Man en roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:12

Mws -> lzp

xLeoniee

Re: Man en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:21

Hebben jullie het ooit over het roken gehad? Mijn (toenmalige) vriendje zei als je rookt ga ik bij je weg.. Vond dat dreigement zo groot dat ik het stiekem ben gaan doen en voor hem heb verborgen. Allemaal omdat ik bang was voor zijn reactie. We zien nu alleen jouw kant van het verhaal en een verhaal heeft altijd 2 kanten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:27

xLeoniee schreef:
Hebben jullie het ooit over het roken gehad? Mijn (toenmalige) vriendje zei als je rookt ga ik bij je weg.. Vond dat dreigement zo groot dat ik het stiekem ben gaan doen en voor hem heb verborgen. Allemaal omdat ik bang was voor zijn reactie. We zien nu alleen jouw kant van het verhaal en een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Ik rook niet, maar ik kan me dit wel indenken. Als iemand je iets gaat verbieden wat je zelf niet slecht vindt, dan krijg je de neiging om het stiekem te doen. Al zou ik dan liever de relatie verbreken omdat ik van eerlijkheid houd, maar dat zal niet altijd een optie zijn.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:22

anjali schreef:
xLeoniee schreef:

Ik rook niet, maar ik kan me dit wel indenken. Als iemand je iets gaat verbieden wat je zelf niet slecht vindt, dan krijg je de neiging om het stiekem te doen. Al zou ik dan liever de relatie verbreken omdat ik van eerlijkheid houd, maar dat zal niet altijd een optie zijn.

Dat is de reden dat ik er toenmalig voor zet.. Ik kon het niet meer volhouden om het stiekem te doen en een relatie te hebben met iemand die mij zoiets verbied ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:37

Eerst zeg je dit
doezel2 schreef:
Zins mijn ma borst kanker heeft rookt hij.

En daarna dit
doezel2 schreef:
Sleeper schreef:
Er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn dan het roken....

Hij zegt. Werk Maar hij heeft hiervoor een .... Baas gehad. Nu heeft ie een super baan dus dat geloof ik niet

Denk eerder een meeroker

Even goed naar je eigen antwoord kijken ;)
Als zijn moeder borstkanker heeft kan dit veel teweeg brengen.
Mss is het roken voor hem nu wel even iets waar hij behoefte aan heeft

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:43

doezel2 schreef:
Zins mijn ma borst kanker heeft rookt hij.

het is TS haar moeder die borstkanker heeft toch?

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:45

Ik kan hier niks zinnigs over zeggen of adviseren want heb het gevoel slechts een klein stukje van het verhaal te krijgen waardoor het moeilijk wordt een oordeel te vormen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:46

Maar het roken is niet het probleem, dat geeft TS zelf ook aan.
Waar het om gaat is dat haar man het voor haar verborgen heeft gehouden en erover gelogen heeft.

TS, super dat jullie om de 4 weken om de tafel gaan met een begeleider erbij! Ik denk dat het wijsheid is om proberen erachter te komen waarom je man het idee heeft gehad dat hij dit niet aan je kon vertellen. Misschien schaamte? Bang om jou teleur te stellen? Er zijn zo veel antwoorden mogelijk, waar je niet achter gaat komen indien jullie er open over gaan praten.

Succes!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 07:41

PureSG schreef:
Waar het om gaat is dat haar man het voor haar verborgen heeft gehouden en erover gelogen heeft.

Nou, dat vraag ik mij af. Of het alleen het verborgen houden was. Ts geeft meerdere (mogelijke) redenen voor het roken. Geen enkele voor het verborgen houden van het roken.

Dat komt op mij over dat het roken an sich dus besproken is. En niet echt het feit dat de man iets doet wat TS "liever niet" heeft.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 07:57

Mijn man en ik hebben paar jaar trug afgesproken dat hij zou stoppen(wou hij zelf). Ik weet dat het moeilijk is (ouders hebben gerookt). Dus accepteerde ik dat het "langzaam" zou gaan. Maar hij is gestopt. Nu bijna 4 j geleden

Nu mijn ma borstkanker heeft is hij weer begonnen( wat jk vind. Dat hij dat als smoes gebruikt. Stress kan het niet zijn dat uit bij hem. Met migraine aanval)
Hij staat veel bij rokende collega's. Hij heeft soort van toegegeven dat hij een meeroker is( heel makkelijk overhaal baar)

Roken is idd geen probleem( nou ja klein beetje. Want het stinkt. Haha)
Ik heb hem vaak genoeg gevraagt of hij rookte. Omdat ik steeds meer het aan zijn adem rook enzo. Maar af steeds het nee antwoord ( wel een geprikkelde nee)

PureSG schreef:

TS, super dat jullie om de 4 weken om de tafel gaan met een begeleider erbij! Ik denk dat het wijsheid is om proberen erachter te komen waarom je man het idee heeft gehad dat hij dit niet aan je kon vertellen. Misschien schaamte? Bang om jou teleur te stellen? Er zijn zo veel antwoorden mogelijk, waar je niet achter gaat komen indien jullie er open over gaan praten.

Succes!

Het probleem alleen is. Hij word boos/shaggie als we er over beginnen. Het zelfde naar de tandarts gaan. Ik mag hem niet" kwetsen" maar andersom doet is dat wel

anjali schreef:
xLeoniee schreef:

Ik verbied hem niets. Heb alleen dingen liever niet. Als hij bijv een avond weg wil( en we hebben bijv meer te doen in het weekend.) dan zeg ik liever niet want we hebben dit weekend meer dingen te doen. Dan zegt hij vaak al gelijk. "Vel". Van. Nou dan blijf ik wel thuis. Hij accepteerd geen nee.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:51

Ik krijg er het gevoel bij dat hij het roken gebruikt om een break up te bewerkstelligen.
Gezien zijn over reactie.
Maargoed, hoe dan ook, een relatie waarin je geen nee durft te zeggen is op lange termijn niet vol te houden.
Heb het zelf ook een tijdje gehad, en het was een zegen (achteraf gezien ) dat ze uit m'n leven verdween.

Sterkte met de keuzes die gemaakt moeten worden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:22

Imo is het roken het topje van de ijsberg.
De relatie met zijn moeder
geen nee willen accepteren
schulden gehad
bij confrontatie uitvluchten zoeken. (Ontkennen, muur opzetten en daarna dreigen)

volgens mij is hij veelste lief voor zichzelf en geeft het liefst anderen de schuld ipv eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Als je dat herkent, dan ben ik bang dat dit steeds een probleem zal blijven.
Alleen hij kan dat veranderen,alleen met Hulp als hij dat zelf wil, jij kan dat niet veranderen.

Ik geloof best dat hij ook heel lief kan zijn trouwens. ;-)
Maar denk er iig wel over na. Ik vind het niet gezond om zo te reageren over het roken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:47

MoonChloe schreef:
Ik meen me te herinneren dat TS'er autisme heeft, mogelijk heeft dat ook invloed op communicatie.

Een lichte vorm inderdaad, en haar man ook.

Doezel hebben jullie nog voldoende begeleiding van buiten af?
Anders vragen of jullie 1x per week met iemand een gesprek kunnen krijgen ipv 1x per maand.

doezel2

Re: Man en roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 10:28

We hebben 2 x per week begeleidingz