Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:22

Fijn dat jullie samen kunnen werken. Meestal sta je alleen niet zo goed, politie doet dan niks, maar met meerdere heb je wel een zaak!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:38

Toch ook goede les dit topic, niet zo maar het erbij laten zitten als je bent opgelicht op internet :)*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:43

Balen dat je bent opgelicht! Ik heb even op de site van de ING gekeken en deze informatie gevonden: https://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_per ... gifte.html . Ik zou dus allemaal aangifte gaan doen, melden bij de politie dat er meerdere gedupeerden zijn en het zeker ook allemaal bij de ING aangeven. Hopelijk krijgen jullie dan allemaal je geld terug, wat een vervelend gebeuren zeg.
Ikzelf maak trouwens wel altijd een kopie van de advertentie als ik iets koop via een site als Marktplaats, zodat ik de advertentiegegevens in elk geval sowieso heb.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:17

Oh wat goed! Heel veel succes met de opsporing en aangifte!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:24

Wat goed dat er iets aan gedaan kan worden! Succes, houd ons op de hoogte TS! :)

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:35

Ik ben ook opgelicht via marktplaats, ging om een Anky halster van 20,- inlcusief verzenden. Oke niet veel geld maargoed, mensen die paardenspullen verkopen gaan toch niet oplichten dacht ik? Ik heb zelf Marktplaats in gelicht en via de politiesite kan je diegene aan geven, ze vragen dan om het emailadres (diegene zijn/haar mailadres van marktplaats gebruik je dan), bankgegevens etc.

Paar dagen later kreeg ik een boos mailtje van diegene en ze heeft alsnog het geld terug gestort. Ik mocht absoluut niet meer het halster overnemen. Deze had ze natuurlijk niet..ging haar om het geld.

Later een mailtje gekregen en Marktplaats had al meerdere reacties over haar gekregen.

Misschien een idee om via de politiesite aangifte te doen? Hun sturen dan een mailtje naar die gene.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:44

Vromie ging het toevallig om een roze met touw ik heb die anders wel netjes opgestuurd gekregen.
Weet niet of het om dezelfde persoon ging,kan me voorstellen dat mensen boos worden als je ze een oplichter noemt ik zou dan ook met zo iemand geen zaken meer doen.
Maar gewoon zeggen de koop gaat niet door en het geld terug storten.
Ik zie dat je je geld terug hebt gestort gekregen dan ben je niet echt opgelicht opgelicht zijn mensen die hun geld nooit meer zien.

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:52

Loveskary schreef:
Vromie ging het toevallig om een roze met touw ik heb die anders wel netjes opgestuurd gekregen.
Weet niet of het om dezelfde persoon ging,kan me voorstellen dat mensen boos worden als je ze een oplichter noemt ik zou dan ook met zo iemand geen zaken meer doen.
Maar gewoon zeggen de koop gaat niet door en het geld terug storten.
Ik zie dat je je geld terug hebt gestort gekregen dan ben je niet echt opgelicht opgelicht zijn mensen die hun geld nooit meer zien.

Hoe weet jij dat het om een roze halster gaat?
Ik toen die tijd het geld overgemaakt en zei zou het pakketje gelijk die dag erna op de post doen. Week later had ik nog geen pakket ontvangen en geen reactie op mijn mailtjes, dan is het toch logisch dat ik raar ga denken? Als zij had gemaild dat het pakketje nog niet is verzonden, dan had ik het rustig afgewacht! Maar ik kreeg steeds geen antwoord meer..volgens marktplaats was het wel echt een oplichter, ze stond bekend bij Marktplaats.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:42

Omdat ik hem ook zag op mp en ik kom hem overnemen voor 25 euro inclusief.
Advertentie naam was cyclaam.

Dan kan het zijn dat we op dezelfde advertentie gereageerd hebben,ik heb het geld overgemaakt naar haar en hem gehad was een nieuwe full kleur roze merk Anky met touw.

Ik ben in het verleden ook weleens opgelicht marktplaats deed er niks aan.
Was wel mooi me geld kwijt.