Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nies_ schreef:fleurtjeuh schreef:Omdat dat correct Nederlands is.Waarom is 10 voor/over half netter? Omdat je het zo hebt aangeleerd?
Waarom zou 20 over/voor heel raar zijn.
Je gebruikt 1 tijds aanduiding ipv 2.
Minuten en uur.
Terwijl bij 10 over/ voor half is het minuten, half en uur.
DeMolenhoek schreef:lieveli schreef:Dat zijn net wel de streken waar je geen fatsoenlijk woord Nederlands hoort. Toeval? Ik denk het niet....
Excuseer? Ben jij er nu op uit mensen te beledigen of lees ik dit helemaal verkeerd?
Celiien schreef:DeMolenhoek schreef:
Excuseer? Ben jij er nu op uit mensen te beledigen of lees ik dit helemaal verkeerd?
Ze heeft gewoon gelijk.. Is correct Nederlands, ofwel ABN. In die streken heeft iedereen zo zijn eigen taaltje.. Ik kan een Brabander/Limburger/Groninger/Fries gewoon negen van de tien keer niet verstaan. Geen last van bij mensen uit 'het westen' om het zo maar te zeggen.
fleurtjeuh schreef:Celiien schreef:Ze heeft gewoon gelijk.. Is correct Nederlands, ofwel ABN. In die streken heeft iedereen zo zijn eigen taaltje.. Ik kan een Brabander/Limburger/Groninger/Fries gewoon negen van de tien keer niet verstaan. Geen last van bij mensen uit 'het westen' om het zo maar te zeggen.
nee, maar waar ben je opgegroeid?
Ik durf te wedden in het westen
En die is niet zo accentloos als je denkt hoor