploffing mee doen wat je samen wel/niet wil.
Huertecilla schreef:meisje2000 schreef:Ik verbied mijn man niets maar er zijn twee Dingen waarbij ik zeg, als je dat doet ben ik weg.
Kijk, dat is jouw goed recht.
Je vergoot daarmee, met die verpakking van jouw standpunt, echter wel de kans op bedrog wanneer de behoefte zou ontstaan.
Ik zeg NIET dat je het dus moet accepteren, maar wel dat het de drempel tot bespreekbaarheid heel hoog maakt.
Het praten over een gevoel, een behoefte, het delen kan al een oplossing zijn.
Het verharden van een standpunt, kracht bij zetten met een machtsmiddel als consequentie, maakt de drempel tot bespreken hoog en versterkt zo de relatie in het geheel niet.
Urielle schreef:Dat is ook niet dusdanig explosief dat het je relatie om zeep helpt.
Citaat:Wat nu als het wordt: 'Zeg Joop, op het werk is een nieuwe stagiaire en dat is zo'n lekkere knul... Ik kon geen weerstand bieden en heb het kopieerapparaat voor andere doeleinden gebruikt.'
Dan wordt het al anders.. is er dan op voorhand al over gesproken dat zoiets einde verhaal is, moet de partner zich er daar ruimdenkend overheen zetten omdat je elkaar geen verboden op wilt leggen of is het dan out of the blue einde verhaal?
Citaat:Ik vind er namelijk best iets voor te zeggen dat voor beide partijen duidelijk is wat ze van elkaar verwachten. Dan kan de vriendin van Joop alsnog rollebollen met de stagiaire maar weet ze wel vooraf dat ze daarmee een bepaald risico loopt.
Chasey schreef:Verbieden vind ik zo'n raar woord als het om je relatie gaat.
Ik vind dat je gewoon alles met elkaar moet overleggen en elkaars mening moet aanhoren en samen tot een besluit moet komen
chanel1985 schreef:Ok, Als haar vriend paardrijden walgelijk en vies vind, vraag ik me af wat zij zou doen en vooral wat ze zou vinden en zeggen over die keuze die ze zou maken.
K bedoel dit ook in het algemeen.
chanel1985 schreef:Het is een flauwe vergelijking. En gaat ook totaal niet op omdat er niks verboden wordt, maar een keuze wordt gesteld.hmm, Waarom zo aanvallend reageren? Ik denk niet dat ik aanvallend of op een andere foute manier gereageerd heb. Is gewoon een bedenking, een hersenspinsel die ik uit op een forum.
IN geen geval een aanval op haar of haar relatie.
Denk eerder dat er een gevoelige snaar bij jouw is geraakt, waarvoor mijn excuses dan maar al weet ik niet waarom.
_San87_ schreef:chanel1985 schreef:Het is een flauwe vergelijking. En gaat ook totaal niet op omdat er niks verboden wordt, maar een keuze wordt gesteld.hmm, Waarom zo aanvallend reageren? Ik denk niet dat ik aanvallend of op een andere foute manier gereageerd heb. Is gewoon een bedenking, een hersenspinsel die ik uit op een forum.
IN geen geval een aanval op haar of haar relatie.
Denk eerder dat er een gevoelige snaar bij jouw is geraakt, waarvoor mijn excuses dan maar al weet ik niet waarom.
En je raakt mij niet, hoor. Dergelijke issues spelen in mijn leven niet.
chanel1985 schreef:Het was niet aanvallend bedoeld. Ik vind het een typische vraag en ergens ook een veroordeling omdat iemand de keuze maakt een partner te laten kiezen tussen haar en iets wat zij haat._San87_ schreef:Het is een flauwe vergelijking. En gaat ook totaal niet op omdat er niks verboden wordt, maar een keuze wordt gesteld.
En je raakt mij niet, hoor. Dergelijke issues spelen in mijn leven niet.
Waarom dan zo op mijn reactie opvliegen en vragen of het mij steekt?
Waar ik wel wil op antwoorden want het was een vraag van u aan mij/ Het steekt mij helemaal niet, heb een perfect, op vertrouwen en gelijkheid gebaseerde relatie en we hebben juist vandaag 7 maanden geleden een prachtige zoon gekregen. Dus waarom zou me zoiets "steken"?
chanel1985 schreef:K vraag me dan altijd iets af als je zoiets verbied, jij vind roken gevaarlijk, maar als je vriend nu vind dat paardrijden gevaarlijk is en je dit verbied.
Citaat:Ga jij dan stoppen met paardrijden?